Het coronavirus COVID-19

Al de rest dat nergens anders thuis hoort, hier graag!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Brusselmans »

BoemBoem schreef: 26 apr 2020, 12:08
Brusselmans schreef: 26 apr 2020, 10:35 Nee, helemaal niet ...
Ik heb natuurlijk weer 100% ongelijk ...
Laat maar, het is niet eens persoonlijk naar u toe ...
Ge kunt het komen controleren ...
Alles wat niet in uw kraam past krijgt een schreeuwreactie, of het nu persoonlijk is of niet.. Ik zei maar dat niet iedereen zich aan die regels houdt die jij voorstelt.. Om van daaruit uit te wijken naar alcoholcontroles en snelheidsovertredingen, wat ver gezocht om uw punt duidelijk te maken..

Controleren? Nee sorry, we mogen niet afspreken..
Schreeuwreactie ? Valt wel mee vind ik, hier zitten grotere brulapen die gelijk met naamkaartjes beginnen gooien.

Wat betreft de vergelijkingen ... Wilt ge een powerpoint dan ?
Ik wil maar een vergelijking maken, dan kan je toch wel interpreteren wat ik bedoel hoop ik ?

Ik moet nog effe wennen aan de 1.5m nieuwe wereld. Dus wees mild voor mij ...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jacques »

De outfit om volgend seizoen (hopelijk) naar het stadion te kunnen gaan, is er sneller dan de processie van Echternach voor replicashirts ;)
T-shirt Brigada Hesbania: https://brigadahesbania.be/
Mondmasker STVV: https://shops.topfanz.com/nl/mondmasker-stvv.html
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door lindoke »

Jacques schreef: 04 mei 2020, 15:14 De outfit om volgend seizoen (hopelijk) naar het stadion te kunnen gaan, is er sneller dan de processie van Echternach voor replicashirts ;)
T-shirt Brigada Hesbania: https://brigadahesbania.be/
Mondmasker STVV: https://shops.topfanz.com/nl/mondmasker-stvv.html
Knap, al denk ik niet dat er in seizoen 20-21 ook maar één wedstrijd met publiek zal gespeeld worden, ondanks het feit dat er op voetbalbelgie geopperd wordt dat vanaf oktober terug publiek aanwezig zijn. Dat lijkt me veel en veel te vroeg. In het beste geval met een beperkt aantal mensen in de business seats.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door STimVV »

Tuurlijk wel...
Allemaal verplicht met een mondmasker. (De merchandising gaat dan eindelijk wat omzet draaien)
In openlucht, met een mondmasker. Met gesloten togen. September-oktober schat ik.
Doemdenken heeft ook weinig zin.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jacques »

Dat is ook mijn aanvoelen. En de capaciteit van de stadia zal misschien ook tijdelijk verlaagd worden, zodat het mogelijk is om enige afstand te houden, maar daar hebben wij niet meteen veel last van. ;) Als de rest van de maatschappij terug op gang is, gaat voetbal niet achterblijven. De economische druk is nu al gigantisch en zonder publiek is het product ineens een pak minder aantrekkelijk (zulke matchen zijn amper te bekijken). De vraag is wat er zal gebeuren als er mogelijk/waarschijnlijk een 2de golf van besmettingen komt in het najaar.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jones »

lindoke schreef: 06 mei 2020, 18:01
Jacques schreef: 04 mei 2020, 15:14 De outfit om volgend seizoen (hopelijk) naar het stadion te kunnen gaan, is er sneller dan de processie van Echternach voor replicashirts ;)
T-shirt Brigada Hesbania: https://brigadahesbania.be/
Mondmasker STVV: https://shops.topfanz.com/nl/mondmasker-stvv.html
Knap, al denk ik niet dat er in seizoen 20-21 ook maar één wedstrijd met publiek zal gespeeld worden, ondanks het feit dat er op voetbalbelgie geopperd wordt dat vanaf oktober terug publiek aanwezig zijn. Dat lijkt me veel en veel te vroeg. In het beste geval met een beperkt aantal mensen in de business seats.
Daar hangt teveel geld vanaf makker, ik denk wel dat ze het gaan toelaten.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Positivo »

Geen vaccin ?
Geen voetbal met publiek.

Waarschijnlijk een competitie zonder publiek voor volgend seizoen. Dat zou moeten kunnen.
Een competitie voor het seizoen 2021-2022 met publiek lijkt me ook haalbaar.

Voetbal en sport in het algemeen is mi het minst dringend wat dient opgelost te worden.

Veel geld ? Dit is maar een peulschil vergeleken met andere sectoren.
Denk maar aan luchtvaart, de luchtvaartindustrie...het toerisme.... wie koopt er bvb nu een nieuwe auto....als je nauwelijks buiten moet ? hoeveel miljoenen jobs zijn er niet bedreigd ?

Enkele interessante uitspraken
Onze voorzitter David Meekers : de mensen bevinden zich in overlevingsmodus....
Onze oud voorzitter RD : herstart de maatschappij met de mensen onder de 45 ! Die hebben zeer beperkt problemen met het virus (de tijd) .
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jan Bulder »

Zowel in Nederland als in Duitsland las ik de voorbije dagen signalen vanuit de overheid dat er geen publiek welkom is zolang er geen vaccin is.

Ik verwacht ook nog een opstoot van het aantal besmettingen de komende weken en maanden, gezien de ik-veeg-mijn-gat-aan-de-regels-mentaliteit die duidelijk de kop op begint te steken.

Het lijkt me sterk dat we voor nieuwjaar met publiek aan het spelen zijn.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Esteeveevee »

In 2020 gaan er 84 000 000 mensen bijkomen op deze planeet.
Zonder Corona zelfs 84 400 000.
Daar kan je al wat stadia mee vullen.

De overbevolking zet ik dan af tegenover onze social distancing.

We leven op een gekke wereld
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door BoemBoem »

Grappig om de Instagram story van stvv te zien.. Hoe hard ze proberen om in regel te zijn met de maatregelen.. Extra grappig omdat Mmae het belangrijk vond om de dag ervoor met 10000 mensen handjes te gaan geven in Brussel..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Halenaar »

BoemBoem schreef: 08 jun 2020, 10:19 Grappig om de Instagram story van stvv te zien.. Hoe hard ze proberen om in regel te zijn met de maatregelen.. Extra grappig omdat Mmae het belangrijk vond om de dag ervoor met 10000 mensen handjes te gaan geven in Brussel..
Bushiri evenzeer.

Dan maakt het niet veel uit dat ze twee dagen op voorhand de tests hebben gedaan als ze toch hun voeten aan de maatregelen vegen
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Het coronavirus COVID-19

Bericht door Jacques »

Voor de spelers in kwestie zelf maakt het niet veel uit, zij kunnen het virus in Brussel hebben opgelopen (hopelijk waren ze zo slim om toch een mondmasker te dragen), maar naar de rest van de spelersgroep toe heeft het wel degelijk belang dat regels m.b.t. hygiëne en afstand houden zoveel mogelijk gerespecteerd worden om het risico op overdracht tussen spelers te beperken. Voorgaande tests zullen ons niets leren, maar de test van deze week wel al. Een speler die besmet is, wil niet zeggen dat de hele groep besmet is of dat men alle regels zomaar overboord kan gooien.
Dat gezegd zijnde, als ik zie hoe veel Truienaars hun voeten aan alles vegen en onwetendheid (over het virus) koppelen aan betweterigheid (over de regels), kunnen de spelers het virus evenzeer hier in de Carrefour, op de markt, op de blauwe familie bbq of zoveelste andere bijeenkomst in lockdown oplopen. Zo fantastisch doen we het als stad ook niet...
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie