Brys ontslagen, wie neemt over?

Alles over het beleid van onze club
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door enerkey »

Meekers:
"Muscat bezet inderdaad in eerste instantie die rol om te acclimatiseren aan de club en het Belgische voetbal te leren kennen. Nadien wordt hij eventueel hoofdcoach van onze club"

Als ik van job verander naar een ander bedrijf, zouden ze mij dan ook eerst de job van mijn baas laten doen om te acclimatiseren. ;)
Nadat hij hoofdcoach is geweest kan hij eventueel doorgroeien tot materiaalman van de club.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jones »

Muscat TD, waar is de locale verankering ? Dat hij maar geen 2e geval Marquez wordt. De supporters en de club groeien nog feller uit elkaar. Brepoels T1 en Hayen T2. Schiemsky terug fysiektrainer en Pol Peeters vragen uit te kijken naar een keeperstrainer
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Alain »

Volgens mij is Muscat in de praktijk gewoon onze nieuwe trainer, maar krijgt hij de titel van TD omwille van de situatie met de diploma's. Identiek aan de situatie in Kortrijk enkele jaren terug toen Belhocine TD was en Bart Van Lancker op papier de T1 was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Roman »

Mezelf en wellicht ook vele anderen interesseert het niet of het nu iemand van de streek, een Belg of een buitenlander is. Als hij de ploeg op de rails heeft en er met de nodige inzet gewerkt wordt naar attractief en directer voetbal mèt de nodige resultaten dan ga ik met plezier kijken !
Als ik zie wat een "over mijn lijk" mentaliteit hij als voetballer had dan hoop ik alleen maar dat hij dat kan overbrengen op de spelersgroep en er een echte winnaarsmentaliteit in slijpt en we niet meer zoals nu te dikwijls naar een dooie boel moeten kijken, vooral dan tegen mindere of gelijke ploegen. Als je zoals nu 1 op 6 haalt tegen de 15de dan zal je nooit in aanmerking komen voor de top 6.
Iedereen vanaf nul beginnen nu, er zijn nu een 9-tal matchen om te oordelen wie hierin een rol kan/wil spelen en dan adequaat handelen en de kern klaarmaken voor volgend seizoen. Dat is de uitdaging ! Kan hij dat ? Dat weet niemand en dat kunnen we enkel maar hopen !
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door voetballiefhebber »

Alain schreef: 29 dec 2019, 21:05 Volgens mij is Muscat in de praktijk gewoon onze nieuwe trainer, maar krijgt hij de titel van TD omwille van de situatie met de diploma's. Identiek aan de situatie in Kortrijk enkele jaren terug toen Belhocine TD was en Bart Van Lancker op papier de T1 was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Volgens mij blijft Hayen op papier de T1 en is Muscan de TD of T2 of hoe ze het beest ook noemen. Mentaliteit zal de Australiër wel hebben als ik lees wie hij als speler was. Maar of spelers naar hem gaan opkijken is nog iets anders natuurlijk. Ik vrees alleen dat de kloof tussen supporters en club alleen maar groter wordt.

Nu nog hopen dat er nog enkele serieuze versterkingen bijkomen. Met moeite haalde je 1/6 tegen de voorlaatste en 0/3 tegen de laatste die bijna niet kan winnen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Brusselmans »

voetballiefhebber schreef: 29 dec 2019, 22:33

Nu nog hopen dat er nog enkele serieuze versterkingen bijkomen. Met moeite haalde je 1/6 tegen de voorlaatste en 0/3 tegen de laatste die bijna niet kan winnen.
DAT is het DNA van STVV en niks anders !!!!
Degene die dat kan veranderen,verdient een standbeeld !!!!
Al bijna 100 jaar vandatte !!!!
Alleen Goethals en Brepoels hebben dat 1 seizoen kunnen omdraaien !
Welke toppers hier ook rondlopen, ze hebben het allemaal !
Zo kom je nooit ergens natuurlijk, als de motivatie er alleen maar is tegen de hoger aangeschreven ploegen !
Als je daar tegen kan winnen, dan wil dat zeggen dat er wel degelijk kwalteit is !
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jean-Paul »

Jones schreef: 29 dec 2019, 20:38 Muscat TD, waar is de locale verankering ? Dat hij maar geen 2e geval Marquez wordt. De supporters en de club groeien nog feller uit elkaar. Brepoels T1 en Hayen T2. Schiemsky terug fysiektrainer en Pol Peeters vragen uit te kijken naar een keeperstrainer
Brepoels????? Meen je dat nu ernstig.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door KNRI »

De nieuwe TD heeft alleszinds een zeer mooi palmares, en als speler had hij blijkbaar de typisch truiense vechtermentaliteit.
Ben er heel benieuwd naar...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door STVV-fan »

Muscat gaat voorgesteld worden voordat we op stage vertrekken.

Dan zal alles wel uitgeklaard worden.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jokke »

Jean-Paul schreef: 30 dec 2019, 07:46
Jones schreef: 29 dec 2019, 20:38 Muscat TD, waar is de locale verankering ? Dat hij maar geen 2e geval Marquez wordt. De supporters en de club groeien nog feller uit elkaar. Brepoels T1 en Hayen T2. Schiemsky terug fysiektrainer en Pol Peeters vragen uit te kijken naar een keeperstrainer
Brepoels????? Meen je dat nu ernstig.
Laat die nostalgische verzuchtingen achterwegen menneman....GELD moet er zijn voor BESTUUR dat KWALITEIT kan brengen op alle vlakken anders krijg je kruimels en lege stadions.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jack »

Milos Kostic.
Is dat een schande dat ik de man niet ken?
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Louis XIV »

Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Timme »

HBVL

De Kanaries hebben hun nieuwe staf compleet. De Sloveen Milos Kostic wordt de nieuwe T1 onder het bewind van sportief adviseur Kevin Muscat.
Gunter Schoofs

De duidelijkheid is er eindelijk bij STVV. Niet Nicky Hayen of sportief verantwoordelijke Kevin Muscat wordt de T1 van de Kanaries vanaf de eerste trainingen in het nieuwe jaar. Daarvoor haalde CEO Takayuki Tateishi nog een nieuwe naam over de streep. De Sloveen Milos Kostic zal Nicky Hayen opvolgen. Hayen zelf wordt opnieuw hoofdcoach van de beloften, maar zal ook als assistent bij de A-kern blijven fungeren. Dat deed hij niet onder Marc Brys.

Milos Kostic is geen grote naam in België, al zal hij bij sommigen een belletje doen rinkelen. In het seizoen 2014-2015 was de 48-jarige Sloveen nog assistent bij Lierse. Slavisa Stojanovic was toen - in opvolging van Stanley Menzo - hoofdtrainer op het Lisp en bracht Kostic mee. Een jaar later zou de Sloveen alweer elders aan de slag zijn.

Net als de Australiër Kevin Muscat, die vanaf nu volop mee de sportieve lijnen uitzet achter de schermen, was Milos Kostic een verdediger in zijn profcarrière. Als speler geraakte hij wel nooit in het buitenland. Hij werd geboren in Ljubljana. Later zou hij nog jeugdcoach worden van Olimpija Ljubljana, de club waarvoor ook ‘Turbo Rudi’, oftewel Mladen Rudonja, een man die de linkerflank van STVV bezette in gouden tijden, uitkwam.

Coach met enige naam werd Kostic toen hij 37 jaar was. Hij kreeg de Sloveense nationale U19 onder zijn hoede, later werkte hij ook nog voor de U17. Lierse plukte hem in de Balkan weg op het moment dat hij assistent was bij Red Star Belgrado. Toen het verhaal in Lier stopte, verhuisde Kostic terug naar zijn thuisland en ging hij bij Krka aan de slag, een ploeg die nu in de Sloveense tweede klasse uitkomt. Later volgde het Bosnische Zeljeznicar Sarajevo.

Vanaf 2016 maakte Kostic volop kennis met het Griekse voetbal. Acharnaikos was er zijn eerste club. Iraklis, een club in Thessaloniki, volgde. Er kwam een tussenstop bij de jeugd van Olimpija Ljubljana en het Albanese Luftëtari. In 2019 werkte Kostic dan weer opnieuw in Griekenland bij Trikala FC, zijn laatste ploeg alvorens zijn komst naar België.

Voorloper van Muscat?

Kostic versleet dus al heel wat clubs. Mogelijk is hij bij STVV gewoon de voorloper van Kevin Muscat zelf, die van plan is de Pro License cursus zo snel mogelijk zelf te volgen. Als die tenminste aangeboden wordt in een door Muscat beheerste taal. Ofwel moet Kostic gewoon zo goed werk leveren dat hij op langere termijn aan de slag blijft.

De hele Truiense staf is dus gekend voor het vertrek op winterstage overmorgen: Milos Kostic (T1), Luciano Trani (physical coach), Jurgen de Braekeleer (keeperstrainer), Nicky Hayen (assistent) en Kevin Muscat (technisch adviseur/verantwoordelijke). Een mix van Australiërs, Belgen en een Sloveen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jacques »

Tja, wat moet je hier op zeggen? Ik ga in ieder geval niet applaudisseren voor een nobele onbekende die nougabollen gepresteerd heeft. Hayen was het niet, maar hier heb ik ook mijn twijfels bij.
“Lokale verankering” lijkt ook meer en meer een fabeltje te worden. Het beeld ontstaat van een club die vanuit Tokio gerund wordt en waarbij de lokale inbreng minimaal is.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Brys ontslagen, wie neemt over?

Bericht door Jack »

Hoe komen ze er bij uit vraag je je af!?

Enige link tussen hem en Muscat?
Kostic en Tateishi?
...
Plaats reactie