Brys ontslagen, wie neemt over?

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Halenaar »

BoemBoem schreef: 03 jan 2020, 22:51 Buya is wel degelijk in Sint-truiden..
Jup, stond net op zijn insta.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Louis XIV »

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/04/22/
David Meekers, de heimelijkheid staat op zijn gezicht te lezen, moet hem niet
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Brusselmans »

Louis XIV schreef: 23 apr 2020, 09:03 https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/04/22/
David Meekers, de heimelijkheid staat op zijn gezicht te lezen, moet hem niet
Brys is pas getrouwd !
Ge zult effe moeten wachten !
:roll:
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Krisaias »

Louis XIV schreef: 23 apr 2020, 09:03 https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/04/22/
David Meekers, de heimelijkheid staat op zijn gezicht te lezen, moet hem niet
Ga ik mij niet over uitspreken, maar dat natrappen van Brys hoeft nu toch ook niet echt... akkoord, de transfers waren onvoldoende/onevenwichtig, maar Marcske heeft met zijn koppigheid evenzeer boter op het hoofd. En dit doet hem alleen maar wat verder dalen in mijn achting... :roll:
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Halenaar »

Krisaias schreef: 23 apr 2020, 09:47
Louis XIV schreef: 23 apr 2020, 09:03 https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/04/22/
David Meekers, de heimelijkheid staat op zijn gezicht te lezen, moet hem niet
Ga ik mij niet over uitspreken, maar dat natrappen van Brys hoeft nu toch ook niet echt... akkoord, de transfers waren onvoldoende/onevenwichtig, maar Marcske heeft met zijn koppigheid evenzeer boter op het hoofd. En dit doet hem alleen maar wat verder dalen in mijn achting... :roll:
Ik vind zijn reactie nog heel goed meevallen eigenlijk, als je ziet wat Meekers allemaal heeft verklaard in de pers. Je kan het Brys toch niet kwalijk nemen dat hij hem van antwoord dient? Het heeft eigenlijk nog lang geduurd.

En zo koppig was Marc niet in mijn ogen. De spelers die onder Brys amper speeltijd kregen hebben nu bij de nieuwe trainer ook laten zien dat ze tekort komen op dit niveau. Enigste fout dat Brys gemaakt heeft is Balongo verkiezen boven Colidio, maar voor de rest heeft hij gelijk gekregen over deze kern over gans de lijn.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jack »

Ik lees tussen de regels dat hij instructies kreeg van hogeraf (ivm tactiek en/of op te spelers).
Zoals hij zegt: ik ben bereid te luisteren naar de input en meningen, maar uiteindelijk beslis ik zelf.
In dat geval heeft hij 100% gelijk.

Een trainer zou ALTIJD vrij van beïnvloeding zijn ploeg moeten opstellen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door STimVV »

Jack schreef: 23 apr 2020, 12:46 Ik lees tussen de regels dat hij instructies kreeg van hogeraf (ivm tactiek en/of op te spelers).
Zoals hij zegt: ik ben bereid te luisteren naar de input en meningen, maar uiteindelijk beslis ik zelf.
In dat geval heeft hij 100% gelijk.

Een trainer zou ALTIJD vrij van beïnvloeding zijn ploeg moeten opstellen.
Ik had al dezelfde mening.
Elke zichzelf respecterende trainer neemt zijn eigen beslissingen. Het laatste wat we hier willen is toch een ja-knikker die gewoon uitvoert wat het bestuur hem influistert?

Toen we op zoek waren naar een vervanger van Brys heb ik hier destijds al geschreven dat ik weet had van interesse in andere T1's. Die de belgische competitie en markt wél kennen. Die haalden toen hun neus op voor stvv omwille van de manier waarop Brys hier moest werken de laatste maanden.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door pat@ »

Jack schreef: 23 apr 2020, 12:46 Ik lees tussen de regels dat hij instructies kreeg van hogeraf (ivm tactiek en/of op te spelers).
Zoals hij zegt: ik ben bereid te luisteren naar de input en meningen, maar uiteindelijk beslis ik zelf.
In dat geval heeft hij 100% gelijk.

Een trainer zou ALTIJD vrij van beïnvloeding zijn ploeg moeten opstellen.
Inderdaad, dat zou een trainer nooit mogen doen.
Daarvoor krijgt Brys ook hulde van mij.
Wanneer de loonheren u eens om een gunst vragen en je weigert die pertinent te geven dan kom je gewoon in de problemen.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze Brys aangemaand hebben om CP15, Johnny Lucas, Koike en Konaté onmiddellijk in de basis te droppen.
Wat ze wel gedaan hebben is Brys een paar keer laten merken waarom Colidio, Durkin en Lee in godsnaam geen kans krijgen en hij blijft vasthouden aan Balongo en co.
Als je die bevelen langs je blijft neerleggen, "dan weet je dat het moeilijk wordt".
Conclusie, de mensen van DMM zijn de baas en zijn zeker geen dictators.
Brys is te lang koppig geweest. Een paar weken had hij dat wel gemogen van mij omdat de door hem gevraagde transfers er niet kwamen. Op een gegeven moment moet je de koppigheid aan de kant zetten en wat respect tonen voor degene die uw rijkelijk loon iedere maand storten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jacques »

Vriendelijk kan je het interview van Brys niet noemen. Hij noemt Meekers nog net niet letterlijk een leugenaar die alleen maar naar de pijpen van DMM danst, maar veel scheelt het niet...Dat het zo laat komt, maakt het niet beter, integendeel. Meekers maakte ook geen al te beste beurt in de media na het ontslag van Brys. Het is duidelijk dat het (nog altijd) niet botert tussen beiden. Ze hadden beter beiden hun klep gehouden. Ondertussen wordt Brys nadrukkelijk genoemd bij Cercle, maar of dat nu zoveel beter is dan hier? Sportief alvast niet en of het huwelijk met de bazen van Monaco een lang leven beschoren zal zijn, valt ook nog af te wachten. Alles bij elkaar een verhaal met alleen maar verliezers.
In het algemeen is het wel duidelijk dat Tateishi/Pinto de voorbije 12 maanden het laken meer naar zich toe hebben getrokken. Veel resultaten heeft het niet opgeleverd: 12de plaats is niet goed genoeg als je tot een stuk in november blijft beweren dat deze kern beter was dan de vorige. Je legt daarmee bewust druk bij de trainer, maar (onbewust) ook bij je eigen beleid. Zonder COVID-19 is/was voor mij komend seizoen de grote test voor het sportieve beleid van Tateishi en Pinto: terug aansluiten bij de successen van seizoen 1 of verder knoeien zoals in seizoen 2.

Los daarvan: de autonomie van een coach is in de praktijk nooit oneindig. Die autonomie heb je eigenlijk maar zolang de resultaten goed zijn. Zodra die minder zijn, heeft iedereen plots de neiging om trainer te spelen. Als bestuursmensen toegeven aan die neiging, wordt het al snel (onzichtbare maar wel voelbare) druk en (de indruk van) inmenging in de ploegopstelling. Dat leidt zelden tot iets positiefs. Als je niet toegeeft aan de druk, ben je een koppige ezel en kunnen enkel de resultaten je nog in het zadel houden. Als je wel toegeeft, is je gezag naar de buitenwereld en spelersgroep toe al snel aangetast of je moet over heel goeie diplomatieke vaardigheden beschikken. Blijven de resultaten slecht als je toegeeft, word je alsnog ontslaan. Worden de resultaten beter, zal menig voorzitter niet aarzelen om de pluimen op zijn hoed te steken. Succes heeft vele vaders, falen slechts een of enkele zondebokken. Dat is het lot van de trainer.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie