Tateishi buiten!

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Tateishi buiten!

Bericht door tesneusdoek »

Ondertussen stokt ook de zoektocht van de nieuwe technische staff...Zolang Tateishi hier de plak zwaait, heeft waarschijnlijk meer dan één kandidaat schrik dat Stayen de komende jaren een trainerskerkhof gaat zijn... De enige manier om dat obstakel te overwinnen, is er miljoenen tegenaan gooien om toch een team vakmannen in huis te halen die weten hoe de boel te redden, of één of andere (exotische) nobele onbekende een once-in-a-lifetime kans te geven om in een toch nog steeds redelijk hoog anngeschreven Europese competitie zijn kans te wagen (Muscat bis dus).... Ik vrees voor deze laatste optie... :?
Wat verwachten/vermoeden jullie?
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Tateishi buiten!

Bericht door Franz »

tesneusdoek schreef: 04 dec 2020, 13:45 Ondertussen stokt ook de zoektocht van de nieuwe technische staff...Zolang Tateishi hier de plak zwaait, heeft waarschijnlijk meer dan één kandidaat schrik dat Stayen de komende jaren een trainerskerkhof gaat zijn... De enige manier om dat obstakel te overwinnen, is er miljoenen tegenaan gooien om toch een team vakmannen in huis te halen die weten hoe de boel te redden, of één of andere (exotische) nobele onbekende een once-in-a-lifetime kans te geven om in een toch nog steeds redelijk hoog anngeschreven Europese competitie zijn kans te wagen (Muscat bis dus).... Ik vrees voor deze laatste optie... :?
Wat verwachten/vermoeden jullie?
Voor mij is STVV niet speciaal een trainerskerkhof in de betekenis van 'de coach wordt met gemak en om de haverklap ontslaan'.
Brys heeft zelf stevig moeten stoken om ontslagen te worden, en Muscat heeft ook nog een hele reeks kansen gekregen toen het vat in feite al af was.
Gent daarentegen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Tateishi buiten!

Bericht door tesneusdoek »

Franz schreef: 04 dec 2020, 14:02
tesneusdoek schreef: 04 dec 2020, 13:45 Ondertussen stokt ook de zoektocht van de nieuwe technische staff...Zolang Tateishi hier de plak zwaait, heeft waarschijnlijk meer dan één kandidaat schrik dat Stayen de komende jaren een trainerskerkhof gaat zijn... De enige manier om dat obstakel te overwinnen, is er miljoenen tegenaan gooien om toch een team vakmannen in huis te halen die weten hoe de boel te redden, of één of andere (exotische) nobele onbekende een once-in-a-lifetime kans te geven om in een toch nog steeds redelijk hoog anngeschreven Europese competitie zijn kans te wagen (Muscat bis dus).... Ik vrees voor deze laatste optie... :?
Wat verwachten/vermoeden jullie?
Voor mij is STVV niet speciaal een trainerskerkhof in de betekenis van 'de coach wordt met gemak en om de haverklap ontslaan'.
Brys heeft zelf stevig moeten stoken om ontslagen te worden, en Muscat heeft ook nog een hele reeks kansen gekregen toen het vat in feite al af was.
Gent daarentegen...
Akkoord, tot nu toe zijn we daar nog redelijk voor gespaard gebleven, volgens mij, dankzij de sportieve erfenis van :Roland: (ongelofelijk dat ik dat ooit ging zeggen en denken...de woorden "Roland" en "sportieve erfenis" in dezelfde, niet ironisch bedoelde zin :o :o :o ) en Bormans waar we tot vorig seizoen en zelfs ook nu nog op konden terugvallen (steeds minder, want de uitverkoop gaat door), en dankzij de vakkennis en het geduld van Brys. Ik denk wel dat ons krediet en zeker dat van :yes: Tateishi stilletjesaan opgebruikt (of beter opgesmodderd) is.

Als er telkens minder kwaliteit is omdat de sportieve verantwoordelijke(n) er niks van kent en spelers verkoopt zonder ze deftig te vervangen, vrees ik toch dat veel trainers het steeds meer als een groot risico gaan zien voor hun carrière om hier op de bank te komen zitten. Als het slecht blijft gaan, zal :yes: Tateishi hen uiteindelijk buitengooien, want enig teken van zelfkritiek kan hij om de één of andere redenen niet tonen en zich vrijwaren van enige kritiek vanwege de DMM-top in Tokyo lijkt zijn voornaamste bekommernis. Als ze zich onder de nieuwe trainer redden en presteren boven de verwachtingen (zoals Brys in mijn ogen hier deed), zeker in verhouding met de kwaliteiten van de groep, zal :yes: Tateishi denken dat dat dankzij zijn aankopen is en zal dat zeker zo aan de DMM-top in Tokyo overgebracht worden.

Resultaat: Frustratie tijdens de zomermercato omdat :yes: Tateishi weer afkomt met enkele "exotische parels" (ik denk aan de Oezbeekse Pogba, de Maleisische Ramos, de Pakistaanse Iniesta...) en een paar "koopjes" als de competitie al een maand bezig is, onafhankelijk van hun positie op het veld en de opstelling die de trainer hanteert. Daarna wordt het weer een seizoen roeien met de riemen die men heeft...zonder ooit als trainer uw visie van het spel te laten zien omdat daar hoogstwaarschijnlijk de spelers voor ontbreken, dat loopt uiteindelijk ook slecht af. Conclusie: Tateishi buiten!
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Tateishi buiten!

Bericht door hamster »

Voetbal in Sint-Truiden is niet rendabel. Wat verwachten jullie eigenlijk van buitenlandse investeerders? Het is het verhaal van de bluts en de buil. Al bij al hebben ze het oké gedaan, zeker op financieel vlak. Sportief is het niet echt dat.

Er is geen goed aankoopbeleid maar daarvoor kan je hen niet enkel verantwoordelijk stellen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Tateishi buiten!

Bericht door tesneusdoek »

hamster schreef: 04 dec 2020, 23:49 Voetbal in Sint-Truiden is niet rendabel. Wat verwachten jullie eigenlijk van buitenlandse investeerders? Het is het verhaal van de bluts en de buil. Al bij al hebben ze het oké gedaan, zeker op financieel vlak. Sportief is het niet echt dat.

Er is geen goed aankoopbeleid maar daarvoor kan je hen niet enkel verantwoordelijk stellen.
Wie dan wel? :shock:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Tateishi buiten!

Bericht door lindoke »

tesneusdoek schreef: 05 dec 2020, 15:56
hamster schreef: 04 dec 2020, 23:49 Voetbal in Sint-Truiden is niet rendabel. Wat verwachten jullie eigenlijk van buitenlandse investeerders? Het is het verhaal van de bluts en de buil. Al bij al hebben ze het oké gedaan, zeker op financieel vlak. Sportief is het niet echt dat.

Er is geen goed aankoopbeleid maar daarvoor kan je hen niet enkel verantwoordelijk stellen.
Wie dan wel? :shock:
De supporters? :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Tateishi buiten!

Bericht door Positivo »

Of de Japanners het financieel niet slecht gedaan hebben ?

Ogenschijnlijk gezien.
De balans op 30/6 zal er misschien nog goed (?) uitzien, maar dat is dan op voorwaarde dat je een spelerspotentieel hebt met een waarde zoals ....
Tomiyasu, Bezus, De Norre, Boli .... en alleen onder die voorwaarde. Maar wat is deze kern waard ? Niks als je het mij vraagt.

Het is zoals een bedrijf dat zijn voorraad verkoopt - op die manier zijn financiële situatie onder controle houdt - maar dan op een ogenblik is de voorraad uitverkocht..... en dan wordt de rekening gepresenteerd .

Dat is nu aan het gebeuren bij stvv

Ook , hoor het graag of niet :
Uiteindelijk had Rd een situatie gecreëerd , met een nieuw stadion en met een ploeg waarop een nieuwe ambitieuze eigenaar konden verder bouwen om PO1 te halen en zelfs beter.
En alhoewel het concept van de Japanners er veelbelovend uitzag , is het mis aan het gaan . Een andere verantwoordelijke dan Tateishi zie ik niet. Want als het Pinto zou zijn had Tateishi er zich van moeten ontdoen ..... en al vorig jaar !
wa zei ter na
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2012, 22:46

Re: Tateishi buiten!

Bericht door wa zei ter na »

Tateishi en hiel zen cirk : buiten !!!!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Tateishi buiten!

Bericht door voetballiefhebber »

Morgen gaat Meekers naar TVL Sportcafé
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Tateishi buiten!

Bericht door KNRI »

Vandaag persconferentie ivm het aanstellen van Maes als trainer.
Ook van Tateishi lees ik een woordje uitleg:

"Bij de fans klinkt er veel kritiek. Zij willen meer spelers uit de streek. “Toen we overnamen, hebben we ook geïnvesteerd in de eigen academie. Er zijn twee manieren om aan Belgen te komen. Eigen jeugd of van andere clubs. Spelers met een Belgische nationaliteit is geen probleem. Maar de fans willen spelers van hier. We zijn aan het communiceren met fans en beseffen dat we het met eigen jeugd moeten doen. Bij de U15 en U16 hebben veel jeugdinternationals. We geloven in ons werk dat we hier doen.”

Euhm...ik weet niet welke fans hij gesproken heeft, maar krijgen we nu de boodschap dat we voor het aanwerven van voetbalbelgen hoofdzakelijk moeten wachten op doorstroom van jeugdspelers omdat de supporters (delegaties?) beweren dat ze van eigen streek moeten komen????????

Als we het daarmee gaan moeten doen.... Mijn broek zakt af als ik dit lees :headbang:
Ik weet niet wat hem is meegegeven of wat tot hem is doorgedrongen maar dit is toch niet helemaal wat ikzelf ervan verwacht.

Ik had liever gelezen dat ze de miljoenen die ze nu uitgeven aan nobele buitenlandse onbekenden soms beter investeren in bekende gezichten, liefst met ervaring in de eigen competitie... Het verhaal van rond de kerktoren is in deze tijden al lang passé.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Tateishi buiten!

Bericht door Halenaar »

KNRI schreef: 08 dec 2020, 11:20 Ik had liever gelezen dat ze de miljoenen die ze nu uitgeven aan nobele buitenlandse onbekenden soms beter investeren in bekende gezichten, liefst met ervaring in de eigen competitie... Het verhaal van rond de kerktoren is in deze tijden al lang passé.
Probeer dat maar eens uit te leggen aan een groot deel van de supporters hier, dat die tijden passé zijn. Succes :mrgreen:

U hebt wel gelijk, maar ik veronderstel hierbij ook dat Tateishi een deel van de supporters naar de mond wilt praten. Zal ook wel deels het resultaat zijn van de supportersmeeting.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Tateishi buiten!

Bericht door voetballiefhebber »

Halenaar schreef: 08 dec 2020, 12:45
KNRI schreef: 08 dec 2020, 11:20 Ik had liever gelezen dat ze de miljoenen die ze nu uitgeven aan nobele buitenlandse onbekenden soms beter investeren in bekende gezichten, liefst met ervaring in de eigen competitie... Het verhaal van rond de kerktoren is in deze tijden al lang passé.
Probeer dat maar eens uit te leggen aan een groot deel van de supporters hier, dat die tijden passé zijn. Succes :mrgreen:

U hebt wel gelijk, maar ik veronderstel hierbij ook dat Tateishi een deel van de supporters naar de mond wilt praten. Zal ook wel deels het resultaat zijn van de supportersmeeting.
Belgen staat niet gelijk aan mensen rond de kerktoren. De Ridder is ook een man met de mentaliteit die bij STVV past, maar is niet bepaald van rond de kerktoren. Van mij mogen er zeker nog buitenlanders komen, maar dan moeten die al iets bewezen hebben. Een bankzitter van Bayern München zou ons wellicht ook diensten kunnen bewijzen om een voorbeeld te geven.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Tateishi buiten!

Bericht door KNRI »

De Ridder heeft inderdaad de mentaliteit. Maar, met alle respect, dat hij momenteel ook uw 'sterkhouder' is bewijst dat mentaliteit alleen niet voldoende is om een kern samen te stellen die in eerste meekan. Zelfs 10 de Ridders zijn niet genoeg om hogere ambities te koesteren.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Tateishi buiten!

Bericht door STimVV »

Ik heb daarnet TVL sportcafe met Meekers bekeken en ik hoorde toch wat ik hier een paar weken geleden hier al eens schreef. Hij was toen mijn enige hoop om deze club weer in de juiste richting te krijgen.
Toen er werd geroepen om het ontslag van Muscat-Pinto-Tateishi en Meekers was ik niet akkoord dat Meekers zijn naam daar tussen stond. Akkoord dat hij meer had moeten doen en dus mede verantwoordelijk is, maar hij was en is wel de enige in het bestuur die de japanners iets duidelijk kan maken en waar ze hopelijk , eventueel, misschien, naar zouden luisteren.
Meekers weet wat er leeft bij de supporters, hij kent de club. Ik zei weken geleden al dat mijn enige hoop was dat hij wat harder op tafel zou beginnen slaan. En na TVL-sportcafe gezien te hebben heb ik de indruk dat hij dat toch ook wel gedaan heeft.
Met de aanstelling van Peter Maes staat hij nu ook niet meer alleen. Nu zijn er toch al 2 mensen die stvv kennen en weten wat nodig is. Een stap in de goede richting.
Ik mag hopen dat Maes en Meekers samen genoeg invloed kunnen hebben op Tateishi om dieje stoeme kloot in de goede richting te duwen en al die miljoenen beter te besteden.
1e stap is het behoud.
En de volgende stap moet zijn dat hier een belgische technisch directeur komt om Pinto te vervangen, iemand die verantwoordelijk is voor het sportieve beleid. Dan kan ik er nog mee leven dat Tateishi als CEO op post blijft als "DMM-man".
Ze waren dat ook van plan bij de overname. Want ze wilden verder met Bormans. Daarna kwam VandenAbeele. Maar telkens trokken die mannen hun conclusie omdat Pinto-Tateishi het allemaal beter wisten. Het is wel duidelijk dat dit absoluut niet het geval is. Volgende stap moet zijn dat 1 vd 2 afgestraft moet worden voor hun wanbeleid + onkunde en vervangen worden door iemand die wél kan communiceren en de juiste beslissingen kan nemen op sportief vlak.

T1: Maes
Voorzitter: Meekers
CEO: Tateishi
Sportief directeur: iemand zoals DeCondé bij G*nk, Bormans, JP Martens, Wilmots? Brepoels? Mathijsen?

En ik vind dat wij als supporters daar druk voor moeten blijven zetten. Ook als we straks 4x achter elkaar zouden winnen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Tateishi buiten!

Bericht door Halenaar »

Toen de Japanners pas aankwamen hier hadden ze ook een TD op het oog die toen aan het werk was voor RSCA. Ik kan me zijn naam niet herinneren, maar ik weet nog wel dat hij een indrukwekkende CV had die perfect zou passen bij de club.

Ook Thomas Driessen mag van mij terugkomen als scout. Achteraf gezien heeft die toch wel goed werk geleverd bij ons.
Plaats reactie