Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door AirMontella »

Toch opvallend. Momenteel speelt Denys Popov met Dynamo Kiev tegen Club Brugge. Als die 2 jaar geleden geen kruisbandblessure had opgelopen aan het einde van de transferperiode, speelde die nu gewoon voor STVV.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door toyotacorolla »

Herve Cage, zonder club?
Flavus Caeruleus
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 sep 2014, 07:33

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Flavus Caeruleus »

toyotacorolla schreef: 21 feb 2021, 07:22 Herve Cage, zonder club?
Ja, en? :?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Eventjes gekeken hoe onze huurlingen het doen:

Colombatto heeft nog maar twee keer bij de selectie gezeten, de tweede keer heeft hij een invalbeurt gekregen van een kwartier. Was blijkbaar geen al te beste, want de volgende match viel hij naast de selectie. Dat was overigens al de vierde keer.

Lee heeft deze maand nog niet in de selectie gezeten. Sinds zijn komst heeft Portimonense al vier wedstrijden gespeeld.

Degene die vertrokken zijn: Mmae heeft nog maar een dikke 10 minuten mee gespeeld in de competitie, en een basisplaats bij een bekerwedstrijd. Pol Garcia heeft al een basisplaats gekregen bij zijn ploeg waarin hij de 90 minuut volmaakte.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door STimVV »

In zijn interview met HBVL vandaag zegt Hashioka dat hij op zijn best is als centrale verdediger.
Dat is dan toch niet het profiel waarvan wij hoopten dat hij is. Zijnde een rechtsback met aanvallende kwaliteiten...

Nuja… toen Kamada hier aan kwam verteldie die in zijn 1e interview ook dat hij zichzelf op zijn best voelde als nummer 8. En later bleek dat gewoon een hangende spits te zijn. Misschien beseffen die jongens op hun 21e zelf nog niet wat in Europa hun beste positie zal blijken te zijn.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

AA Gent beleeft een ronduit teleurstellend seizoen. De Buffalo's moesten de voornaamste uitdager van Club Brugge worden voor de titel, maar dreigen zelfs naast deelname aan Play-Off II te grijpen. Na 28 speeldagen staan ze immers pas op de twaalfde plaats in het klassement. Volgend seizoen zal er dan ook wellicht één en ander veranderen in de Ghelamco Arena.

Vorige zomer was Gent al zeer actief op de transfermarkt, maar ook na dit seizoen zal het wellicht druk worden. Op inkomend vlak zou de club zijn plannen al grotendeels klaar hebben, maar dat zal wellicht ook gepaard gaan met de nodige vertrekkers. Sport/Voetbalmagazine weet dat alvast vier spelers richting de uitgang geduwd worden.

Jordan Botaka en Tim Kleindienst werden in januari al verhuurd omdat ze niet voldeden. De kans lijkt dan ook klein dat ze volgend seizoen terugkeren, al laat Kleindienst sinds zijn terugkeer naar Duitsland wel zeer mooie dingen zien. Verder zouden ook Igor Plastun en Roman Bezus mogen vertrekken. Zij konden/mochten in januari ook al vertrekken, maar bleven toen omdat ze in Gent meer kans denken te maken om een plaats af te dwingen in de Oekraïense selectie voor het EK.
Bezus zou wel leuk zijn...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Bezus hoeft voor mij niet meer. Dat is een afgesloten hoofdstuk. Hij wou absoluut naar Gent. Gent wou ons destijds zo graag verzwakken. Dat laat toch een zure nasmaak na en Bezus is als speler niet uitzonderlijk genoeg om daar de spons over te vegen. Dat ze hunne nest nu ook maar zelf oplossen. Ik betwijfel ook of hij het karakter heeft om te renderen onder de harde hand van Maes en hij wordt er dit jaar al 31. Als je dan toch naar die positie kijkt: ze hebben met Chakvetadze een groter, jonger talent dat ook niet aan de bak komt (mogelijk ook een mooi weer-voetballer). Gent heeft -op een duurder niveau- hetzelfde probleem als wij: een veel te grote kern met veel te veel middelmatige spelers. Ik ben weinig geneigd om De Witte en Louwagie daarbij te helpen.

In de marge: er is sinds dit jaar ook zoiets als een Belgenpremie om clubs te stimuleren meer home grown-spelers op te stellen. We staan daarin weinig verrassend 15de. Al goed dat we voor nieuwjaar geen Belgenprobleem hadden. :? :mrgreen:
De keukenkampioen staat voorlopig aan de leiding in dat klassement gevolgd door Standard, Wilrijk en Waasland.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210225_97862316
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Ik had onlangs gelezen dat we sinds begin januari op de tweede plaats staan in de competitie van aantal Belgen in de basis :)

Het tij kan rap keren op Stayen!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Jacques »

Ja, al denk ik niet dat daar een echte analyse bijhoorde en dat het eerder een indruk/observatie was. Moesten ze die belgenranking opsplitsen voor en na nieuwjaar zou het kunnen dat we zowel onderaan als bovenaan staan.
Even opgezocht uit nieuwsgierigheid: over het hele seizoen (beker + competitie) bekeken is Buatu bij ons de Belg met de meeste speelminuten (1968) gevolgd door De Ridder (1826) en Caufriez (1491) al moet je er bij hem eigenlijk 360 (4x 90) minuten aftrekken van bij W-B, waardoor Asamoah (1195) nog net voor Caufriez staat.
https://www.transfermarkt.com/vv-st-tru ... verein/475
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Lukske de Lange »

Omdat ik verwacht dat we Suzuki niet gaan kunnen houden, droom ik graag al een beetje verder naar volgend seizoen toe ;)

Het is misschien onrealistisch maar...idealiter kom je dan uit bij een Cyriel Dessers bijvoorbeeld, enigzins man van de streek, bekend met Peter Maes en niet helemaal geslaagd een stapje hoger momenteel, waardoor hij niet onhaalbaar zou kunnen zijn.
Maar evenzeer een Belg, die stilaan aan zijn beste jaren komt, mét een detecteerbare potentie tot doelgerichtheid én die het best tot uiting komt in een/ons 2 spitsen systeem lijkt me.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door lindoke »

Lukske de Lange schreef: 27 feb 2021, 09:17 Omdat ik verwacht dat we Suzuki niet gaan kunnen houden, droom ik graag al een beetje verder naar volgend seizoen toe ;)

Het is misschien onrealistisch maar...idealiter kom je dan uit bij een Cyriel Dessers bijvoorbeeld, enigzins man van de streek, bekend met Peter Maes en niet helemaal geslaagd een stapje hoger momenteel, waardoor hij niet onhaalbaar zou kunnen zijn.
Maar evenzeer een Belg, die stilaan aan zijn beste jaren komt, mét een detecteerbare potentie tot doelgerichtheid én die het best tot uiting komt in een/ons 2 spitsen systeem lijkt me.
Dat is dan toch een enorm kwaliteitsverlies tov Suzuki hoor. Dessers is meer en meer de floptransfer van het seizoen voor Genk. Als hij gratis overkomt mag hij gerust als 3e keus komen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Lukske de Lange »

lindoke schreef: 27 feb 2021, 13:38
Lukske de Lange schreef: 27 feb 2021, 09:17 Omdat ik verwacht dat we Suzuki niet gaan kunnen houden, droom ik graag al een beetje verder naar volgend seizoen toe ;)

Het is misschien onrealistisch maar...idealiter kom je dan uit bij een Cyriel Dessers bijvoorbeeld, enigzins man van de streek, bekend met Peter Maes en niet helemaal geslaagd een stapje hoger momenteel, waardoor hij niet onhaalbaar zou kunnen zijn.
Maar evenzeer een Belg, die stilaan aan zijn beste jaren komt, mét een detecteerbare potentie tot doelgerichtheid én die het best tot uiting komt in een/ons 2 spitsen systeem lijkt me.
Dat is dan toch een enorm kwaliteitsverlies tov Suzuki hoor. Dessers is meer en meer de floptransfer van het seizoen voor Genk. Als hij gratis overkomt mag hij gerust als 3e keus komen.
Begrijpbaar dat hij de perceptie tegen heeft, maar hadden Boli, Sidibé en Suzuki die ook niet tegen voor ze hier vertrokken/ontbolsterden?

ALS Genk hem zou verkopen voor 1/3 van de prijs dat je voor Suzuki krijgen kan, zou ik het toch doen én in een spitsen orde met Filippov, Nazon en Mboyo dan...schat ik Dessers, voor ons, allerminst als derde keuze in :)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

Dessers is een beperkte spits hoor, uiteraard geen slechte aanvaller voor ons maar ik denk dat we toch beter kunnen halen voor hetgeen wat hij moet kosten. Als je ziet dat Genk al de hoofdprijs wilt hebben voor een Wouters...

Bovendien ook een echte Genkie, is ook de reden dat hij voor een deel van het publiek daar nog wat krediet heeft. Bij zijn voorstelling in Genk heeft hij ook tig keer benadrukt dat hij van jongsaf aan al supporter van de club was, inclusief foto's als kind met een tenue van Genk.

Het 'man van de streek' argument is dus wel een gewaagd argument om hem te halen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door Halenaar »

In ander nieuws: Janssens, Matsubara, Sankhon, Asamoah, Lucas en Balongo zitten weer niet in de selectie.

Het lijkt mij al vrijwel zeker dat bovenstaande spelers mogen vertrekken deze zomer. Zeker als je ziet wie de plaatsen in de selectie (Van Dessel, Hashioka, Steuckers) hebben ingenomen.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers Seizoen 2020-2021

Bericht door voetballiefhebber »

Halenaar schreef: 27 feb 2021, 17:22 In ander nieuws: Janssens, Matsubara, Sankhon, Asamoah, Lucas en Balongo zitten weer niet in de selectie.

Het lijkt mij al vrijwel zeker dat bovenstaande spelers mogen vertrekken deze zomer. Zeker als je ziet wie de plaatsen in de selectie (Van Dessel, Hashioka, Steuckers) hebben ingenomen.
Klopt helemaal! Ik hoop dat we zo snel mogelijk gered zijn en dan kijk ik ernaar uit wat er deze zomer gaat gebeuren. Maes zal nu wat te zeggen hebben over het aanwerven van de zomeraanwinsten. In de winter kon hij niet zoveel meer bijsturen. Bij de start van de trainingen kan hij pas echt zijn accenten leggen. Je ziet de hand van Maes, alleen vallen tegenwoordig de resultaten tegen.
Plaats reactie