Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door AirMontella »

Qua grotere club is het momenteel wel relatief aan de boorden van de Maes. Qua prestige en geschiedenis wel. Maar als je de artikels van vandaag in de krant leest, staat de club aan de rand van de afgrond als er niet snel een stevige overnemer gevonden wordt.

Alles wat ten gelde gemaakt kon worden is verkocht (stadion, tv-gelden,...) en ze krijgen zelfs geen leningen meer vast bij de banken. En dan moeten de uitspraken in Propere handen, Bayat,... nog volgen...

Het is jammer dan een mooie club, met zo veel potentieel, volledig geruïneerd is door wanbeleid. Denk dat er in Luik veel zijn die ondertussen spijt hebben dat ze Roland hebben buitengeduwd.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jebus4life »

Luka Elsner is de nieuwe man bij Standard

Blij dat ik ongelijk had! :geelblauw:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Jebus4life schreef: 07 okt 2021, 09:32 Luka Elsner is de nieuwe man bij Standard

Blij dat ik ongelijk had! :geelblauw:
En hij heeft ook het truckje toegepast!!! :lol:
Ontslag genomen want hij had een contract dat nog geen 6 maanden liep. Dus gewoon 2 weekjes opzeg :toppie:
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jebus4life »

enerkey schreef: 07 okt 2021, 09:54
Jebus4life schreef: 07 okt 2021, 09:32 Luka Elsner is de nieuwe man bij Standard

Blij dat ik ongelijk had! :geelblauw:
En hij heeft ook het truckje toegepast!!! :lol:
Ontslag genomen want hij had een contract dat nog geen 6 maanden liep. Dus gewoon 2 weekjes opzeg :toppie:
Tiens, dan klopt er iets niet in de thesis, die is al een maand of 9 in dienst (eind januari 21 begonnen bij Kortrijk).
Ik juich het absoluut niet toe overigens, wat mij betreft mag er een gentlemen's agreement komen zoals dat er al bestaat over de wet van 78.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Zeer kwalijke evolutie. Ik wens dat het Elsner aan de boorden van de Maas even goed vergaat als Maes aan de boorden van de Schelde.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Jebus4life schreef: 07 okt 2021, 10:10
enerkey schreef: 07 okt 2021, 09:54
Jebus4life schreef: 07 okt 2021, 09:32 Luka Elsner is de nieuwe man bij Standard

Blij dat ik ongelijk had! :geelblauw:
En hij heeft ook het truckje toegepast!!! :lol:
Ontslag genomen want hij had een contract dat nog geen 6 maanden liep. Dus gewoon 2 weekjes opzeg :toppie:
Tiens, dan klopt er iets niet in de thesis, die is al een maand of 9 in dienst (eind januari 21 begonnen bij Kortrijk).
Ik juich het absoluut niet toe overigens, wat mij betreft mag er een gentlemen's agreement komen zoals dat er al bestaat over de wet van 78.
Volgens mij zal Standard wel degelijk een afkoopsom moeten betalen.
Word ook bevestigd in dit artikel:

"Standard koos uiteindelijk voor de Sloveen.
Het financiële plaatje zal daarin ook een rol gespeeld hebben.
Ook al moeten de Rouches wellicht een afkoopsom betalen aan KV Kortrijk, waar hij sinds vorig jaar aan de slag was.
Zij zouden pas gisteravond laat op de hoogte gebracht zijn dat hun coach naar Luik trekt. ”Hij verbreekt zijn contract eenzijdig”, meldt Kortrijk. Verder communiceren deed men liever niet. Zijn vertrek ligt met andere woorden gevoelig."


Ik lees ook dat Venanzi sprak met Bernd Storck maar niet tot een akkoord kwam.
Eerder sprak ook Beerschot al met hem.
En ook STVV kwam niet tot een akkoord met Storck.
Wat ne moeilijke mens moet da wel ni zijn?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Ik was dat ook aan het denken van Storck, als je al drie clubs weigert als werkloze trainer...

Goede trainer, daar niet van, maar hij zal niet altijd kunnen blijven teren op zijn oude prestaties.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Jebus4life schreef: 07 okt 2021, 10:10
enerkey schreef: 07 okt 2021, 09:54
Jebus4life schreef: 07 okt 2021, 09:32 Luka Elsner is de nieuwe man bij Standard

Blij dat ik ongelijk had! :geelblauw:
En hij heeft ook het truckje toegepast!!! :lol:
Ontslag genomen want hij had een contract dat nog geen 6 maanden liep. Dus gewoon 2 weekjes opzeg :toppie:
Tiens, dan klopt er iets niet in de thesis, die is al een maand of 9 in dienst (eind januari 21 begonnen bij Kortrijk).
Ik juich het absoluut niet toe overigens, wat mij betreft mag er een gentlemen's agreement komen zoals dat er al bestaat over de wet van 78.
Oei idd ik wist niet dat hij daar al van de winterstop was. Dan is het alleszins raar dat hij dan zelf eerst ontslag neemt. Dat is iets dat ervoor nooit gedaan werd. Dat moet met rede zijn.

Ik juich het ooit niet toe hoor. Is belachelijk dat als je als werknemer ontslagen wordt je hele contract krijgt uitbetaald. Maar als je dan het zelf afbolt is dat gewoon een formaliteit.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door zipke373 »

Halenaar schreef: 07 okt 2021, 11:19 Ik was dat ook aan het denken van Storck, als je al drie clubs weigert als werkloze trainer...

Goede trainer, daar niet van, maar hij zal niet altijd kunnen blijven teren op zijn oude prestaties.
Misschien heeft hij het wel gehad met onze jupkes league?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

zipke373 schreef: 07 okt 2021, 11:54
Halenaar schreef: 07 okt 2021, 11:19 Ik was dat ook aan het denken van Storck, als je al drie clubs weigert als werkloze trainer...

Goede trainer, daar niet van, maar hij zal niet altijd kunnen blijven teren op zijn oude prestaties.
Misschien heeft hij het wel gehad met onze jupkes league?
Mja, misschien. Maar zijn cv is momenteel ook te weinig lijkt me om te mikken op een hogere competitie.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door zipke373 »

Halenaar schreef: 07 okt 2021, 12:43
zipke373 schreef: 07 okt 2021, 11:54
Halenaar schreef: 07 okt 2021, 11:19 Ik was dat ook aan het denken van Storck, als je al drie clubs weigert als werkloze trainer...

Goede trainer, daar niet van, maar hij zal niet altijd kunnen blijven teren op zijn oude prestaties.
Misschien heeft hij het wel gehad met onze jupkes league?
Mja, misschien. Maar zijn cv is momenteel ook te weinig lijkt me om te mikken op een hogere competitie.
Hoger in aanzien misschien niet...maar misschien wel hoger in centen? ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Hier heeft Storck uiteraard een grote inschattingsfout gemaakt, maar voor de rest is dat gewoon een intelligente man die weet wat hij (niet) wil. En gelijk heeft ie. Ik zou ook liever werkloos zijn dan bij Wilrijk of Standard aan de slag te moeten gaan. :cool:
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Nog gene paniek dat Hollerbach naar Kortrijk gaat?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Yellow Feaver schreef: 07 okt 2021, 15:24 Nog gene paniek dat Hollerbach naar Kortrijk gaat?
Waarom zeg je dat? :o Heb je iets opgevangen? :shock: Ja da begint nu zo stilaan te komen....

Ik begin alvast terug te roken :lol:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef: 07 okt 2021, 00:07
Jacques schreef: 06 okt 2021, 20:29 Ik ken ook geen details van de regeling. Ik denk dat het geldt voor alle (trainers)contracten die minder dan 6 maanden geleden ingegaan zijn, maar ik kan het even goed mis hebben. STimVV weet dat misschien beter?
Klopt. Tijdens de 1e 6 maanden van je contract kan je er makkelijk onderuit. 2 weken opzegtermijn. Een beetje vergelijkbaar met een proefperiode van 6 maanden bij een bediende-contract.
Wist een bestuurslid van een voetbalclub me te vertellen. En iedereen in die functie in de voetbalwereld is daar perfect van op de hoogte. Dus stvv had ook geen poot om op te staan tov Beerschot. (Maes)
Ik postte het al eens, maar dit is de reden waarom Maes, Elsner... zo "gemakkelijk en goedkoop" wegraken als de geïnteresseerde club er geen enkel belang bij heeft om goede relaties te behouden met de getroffen club:

De Wet Betaalde Sportbeoefenaars is bij uitbreiding ook van toepassing verklaard op de voetbal- en basketbalscheidsrechters en op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen.

Daarbij geldt evenzeer als voorwaarde dat hun loon de grens moet overschrijden die nodig is om onder het toepassingsgebied van de Wet Betaalde Sportbeoefenaars te vallen.

De bijzondere regels m.b.t. de beëindiging van de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars zijn echter niet van toepassing op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen. Voor hen blijven op het vlak van beëindiging van de arbeidsovereenkomst de algemene regels gelden van de Arbeidsovereenkomstenwet.

Wat zeggen die algemene regels over de arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd?

Een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk moet in principe worden uitgevoerd tot het overeengekomen einde.

De partij die de overeenkomst voor bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk toch vóór de afloop van de overeengekomen termijn of de voltooiing van het overeengekomen werk zonder dringende reden beëindigt, moet aan de andere partij een vergoeding betalen.

In bepaalde gevallen gelden er evenwel bijzondere regels.

Ingeval van beëindiging van een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk die werd gesloten vanaf 1 januari 2014 moeten twee periodes worden onderscheiden:

* de eerste periode van het contract komt overeen met de eerste helft van de overeenkomst, met een maximum van zes maanden.
Gedurende deze eerste periode kan elk van de partijen de overeenkomst vroegtijdig en zonder dringende reden beëindigen door de betekening van een opzeggingstermijn.

* de tweede periode van het contract komt overeen met de nog resterende tweede helft van de overeenkomst en loopt tot de einddatum die oorspronkelijk door de partijen werd voorzien.
Gedurende deze tweede periode kan de overeenkomst niet meer vroegtijdig en zonder dringende reden worden beëindigd met een opzeggingstermijn: de partij die de overeenkomst dan toch beëindigt, zal aan de andere partij een vergoeding moeten betalen.

:ugeek:
Plaats reactie