Radio2 interview Stef Wijnants

STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door STimVV »

Misschien toch wel het moment om de 3 vorige transferperiodes eens te overlopen op vlak van inkomende transfers.
De 3 transferperiodes van de japanners vielen samen met de periode Brys. Inkomende transfers:

Thallyson
DeBruyn
Nazon
Gladon
Buya
Kamada
Sekine
Koike
Sankhon
Garcia Tena
Endo
Mmaee
Vloet
Syllah
Kinoshita
Gliha
Schmidt
DeSmet
Konaté
Durkin
Lucas
Lee Seung-Woo
Cong Phoung
Ito
DeRidder
Colombatto
Colidio
Suzuki
Sousa
Troonbeeckx

Dat zijn er 30. DERTIG!
En dat is de opsomming tov 16 maanden geleden. 30 Nieuwkomers op 16 maanden.
Van die 30 zijn er 9 die hun waarde bewezen: Kamada, Sankhon, Garcia, Endo, Schmidt, DeRidder, Colombatto, Suzuki, Sousa.
Van die 30 zijn er 4 waarover je kan discussieren: DeBruyn, Mmaee, Ito, DeSmet.
Van die 30 zijn er dus 17 die niks bij brachten (in enkele gevallen is dat nog "onder voorbehoud")

Ze kunnen niet allemaal slagen natuurlijk, dat is altijd zo. Maar ze hebben zelf ook wel veeeeel te veel spelers met kwaliteiten laten vertrekken waardoor ze het zichzelf moeilijk hebben gemaakt.

Dat is een dramatisch beleid. Simpel.
En mij lijkt dat toch ook hoofdzakelijk op kap van de eigenaars. Brys doet dat hier dus TOP gezien de omstandigheden. Er zal altijd discussie zijn over waarom die speler wel en die niet. Maar die 2a3 gevalletjes wegen niet op tov de soep die de japanners er hier van maken lijkt me.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door STVV-fan »

Fijn dat je het lijstje eens maakt.

Wat dan het volgende is, is een onderverdeling maken (voor zover wij weten) van: 1) op wiens voorspraak, 2) hoeveel ze gekost hebben (richtprijs is ok).

Als laatste moet je de criteria eens vastleggen waarom je deze, dan wel die speler als "Geflopt" zou aanduiden.
De reden zou ook fijn zijn, maar de mogelijkheden zijn legio.

Zo heb je een gedetailleerde lijst waar je verschillende negatieve en positieve (ik spreek mij niet uit over de ratio van de twee) elementen uit kan halen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jan Bulder »

Ondertussen een officiële reactie van STVV op de website met als afsluiter: "we zijn ervan overtuigd dat ons team nog sterker is dan vorig seizoen."

Ja jongens. RD kon een stukje uit zijn nek lullen, maar deze jongens zijn blijkbaar bij hem in de leerschool gegaan.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Elgromi »

Jan Bulder schreef:Ondertussen een officiële reactie van STVV op de website met als afsluiter: "we zijn ervan overtuigd dat ons team nog sterker is dan vorig seizoen."

Ja jongens. RD kon een stukje uit zijn nek lullen, maar deze jongens zijn blijkbaar bij hem in de leerschool gegaan.
Potentieel gewijs bij deze jonge kern kan het wel kloppen + niks mis met zo een uitspraak wilt ge liever dat ze hun eigen spelers afmaken terwijl dat niet nodig is. Denk dat we nog wel mooie dingen kunnen verwachten van deze kern. Hoop dat vandaag tegen OHL Ito of Lee hun laat opmerken. Met een Asamoah die meer het niveau van vorig seizoen haalt en Colombatto die toch echt een topper in wording is kunnen we een top voetballend middenveld hebben.

edit stel de kern voor van vorig seizoen zonder een geleende Kamada stonden we nooit 7de. Suziki is ook een topper die steeds beter aan het worden is, ander type maar daardoor krijgt de aanvallende middenvelder(De Bruyn) op een match ook paar goei kansen. Deze worden niet gemaakt anders zagen scores er ook al beter uit, op die plek moet gewoon iemand die kan afwerken en die naar voor denkt spelen. Suzuki maakt genoeg vuile meters dat deze rol meer aanvallend gewoon ingevult kan worden.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door miel »

STimVV schreef:Misschien toch wel het moment om de 3 vorige transferperiodes eens te overlopen op vlak van inkomende transfers.
De 3 transferperiodes van de japanners vielen samen met de periode Brys. Inkomende transfers:

Thallyson
DeBruyn
Nazon
Gladon
Buya
Kamada
Sekine
Koike
Sankhon
Garcia Tena
Endo
Mmaee
Vloet
Syllah
Kinoshita
Gliha
Schmidt
DeSmet
Konaté
Durkin
Lucas
Lee Seung-Woo
Cong Phoung
Ito
DeRidder
Colombatto
Colidio
Suzuki
Sousa
Troonbeeckx

Dat zijn er 30. DERTIG!
En dat is de opsomming tov 16 maanden geleden. 30 Nieuwkomers op 16 maanden.
Van die 30 zijn er 9 die hun waarde bewezen: Kamada, Sankhon, Garcia, Endo, Schmidt, DeRidder, Colombatto, Suzuki, Sousa.
Van die 30 zijn er 4 waarover je kan discussieren: DeBruyn, Mmaee, Ito, DeSmet.
Van die 30 zijn er dus 17 die niks bij brachten (in enkele gevallen is dat nog "onder voorbehoud")

Ze kunnen niet allemaal slagen natuurlijk, dat is altijd zo. Maar ze hebben zelf ook wel veeeeel te veel spelers met kwaliteiten laten vertrekken waardoor ze het zichzelf moeilijk hebben gemaakt.

Dat is een dramatisch beleid. Simpel.
En mij lijkt dat toch ook hoofdzakelijk op kap van de eigenaars. Brys doet dat hier dus TOP gezien de omstandigheden. Er zal altijd discussie zijn over waarom die speler wel en die niet. Maar die 2a3 gevalletjes wegen niet op tov de soep die de japanners er hier van maken lijkt me.
Brys heeft vorig seizoen maar 15 spelers gebruikt , toegegeven er was weinig reden om er anderen te gebruiken
Boli was onaantastbaar voor Brys , andere aanvallers kregen weinig tot geen kans
Ge moet de kans krijgen om iets bij te brengen , er staan heel wat spelers tussen die elders wel al strepen hebben verdiend
En er staan jongeren tussen met heel wat potentieel
Een beetje eerlijk blijven hé
Brys doet het inderdaad Top wat de resultaten betreft , maar er is nog nooit een trainer bij STVV geweest die zoveel materiaal ter beschikking had ,
Onze grootste kwaliteiten Kamada was gehuurd en moest terug , en de transfer som voor Tommi kon men moeilijk wijgeren
Voor De Norre hebben ze ook goud gekregen en de meesten waren Desart liever kwijt dan rijk
Bezus daar kan men over discusieren of hij die fikse loonsverhoging waard was , maar dan moeten we weten over hoeveel het ging
Er is inderdaad heel wat kwaliteit vertrokken , maar er is er ook hee lwat bij gekomen , maar ge moet het willen zien , ga anders maar eens kijken naar de trainingen
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Brusselmans »

Louis XIV schreef:[een handpop die knikt en bukt

Helemaal ik hahahahaha :love:
nen tegendraadse mens zoals gij
:onfire: :onfire: :onfire:
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef:
Louis XIV schreef:[een handpop die knikt en bukt

Helemaal ik hahahahaha :love:
nen tegendraadse mens zoals gij
:onfire: :onfire: :onfire:
Brusselmans we mogen toch eens lachen hé...


mè aa
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jean-Paul »

Mij interesseert die roddel of gissingen of waarheden niet.
Een trainer is net als een speler een werkman die kan vervangen worden.
De kunst is om dan een beter alternatief binnen te halen voor zowel een trainer als speler.
Ik weet ook niet heel juist hoe het scoutingsapparaat binnen de club werkt, wat ik wel weet is dat mensen zowel manager als de verantwoordelijken voor het aantrekken van trainer en spelers iedere dag keihard moeten werken.
Een profclub moet de naam van prof dan ook helemaal waardig zijn.
In deze crisis tijden kan je geen of nauwelijks fouten maken, alles moet uitermate georganiseerd worden met de juiste mensen op de juiste plaats.
Mijn inziens staat Stvv daar nog ver van af.
Maar ik kan verkeerd zijn.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door pat@ »

Brys moet gewoon zijn koppigheid op zij zetten en even water bij de wijn doen voor de winterstop, namelijk Lee en Colidio minuten geven en Durkin in de selectie opnemen. Dan is de top bijna verplicht om in de wintermercato water bij hunne wijn te doen en in de buidel te tasten voor een goede centrale verdediger. Als Brys ze tegen dan nog niet opstelt en eind december gaat vragen voor een CV denk ik niet dat ze rap geneigd gaan zijn om mee te gaan in dat verhaal, onder het mom van "nu gaan wij ook eens koppig zijn"
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Louis XIV »

pat@ schreef:Brys moet gewoon zijn koppigheid op zij zetten en even water bij de wijn doen voor de winterstop, namelijk Lee en Colidio minuten geven en Durkin in de selectie opnemen. Dan is de top bijna verplicht om in de wintermercato water bij hunne wijn te doen en in de buidel te tasten voor een goede centrale verdediger. Als Brys ze tegen dan nog niet opstelt en eind december gaat vragen voor een CV denk ik niet dat ze rap geneigd gaan zijn om mee te gaan in dat verhaal, onder het mom van "nu gaan wij ook eens koppig zijn"
Dit hou je toch zelf niet voor mogelijk ? Wordt er volgens jou zo te werk gegaan ? Als de één niet doet wat de ander hem zegt, dan gaat die laatste hem achteraf boycotten ? Als dit de werkwijze is waarop een bedrijf wordt gerund dan ben je binnen de korste tijd failliet ! Ik denk, hoop dat er toch meer teamgeest aanwezig is op Stayen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jacques »

Het feit dat de club zich genoodzaakt voelde om te reageren op een (éénzijdige) analyse van Wijnants suggereert dat er toch wel wat speelt op de achtergrond. In het verleden kwamen zulke reacties er niet. Als Boskamp in hbvl wat zevert, komt zulke reactie niet... Het is trouwens wel opvallend dat wijnants op de proppen moet komen als met een 7/9 net de beste resultaten van het seizoen gehaald worden. Zijne copain die momenteel aan de lichtknoppen zit bij OHL en truineer.be deed er ook nog een schepje bij. Ge zou ze tegen de muur moeten plakken, goed wetende dat ze jarenlang hun mond hielden en hun handje ophielden voor een zakcent of meer onder Duchatelet...
Enfin, over naar de inhoud dan maar. De fouten van Brys zijn al uitvoerig besproken. Zijn (vermeende) koppigheid helpt in deze zaak niet. Al toont de situatie van Colombatto aan dat ook daar enige nuancering bij moet. Het blijft voor mij in hoofdzaak een gedeelde verantwoordelijkheid. Het zal wel zijn dat Tateishi en Pinto ambetant zijn dat ze met niet veel kunnen uitpakken bij hun Japanse bazen. Vorig jaar 3 Japanners in de basis, waarvan 2 uitblinkers, dit jaar...is het hopen dat Suzuki er nu helemaal door komt, want verder is er niet veel om mee te showen (best ironisch in het licht van veel analyses), maar daar hebben ze zelf ook schuld aan. Er is geen Tomi, het gros van de transfers kwam er pas toen de competitie al 3 speeldagen ver was en enkele transfers zijn van zeer twijfelachtige kwaliteit). Kom bovendien niet af met spelers die o.w.v. commerciële redenen zouden moeten spelen, want daar kan niks goed van komen.
Om vooruit te komen, zullen beide partijen hun stellingen moeten verlaten en water bij hun wijn doen. Zoals pat@ aangeeft, ligt een mogelijke oplossing eigenlijk binnen handbereik, maar dan moeten beide partijen wel willen. Een ontslag/vertrek in onderling overleg hoeft ook niet per se in de sterren geschreven te staan. Nadat Ferrera onze eindronde verknoeide, was ik er helemaal klaar mee. Het jaar nadien speelden we kampioen onder Ferrera...en nog eens 6 maand later was het een judas. Er kan op korte tijd veel veranderen in de voetballerij. Als ze aan het eind van het seizoen alsnog beslissen uit elkaar gaan, is dat op zich geen ramp. Het wantrouwen zal dan echter huizenhoog zijn komende zomer. Een handpop, en zeker een Aziatische, is echt wel het laatste waar deze club nood aan heeft.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jan Bulder »

Elgromi schreef:
Potentieel gewijs bij deze jonge kern kan het wel kloppen + niks mis met zo een uitspraak wilt ge liever dat ze hun eigen spelers afmaken terwijl dat niet nodig is.
Sorry, maar als ge amper een valabele verdediger hebt en geen enkele nr 10 (nee, Ito en Lee zijn niet dat type speler), dan kunt ge niet spreken van een uitgebalanceerde kern en dus zeker niet over een beter team dan vorig seizoen, want toen waren die posities wel ingevuld. Niet vergeten dat Brys ook vorig seizoen al heeft moeten puzzelen omdat toen nagelaten werd om (deftige) vleugelverdedigers aan te trekken. Het is Brys die dan De Norre en Botaka daar geposteerd heeft.

De eigen spelers afmaken moeten ze zeker niet doen. Maar onzin vertellen ook niet. Ze hadden bv dit kunnen zeggen: "Wij geloven in het potentieel aanwezig in onze kern en maken er ondertussen werk van om bepaalde posities verder te versterken om onze doelstellingen waar te maken."

Maar dan hadden ze natuurlijk ook een mea culpa moeten slaan en toegeven dat bepaalde posities niet voldoende zijn ingevuld. Nu stellen ze dat het team sterker is dan vorig seizoen en dus leggen ze ook Brys een intellectueel oneerlijk doel op. Want als Brys minder presteert dan vorig seizoen, ligt het dus aan hem en niet aan de beschikbare spelers en diegenen die verantwoordelijk zijn voor de transfers.

Maar goed, als Tateishi echt gelooft dat Cong Phuong deze ploeg iets kan bijbrengen, zijn we uitgesproken. Ik had begrip voor het commerciële aspect, maar dat mag nooit de overhand hebben op de effectieve sportieve waarde en eindbeslissing van de coach. Als het qua sportief beleid die toer zou opgaan, dan mogen de heren van DMM opkrassen.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1446
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Krisaias »

Jan Bulder schreef:Het is Brys die dan De Norre en Botaka daar geposteerd heeft.
Ere wie ere toekomt, het was onze vriend Marquez die De Norre op links geplaatst heeft, maar voor het overige ben ik het compleet eens met je post.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door STimVV »

miel schreef:
STimVV schreef:Misschien toch wel het moment om de 3 vorige transferperiodes eens te overlopen op vlak van inkomende transfers.
De 3 transferperiodes van de japanners vielen samen met de periode Brys. Inkomende transfers:

Thallyson
DeBruyn
Nazon
Gladon
Buya
Kamada
Sekine
Koike
Sankhon
Garcia Tena
Endo
Mmaee
Vloet
Syllah
Kinoshita
Gliha
Schmidt
DeSmet
Konaté
Durkin
Lucas
Lee Seung-Woo
Cong Phoung
Ito
DeRidder
Colombatto
Colidio
Suzuki
Sousa
Troonbeeckx

Dat zijn er 30. DERTIG!
En dat is de opsomming tov 16 maanden geleden. 30 Nieuwkomers op 16 maanden.
Van die 30 zijn er 9 die hun waarde bewezen: Kamada, Sankhon, Garcia, Endo, Schmidt, DeRidder, Colombatto, Suzuki, Sousa.
Van die 30 zijn er 4 waarover je kan discussieren: DeBruyn, Mmaee, Ito, DeSmet.
Van die 30 zijn er dus 17 die niks bij brachten (in enkele gevallen is dat nog "onder voorbehoud")

Ze kunnen niet allemaal slagen natuurlijk, dat is altijd zo. Maar ze hebben zelf ook wel veeeeel te veel spelers met kwaliteiten laten vertrekken waardoor ze het zichzelf moeilijk hebben gemaakt.

Dat is een dramatisch beleid. Simpel.
En mij lijkt dat toch ook hoofdzakelijk op kap van de eigenaars. Brys doet dat hier dus TOP gezien de omstandigheden. Er zal altijd discussie zijn over waarom die speler wel en die niet. Maar die 2a3 gevalletjes wegen niet op tov de soep die de japanners er hier van maken lijkt me.
Brys heeft vorig seizoen maar 15 spelers gebruikt , toegegeven er was weinig reden om er anderen te gebruiken
Boli was onaantastbaar voor Brys , andere aanvallers kregen weinig tot geen kans
Ge moet de kans krijgen om iets bij te brengen , er staan heel wat spelers tussen die elders wel al strepen hebben verdiend
En er staan jongeren tussen met heel wat potentieel
Een beetje eerlijk blijven hé
Brys doet het inderdaad Top wat de resultaten betreft , maar er is nog nooit een trainer bij STVV geweest die zoveel materiaal ter beschikking had ,
Onze grootste kwaliteiten Kamada was gehuurd en moest terug , en de transfer som voor Tommi kon men moeilijk wijgeren
Voor De Norre hebben ze ook goud gekregen en de meesten waren Desart liever kwijt dan rijk
Bezus daar kan men over discusieren of hij die fikse loonsverhoging waard was , maar dan moeten we weten over hoeveel het ging
Er is inderdaad heel wat kwaliteit vertrokken , maar er is er ook hee lwat bij gekomen , maar ge moet het willen zien , ga anders maar eens kijken naar de trainingen
Ge moet het inderdaad willen zien...
Op een dik jaar tijd 30 inkomende transfers gedaan. Maar we moeten het wel nog altijd doen met basisspelers als De Bruyn, Mmaee, Wolke Janssens (als verdediger nota bene), … dan is er toch ergens onderweg het één en ander verkeerd gelopen denk ik. 30 he!
Ge moet het inderdaad willen zien.
(Ik zeg trouwens ook dat er kwaliteit is bijgekomen, die staan tussen die 9 van de 30.)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Radio2 interview Stef Wijnants

Bericht door Jack »

Dan geef je eens meerdere argumenten richting STVV-fan...dan is het windstil. :drunk:
Plaats reactie