Het coronavirus COVID-19

Al de rest dat nergens anders thuis hoort, hier graag!
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Positivo »

Tja, verschiet ik effen.
Ik had niet door dat er een drukbeschreven topic was over het corona virus.
Totaal zinloos uiteraard om over het onderwerp op 2 plaatsen te schrijven .

Ik heb dus een inhaalbeweging gedaan en alles wat zitten nalezen.
Toch Maar goed dat er hier een enkeling niet minister van volksgezondheid is en het voor het zeggen heeft.

Even mijn laatste post in voor wat mij betreft gesloten topic : Coronavirus & voetbal hier herhalen.

Van Ranst , communist of niet, hij is wel niet alleen om te beslissen.

Je kunt er toch ook niet om heen dat onze hele samenleving op zijn kop staat. Sport is wel een van de laatste zaken waar men nu mee bezig is. Als men dit virus zijn gang laat gaan , zijn wel alle generaties bedreigd. (Zelfs tijdens de Spaanse griep rond 1918 waren de scholen gesloten !) Als je 10% van wat de Chinezen kunt geloven (het zal misschien eerder 1% zijn) is er in de buurt van Wuhan een nieuwe uitbraak. Trouwens We moeten al niet verder dan Sint Truiden kijken .... hoe moeilijk men het daar heeft, om het virus onder controle te krijgen.

En dan spreekt men van een vaccin.
Dat dit er zo maar binnen afzienbare tijd zal zijn, is m.i. toch niet zo vanzelfsprekend. Trouwens om de wereldbevolking te vaccineren (zo een kleine 8 miljard) en een productie van 10 miljoen Stuks per dag ! Is men meer dan 2 jaar bezig !

Gewoon maar om te zeggen dat we niet direct transfers, laat staan voetbal mogen verwachten op Stayen .
En natuurlijk hoopt deze man bij deze zijn ongelijk graag toe te geven.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef: 13 apr 2020, 15:59
Toch Maar goed dat er hier een enkeling niet minister van volksgezondheid is en het voor het zeggen heeft.

Da's waar ja ...
Die 6 of 7 of 8 die we nu hebben, hebben uiteraard fantastisch werk geleverd.
Dat verdient elk uur een applaus vanuit je kot of waar je ook bent.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jan Bulder »

Duitse wetenschappers: “Mogelijk nog anderhalf jaar geen fans in Duitse stadions”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200414_04921974
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Ondertussen stel ik vast dat zowat alles en iedereen bereid is om toch maar te herstarten met alles, en het risico incalculeert, maar dat niet hard op er bij durft te zeggen.
En zelfs Van Ranst, die op 2 gedachten hinkt (zoals velen), maar mij ook geneigd lijkt het een kans te geven.

Het kan verkeren zei ooit iemand ...

Na de containerparken en de Colruyt, worden nu de tuincentra de nieuwe place to be.

Achterlijk volk zal altijd achterlijk blijven ....
:gek: :gek: :gek: :gek: :gek:

En ja, de opa van 95 heeft het dan toch niet gehaald. Dat is jammer voor de familie, maar niemand wordt 150.
Men moet ook eens kunnen en leren aanvaarden dat we hier niet eeuwig rondlopen ...

Mijn 2 beste vrienden stierven indertijd beiden op 20-jarige leeftijd. Eentje hartaderbreuk, de andere met een moto-ongeval. En nog vrienden en familie verloren, op relatief jonge leeftijd, net zoals iedereen, aan kanker, aan alle mogelijke ziektes ...

Het is niet zo dat er voor Corona niemand stierf.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door enerkey »

Zodra de ziekenhuizen geen overbelasting meer riskeren wordt alles herstart. Ik heb dat altijd tussen de lijnen door gelezen. Zolang iedereen die een goeie kans maakt het te overleven de beste zorgen kan krijgen.
Ik heb mij online een paar zakken meststof later leveren. In een tuincentrum zal je mij niet terugvinden. ;) De Colruyt mijdt ik als de pest(of corona)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jacques »

enerkey schreef: 14 apr 2020, 20:41 Zodra de ziekenhuizen geen overbelasting meer riskeren wordt alles herstart. Ik heb dat altijd tussen de lijnen door gelezen. Zolang iedereen die een goeie kans maakt het te overleven de beste zorgen kan krijgen.
Dat is inderdaad de essentie. Het is meteen ook de reden waarom de herstart in verschillende stappen zal moeten gebeuren: vooraf trachten in te schatten wat de effecten zullen zijn, in de praktijk brengen en continu evalueren. Vervelend daarbij is dat men langs de ene kant de effecten pas 10-14 dagen later zal zien en langs de andere kant zal vragen/eisen/zagen om sneller vooruit te gaan.

Een blik op hoe de exit-strategie er mogelijk zal uitzien: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0871-y
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Als dat het probleem is, en dat weet ik ook wel, en daarvoor alles moet platgegooid worden, dan lijkt de oplossing nog al vrij simpel.

Verhoog de capaciteit ...
De fundamenten moesten al uitgegraven zijn en vol beton liggen !
Geen geld voor ? Dan moet men de prioriteiten verschuiven.

Ik zie wel dat, volgens de cijfers, er geen enkele keer meer dan de helft van de capaciteit nodig geweest is.
En ik zie eveneens in de statistieken dat in het aantal doden alles wordt opgenomen. Corona, een vermoeden van Corona, zelfs een schatting.

En dat moeten we dus serieus nemen. Serieus ?

OK, let's go .... Knal me maar weer eens heerlijk af, zoveel makkelijker dan eens een deftig antwoord te geven.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jan Bulder »

Brusselmans schreef: 15 apr 2020, 11:15 Als dat het probleem is, en dat weet ik ook wel, en daarvoor alles moet platgegooid worden, dan lijkt de oplossing nog al vrij simpel.

Verhoog de capaciteit ...
De fundamenten moesten al uitgegraven zijn en vol beton liggen !
Geen geld voor ? Dan moet men de prioriteiten verschuiven.

Ik zie wel dat, volgens de cijfers, er geen enkele keer meer dan de helft van de capaciteit nodig geweest is.
En ik zie eveneens in de statistieken dat in het aantal doden alles wordt opgenomen. Corona, een vermoeden van Corona, zelfs een schatting.

En dat moeten we dus serieus nemen. Serieus ?

OK, let's go .... Knal me maar weer eens heerlijk af, zoveel makkelijker dan eens een deftig antwoord te geven.
Er zijn op dit moment 1864 intensieve bedden voor coronapatiënten. Deze capaciteit is de voorbije 2 maanden al enorm uitgebreid. Daarvan zijn op dit moment 1223 bedden ingenomen. 2 weken geleden kwamen er nog dagelijks 100 patiënten bij op intensieve. Dat is nu niet meer het geval, net door alle maatregelen.

Het heeft dus vrij nauw gestoken en ik denk dat ge zelf wel zult kunnen uitrekenen hoe lang de capaciteit het uithoudt indien er een nieuwe opstoot van besmettingen komt. Capaciteit nog verhogen? Een bed in een hal zetten is niet zo moeilijk, maar voldoende apparatuur en mensen die dat met kennis kunnen bedienen zijn een andere zaak.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

Jan Bulder schreef: 15 apr 2020, 11:57
Capaciteit nog verhogen? Een bed in een hal zetten is niet zo moeilijk, maar voldoende apparatuur en mensen die dat met kennis kunnen bedienen zijn een andere zaak.
2300+ !
Het zal dat zijn of alles platgooien dus ... want het is een blijvertje, ook al is hem nu moe.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jan Bulder »

Brusselmans schreef: 15 apr 2020, 12:13
Jan Bulder schreef: 15 apr 2020, 11:57
Capaciteit nog verhogen? Een bed in een hal zetten is niet zo moeilijk, maar voldoende apparatuur en mensen die dat met kennis kunnen bedienen zijn een andere zaak.
2300+ !
Het zal dat zijn of alles platgooien dus ... want het is een blijvertje, ook al is hem nu moe.
Op VRT NWS staat duidelijk dat er 1864 intensieve bedden zijn voor coronapatienten: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/15 ... -15-april/

Stel nu nog dat het er 2300 zouden zijn. Dan hebt ge bij een nieuwe piek toch 5 dagen extra tot de maximumcapaciteit bereikt is :toppie:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

OK, dichtgooien dus !
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

Roland heeft wel gelijk. Lockdown was niet juiste beslissing.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door BoemBoem »

Esteeveevee schreef: 15 apr 2020, 20:55 Roland heeft wel gelijk. Lockdown was niet juiste beslissing.
Ik zou graag weten wat dan volgens u moest gedaan worden?

Ik zou echt heel graag weten hoe uw reactie was als men geen maatregelen had getroffen en hier met 10 000 doden had gezeten.. Het kot zou te klein geweest zijn in België.. Maja..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

Er is voor virus geen verschil tussen Brico nu open te doen of binnen twee weken.
Het virus is niet uitgeroeid en zal onze aandacht opeisen.
Lockdown geeft vals gevoel van veiligheid.
Rusthuizen waren afgesloten en toch komt het binnen.
Gelukkig is Corona niet zo dodelijk dan de perceptie.
Elke vervroegde dode is 1 teveel.
Anderzijds is mensen alles verbieden onhoudbaar.
Sinterklaas spelen is makkelijk maar onze welvaart en die van onze opvolgers moet ook meegenomen worden in debat.
Roken ist nefast voor longen en zorgt voor veelvoud van Corona doden.
Toch was dat niet verboden.
Wandelen in een bos wel ......
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door pat@ »

Esteeveevee schreef: 16 apr 2020, 07:17 Er is voor virus geen verschil tussen Brico nu open te doen of binnen twee weken.
Het virus is niet uitgeroeid en zal onze aandacht opeisen.
Lockdown geeft vals gevoel van veiligheid.
Rusthuizen waren afgesloten en toch komt het binnen.
Gelukkig is Corona niet zo dodelijk dan de perceptie.
Elke vervroegde dode is 1 teveel.
Anderzijds is mensen alles verbieden onhoudbaar.
Sinterklaas spelen is makkelijk maar onze welvaart en die van onze opvolgers moet ook meegenomen worden in debat.
Roken ist nefast voor longen en zorgt voor veelvoud van Corona doden.
Toch was dat niet verboden.
Wandelen in een bos wel ......
Als iedereen zich aan de social distancing en hygiënische regels kan houden zullen er weinig besmettingen bijkomen en kunnen we morgen de economie terug laten opstarten.

Aangezien "iedereen" minder dan 50% is in de maatschappij en geen 100% zullen we moeten wachten tot op zen minst 3 mei. Het enigste positieve aan onze regio is dat er hier wel al veel immuniteit is en de kans op besmetting minder groot is dan in andere regio"s.

Na blijf in je kot zou ik ook zeggen blijf nog een tijdje in de regio, ook na de eventuele opheffing.
Plaats reactie