Coronavirus en voetbal

Alles over het beleid van onze club
Positivo
Berichten: 1915
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Coronavirus en voetbal

Bericht door Positivo »

Luister naar Marc Van Ranst en hij zegt het onomwonden : Er zal geen voetbal seizoen 2020 - 2021 zijn ....en dan zijn ze hier in Belgie nog aan het discussiëren over huidig seizoen.
Ik geef toe, het is niet makkelijk te aanvaarden, dat de wereld van nauwelijks enkele weken geleden er gewoon niet meer is.
Tijdens de oorlogsjaren was er toch ook geen competitie en dit is oorlog !
Vandaag investeren in spelers voor het seizoen 2021 - 2022 ..... Je moet het maar aandurven. Trouwens hoe gaat dat seizoen er uitzien ? Er zijn de komende maanden andere problemen op te lossen.

Ik stel me daarom een aantal vragen.
- Welke invloed gaat deze crisis hebben op de transferwaarde van spelers ?
- welke invloed op de lonen?
- Gaan spelers verder betaald worden ?
- Hoeveel clubs gaan de handdoek werpen ?
- Hoe gaat het supporter landschap er volgend jaar uitzien ?
- Een competitie op Tv ? Lege stadions ?
Misschien zijn er nog wel tientallen vragen.... maar dat de wereld er wat anders gaat uitzien , daarover kan geen twijfel zijn en voetbal zal daar niet aan ontsnappen.
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Louis XIV »

Positivo schreef: 10 apr 2020, 10:34 Luister naar Marc Van Ranst en hij zegt het onomwonden : Er zal geen voetbal seizoen 2020 - 2021 zijn ....en dan zijn ze hier in Belgie nog aan het discussiëren over huidig seizoen.
Ik geef toe, het is niet makkelijk te aanvaarden, dat de wereld van nauwelijks enkele weken geleden er gewoon niet meer is.
Tijdens de oorlogsjaren was er toch ook geen competitie en dit is oorlog !
Vandaag investeren in spelers voor het seizoen 2021 - 2022 ..... Je moet het maar aandurven. Trouwens hoe gaat dat seizoen er uitzien ? Er zijn de komende maanden andere problemen op te lossen.

Ik stel me daarom een aantal vragen.
- Welke invloed gaat deze crisis hebben op de transferwaarde van spelers ?
- welke invloed op de lonen?
- Gaan spelers verder betaald worden ?
- Hoeveel clubs gaan de handdoek werpen ?
- Hoe gaat het supporter landschap er volgend jaar uitzien ?
- Een competitie op Tv ? Lege stadions ?
Misschien zijn er nog wel tientallen vragen.... maar dat de wereld er wat anders gaat uitzien , daarover kan geen twijfel zijn en voetbal zal daar niet aan ontsnappen.
Besteke, jij moet toch dringend van NICK-name veranderen hoor. Waarom zo doemdenken? Dit is geen oorlog maar een crisis waarvan de einddatum nog niet is bepaald. Om dan te stellen dat competitie niet zou kunnen doorgaan lijkt me toch een brug te ver. Misschien moeten we allemaal thuisblijven en ons opsluiten binnenkort, maar ik vrees dat de crisis dan pas zal toeslaan. Positief blijven 't zal allemaal zo geen vaart nemen. Hou u gezond !
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Jan Bulder »

Positivo dateert nog van de tijd dat ene RD moest verdedigd worden.

Los daarvan zal hij er niet ver langs zitten. Zolang er geen vaccin is, lijkt het mij moeilijk om duizenden mensen samen te brengen. Misschien dat er in september een nieuwe voetbalcompetitie zal starten, maar dan zal dat nog een tijdje zonder toeschouwers zijn.

Tenzij er ergens een mirakel gebeurt.
Positivo
Berichten: 1915
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Positivo »

Louis XIV schreef: 10 apr 2020, 12:26
Positivo schreef: 10 apr 2020, 10:34 Luister naar Marc Van Ranst en hij zegt het onomwonden : Er zal geen voetbal seizoen 2020 - 2021 zijn ....en dan zijn ze hier in Belgie nog aan het discussiëren over huidig seizoen.
Ik geef toe, het is niet makkelijk te aanvaarden, dat de wereld van nauwelijks enkele weken geleden er gewoon niet meer is.
Tijdens de oorlogsjaren was er toch ook geen competitie en dit is oorlog !
Vandaag investeren in spelers voor het seizoen 2021 - 2022 ..... Je moet het maar aandurven. Trouwens hoe gaat dat seizoen er uitzien ? Er zijn de komende maanden andere problemen op te lossen.

Ik stel me daarom een aantal vragen.
- Welke invloed gaat deze crisis hebben op de transferwaarde van spelers ?
- welke invloed op de lonen?
- Gaan spelers verder betaald worden ?
- Hoeveel clubs gaan de handdoek werpen ?
- Hoe gaat het supporter landschap er volgend jaar uitzien ?
- Een competitie op Tv ? Lege stadions ?
Misschien zijn er nog wel tientallen vragen.... maar dat de wereld er wat anders gaat uitzien , daarover kan geen twijfel zijn en voetbal zal daar niet aan ontsnappen.
Besteke, jij moet toch dringend van NICK-name veranderen hoor. Waarom zo doemdenken? Dit is geen oorlog maar een crisis waarvan de einddatum nog niet is bepaald. Om dan te stellen dat competitie niet zou kunnen doorgaan lijkt me toch een brug te ver. Misschien moeten we allemaal thuisblijven en ons opsluiten binnenkort, maar ik vrees dat de crisis dan pas zal toeslaan. Positief blijven 't zal allemaal zo geen vaart nemen. Hou u gezond !
Ik dacht erg positief te zijn ....
Terug voetbal in 2021
Als het 18 maanden en meer duurt voor een vaccin (eer iedereen dat gekregen heeft ) wordt het 2022 !
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Brusselmans »

Allemaal goed luisteren naar het communistje !!!
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef: 10 apr 2020, 18:59 Allemaal goed luisteren naar het communistje !!!
Verklaar u nader
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6726
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Jacques »

Ik beschouw een vaccin niet als een absolute voorwaarde. Het heeft geen zin om te redeneren in termen van 100% risicovrij, want dan moet je de hele maatschappij van nu tot in de eeuwigheid op slot doen. Er zijn nog wel ziektes waar geen vaccin of behandeling voor is en na COVID-19 zullen er nog ziektes komen waarvoor nog geen vaccin of geneesmiddel bestaat. Het gaat er mijns inziens om het risico terug te dringen tot een niveau dat maatschappelijk aanvaardbaar en beheersbaar is. Dat heeft o.a. te maken met ziekenhuiscapaciteit, persoonlijke beschermingsmiddelen en eventuele geneesmiddelen (gaande van symptoombestrijding tot therapeutisch en preventief). Of en wanneer dat zal zijn, valt moeilijk te voorspellen. Langzaam maar zeker zal men het normale leven toch terug op gang moeten brengen, ook in WO2 bleef men geen vijf jaar non-stop in zijn kot, maar dat massabijeenkomsten voor vrijetijdsbesteding niet bovenaan het prioriteitenlijstje zullen staan, is evident.

Terzijde: België heeft tenminste al een standpunt over het huidige seizoen: c'est fini. De discussie gaat vnl. nog over hoe de huidige stand vertaald zal worden naar volgend seizoen toe (promotie, degradatie, Europees). Wat moet de rest van Europa, met de UEFA op kop, dan wel niet zeggen? Die denken dat ze in augustus nog 10 matchen van het huidige seizoen gaan afwerken. :zot: Voor die ene keer dat ze hier eens niet hopeloos achter de feiten aanhollen, mag dat ook wel gezegd worden.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door lindoke »

Jacques schreef: 12 apr 2020, 12:34...........Langzaam maar zeker zal men het normale leven toch terug op gang moeten brengen, ook in WO2 bleef men geen vijf jaar non-stop in zijn kot..........
Daar was de boosdoener wel een vijand die zichtbaar was, terwijl dit nu niet het geval is en erger nog, een vijand die je al "te stekken" kan hebben terwijl je het pas 2 weken later te weten komt.
Jacques schreef: 12 apr 2020, 12:34 .....Wat moet de rest van Europa, met de UEFA op kop, dan wel niet zeggen? Die denken dat ze in augustus nog 10 matchen van het huidige seizoen gaan afwerken. :zot: Voor die ene keer dat ze hier eens niet hopeloos achter de feiten aanhollen, mag dat ook wel gezegd worden......
Dat is ook maar omdat wij toevallig nog met play offs werken, anders was het hier hetzelfde geweest.

Soit, ik ben het grotendeel eens met je post hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik ben er toch van overtuigd dat het normale leven dat we kenden voor het coronavirus er pas terug kan zijn als er effectief een degelijk werkend vaccin is en zo goed als iedereen ingeënt gaat zijn, of men een medicijn zal hebben om de mortaliteit drastisch te doen zakken. Als je ziet dat we nu wereldwijd op zo'n 100.000 doden zitten en zo'n 300.000 genezingen kan je spreken dat 1 op 4 die corona krijgt er ook aan sterft. Dat is een mortaliteitscijfer van 25% en dat is erg hoog.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Jan Bulder »

lindoke schreef: 12 apr 2020, 14:30Als je ziet dat we nu wereldwijd op zo'n 100.000 doden zitten en zo'n 300.000 genezingen kan je spreken dat 1 op 4 die corona krijgt er ook aan sterft. Dat is een mortaliteitscijfer van 25% en dat is erg hoog.
Er zijn duidelijke aanwijzingen dat zeker nog eens 10 keer zoveel mensen besmet zijn die geen symptomen krijgen. Die dus ook niet kunnen genezen en niet worden meegerekend.

Mortualiteitsgraad zal eerder ergens tussen 1,5 en 5% liggen, afhankelijk van de regio.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Brusselmans »

Louis XIV schreef: 11 apr 2020, 12:41
Brusselmans schreef: 10 apr 2020, 18:59 Allemaal goed luisteren naar het communistje !!!
Verklaar u nader
Ik zeg niks meer menneke ...
Heb alles gezegd, en veel begint nu uit te komen ..
Als ge het niet wilt zien, uw probleem, maar ik steek er geen tijd meer in !
enerkey
Berichten: 2093
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door enerkey »

Dat Van Ranst een vermeende aanhanger is van PVDA vandaar dus.
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Louis XIV »

Brusselmans schreef: 12 apr 2020, 16:40
Louis XIV schreef: 11 apr 2020, 12:41
Brusselmans schreef: 10 apr 2020, 18:59 Allemaal goed luisteren naar het communistje !!!
Verklaar u nader
Ik zeg niks meer menneke ...
Heb alles gezegd, en veel begint nu uit te komen ..
Als ge het niet wilt zien, uw probleem, maar ik steek er geen tijd meer in !
Menneke ? Ik mag die vraag toch stellen...amaai dat binnen blijven doet u duidelijk niet goed...ik blijf nog beleefd
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Louis XIV »

enerkey schreef: 12 apr 2020, 18:45 Dat Van Ranst een vermeende aanhanger is van PVDA vandaar dus.
Dank voor toelichting, wist ik niet
Positivo
Berichten: 1915
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Positivo »

Van Ranst , communist of niet, hij is wel niet alleen om te beslissen.

Je kunt er toch ook niet om heen dat onze hele samenleving op zijn kop staat. Sport is wel een van de laatste zaken waar men nu mee bezig is. Als men dit virus zijn gang laat gaan , zijn wel alle generaties bedreigd. (Zelfs tijdens de Spaanse griep rond 1918 waren de scholen gesloten !) Als je 10% van wat de Chinezen kunt geloven (het zal misschien eerder 1% zijn) is er in de buurt van Wuhan een nieuwe uitbraak. Trouwens We moeten al niet verder dan Sint Truiden kijken .... hoe moeilijk men het daar heeft, om het virus onder controle te krijgen.

En dan spreekt men van een vaccin.
Dat dit er zo maar binnen afzienbare tijd zal zijn, is m.i. toch niet zo vanzelfsprekend. Trouwens om de wereldbevolking te vaccineren (zo een kleine 8 miljard) en een productie van 10 miljoen Stuks per dag ! Is men meer dan 2 jaar bezig !

Gewoon maar om te zeggen dat we niet direct voetbal op Stvv , laat staan transfers moeten verwachten.
En natuurlijk hoopt deze man bij deze zijn ongelijk graag toe te geven.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Mikman »

https://www.hln.be/in-de-buurt/sint-tru ... ~a0821af6/

Mooi artikel over Michelleke van de Spionkop, knap dat zoveel mensen hem warm onthaald hebben.
Plaats reactie