Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door Dreke »

lindoke schreef: 27 feb 2020, 10:02 Wel, wat er in het contract had moeten staan weet ik niet want ik ben geen advocaat. Maar dat de overeenkomst kaas met gaten moet geweest zijn kan iedereen het wel mee eens zijn.
Hoe kan iedereen het erover eens zijn als de inhoud niet gekend is? Allemaal gissingen. Net als bij Buya.
A loyal football fan only supports the shirt...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door miel »

lindoke schreef: 27 feb 2020, 10:02
enerkey schreef: 27 feb 2020, 07:53 Wat had er dan in dat contract moeten staan? Dat Edmilson niet voor minder dan 5 miljoen mocht verkocht worden? Dat indien er een andere overeenkomst met een zelfde ploeg gesloten werd STVV ook daar recht had op 40 procent? En je vergelijkt 2 legislaturen met elkaar. Denk dat Lammens of RD niet veel te maken had met Desart. Daar is telkenmale wel een optie juist gelicht.
Wel, wat er in het contract had moeten staan weet ik niet want ik ben geen advocaat. Maar dat de overeenkomst kaas met gaten moet geweest zijn kan iedereen het wel mee eens zijn. Nogmaals, ik heb de voorbije jaren talloze keren gelezen dat Genk plots een aantal miljoenen mag bijschrijven op de rekening omdat er een voormalige speler van hen werd doorverkocht en ik kan me niet herinneren dat er ooit een probleem geweest is om hun percentage te krijgen. Het zou me niet verwonderen dat we binnen enkele jaren eenzelfde bericht gaan horen over Trossard die op deze manier weer een aantal miljoenen in het "laatje" brengt. Nu, Standard is zo'n malafide clubje en als er één club in onze competitie is die een opportunist is in het kloten van andere clubs dan is het wel Standard. Trouwens Genk heeft zich ook ooit laten kloten door Standard met het geval Defour. Maar hebben daar meer dan waarschijnlijk hun lessen uit geleerd.
2 posts achter elkaar , met ik weet het niet , waarschijnlijk en moet geweest zijn ?
Wel , als ge het niet weet zwijgt dan
Niemand heeft er een boodschap aan in deze kwestie met het gene wat jij vermoed of denkt , tenzij voor die genen die alles gebruiken om op de club te kakken . :bweik:
Wat voor u vanzelfsprekend lijkt heeft voor mij toch een andere dementie
Alleen het juiste verhaal is hier van belang
Je haalt het zelf aan , dat er in Genk weinig problemen zijn geweest met hun doorverkoop percentages
Waar haal jij dan de pretentie vandaan om iemand kinderlijk naief te noemen , wanneer je wordt opgelicht
Wat ga je zeggen als ze het pleit winnen , welk fantastisch verhaal ga je dan uit je duim zuigen ?
Het is inderdaad mogelijk dat Standard een achterpoortje heeft gevonden , maar als dat poortje dan wordt gesloten zal het de verdienste van Stvv zijn
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door Jacques »

Ik zou de uitspraak van de rechtbank en Fifa afwachten, alvorens conclusies te trekken, zeker over een contract waarvan we de inhoud niet kennen. A la limite is geen enkel contract ooit 100% waterdicht, maar meestal probeer je de andere partij niet in het zak te zetten, toch niet als je in de toekomst nog veel zaken wil doen. What goes around, comes around. Er zijn een paar uitzonderingen op die regel o.a. Standard, Antwerp en Gent.

Terzijde: de zaak tegen Man City illustreert dat er grenzen zijn aan creatief deals opstellen om de boekhouding te manipuleren. Dat ging niet over een transfer, maar om opgeblazen/fictieve sponsordeals om de inkomsten artificieel op te krikken. Hopelijk blijft die straf, in het belang van de sport, ook overeind voor het TAS.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door lindoke »

miel schreef: 27 feb 2020, 10:32
lindoke schreef: 27 feb 2020, 10:02
enerkey schreef: 27 feb 2020, 07:53 Wat had er dan in dat contract moeten staan? Dat Edmilson niet voor minder dan 5 miljoen mocht verkocht worden? Dat indien er een andere overeenkomst met een zelfde ploeg gesloten werd STVV ook daar recht had op 40 procent? En je vergelijkt 2 legislaturen met elkaar. Denk dat Lammens of RD niet veel te maken had met Desart. Daar is telkenmale wel een optie juist gelicht.
Wel, wat er in het contract had moeten staan weet ik niet want ik ben geen advocaat. Maar dat de overeenkomst kaas met gaten moet geweest zijn kan iedereen het wel mee eens zijn. Nogmaals, ik heb de voorbije jaren talloze keren gelezen dat Genk plots een aantal miljoenen mag bijschrijven op de rekening omdat er een voormalige speler van hen werd doorverkocht en ik kan me niet herinneren dat er ooit een probleem geweest is om hun percentage te krijgen. Het zou me niet verwonderen dat we binnen enkele jaren eenzelfde bericht gaan horen over Trossard die op deze manier weer een aantal miljoenen in het "laatje" brengt. Nu, Standard is zo'n malafide clubje en als er één club in onze competitie is die een opportunist is in het kloten van andere clubs dan is het wel Standard. Trouwens Genk heeft zich ook ooit laten kloten door Standard met het geval Defour. Maar hebben daar meer dan waarschijnlijk hun lessen uit geleerd.
2 posts achter elkaar , met ik weet het niet , waarschijnlijk en moet geweest zijn ?
Wel , als ge het niet weet zwijgt dan
Niemand heeft er een boodschap aan in deze kwestie met het gene wat jij vermoed of denkt , tenzij voor die genen die alles gebruiken om op de club te kakken . :bweik:
Wat voor u vanzelfsprekend lijkt heeft voor mij toch een andere dementie
Alleen het juiste verhaal is hier van belang
Je haalt het zelf aan , dat er in Genk weinig problemen zijn geweest met hun doorverkoop percentages
Waar haal jij dan de pretentie vandaan om iemand kinderlijk naief te noemen , wanneer je wordt opgelicht
Wat ga je zeggen als ze het pleit winnen , welk fantastisch verhaal ga je dan uit je duim zuigen ?
Het is inderdaad mogelijk dat Standard een achterpoortje heeft gevonden , maar als dat poortje dan wordt gesloten zal het de verdienste van Stvv zijn
Dus als ik het goed begrijp mag ik of niemand anders hier schrijven wat hij voelt of denkt? Is dit dan geen forum meer? Of ben jij misschien verplicht om te lezen wat ik schrijf? Of hou je misschien van censuur en leg je graag jouw wil op aan iedereen rond jou. Denk er eens over na om te verhuizen anders. Ik heb een paar voorstellen........China, Noord Korea.......daar ga jij je zeker in je sas voelen :grappig:

Na edit: je bedoelde waarschijnlijk "dimensie" alhoewel het in jouw geval wel "dementie" zal zijn :grappig: :grappig: :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door enerkey »

Dit is zinloos. Ik was het ook niet eens met zijn Lindoke zijn standpunt. Maar ik besluit hem niet te tackelen, maar gewoon een paar nuances te maken. Waarna hij meer informatie inwint en zijn standpunt aanpast. Zo kan het dus ook ;)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door lindoke »

Jacques schreef: 27 feb 2020, 10:48 Ik zou de uitspraak van de rechtbank en Fifa afwachten, alvorens conclusies te trekken, zeker over een contract waarvan we de inhoud niet kennen. A la limite is geen enkel contract ooit 100% waterdicht, maar meestal probeer je de andere partij niet in het zak te zetten, toch niet als je in de toekomst nog veel zaken wil doen. What goes around, comes around. Er zijn een paar uitzonderingen op die regel o.a. Standard, Antwerp en Gent.

Terzijde: de zaak tegen Man City illustreert dat er grenzen zijn aan creatief deals opstellen om de boekhouding te manipuleren. Dat ging niet over een transfer, maar om opgeblazen/fictieve sponsordeals om de inkomsten artificieel op te krikken. Hopelijk blijft die straf, in het belang van de sport, ook overeind voor het TAS.
Inderdaad,dat is zo. Clubs die de boel proberen te belazeren moeten gestraft worden. Al blijft het moeilijk zolang men de "loopholes" niet dicht maakt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door lindoke »

enerkey schreef: 27 feb 2020, 13:49 Dit is zinloos. Ik was het ook niet eens met zijn Lindoke zijn standpunt. Maar ik besluit hem niet te tackelen, maar gewoon een paar nuances te maken. Waarna hij meer informatie inwint en zijn standpunt aanpast. Zo kan het dus ook ;)
Ik haal ook niet zinloos naar iemand uit, maar als ik mijn gedacht hier neerschrijf en er wordt op zo een onbeschofte manier uitgehaald naar wat je schrijft kan ik het ook niet laten om eens te kappen. Iedereen mag het oneens zijn met wat ik denk en schrijf, dat is geen probleem en daar heeft iedereen evenveel recht op als ik. Maar doe het op een deftige manier. Niet zoals Miel. Ik ben trouwens niet de enige waar hij zo naar uithaalt. Ik heb nogal replieken van hem op andere posts gelezen dat ik dacht "wat is me dat zeg".
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door miel »

lindoke schreef: 27 feb 2020, 13:56
enerkey schreef: 27 feb 2020, 13:49 Dit is zinloos. Ik was het ook niet eens met zijn Lindoke zijn standpunt. Maar ik besluit hem niet te tackelen, maar gewoon een paar nuances te maken. Waarna hij meer informatie inwint en zijn standpunt aanpast. Zo kan het dus ook ;)
Ik haal ook niet zinloos naar iemand uit, maar als ik mijn gedacht hier neerschrijf en er wordt op zo een onbeschofte manier uitgehaald naar wat je schrijft kan ik het ook niet laten om eens te kappen. Iedereen mag het oneens zijn met wat ik denk en schrijf, dat is geen probleem en daar heeft iedereen evenveel recht op als ik. Maar doe het op een deftige manier. Niet zoals Miel. Ik ben trouwens niet de enige waar hij zo naar uithaalt. Ik heb nogal replieken van hem op andere posts gelezen dat ik dacht "wat is me dat zeg".
Wat denkt ge ,
Mannekes zoals gij , die geen enkele kans onbenut laten om denigrerende opmerkingen tav de club te maken op basis van hun gedacht en hun vermoeden ,en meestal hun leugens , dan kan het al eens zijn dat ik mijn aangeboren vriendelijkheid verlies :lol:
Voor alle duidelijkheid , ik ben tegen elke vorm van censuur , maar als je meent dat je op een forum kan schrijven wat je wil , moet je er ook maar tegen kunnen dat je wordt gecounterd , bv uw zin " Dat stvv contractuele fouten heeft gemaakt lijkt me vanzelfsprekend "
Op basis van wat schrijft je dat ???? en dat is maar één van de zovele voorbeelden uit uw talrijk over gedramatiseerd repertoire
Weet je wat onbeschoft is ? post schrijven die enkel gestoeld zijn op basis van vermoedens en waan gedachten
Schrijf op een deftige manier , of tenminste over iets wat waar is , niet wat jij denkt dat waar is
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door lindoke »

miel schreef: 27 feb 2020, 15:37
lindoke schreef: 27 feb 2020, 13:56
enerkey schreef: 27 feb 2020, 13:49 Dit is zinloos. Ik was het ook niet eens met zijn Lindoke zijn standpunt. Maar ik besluit hem niet te tackelen, maar gewoon een paar nuances te maken. Waarna hij meer informatie inwint en zijn standpunt aanpast. Zo kan het dus ook ;)
Ik haal ook niet zinloos naar iemand uit, maar als ik mijn gedacht hier neerschrijf en er wordt op zo een onbeschofte manier uitgehaald naar wat je schrijft kan ik het ook niet laten om eens te kappen. Iedereen mag het oneens zijn met wat ik denk en schrijf, dat is geen probleem en daar heeft iedereen evenveel recht op als ik. Maar doe het op een deftige manier. Niet zoals Miel. Ik ben trouwens niet de enige waar hij zo naar uithaalt. Ik heb nogal replieken van hem op andere posts gelezen dat ik dacht "wat is me dat zeg".
Wat denkt ge ,
Mannekes zoals gij
, die geen enkele kans onbenut laten om denigrerende opmerkingen tav de club te maken op basis van hun gedacht en hun vermoeden ,en meestal hun leugens , dan kan het al eens zijn dat ik mijn aangeboren vriendelijkheid verlies :lol:
Voor alle duidelijkheid , ik ben tegen elke vorm van censuur , maar als je meent dat je op een forum kan schrijven wat je wil , moet je er ook maar tegen kunnen dat je wordt gecounterd , bv uw zin " Dat stvv contractuele fouten heeft gemaakt lijkt me vanzelfsprekend "
Op basis van wat schrijft je dat ???? en dat is maar één van de zovele voorbeelden uit uw talrijk over gedramatiseerd repertoire
Weet je wat onbeschoft is ? post schrijven die enkel gestoeld zijn op basis van vermoedens en waan gedachten
Schrijf op een deftige manier , of tenminste over iets wat waar is , niet wat jij denkt dat waar is
Ik denk als we hier allemaal alleen maar mogen schrijven wat waar is er niet veel geschreven zou worden. Maar goed jij jouw idee, ik het mijne. Ik wil je toch nog even vragen om gewoon over mijn posts heen te lezen als je jezelf toch niet kunt intomen om een botte en onbeschofte repliek te geven. Vlakaf tegen mensen hier op het forum zeggen dat ze moeten zwijgen past gewoonweg niet op een forum. Iedereen mag hier zijn mening zeggen, ook jij maar op een deftige manier en niet kwetsend of onbeschoft zoals jij vaak doet. Zeg dan gewoon "ik ben niet akkoord met jouw mening om deze of een andere reden". Voorbeeld alweer in jouw laatste post; "Wat denkt ge , Mannekes zoals gij". Echt waar Miel? Moet dat nu echt op deze manier? Voor de rest heb ik geen probleem met jouw post. Alleen weer die inleiding. Probeer dat eruit te laten en het gaat een heel ander verhaal zijn. Hopelijk zie je dat ook zo.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door Brusselmans »

Vrijdag, en nog steeds geen topic over de match !
Standard - STVV hè !!!
Geen interesse blijkbaar :lol:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door enerkey »

Ik weet waardoor dit komt. Er zitten maar 2 Truienaars in de kern. Waarvan er 1 afvalt en 1 op de bank zit.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door Krisaias »

Brusselmans schreef: 06 mar 2020, 13:38 Vrijdag, en nog steeds geen topic over de match !
Standard - STVV hè !!!
Geen interesse blijkbaar :lol:
Oei, STVV freakje laat ons in de steek ;)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door Dreke »

Niet nader genoemd virus. Kan niet anders...
A loyal football fan only supports the shirt...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door enerkey »

Wie gaat er nu in quarantaine zitten zonder internet :)
joost
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Transferschandaal: Standard/ Edmilson

Bericht door joost »

Op het internet zitten de meeste virussen dus....
Plaats reactie