Gracias Pol Garcia Tena

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door Brusselmans »

Weet niet of hij het ooit zal lezen, maar toch ...

Zeer goede speler in mijn ogen, weinig op aan te merken tijdens zijn STVV-periode.
Toen hij enkele matchen geleden in de clinch ging met De Ridder, wist ik het dat vertrek definitief was.
Zou hij anders nooit gedaan hebben.

Gracias Pol, buena suerte ...
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door Crazy Horse »

Mooie post - eenvoudige titel, veelzeggende woorden.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door Halenaar »

“Ik ga hem missen”, stelde Peter Maes na de 0-2 nederlaag tegen Moeskroen. “Hij was een heel belangrijke speler voor STVV.”

De 25-jarige Spanjaard stond op de eerste speeldag in de elf. De toenmalige trainer Kevin Muscat liet Garcia, na een 2-1 zege tegen AA Gent, daarna in de dug-out zitten. Vijf matchen op rij zonder speelminuten. Op speeldag zeven viel hij zelfs naast de selectie. Jorge Teixeira was een gelijkaardig lot beschoren.

Tot voorzitter David Meekers op tafel klopte. Garcia werd terug een basispion en even later keerde ook Teixeira terug. Kevin Muscat vloog wat later buiten, Peter Maes kwam.

“We kunnen de klok moeilijk terugdraaien. De dingen zijn nu eenmaal zo verlopen”, stelt de huidige coach. “Ik heb Pol natuurlijk nog proberen te overtuigen te blijven. Maar ik kan mij in zijn denken terugvinden.”

Respect
“Ik werk met spelers die vol voor Sint-Truiden willen gaan. Hij was niet meer met de volle goesting hier. Dan moet ik verder met anderen. Ik vroeg hem om in de vorige wedstrijden volledig ten dienste te staan van STVV. Dat heeft hij echt top gedaan. Dat verdient respect.”

Pol Garcia trekt naar het Mexicaanse Club Leon. Na 65 matchen is zijn STVV-avontuur afgelopen. In die periode lukte hij drie goals en leverde hij zeven assists af. Garcia lag tot midden 2022 onder contract.

STVV anticipeerde op het aanstaande vertrek van Pol Garcia met de komst van Dimitri Lavalée, op huurbasis van FSV Mainz.
Heb vanavond al zwaar gevloekt op deze transfer, maar na de woorden van Maes word er me toch ook al het 1 en ander duidelijk.

Muscat heeft iets gebroken bij hem, en hij zit niet meer met zijn volle goesting hier. Trainer en bestuur hebben geprobeerd hem van gedacht te doen veranderen maar helaas.

Wat doe je dan als bestuur zijnde? Garcia is altijd al heel respectvol en professioneel geweest tegenover de club en zijn supporters, ga je die dan toch tegen houden en het seizoen laten uitdoen, wetende dat hij tegen zijn goesting hier is en zich dit ook kan wreken? Of hem vragen om nog een paar matchen alles te geven en dat hij dan mag vertrekken, zoals nu gebeurd is?

Ik heb daarstraks ook gevloekt op het bestuur, maar dit is echt wel een moeilijke evenwichtsoefening. Ik begrijp de keuze nu wel van het bestuur tbh, het is makkelijk om op de tribune commentaar te geven op de transfer, ik had dat ook daarstraks. Maar nu ik de achtergrond weet van de transfer, begrijp ik het allemaal wel. Je werkt uiteindelijk met mensen, dat is toch net wat anders dan football manager spelen.

Ben alleszins al blij dat het bestuur erop geanticipeerd heeft met de komst van Lavalèe, zo snel zijn ze nog nooit geweest op dat vlak. Dat is dan ook toch al vooruitgang.
nepike
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:25

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door nepike »

Thans for everything pol!!!
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door Stan »

Brusselmans schreef: 23 jan 2021, 21:53 Weet niet of hij het ooit zal lezen, maar toch ...

Zeer goede speler in mijn ogen, weinig op aan te merken tijdens zijn STVV-periode.
Toen hij enkele matchen geleden in de clinch ging met De Ridder, wist ik het dat vertrek definitief was.
Zou hij anders nooit gedaan hebben.

Gracias Pol, buena suerte ...
Ik heb de link (Gracias Pol Garcia Tena) naar zijn twitteradres gestuurd @PGarcia4
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door Henri is de man »

Fan van dag 1.

Wat een fantastische linkervoet. De beste inspeelpass die ik ooit zag op Staaien en op Stayen. Ook een aantal schitterende assists. Wanneer hij fit is, de eerste op het blad voor mij.

Veel succes Pol met je verdere carriere ! You will be missed !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door smol »

Mooie voetballer, altijd zuiver proberen te verdedigen. Nooit weten een echte vuile fout maken.
Qua uitverdedigen voor ons niveau topspeler !
Enig minpunt was misschien zijn blessuregevoeligheid !
Leek me een zeer minzame jongen die tot voor zijn problemen met Muscat zeer veel over Instagram plaatste over het team en zelden over zichzelf.
Het ga je goed Pol en hopelijk zien we je nog terug op de Belgische velden !
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door Henri is de man »

Er staat een afscheidsboodschap van Pol op de fb-pagina van STVV.
Wat een topper !
Als speler en als mens.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Gracias Pol Garcia Tena

Bericht door Crazy Horse »

Henri is de man schreef: 01 feb 2021, 19:12 Er staat een afscheidsboodschap van Pol op de fb-pagina van STVV.
Wat een topper !
Als speler en als mens.
Zo is het.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Plaats reactie