Nieuwe trainer

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe trainer

Bericht door toyotacorolla »

Het is niet om Maes te beoordelen, maar je weet dat de eerste die vliegt bij uitblijven van punten de trainer is.
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Nieuwe trainer

Bericht door darion »

FANFOREVER schreef: 13 dec 2020, 18:32
darion schreef: 12 dec 2020, 14:57 Peter Maes kreeg geen garanties over transfers, zo zegt hij zelf in een interview...
Referenties aub

Aub.
https://www.voetbalbelgie.be/specials/t ... 12/12/?amp
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Nieuwe trainer

Bericht door tesneusdoek »

toyotacorolla schreef: 13 dec 2020, 19:37 Het is niet om Maes te beoordelen, maar je weet dat de eerste die vliegt bij uitblijven van punten de trainer is.
Dan zal de trainer deze keer wel onze toetuil ( :yes: Tateishi) met zich meesleuren, richting uitgang, want anders zijn ze in Tokyo helemaal achterlijk of, zijn er in het geval van zijn overste(n) in Tokyo, zekere, gedeelde belangen met :yes: Tateishi waar we het fijne niet van weten. :oops: Misschien moet één of andere sportjournalist zich daar maar eens in vastbijten. Ik kan me niet inbeelden dat er binnen om het even welke organisatie geen vragen gaan gesteld worden bij een peperduur, systematisch falend aankoopbeleid... :headbang:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Mikman »

Blijkbaar was Vrancken zelf zéér geïnteresseerd om hier trainer te worden, maar ketste het af op de hoge afkoopsom. Peter Vandenbempt op Sporza.be:

https://sporza.be/nl/2020/12/14/-opvall ... 931428043/
"Onbegrijpelijk dat KV Mechelen in degradatiestrijd betrokken is"
De ploeg van het moment, van de laatste anderhalve maand, is Waasland-Beveren. Het is bezig aan een geweldige remonte. Er worden clubrecords gebroken wat punten betreft en plots staat het 7 punten boven de laatste plaats. Een maand geleden was de indruk dat de laatste twee plaatsen vastlagen met Moeskroen en Waasland-Beveren. Die hadden nog wat inhaalmatchen, maar die zouden ze toch verliezen, dacht iedereen.



Maar kijk, ondertussen zijn ook STVV, Cercle Brugge, Zulte Waregem en KV Mechelen mee in de strijd om het behoud getrokken. Van KVM vind ik dat bepaald onbegrijpelijk. Van al die staartploegen speelt KV Mechelen toch het beste voetbal. Het heeft het best gepresteerd, maar het slaagt er elke keer opnieuw in om zichzelf te kelderen. Vaak met vroege rode kaarten, zoals gisteren, of met flaters achterin.



En zo kan het dat KV Mechelen, ondanks lof voor de prestaties, sinds september nog welgeteld een keer heeft gewonnen in 9 matchen. Dan kan je diep zakken. Met de komst van Club Brugge deze week en een uitstap naar OHL in het weekend kan het nog een zwarte kerst worden.



Met de verkoop van Aster Vranckx is er goed nieuws geweest voor de clubkas, maar er blijft toch die onzekerheid door de vervelende situatie rond de hoofdaandeelhouder.



En ik vond het ook opvallend hoe trainer Wouter Vrancken zeer geïnteresseerd was om per direct naar Sint-Truiden te verhuizen waar ze een nieuwe trainer zochten. Door de hoge afkoopsom in zijn contract kon dat uiteindelijk niet doorgaan, maar van een heel groot vertrouwen in de toekomst van KV Mechelen of in zijn eigen toekomst bij de club getuigt dat niet.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Stan »

darion schreef: 13 dec 2020, 19:40
FANFOREVER schreef: 13 dec 2020, 18:32
darion schreef: 12 dec 2020, 14:57 Peter Maes kreeg geen garanties over transfers, zo zegt hij zelf in een interview...
Referenties aub

Aub.
https://www.voetbalbelgie.be/specials/t ... 12/12/?amp
Straf dat hij daar geen eisen gesteld heeft. Hij ziet toch ook welk vlees hij in de kuip heeft. Met de aanwezige kern ga je er niet geraken.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Bartman »

Mikman schreef:Blijkbaar was Vrancken zelf zéér geïnteresseerd om hier trainer te worden, maar ketste het af op de hoge afkoopsom. Peter Vandenbempt op Sporza.be:

https://sporza.be/nl/2020/12/14/-opvall ... 931428043/
"Onbegrijpelijk dat KV Mechelen in degradatiestrijd betrokken is"
De ploeg van het moment, van de laatste anderhalve maand, is Waasland-Beveren. Het is bezig aan een geweldige remonte. Er worden clubrecords gebroken wat punten betreft en plots staat het 7 punten boven de laatste plaats. Een maand geleden was de indruk dat de laatste twee plaatsen vastlagen met Moeskroen en Waasland-Beveren. Die hadden nog wat inhaalmatchen, maar die zouden ze toch verliezen, dacht iedereen.



Maar kijk, ondertussen zijn ook STVV, Cercle Brugge, Zulte Waregem en KV Mechelen mee in de strijd om het behoud getrokken. Van KVM vind ik dat bepaald onbegrijpelijk. Van al die staartploegen speelt KV Mechelen toch het beste voetbal. Het heeft het best gepresteerd, maar het slaagt er elke keer opnieuw in om zichzelf te kelderen. Vaak met vroege rode kaarten, zoals gisteren, of met flaters achterin.



En zo kan het dat KV Mechelen, ondanks lof voor de prestaties, sinds september nog welgeteld een keer heeft gewonnen in 9 matchen. Dan kan je diep zakken. Met de komst van Club Brugge deze week en een uitstap naar OHL in het weekend kan het nog een zwarte kerst worden.



Met de verkoop van Aster Vranckx is er goed nieuws geweest voor de clubkas, maar er blijft toch die onzekerheid door de vervelende situatie rond de hoofdaandeelhouder.



En ik vond het ook opvallend hoe trainer Wouter Vrancken zeer geïnteresseerd was om per direct naar Sint-Truiden te verhuizen waar ze een nieuwe trainer zochten. Door de hoge afkoopsom in zijn contract kon dat uiteindelijk niet doorgaan, maar van een heel groot vertrouwen in de toekomst van KV Mechelen of in zijn eigen toekomst bij de club getuigt dat niet.
Wel een heel straffe uitspraak van Peter Vandenbempt. Hij heeft hiermee de toekomst van Vrancken bij Mechelen mogelijk gehypothekeerd. Waarom zou hij dat bewust willen doen ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Nieuwe trainer

Bericht door stvvilvoorde »

Bartman schreef: 14 dec 2020, 11:57
Wel een heel straffe uitspraak van Peter Vandenbempt. Hij heeft hiermee de toekomst van Vrancken bij Mechelen mogelijk gehypothekeerd. Waarom zou hij dat bewust willen doen ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Vandebempt heeft een boon voor KV Mechelen en het ziet er momenteel echt niet goed uit voor die van Mechelen.
Zitten stilaan in hetzelfde straatje als ons.
Wat kunnen ze nu nog doen om het tij een beetje te keren? Van trainer wisselen lijkt een van de enige opties...
Op deze manier zet Vandebempt wel wat extra druk bij op die ketel.
Mechelen speelt donderdag thuis tegen Brugge, zondag op Leuven.
Ik vrees dat Vrancken buitenligt indien minder dan 3 op 6 uit die matchen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Jacques »

Opmerkelijk, maar misschien is Vandenbempt ook wel gewoon het continue geflirt van Vrancken met jan en alleman beu? Vandenbempt liet ook al doorschemeren dat Vrancken vorig seizoen met Genk onderhandelde om in Mechelen een beter contract te krijgen, wat ze naar verluidt in Genk ook niet konden appreciëren. Nu stonden zijn koffers klaar om naar hier te komen, terwijl zijn ploeg met ons in een degradatiestrijd verwikkeld is. Ik denk dat Vandenbempt van een trainer meer loyaliteit verwacht, toonde zich eerder ook kritisch dat Thorup het zo snel alweer afbolde in Genk. En ja, loyaliteit is iets dat niet in Vrancken zijn woordenboek staat, hij is meer bezig met zichzelf dan met zijn team. Om die reden ben ik blij dat die afkoopclausule te hoog was, ik zit er niet op te wachten.
Laatst gewijzigd door Jacques op 14 dec 2020, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Positivo »

toyotacorolla schreef: 13 dec 2020, 19:37 Het is niet om Maes te beoordelen, maar je weet dat de eerste die vliegt bij uitblijven van punten de trainer is.
Peter Maes was geen eerste keus duidelijk, misschien zelfs maar derde ....Dat kan verontrustend klinken.

Maar denk jij dat de Japanners nog weten van welk hout pijlen maken ? Het prijskaartje dat aan dit ineenstortend concept hangt , moet zelfs voor Dmm normen adembenemend zijn ! Peperdure contracten, waardeloos spelersmateriaal, 3 trainers aan het betalen, teruglopende publicitaire inkomsten, teruglopend tv contract, geen of nauwelijks nog abonnementen en geen ticketverkoop . Begin er maar aan ! En dan hebben we het nog niet eens over een dreigende degradatie. Als ze van Stvv willen verlost worden, gaan ze nog bij mogen betalen of voor de faling kiezen natuurlijk. Maar hebben ze die keuze ? Wat een gigantisch gezichtsverlies en imagoschade zelfs (vooral) in het thuisland zou dit voor het ganse bedrijf betekenen ?

Welke alternatieven hebben ze nog dan naar Peter Maes te luisteren ? Volgens mij geen enkel. Zelfs al haalt hij geen enkel punt meer. Peter Maes zal hen wel van hun arrogante en betweterige (zo mogen we de houding van Tateishi in feite toch wel noemen) troon halen. En hen vertellen hoe voetbal echt gespeeld wordt hier in het Westen. Peter Maes zal dit in de onderhandelingen wel gevoeld hebben. Garanties zijn niet nodig. Het is ofwel luisteren (zonder garantie op succes) ofwel miljoenen schade EN degradatie. En dan ? Gaat Tateishi het dan oplossen ? Als je 35 transfers doet en er zitten er 2 goede bij , als je (of dmm) het dan niet weet ?!

Voor mij staat Tateishi (ook muranaka heeft boter op het hoofd) en bij uitbreiding de ganse Dmm directie met de rug tegen de muur, en niet een beetje.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Positivo »

tesneusdoek schreef: 13 dec 2020, 23:36
toyotacorolla schreef: 13 dec 2020, 19:37 Het is niet om Maes te beoordelen, maar je weet dat de eerste die vliegt bij uitblijven van punten de trainer is.
Dan zal de trainer deze keer wel onze toetuil ( :yes: Tateishi) met zich meesleuren, richting uitgang, want anders zijn ze in Tokyo helemaal achterlijk of, zijn er in het geval van zijn overste(n) in Tokyo, zekere, gedeelde belangen met :yes: Tateishi waar we het fijne niet van weten. :oops: Misschien moet één of andere sportjournalist zich daar maar eens in vastbijten. Ik kan me niet inbeelden dat er binnen om het even welke organisatie geen vragen gaan gesteld worden bij een peperduur, systematisch falend aankoopbeleid... :headbang:
Dat laatste heb ik ook al geopperd. Dan heeft Dmm echt wel een probleem.... en bij uitbreiding ook Stvv. Maar als de man zijn eigen centen er van afhangen, dan bestaat ook de kans dat hij begint te luisteren naar mensen die het beter weten dan hijzelf.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Nieuwe trainer

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef: 14 dec 2020, 13:21
tesneusdoek schreef: 13 dec 2020, 23:36
toyotacorolla schreef: 13 dec 2020, 19:37 Het is niet om Maes te beoordelen, maar je weet dat de eerste die vliegt bij uitblijven van punten de trainer is.
Dan zal de trainer deze keer wel onze toetuil ( :yes: Tateishi) met zich meesleuren, richting uitgang, want anders zijn ze in Tokyo helemaal achterlijk of, zijn er in het geval van zijn overste(n) in Tokyo, zekere, gedeelde belangen met :yes: Tateishi waar we het fijne niet van weten. :oops: Misschien moet één of andere sportjournalist zich daar maar eens in vastbijten. Ik kan me niet inbeelden dat er binnen om het even welke organisatie geen vragen gaan gesteld worden bij een peperduur, systematisch falend aankoopbeleid... :headbang:
Dat laatste heb ik ook al geopperd. Dan heeft Dmm echt wel een probleem.... en bij uitbreiding ook Stvv. Maar als de man zijn eigen centen er van afhangen, dan bestaat ook de kans dat hij begint te luisteren naar mensen die het beter weten dan hijzelf.
Ik ben al lang actief in een sector waar veel torenhoge commisies betaald worden en niets verwondert me nog...na personen die 200% integer leken, opeens rare bokkesprongen te zien doen en na zelf al een paar keer benaderd te zijn om -tegen betaling, in ruil voor een "all inclusive" feestnacht of voor een onschuldig lijkend "cadeautje" uit blijk voor de professionele waardering ;) - een oogje dicht te doen voor één of andere moeilijk te verklaren geldstroom of één of andere krakkemikkige transactie. Nooit mee begonnen, want eens je meestapt in zo een carroussel, houdt het niet meer op en gaat het van kwaad naar erger... Ik hoop dus dat dit niet achter de rampzalige aankopen zit, want dan kunnen we meer van hetzelfde verwachten... Voorlopig verkies ik om te denken dat de heer Tateishi gewoon een heel beperkte voetbal- en marktkennis heeft en dat het hem de laatste tijd niet echt meezit... :roll: De komende transferperiode wordt wel de lakmoesproef...als er weer een bende suggelaars die nog nooit iets gepresteerd hebben op enig niveau, voor meerdere miljoenen Euros via dezelfde makelaars hier terechtkomt, dan moeten ze bij DMM toch ook een donkerbruin vermoeden beginnen te krijgen dat er iets serieus misloopt. Hopelijk niets van waar (ik wens niemand zijn vervroegd, professioneel einde toe...) en een succesvolle wintermercato waarin eindelijk kwaliteit en ervaring worden aangetrokken op de posities waar PM het nodig acht! :stvv: :stvv: :stvv:
Laatst gewijzigd door tesneusdoek op 14 dec 2020, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Nieuwe trainer

Bericht door stvvilvoorde »

Japanners zijn ook wel niet vies van een stevige portie chauvinisme.
Ik werk ook al bijna 20 jaar voor een japanse multinational.
Vorig jaar zijn al onze HP printers en printservers vervangen door toestellen van Konica-Minolta.
Het systeem van HP werkte nochtans al jaren goed en stabiel en was achteraf bekeken zelfs goedkoper.
Nu hebben we een half jaar niks als kinderziekten gekend, omdat we van hogeraf MOESTEN overschakelen op minolta.
Minolta is een japans bedrijf, HP niet.
Ze hebben bij zo goed als alles de insteek, als er een Japans alternatief is, dan kiezen we voor het Japanse...

De rest van je verhaal klopt ook.
Eens je jezelf begeeft in die carroussel van pleziertjes doen en pleziertjes geven, dan overstijgt het persoonlijke belang het clubbelang.
Als je dat doortrekt tot in je transferpolitiek, geraak je met overbetaalde nobody's zoals Lucas opgescheept.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Mikman »

Het voordeel is dat de situatie zo ernstig is, dat ze misschien wel naar Maes moéten luisteren. Als we geen haalbare punten te grabbel hadden gegooid tegen W-B en Moeskroen, was Muscat waarschijnlijk nog altijd trainer en bleef de situatie misschien wel maanden aanslepen. Maes in indertijd begonnen bij Lokeren toen ze net 16e ( op 18 ) waren geëindigd, kreeg quasi carte blanche van Lambrechts en de seizoenen erna haalden ze regelmatig PO1 en wonnen we 2x de beker. Dat moeten de Japanners maar in hun kop steken. Maar toen had Maes buiten die carte blanche ook een hele voorbereiding om zijn ideeën er in te slijpen.

Want als we degraderen, is de toekomst nog somberder. Ik zie het sowieso al erg somber in met die afhakende supporters, een een degradatie zou helemaal een ramp zijn voor het voortbestaan van deze club. Zeker met mogelijk een Bene-Liga voor de deur. Wie denkt dat STVV verder kan zonder de financiële steun van een sterke man/bedrijf, dwaalt. Wij zijn echt niet in staat om op het hoogste niveau actief te blijven zonder zware steun van buitenaf. Dan wordt het ofwel een fusie ( waar puur bedrijfseconomisch en rationeel nogal wat voor te vertellen valt, maar voetbal is geen rationaliteit, noch een normale business ) ofwel doorzakken naar Eerste Amateur maar dan blijf je dus voor de rest van je dagen tegen de Patro Eisden's van deze wereld spelen.
Louis XIV
Berichten: 1238
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Nieuwe trainer

Bericht door Louis XIV »

darion schreef: 13 dec 2020, 19:40
FANFOREVER schreef: 13 dec 2020, 18:32
darion schreef: 12 dec 2020, 14:57 Peter Maes kreeg geen garanties over transfers, zo zegt hij zelf in een interview...
Referenties aub

Aub.
https://www.voetbalbelgie.be/specials/t ... 12/12/?amp
Ik heb dit daags na het Sportcafé interview van Meekers al
verteld maar niemand had hier oor naar. Toen men hem vroeg of PM garanties kreeg op versterkingen zei hij : daar is over gesproken maar...er zullen nog verschillende vergaderingen hierover moeten volgen
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Nieuwe trainer

Bericht door fruitboerke »

Louis XIV schreef: 14 dec 2020, 23:45
darion schreef: 13 dec 2020, 19:40
FANFOREVER schreef: 13 dec 2020, 18:32
darion schreef: 12 dec 2020, 14:57 Peter Maes kreeg geen garanties over transfers, zo zegt hij zelf in een interview...
Referenties aub

Aub.
https://www.voetbalbelgie.be/specials/t ... 12/12/?amp
Ik heb dit daags na het Sportcafé interview van Meekers al
verteld maar niemand had hier oor naar. Toen men hem vroeg of PM garanties kreeg op versterkingen zei hij : daar is over gesproken maar...er zullen nog verschillende vergaderingen hierover moeten volgen
Dan is het heel simpel . Geen deftige gerichte versterkingen staat gelijk aan een rechtstreeks ticket 1B . Mirakels bestaan misschien maar ik vrees dat er geen enkele japanner beschikt over een magische toverstaf.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Plaats reactie