Crisis op Stayen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door lindoke »

Mobius schreef: 13 dec 2020, 14:57
lindoke schreef: 13 dec 2020, 14:48 Iedereen zijn gedacht en ik heb daar respect voor. Maar voor mij hoeft RD echt niet meer over te nemen. Hij heeft zijn kans gehad en heel goed aangetoond dat sportieve successen hem niet interesseren. Als er een nieuwe overnemer komt moet het iemand zijn die sportieve successen met STVV wil halen. In mijn ogen moet die persoon de grootste (zotste) supporter van STVV zijn. Iemand die voor enige andere reden wil overnemen mag van mij wegblijven.
Als het over geld gaat maakt het niet uit of ge de grootste/zotste supporter zijt van een club. Ze kunnen nooit genoeg krijgen. Zie maar wat zotte supporter Coucke met KVO gedaan heeft.
Die heeft het dan ook helemaal verkeerd aangepakt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef: 13 dec 2020, 14:48 Iedereen zijn gedacht en ik heb daar respect voor. Maar voor mij hoeft RD echt niet meer over te nemen. Hij heeft zijn kans gehad en heel goed aangetoond dat sportieve successen hem niet interesseren. Als er een nieuwe overnemer komt moet het iemand zijn die sportieve successen met STVV wil halen. In mijn ogen moet die persoon de grootste (zotste) supporter van STVV zijn. Iemand die voor enige andere reden wil overnemen mag van mij wegblijven.
Voor mij moet dat ook niet...verre van. Ik zeg alleen dat dit wel eens kon gebeuren. Bij gebrek aan andere kandidaat-overnemers en vermits hij zijn lessen geleerd heeft (moeiljk, want een oude vos leer je zijn streken niet af), zou dat misschien zelfs niet eens de slechtste oplossing zijn als DMM beslist de stekker eruit te trekken. Als er een ander alternatief is dat sportieve garanties met zich meebrengt en een gezond, financieel management, zoveel te beter. Alleen zie ik niet in waar dat zou vandaan moeten komen... :|
Laatst gewijzigd door tesneusdoek op 13 dec 2020, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Dreke »

voetballiefhebber schreef: 13 dec 2020, 12:37 Ik zou toch eens contact opnemen met Red Bull of die niet geïnteresseerd zijn. Praten met die mensen kan toch geen kwaad.
Dan stopt het voor mij.
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Crisis op Stayen

Bericht door STimVV »

Misschien moeten we de harde kern van Nantes ne keer inhuren. Die halen de europese pers met hun acties.
Dat zou ook tot in Japan doordringen.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jack »

Ik wil niet natrappen, maar ga 't toch doen. Hijzelf heeft namelijk tot quasi iedereens frustratie hier maanden niks anders gedaan dan met 2 gestrekte benen vooruit getackeld.

Hoeveel quotes zou je wel niet kunnen doen waarmee je STVV-fan compleet belachelijk kan maken?

Heel het forum heeft hij uitgelachen, weggezet als negatievelingen, verketterd,...als je maar durfde opperen dat Lee mss toch niet zo goed was, dat je ergens aanvoelde dat er niet genoeg kwaliteit was, dat Brys het niet slecht deed met het beschikbare materiaal, dat de Japanners mss sommige dingen wat beter konden doen,...
Het was allemaal maar om bewust negatief te doen!

De enige plaat die 'm nu nog rest is misschien die van RD die toch nog zo slecht niet was?
Gelukkig beseft hij het denk ik, want hij is maar rustig.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

Wat mij gunstig stemt is de komst van Peter Maes. Hij durft de zaken echt te benoemen, alhoewel hij voor een hopeloze opdracht blijkt te staan.
Er zijn heel veel werkpunten, zoals speldiscipline, fysieke paraatheid, negatieve druk zetten zonder teveel ruimte in de rug te laten, teveel lopen met bal (geen voetbal in 1-2-3 tijden).

https://www.voetbalbelgie.be/specials/s ... az2qE6w4Kg
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

voetballiefhebber schreef: 14 dec 2020, 09:09 Wat mij gunstig stemt is de komst van Peter Maes. Hij durft de zaken echt te benoemen, alhoewel hij voor een hopeloze opdracht blijkt te staan.
Er zijn heel veel werkpunten, zoals speldiscipline, fysieke paraatheid, negatieve druk zetten zonder teveel ruimte in de rug te laten, teveel lopen met bal (geen voetbal in 1-2-3 tijden).

https://www.voetbalbelgie.be/specials/s ... az2qE6w4Kg
Dat is voorlopig inderdaad het enige lichtpuntje in de duisternis... :| Hopelijk kunnen we ook dankzij hem de drie onmiddelijk inzetbare basisspelers die een absolute meerwaarde zijn, aantrekken. Een goede rechtsback, een hardwerkende, creatieve middenvelder en een balvaste, stevige spits die de goal weet staan. :stvv:
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Stan »

tesneusdoek schreef: 14 dec 2020, 10:01
voetballiefhebber schreef: 14 dec 2020, 09:09 Wat mij gunstig stemt is de komst van Peter Maes. Hij durft de zaken echt te benoemen, alhoewel hij voor een hopeloze opdracht blijkt te staan.
Er zijn heel veel werkpunten, zoals speldiscipline, fysieke paraatheid, negatieve druk zetten zonder teveel ruimte in de rug te laten, teveel lopen met bal (geen voetbal in 1-2-3 tijden).

https://www.voetbalbelgie.be/specials/s ... az2qE6w4Kg
Dat is voorlopig inderdaad het enige lichtpuntje in de duisternis... :| Hopelijk kunnen we ook dankzij hem de drie onmiddelijk inzetbare basisspelers die een absolute meerwaarde zijn, aantrekken. Een goede rechtsback, een hardwerkende, creatieve middenvelder en een balvaste, stevige spits die de goal weet staan. :stvv:
Je hebt geen offensieve flanken, die een actie kunnen maken. Alles moet bijgevolg door het midden verlopen, en daar zit je vast.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Geel-Blauw »

Ik zou afstappen van 3/5 verdedigers, we slikken toch veel te makkelijk goals dus ik zie het nut niet echt om met 3 centrale verdedigers te spelen. We kunnen met 4 achteraan spelen met een verdedigende middenvelder ervoor. Op deze manier kunnen de vleugelverdedigers Cacace en Garcia rushes naar voor maken en voorzetten proberen pompen. Een Sankhon/Konate als verdedigende middenvelder kan tussen de verdediging inzakken bij een snelle tegenaanval. Daarvoor nog 2 box-to-box middenvelders en in de aanval 2 diepe spitsen met daarachter een aanvallende middenvelder die we in januari moeten aankopen.
Het zou er voor nu ongeveer zo uit zien:
--------------Steppe---------------
Cacace-Tex-Buatu-Garcia
--------Sankhon/Konate-----
Durkin/Colombatto-De Ridder
-------Colidio/Filippov-------
---------Nazon-Suzuki---------

Als een Nakamura en Ito dan bijvoorbeeld invallen kunnen we overschakelen naar een 433 met wingers en 1 spits om meer breedte te creëren.
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door zipke373 »

HLN footballtalk :

Rode cijfers voor STVV
Rode lantaarn Sint-Truiden heeft het vorige seizoen afgesloten met een verlies van 621.689 euro, zo maakte de club woensdag bekend na goedkeuring van de jaarcijfers op de aandeelhoudersvergadering.

De globale inkomsten daalden slechts licht van 25,4 naar 25,2 miljoen euro. “Hiervan is 9,6 miljoen euro gelinkt aan uitgaande transfers. De uitgaven voor de sportieve uitbouw van de club en de indirecte kosten met betrekking tot transfers stegen met 3,1 miljoen euro. De algemene onkosten bleven onveranderd. De impact van de coronapandemie op het resultaat wordt op 750.000 euro geraamd”, klinkt het in de mededeling.

“Voor het seizoen 20-21 is er voorzichtig gebudgetteerd en is het de bedoeling door een zuinig beleid de cijfers positief te houden. Er zullen niettemin maximaal mogelijke inspanningen geleverd worden om het behoud in 1A te verzekeren.”

Met veertien punten uit zeventien wedstrijden staan de Truienaars vlak voor de winterstop op de laatste plaats in de Jupiler Pro League, met drie punten minder dan Moeskroen en KV Mechelen. Op tweede kerstdag sluit Sint-Truiden het jaar af met een verplaatsing naar Standard.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door lindoke »

zipke373 schreef: 23 dec 2020, 10:48 HLN footballtalk :

Rode cijfers voor STVV
Rode lantaarn Sint-Truiden heeft het vorige seizoen afgesloten met een verlies van 621.689 euro, zo maakte de club woensdag bekend na goedkeuring van de jaarcijfers op de aandeelhoudersvergadering.

De globale inkomsten daalden slechts licht van 25,4 naar 25,2 miljoen euro. “Hiervan is 9,6 miljoen euro gelinkt aan uitgaande transfers. De uitgaven voor de sportieve uitbouw van de club en de indirecte kosten met betrekking tot transfers stegen met 3,1 miljoen euro. De algemene onkosten bleven onveranderd. De impact van de coronapandemie op het resultaat wordt op 750.000 euro geraamd”, klinkt het in de mededeling.

“Voor het seizoen 20-21 is er voorzichtig gebudgetteerd en is het de bedoeling door een zuinig beleid de cijfers positief te houden. Er zullen niettemin maximaal mogelijke inspanningen geleverd worden om het behoud in 1A te verzekeren.”

Met veertien punten uit zeventien wedstrijden staan de Truienaars vlak voor de winterstop op de laatste plaats in de Jupiler Pro League, met drie punten minder dan Moeskroen en KV Mechelen. Op tweede kerstdag sluit Sint-Truiden het jaar af met een verplaatsing naar Standard.
Hier is er maar één gegeven dat me zorgen baart:
“Voor het seizoen 20-21 is er voorzichtig gebudgetteerd en is het de bedoeling door een zuinig beleid de cijfers positief te houden. Er zullen niettemin maximaal mogelijke inspanningen geleverd worden om het behoud in 1A te verzekeren.”
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Halenaar »

Verlies valt nog reuze mee na dit rampzalige jaar en als je het verlies van de andere ploegen bekijkt.

Die 3 miljoen stijgende uitgaande transferkosten baart me wel wat zorgen. Van de inkomende transfers het laatste jaar zie ik niemand vertrekken met een serieuze winstmarge momenteel, wel integendeel.

Ben wel benieuwd naar het zuinig beleid bij de Japanners. Dat kan je perfect doen, mits een goede scouting en kennis van de markt. Theate en Walsh waren transfervrije spelers, maar in de plaats daarvan kozen ze voor Caufriez (1mil) en co. Om maar een voorbeeld te geven ;)
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Positivo »

Voorzichtig budgetteren of niet. Volgend boekjaar voorspel ik (en ik pronostikeer NOOIT) een verlies van 10 milj. Degraderen of niet. En daar moet je geen groot rekenwonder voor zijn. Onder dit voorbehoud, dat men voor de hele Japanse prul plus Lee miljoenen gaat opstrijken. En zelfs dan !
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Stvv_eng »

Als ik niet mis ben kunnen deze zomer heel veel spelers ook gratis vertrekken. Qua loonkost is dit natuurlijk een goede zaak, maar ons transfergeld zal er niet van doen toenemen. Ik verwacht wel dat er zoals ieder jaar weer een 4-5 tal vertrekken (excl. spelers die dus geen contract meer hebben).
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Crisis op Stayen

Bericht door STimVV »

Halenaar schreef: 23 dec 2020, 12:26 Theate en Walsh waren transfervrije spelers, maar in de plaats daarvan kozen ze voor Caufriez (1mil) en co. Om maar een voorbeeld te geven ;)
Als al onze spelers die een miljoen of meer gekost hebben ons in hun eentje 1x de 3 punten bezorgen en matchwinnaar zijn, zoals Cauffriez met een assist en goal, dan blijven we in 1e. :cool:
Ito, Lee, Colombatto, Filippov, Cacace, Lucas. Dat zijn dan 6x3= 18 punten. :D
Plaats reactie