Het coronavirus COVID-19

Al de rest dat nergens anders thuis hoort, hier graag!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jacques »

Rusthuizen waren niet afgesloten, personeel ging immers gewoon naar huis. Dat is het equivalent van de deuropening verkleinen, niet van de deur dicht doen. Ik ga voor de rest niet teveel zeggen over Roland. Sommige dingen zijn zinvol, andere helemaal niet. Ik vind het vooral opmerkelijk dat men zulke mensen een platform geeft in de media. Hij lijkt mij ver van het terrein te staan.

Voor de rest ben ik vooral boos over de knoeiboel die men ervan maakt in de woonzorgcentra. Het gaat zo ver dat ik blij (opgelucht) ben dat ik geen grootouders meer heb die in een woonzorgcentrum verblijven, dat ze niet worden overgeleverd aan dit verschrikkelijke mismanagement door de overheid. Dat woonzorgcentra in het begin minder goed voorbereid waren dan een doorsnee ziekenhuis, dat kan ik ergens nog begrijpen, maar we zitten intussen een maand in lockdown en op veel plaatsen lijkt het nog altijd een soep en dat voor de meest kwetsbare groep mensen. Vorige week nog kwam iemand doodleuk vertellen dat ze voor een aantal rusthuizen nog altijd geen cijfers hadden over het aantal vermoedelijke COVID-19 besmettingen en overlijdens. Daar val ik van achterover. Over het opnieuw toegelaten bezoek zijn het de woonzorgcentra zelf die meteen aan de alarmbel trekken. Beke gaat "die beslissing uitstellen en goed voorbereiden. In overleg. Te belangrijk om snel-snel te doen." Jambon, nochtans lid van de Nationale Veiligheidsraad waar het beslist werd, gaat "met de zorgsector bekijken op welke manier en binnen welke termijn we bezoek in woonzorgcentra kunnen toelaten. Laat ons die beslissing goed voorbereiden." Ze komen met andere woorden op Vlaams niveau weer uit de lucht gevallen. Ondertussen vallen er al meer doden in woonzorgcentra dan in ziekenhuizen. Waar zijt ge dan in godsnaam mee bezig? :headbang:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Tiens tiens, wa lees ik nu overal in de super-media ...

Burgemeesterlijke ongehoorzaamheid overal te lande :o
Plotseling geen blind volgen meer ? :cool:

Maar nee hoor, het is geen knoeiboel daar Brussel ...
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

Jacques schreef: 16 apr 2020, 10:51 Rusthuizen waren niet afgesloten, personeel ging immers gewoon naar huis. Dat is het equivalent van de deuropening verkleinen, niet van de deur dicht doen. Ik ga voor de rest niet teveel zeggen over Roland. Sommige dingen zijn zinvol, andere helemaal niet. Ik vind het vooral opmerkelijk dat men zulke mensen een platform geeft in de media. Hij lijkt mij ver van het terrein te staan.

Voor de rest ben ik vooral boos over de knoeiboel die men ervan maakt in de woonzorgcentra. Het gaat zo ver dat ik blij (opgelucht) ben dat ik geen grootouders meer heb die in een woonzorgcentrum verblijven, dat ze niet worden overgeleverd aan dit verschrikkelijke mismanagement door de overheid. Dat woonzorgcentra in het begin minder goed voorbereid waren dan een doorsnee ziekenhuis, dat kan ik ergens nog begrijpen, maar we zitten intussen een maand in lockdown en op veel plaatsen lijkt het nog altijd een soep en dat voor de meest kwetsbare groep mensen. Vorige week nog kwam iemand doodleuk vertellen dat ze voor een aantal rusthuizen nog altijd geen cijfers hadden over het aantal vermoedelijke COVID-19 besmettingen en overlijdens. Daar val ik van achterover. Over het opnieuw toegelaten bezoek zijn het de woonzorgcentra zelf die meteen aan de alarmbel trekken. Beke gaat "die beslissing uitstellen en goed voorbereiden. In overleg. Te belangrijk om snel-snel te doen." Jambon, nochtans lid van de Nationale Veiligheidsraad waar het beslist werd, gaat "met de zorgsector bekijken op welke manier en binnen welke termijn we bezoek in woonzorgcentra kunnen toelaten. Laat ons die beslissing goed voorbereiden." Ze komen met andere woorden op Vlaams niveau weer uit de lucht gevallen. Ondertussen vallen er al meer doden in woonzorgcentra dan in ziekenhuizen. Waar zijt ge dan in godsnaam mee bezig? :headbang:
Je kan de rusthuizen niet hermetisch afsluiten maar ik begrijp wel je kritiek over de WZC die is terecht.
De beslissingen van de veiligheidsraad zijn een afspiegeling van ons land. Twee werelden. Drie werelden. Dus compromis. Slecht compromis.
Dat zal nog jaren duren.
Wat mij opvalt is hoe dom de gemiddelde mens is. Mondmasker aandoen is niet dom. Maar in een auto lijkt het wat dwaas. Het virus niet krijgen is ook een stuk toeval. Panische angst leidt naar niks. Stoppen met roken is een goeie eerste stap. Mondmaskers aandoen en toch roken is zo belachelijk.
Dit is een longvirus. Draag zorg voor je longen. Beweeg. Ga de bos in. Zuurstof. Ah dat mag niet.

Het slechte en het goeie komt naar boven. We zijn met teveel. En die allemaal 100 jaar laten worden is een huzarenstuk.

Ik ben akkoord om te investeren in de volksgezondheid. Dat kost veel geld. Geld komt van belastingen. Belastingen komen van winst.
Winst komt van werken.
Welvaart met goeie gezondheidszorg komt van werken en doordacht investeren.
Niet werken is minder welvaart. Minder welvaart is minder gezondheid.
Ik pleit voor 38 uren te werken per week niet 50.
Als iedereen die kan 38 uren per week werkt is er gezondsheidszorg voor iedereen.
Hoe gaan we dat in orde krijgen ? Haha.
Nu werkt minder dan 25% in een sector die meerwaarde creëert.
75% leeft van die 25%.
Nu is het 85% leeft van die 15%. Onhoudbaar. De factuur volgt.


Een echte leider zou helder en duidelijk communiceren. Dat is al heel moeilijk in een drietalig land met nog miljoen inwoners die alleen engels kunnen.
Dan nog wat migranten die na 40 jaar alleen hun eigen taal spreken.
Hoe ga je dan impact hebben ?
Onze premier is een compromis op zijn eigen. Heb je nu niks aan.
Deze crisis was niet te vermijden en achteraf zullen we zeggen. Heel erg voor de ouderen. Doodjammer dat virus.
Voor de -45 jarigen is er weinig aan de hand. Laat ze werken aub.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jan Bulder »

Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 12:58
Deze crisis was niet te vermijden en achteraf zullen we zeggen. Heel erg voor de ouderen. Doodjammer dat virus.
Voor de -45 jarigen is er weinig aan de hand. Laat ze werken aub.
Deze crisis was grotendeels te vermijden als men eind januari de Europese buitengrenzen had dichtgedaan voor inkomend verkeer vanuit Azië en men het virus dus niet actief had ingevoerd.

Heel erg voor de ouderen? Dat lijken me ook mensen. Er zijn nochtans ook heel wat veertigers en vijftigers gestorven. Jammer, gewoon omdat men te laks was de grenzen dicht te doen. Er zijn ook kinderen gestorven, jammer.

Misschien sterf jij morgen, gewoon omdat een paar politiekers niet de moed hadden om grenzen dicht te doen, jammer.

Ik vind dat walgelijk, niet jammer.

Gaan ze de moed hebben om die vetzakken van een Chinezen hun illegale beestenmarkten te sluiten? Waarschijnlijk niet. Jammer.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Binnenkort is het Rammeldam ...
Ben eens benieuwd hoe lang de rood-witte lintjes voor de moskeeën het gaan overleven.
Ben eens benieuwd welke flik in de combi gaat zitten.
De krijgt spontaan corona de dag ervoor, al moet hij daarvoor als niet-roker/drinker 3 pakken sigaretten opdoempen en 2 flessen whisky er door protten. Dan hebt ge de symptomen ook !

Maja ... "We zijn goed voorbereid!" hoor ik ze al zeggen binnenkort ...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door BoemBoem »

Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 07:17 Er is voor virus geen verschil tussen Brico nu open te doen of binnen twee weken.
Het virus is niet uitgeroeid en zal onze aandacht opeisen.
Lockdown geeft vals gevoel van veiligheid.
Rusthuizen waren afgesloten en toch komt het binnen.
Gelukkig is Corona niet zo dodelijk dan de perceptie.
Elke vervroegde dode is 1 teveel.
Anderzijds is mensen alles verbieden onhoudbaar.
Sinterklaas spelen is makkelijk maar onze welvaart en die van onze opvolgers moet ook meegenomen worden in debat.
Roken ist nefast voor longen en zorgt voor veelvoud van Corona doden.
Toch was dat niet verboden.
Wandelen in een bos wel ......
Dus, wat had men moeten doen?
10 000 mensen laten sterven, dan had je het goed gevonden?

En waarom mag je het bos niet in?
Staat nergens.. Wordt zelfs aangeraden.. Vertel feiten ipv fantasieën aub..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Positivo »

Jan Bulder schreef: 16 apr 2020, 14:38
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 12:58
Deze crisis was niet te vermijden en achteraf zullen we zeggen. Heel erg voor de ouderen. Doodjammer dat virus.
Voor de -45 jarigen is er weinig aan de hand. Laat ze werken aub.
Deze crisis was grotendeels te vermijden als men eind januari de Europese buitengrenzen had dichtgedaan voor inkomend verkeer vanuit Azië en men het virus dus niet actief had ingevoerd.

Volgens wat ik mij herinner hebben de chinezen tot bijna eind januari volgehouden dat het virus NIET overdraagbaar was van mens op mens.
Dan hebben ze gezegd ... in enkele alleenstaande gevallen.
Dan zijn ze afgekomen met enkele doden (wij hebben er hier in België ondertussen al meer dan in China) .
Dan is notabene de WHO om de tuin geleid.....
Toen het in Italië ineens volop misging, besefte men wat op ons ging afkomen. Toen was de doos van pandora open natuurlijk. Terwijl de Chinezen er alles aan gedaan hebben om de zaak in de doofpot te steken....

Wat mij betreft blijven de chinezen met hun liegen de grote boosdoeners. Die hebben geen 3000 doden zoals ze beweren maar misschien wel 300,000! Als die de rest van de wereld eerlijk geïnformeerd hadden was het misschien anders verlopen, alhoewel. En als die maar 3000 doden hebben , wel dan laten ze de ganse wereld nu schromelijk in de steek door info achter te houden. Dan kunnen (weten) ze iets wat de westerse geneeskunde niet weet. In beide gevallen hebben ze boter op hun hoofd, en niet een beetje !

Ik moet aan het liedje van Boudewijn de Groot denken : "Als de rook om je hoofd is verdwenen....."
De wereld zal er de komende tien jaren anders gaan uitzien. Als die crisis opgelost wordt (ik wil het nog altijd zien gebeuren) zullen er rekeningen gepresenteerd worden. En dit is geen klein factuurtje hé. Daar zijn de twin towers in New York , de tsunamis in het oosten, de tchernobyls en ga zo maar door , niet eens het vernoemen waard tegenover. Dit kost het kostbaarste wat er is : mensenlevens. Dit gaan ook ALLE overlevers voelen in de portemonnee , van klein tot groot..... En ik heb zo een vermoeden dat die allemaal richting Peking gaan kijken. Dit gaat nooit blauw - blauw blijven.

En voetbal is alleen belangrijk wanneer we het allemaal héél goed hebben.
Nu zijn er even andere katten te geselen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef: 16 apr 2020, 17:27
Nu zijn er even andere katten te geselen.
Gewoon lockdown verder doen ...
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

Jan Bulder schreef: 16 apr 2020, 14:38
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 12:58
Deze crisis was niet te vermijden en achteraf zullen we zeggen. Heel erg voor de ouderen. Doodjammer dat virus.
Voor de -45 jarigen is er weinig aan de hand. Laat ze werken aub.
Deze crisis was grotendeels te vermijden als men eind januari de Europese buitengrenzen had dichtgedaan voor inkomend verkeer vanuit Azië en men het virus dus niet actief had ingevoerd.

Heel erg voor de ouderen? Dat lijken me ook mensen. Er zijn nochtans ook heel wat veertigers en vijftigers gestorven. Jammer, gewoon omdat men te laks was de grenzen dicht te doen. Er zijn ook kinderen gestorven, jammer.

Misschien sterf jij morgen, gewoon omdat een paar politiekers niet de moed hadden om grenzen dicht te doen, jammer.

Ik vind dat walgelijk, niet jammer.

Gaan ze de moed hebben om die vetzakken van een Chinezen hun illegale beestenmarkten te sluiten? Waarschijnlijk niet. Jammer.
Mijn punt is dat met de beleidskracht van de Europese leiders deze crisis niet te vermijden was.
Dat weten de Chinezen ook wel dat we het oude continent zijn. We zullen nog meer flaters slaan als we verdeeld blijven. Iets dat onvermijdbaar is die verdeeldheid.
Zag je ook bij de migratiecrisis.
Nu is daarbij het geld nog eens op.
Barre tijden op komst

Over de kindersterfte wil ik kort zijn. Elk kind 1 teveel maar laten we de cijfers afwachten. Voorlopig is het virus hard voor ouderen.
Jammer is een woord.
Walgelijk is een sterker woord.
Laten we geen semantische discussie opstarten.
Het is erg. En verwerpelijk. Denk dat we daar het zelfde over denken.

Ik zal zeker sterven ooit en wie weet met dit of ander virus.
De dood is onvermijdelijk en moet uitgesteld worden.
Desondanks zal iedereen je vertellen dat dit virus onderliggende problemen misbruikt om hard toe te slaan.
Grenzen toe was een betere aanpak.
Algemene gezondheid verhogen is dat ook.
Dat is de core business van volksgezondheid.
Dan hebben we nog eens de pech te leven in dicht bevolkt land.
Er komt natuurlijk nog meer onheil in de toekomst.

Betere leiders zal ons helpen. Maar wie gaat dat doen?
We moeten realistisch zijn.
Ons land is complex geworden.
We zijn een democratisch land en tolerant. Veel spelers.
Weinig visie.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

BoemBoem schreef: 16 apr 2020, 17:25
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 07:17 Er is voor virus geen verschil tussen Brico nu open te doen of binnen twee weken.
Het virus is niet uitgeroeid en zal onze aandacht opeisen.
Lockdown geeft vals gevoel van veiligheid.
Rusthuizen waren afgesloten en toch komt het binnen.
Gelukkig is Corona niet zo dodelijk dan de perceptie.
Elke vervroegde dode is 1 teveel.
Anderzijds is mensen alles verbieden onhoudbaar.
Sinterklaas spelen is makkelijk maar onze welvaart en die van onze opvolgers moet ook meegenomen worden in debat.
Roken ist nefast voor longen en zorgt voor veelvoud van Corona doden.
Toch was dat niet verboden.
Wandelen in een bos wel ......
Dus, wat had men moeten doen?
10 000 mensen laten sterven, dan had je het goed gevonden?

En waarom mag je het bos niet in?
Staat nergens.. Wordt zelfs aangeraden.. Vertel feiten ipv fantasieën aub..
Ik bedoel naar bos rijden is verboden. Is wat erover.
Gelukkig zijn er geen 10000 mensen gestorven. Gelukkig.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door BoemBoem »

Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 18:20
BoemBoem schreef: 16 apr 2020, 17:25
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 07:17 Er is voor virus geen verschil tussen Brico nu open te doen of binnen twee weken.
Het virus is niet uitgeroeid en zal onze aandacht opeisen.
Lockdown geeft vals gevoel van veiligheid.
Rusthuizen waren afgesloten en toch komt het binnen.
Gelukkig is Corona niet zo dodelijk dan de perceptie.
Elke vervroegde dode is 1 teveel.
Anderzijds is mensen alles verbieden onhoudbaar.
Sinterklaas spelen is makkelijk maar onze welvaart en die van onze opvolgers moet ook meegenomen worden in debat.
Roken ist nefast voor longen en zorgt voor veelvoud van Corona doden.
Toch was dat niet verboden.
Wandelen in een bos wel ......
Dus, wat had men moeten doen?
10 000 mensen laten sterven, dan had je het goed gevonden?

En waarom mag je het bos niet in?
Staat nergens.. Wordt zelfs aangeraden.. Vertel feiten ipv fantasieën aub..
Ik bedoel naar bos rijden is verboden. Is wat erover.
Gelukkig zijn er geen 10000 mensen gestorven. Gelukkig.
Als zulke verplaatsing toegestaan wordt komt men dagelijks met 5000 mensen naar Nieuwenhoven..
Logisch toch, als men contact moet vermijden....
Waarom dan festivals aflassen, cafés dichtdoen, ect ect..?

Ik vrees dat het net iets moeilijker is dan ge laat uitschijnen..
En trouwens, het vermijden van contact is niet de enige reden om die verplaatsingen te beperken..

Hoe moeilijk het voor sommige ook is, en dat bedoel ik zeker niet persoonlijk op u, soms moet ge gewoon accepteren wat er in uw plaats beslist wordt..
En lukt dat niet hebt ge 2 keuzes :
- risico nemen en op de blaren zitten als het mislukt
- zorgen dat gij de persoon wordt die de beslissingen neemt

Simpel toch :P
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Voor een voetbalploeg is men bereid te vechten ...
Voor de eigen vrijheid en de toekomst gaat men in de zetel zitten en afwachten wat ze in Brussel fantaseren ...
En zichzelf wentelen in gejammer, en had men dit en had men dat, en gaan we eens ewa boetes uitschrijven, dan is het opgelost !

Maar vooruit denken, hoooooooo maar.
Dat er slachtoffers gaan vallen ? Ja, maar die vallen er nu ook.

Over oud worden in het algemeen wil ik toch even het volgende kwijt ....
Als u misschien denkt dat u als 80+ nog hetzelfde kan als een 30+ 40+ 50+, stop dan hier maar met lezen.
Er zijn er bij die nog goed zullen zijn, maar de grote hoop weet het allemaal niet zo goed meer hoor.
Pillen en medicatie à volonté, maar de rest van de dag zo versuft en daarom veel slapen.
Velen in een rolstoel, niet meer bekwaam om voor zichzelf te zorgen, pissen en kakken in de broek, amper nog besef van iets, moeten gevoederd worden als een baby, en niet meer weten wat er een uur geleden
gebeurd is.
Ene keer per maand komt er eens iemand op bezoek om zijn eigen zieltje wit te wassen.
Ik zie het wekelijks.
Gelukkig zijn er nog de vele vrijwilligers, of de menskens zagen niemand.

Nu zou iedereen plotseling wel willen gaan, vreemd dat voor Corona er altijd ruim plaats genoeg was opde toch niet al te grote parking.

Voor mij mag dat hoor, niet verkeerd begrijpen.

Maar voor mij persoonlijk hoeft dat niet echt, dank u.
Die mij bij leven niet willen bezien, die hoeven ook niet op te dagen als het zover is.
Ik zelf bezoek mijn moeder van 82 3 tot 4 keer per week, pak haar eens mee naar de stad voor ne koffie of een beetje shopping.

Waar ik naartoe wil : doe bij leven wat je plicht is, dan zal je je op die ene dag jezelf niets hoeven te verwijten ...

En geloof me : die mensen aanvaarden. Laat het nu net dat zijn waar de jongere generatie een groot probleem mee heeft. Zijn ze misschien hun goedkope kinder-oppas kwijt.

Ze moeten kinderen hebben, maar ook 2x vakantie, restaurant, shoppen, feestje hier, feestje daar ... en dan moet de opvang er maar zijn, of de school, of bomma en bompa, of nonkel en tante ...
Niet meer bekwaam om voor hun eigen jung te zorgen !

Nee, niet allemaal, zeker niet, maar ge wilt ze toch de kost niet geven !

Weten wat je wil, maar ook wat je niet wil, en aanvaarden dat je niet alles kan hebben.

En voor nu : volle bak er terug tegen aan, zo niet is het bloedbad niet meer te overzien, en zullen de kindjes van nu later als volwassene de gevolgen dragen, kwaad zijn op het wegsteekgedrag van hun ouders, en al zeker niet meer denken aan oma en opa wiens bescheiden graf ergens staat te verwilderen. Ahja, de week voor Allerheiligen, tegen hun goesting effe naar het kerkhof om snel wat onkruid weg te werken, want wa zouden de mensen misschien wel denken.

Eens eerlijk in de spiegel kijken dus iedereen, eens niet de hypocriet uithangen, en als je van jezelf vind dat je je plicht gedaan hebt, dan is er geen enkele reden om hieronder te komen toeteren gelijk een wilde eend de met haar hormonen geen blijf meer weet.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

BoemBoem schreef: 16 apr 2020, 18:43
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 18:20
BoemBoem schreef: 16 apr 2020, 17:25
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 07:17 Er is voor virus geen verschil tussen Brico nu open te doen of binnen twee weken.
Het virus is niet uitgeroeid en zal onze aandacht opeisen.
Lockdown geeft vals gevoel van veiligheid.
Rusthuizen waren afgesloten en toch komt het binnen.
Gelukkig is Corona niet zo dodelijk dan de perceptie.
Elke vervroegde dode is 1 teveel.
Anderzijds is mensen alles verbieden onhoudbaar.
Sinterklaas spelen is makkelijk maar onze welvaart en die van onze opvolgers moet ook meegenomen worden in debat.
Roken ist nefast voor longen en zorgt voor veelvoud van Corona doden.
Toch was dat niet verboden.
Wandelen in een bos wel ......
Dus, wat had men moeten doen?
10 000 mensen laten sterven, dan had je het goed gevonden?

En waarom mag je het bos niet in?
Staat nergens.. Wordt zelfs aangeraden.. Vertel feiten ipv fantasieën aub..
Ik bedoel naar bos rijden is verboden. Is wat erover.
Gelukkig zijn er geen 10000 mensen gestorven. Gelukkig.
Als zulke verplaatsing toegestaan wordt komt men dagelijks met 5000 mensen naar Nieuwenhoven..
Logisch toch, als men contact moet vermijden....
Waarom dan festivals aflassen, cafés dichtdoen, ect ect..?

Ik vrees dat het net iets moeilijker is dan ge laat uitschijnen..
En trouwens, het vermijden van contact is niet de enige reden om die verplaatsingen te beperken..

Hoe moeilijk het voor sommige ook is, en dat bedoel ik zeker niet persoonlijk op u, soms moet ge gewoon accepteren wat er in uw plaats beslist wordt..
En lukt dat niet hebt ge 2 keuzes :
- risico nemen en op de blaren zitten als het mislukt
- zorgen dat gij de persoon wordt die de beslissingen neemt

Simpel toch :P
Ik begrijp je punt.
Maar er is meer bos dan nieuwenhoven he.
Dat is een recreatiepark.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door BoemBoem »

Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 18:56
BoemBoem schreef: 16 apr 2020, 18:43
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 18:20
BoemBoem schreef: 16 apr 2020, 17:25
Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 07:17 Er is voor virus geen verschil tussen Brico nu open te doen of binnen twee weken.
Het virus is niet uitgeroeid en zal onze aandacht opeisen.
Lockdown geeft vals gevoel van veiligheid.
Rusthuizen waren afgesloten en toch komt het binnen.
Gelukkig is Corona niet zo dodelijk dan de perceptie.
Elke vervroegde dode is 1 teveel.
Anderzijds is mensen alles verbieden onhoudbaar.
Sinterklaas spelen is makkelijk maar onze welvaart en die van onze opvolgers moet ook meegenomen worden in debat.
Roken ist nefast voor longen en zorgt voor veelvoud van Corona doden.
Toch was dat niet verboden.
Wandelen in een bos wel ......
Dus, wat had men moeten doen?
10 000 mensen laten sterven, dan had je het goed gevonden?

En waarom mag je het bos niet in?
Staat nergens.. Wordt zelfs aangeraden.. Vertel feiten ipv fantasieën aub..
Ik bedoel naar bos rijden is verboden. Is wat erover.
Gelukkig zijn er geen 10000 mensen gestorven. Gelukkig.
Als zulke verplaatsing toegestaan wordt komt men dagelijks met 5000 mensen naar Nieuwenhoven..
Logisch toch, als men contact moet vermijden....
Waarom dan festivals aflassen, cafés dichtdoen, ect ect..?

Ik vrees dat het net iets moeilijker is dan ge laat uitschijnen..
En trouwens, het vermijden van contact is niet de enige reden om die verplaatsingen te beperken..

Hoe moeilijk het voor sommige ook is, en dat bedoel ik zeker niet persoonlijk op u, soms moet ge gewoon accepteren wat er in uw plaats beslist wordt..
En lukt dat niet hebt ge 2 keuzes :
- risico nemen en op de blaren zitten als het mislukt
- zorgen dat gij de persoon wordt die de beslissingen neemt

Simpel toch :P
Ik begrijp je punt.
Maar er is meer bos dan nieuwenhoven he.
Dat is een recreatiepark.
Een recreatiepark waar 5000 man samenkomt indien zulke verplaatsingen zouden toegestaan worden..
Met ongeveer 10000 andere plaatsen in België die hetzelfde probleem zullen geven..

Dus als jij in een verlaten bos gaat wandelen, zullen vele andere dat niet doen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

Massaal naar de tuincentra nu. Nog meer kabouters in de tuinen zetten en andere prularia.
Plaats reactie