Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Piana »

tesneusdoek schreef: 08 okt 2021, 10:12
STimVV schreef: 07 okt 2021, 00:07
Jacques schreef: 06 okt 2021, 20:29 Ik ken ook geen details van de regeling. Ik denk dat het geldt voor alle (trainers)contracten die minder dan 6 maanden geleden ingegaan zijn, maar ik kan het even goed mis hebben. STimVV weet dat misschien beter?
Klopt. Tijdens de 1e 6 maanden van je contract kan je er makkelijk onderuit. 2 weken opzegtermijn. Een beetje vergelijkbaar met een proefperiode van 6 maanden bij een bediende-contract.
Wist een bestuurslid van een voetbalclub me te vertellen. En iedereen in die functie in de voetbalwereld is daar perfect van op de hoogte. Dus stvv had ook geen poot om op te staan tov Beerschot. (Maes)
Ik postte het al eens, maar dit is de reden waarom Maes, Elsner... zo "gemakkelijk en goedkoop" wegraken als de geïnteresseerde club er geen enkel belang bij heeft om goede relaties te behouden met de getroffen club:

De Wet Betaalde Sportbeoefenaars is bij uitbreiding ook van toepassing verklaard op de voetbal- en basketbalscheidsrechters en op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen.

Daarbij geldt evenzeer als voorwaarde dat hun loon de grens moet overschrijden die nodig is om onder het toepassingsgebied van de Wet Betaalde Sportbeoefenaars te vallen.

De bijzondere regels m.b.t. de beëindiging van de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars zijn echter niet van toepassing op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen. Voor hen blijven op het vlak van beëindiging van de arbeidsovereenkomst de algemene regels gelden van de Arbeidsovereenkomstenwet.

Wat zeggen die algemene regels over de arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd?

Een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk moet in principe worden uitgevoerd tot het overeengekomen einde.

De partij die de overeenkomst voor bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk toch vóór de afloop van de overeengekomen termijn of de voltooiing van het overeengekomen werk zonder dringende reden beëindigt, moet aan de andere partij een vergoeding betalen.

In bepaalde gevallen gelden er evenwel bijzondere regels.

Ingeval van beëindiging van een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk die werd gesloten vanaf 1 januari 2014 moeten twee periodes worden onderscheiden:

* de eerste periode van het contract komt overeen met de eerste helft van de overeenkomst, met een maximum van zes maanden.
Gedurende deze eerste periode kan elk van de partijen de overeenkomst vroegtijdig en zonder dringende reden beëindigen door de betekening van een opzeggingstermijn.

* de tweede periode van het contract komt overeen met de nog resterende tweede helft van de overeenkomst en loopt tot de einddatum die oorspronkelijk door de partijen werd voorzien.
Gedurende deze tweede periode kan de overeenkomst niet meer vroegtijdig en zonder dringende reden worden beëindigd met een opzeggingstermijn: de partij die de overeenkomst dan toch beëindigt, zal aan de andere partij een vergoeding moeten betalen.

:ugeek:
Pfff, als iedereen onderbouwde posts gaat beginnen plaatsen is er geen ruimte meer om te nurken, alweer een eigenheid die we verliezen. :roll:
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

Piana schreef: 08 okt 2021, 16:20
tesneusdoek schreef: 08 okt 2021, 10:12
STimVV schreef: 07 okt 2021, 00:07
Jacques schreef: 06 okt 2021, 20:29 Ik ken ook geen details van de regeling. Ik denk dat het geldt voor alle (trainers)contracten die minder dan 6 maanden geleden ingegaan zijn, maar ik kan het even goed mis hebben. STimVV weet dat misschien beter?
Klopt. Tijdens de 1e 6 maanden van je contract kan je er makkelijk onderuit. 2 weken opzegtermijn. Een beetje vergelijkbaar met een proefperiode van 6 maanden bij een bediende-contract.
Wist een bestuurslid van een voetbalclub me te vertellen. En iedereen in die functie in de voetbalwereld is daar perfect van op de hoogte. Dus stvv had ook geen poot om op te staan tov Beerschot. (Maes)
Ik postte het al eens, maar dit is de reden waarom Maes, Elsner... zo "gemakkelijk en goedkoop" wegraken als de geïnteresseerde club er geen enkel belang bij heeft om goede relaties te behouden met de getroffen club:

De Wet Betaalde Sportbeoefenaars is bij uitbreiding ook van toepassing verklaard op de voetbal- en basketbalscheidsrechters en op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen.

Daarbij geldt evenzeer als voorwaarde dat hun loon de grens moet overschrijden die nodig is om onder het toepassingsgebied van de Wet Betaalde Sportbeoefenaars te vallen.

De bijzondere regels m.b.t. de beëindiging van de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars zijn echter niet van toepassing op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen. Voor hen blijven op het vlak van beëindiging van de arbeidsovereenkomst de algemene regels gelden van de Arbeidsovereenkomstenwet.

Wat zeggen die algemene regels over de arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd?

Een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk moet in principe worden uitgevoerd tot het overeengekomen einde.

De partij die de overeenkomst voor bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk toch vóór de afloop van de overeengekomen termijn of de voltooiing van het overeengekomen werk zonder dringende reden beëindigt, moet aan de andere partij een vergoeding betalen.

In bepaalde gevallen gelden er evenwel bijzondere regels.

Ingeval van beëindiging van een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk die werd gesloten vanaf 1 januari 2014 moeten twee periodes worden onderscheiden:

* de eerste periode van het contract komt overeen met de eerste helft van de overeenkomst, met een maximum van zes maanden.
Gedurende deze eerste periode kan elk van de partijen de overeenkomst vroegtijdig en zonder dringende reden beëindigen door de betekening van een opzeggingstermijn.

* de tweede periode van het contract komt overeen met de nog resterende tweede helft van de overeenkomst en loopt tot de einddatum die oorspronkelijk door de partijen werd voorzien.
Gedurende deze tweede periode kan de overeenkomst niet meer vroegtijdig en zonder dringende reden worden beëindigd met een opzeggingstermijn: de partij die de overeenkomst dan toch beëindigt, zal aan de andere partij een vergoeding moeten betalen.

:ugeek:
Pfff, als iedereen onderbouwde posts gaat beginnen plaatsen is er geen ruimte meer om te nurken, alweer een eigenheid die we verliezen. :roll:
Het forum groeit hè Piana :D
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door bor »

Piana schreef: 08 okt 2021, 16:20
tesneusdoek schreef: 08 okt 2021, 10:12
STimVV schreef: 07 okt 2021, 00:07
Jacques schreef: 06 okt 2021, 20:29 Ik ken ook geen details van de regeling. Ik denk dat het geldt voor alle (trainers)contracten die minder dan 6 maanden geleden ingegaan zijn, maar ik kan het even goed mis hebben. STimVV weet dat misschien beter?
Klopt. Tijdens de 1e 6 maanden van je contract kan je er makkelijk onderuit. 2 weken opzegtermijn. Een beetje vergelijkbaar met een proefperiode van 6 maanden bij een bediende-contract.
Wist een bestuurslid van een voetbalclub me te vertellen. En iedereen in die functie in de voetbalwereld is daar perfect van op de hoogte. Dus stvv had ook geen poot om op te staan tov Beerschot. (Maes)
Ik postte het al eens, maar dit is de reden waarom Maes, Elsner... zo "gemakkelijk en goedkoop" wegraken als de geïnteresseerde club er geen enkel belang bij heeft om goede relaties te behouden met de getroffen club:

De Wet Betaalde Sportbeoefenaars is bij uitbreiding ook van toepassing verklaard op de voetbal- en basketbalscheidsrechters en op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen.

Daarbij geldt evenzeer als voorwaarde dat hun loon de grens moet overschrijden die nodig is om onder het toepassingsgebied van de Wet Betaalde Sportbeoefenaars te vallen.

De bijzondere regels m.b.t. de beëindiging van de arbeidsovereenkomst voor betaalde sportbeoefenaars zijn echter niet van toepassing op de trainers in het voetbal, basketbal, volleybal en wielrennen. Voor hen blijven op het vlak van beëindiging van de arbeidsovereenkomst de algemene regels gelden van de Arbeidsovereenkomstenwet.

Wat zeggen die algemene regels over de arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd?

Een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk moet in principe worden uitgevoerd tot het overeengekomen einde.

De partij die de overeenkomst voor bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk toch vóór de afloop van de overeengekomen termijn of de voltooiing van het overeengekomen werk zonder dringende reden beëindigt, moet aan de andere partij een vergoeding betalen.

In bepaalde gevallen gelden er evenwel bijzondere regels.

Ingeval van beëindiging van een arbeidsovereenkomst voor een bepaalde tijd of voor een duidelijk omschreven werk die werd gesloten vanaf 1 januari 2014 moeten twee periodes worden onderscheiden:

* de eerste periode van het contract komt overeen met de eerste helft van de overeenkomst, met een maximum van zes maanden.
Gedurende deze eerste periode kan elk van de partijen de overeenkomst vroegtijdig en zonder dringende reden beëindigen door de betekening van een opzeggingstermijn.

* de tweede periode van het contract komt overeen met de nog resterende tweede helft van de overeenkomst en loopt tot de einddatum die oorspronkelijk door de partijen werd voorzien.
Gedurende deze tweede periode kan de overeenkomst niet meer vroegtijdig en zonder dringende reden worden beëindigd met een opzeggingstermijn: de partij die de overeenkomst dan toch beëindigt, zal aan de andere partij een vergoeding moeten betalen.

:ugeek:
Pfff, als iedereen onderbouwde posts gaat beginnen plaatsen is er geen ruimte meer om te nurken, alweer een eigenheid die we verliezen. :roll:
Diezelfde regels gelden evenzeer voor spelers (en gewoon iedereen in België met een tijdelijke arbeidsovereenkomst), maar daar houden de clubs zich aan een gentlements agreement om spelers die van die wettelijke mogelijkheden willen gebruik maken geen contract te geven. ( al is ook daar de lijn soms dun zie bvb overgang Defour van Genk naar Standard vroeger). Bij trainers vinden ze die hoffelijkheid duidelijk niet nodig. Wij naar Beerschot toe wel toen we Brys zijn gaan halen. Dus toch nog reden genoeg om te nurken lijkt me 😜
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

In januari stond Suzuki al op vertrekken en toen moest aanvoerder Steve De Ridder elke dag op zijn ploegmaat inpraten om hem on track te houden bij STVV. De Gentenaar prentte Suzuki in dat hij zijn ploeg best in eerste klasse hield om daarna met opgeheven hoofd Stayen te verlaten. Suzuki bleef toen aan boord en in de maanden die volgden, begon hij zijn buitenlandse roadtrip uit te stippelen. In de weken voor transfer deadline day bleek dat Suzuki koste wat het kost naar het buitenland wilde vertrekken.

Zo stond hij op de shortlist van Anderlecht, maar Peter Verbeke besefte al snel dat hij het dossier niet zou kunnen afronden. Op Neerpede waren ze nochtans gecharmeerd van de sterke en balvaardige spits die de bal goed kan bijhouden, bovengemiddeld afwerkt op voorzetten, goede key pass statistieken heeft als hij de eindlinie bereikt en dus makkelijk een assist kan geven naar ploegmaats die zich in de box bevinden. Na een eerste check kwamen ze bij Anderlecht te weten dat Suzuki niet in de Jupiler Pro League wilde blijven hangen. 'Yuma heeft alles afgeblokt. De club kreeg te horen dat hij bij voorkeur naar een topcompetitie wilde verhuizen', klinkt het bij Anderlecht. Zelfs een persoonlijk telefoontje van Vincent Kompany, die een opening probeerde te forceren, kon de balans niet meer doen overhellen in het voordeel van de Brusselaars.

Club Brugge sprong ook in de dans en Suzuki voerde zelfs gesprekken met Bart Verhaeghe in diens somptueuze kasteel in de Vlaams-Brabantse gemeente Strombeek-Bever. Op dat moment ging de Japanner er nog van uit dat hij opgepikt zou worden door een buitenlandse club en hij ging dus niet in op de Brugse avances. Een lastminutepoging van Sporting Charleroi draaide uiteindelijk ook op niets uit.

In heel die transferepisode zijn er uiteindelijk twee grote winnaars: STVV en het makelaarskantoor Universal Sports Japan Ltd van Endo Takashi. De twee partijen weten maar al te goed dat de prijzen voor spelers van dat kaliber zullen stijgen wanneer het coronatijdperk achter de rug is. Bij STVV zijn ze tevreden dat ze hun goalgetter konden houden en ze hopen dat hij een nog beter seizoen zal spelen zodat ze tijdens de winter- of zomermercato flink kunnen cashen.

Lees het volledige verhaal over de hete transferzomer van Yuma Suzuki deze week in Sport/Voetbalmagazine
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

Charleroi... :grappig:
A loyal football fan only supports the shirt...
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Mikman »

Uit het interview met Tateishi in HBVL van afgelopen weekend las ik dat men komende winter of zomer rekent op 10 tot 15 miljoen Euro, gespreid over 2 transferperiodes, voor Suzuki.

De uitgaande transfers brachten 4,5 miljoen Euro op, het tekort bedroeg daar vorig seizoen 4 miljoen Euro.


Dankzij de uitgaande transfers van Mboyo, Caufriez en het percentage op de doorverkoop van Tomiyasu kregen we 4,5 miljoen binnen. Hoog nodig na de tekorten door corona. We hebben zo het jaarverlies kunnen temperen tot 4 miljoen. Het doel blijft een transfersom te verkrijgen van 10 à 15 miljoen gespreid over twee transferperiode.”
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Mikman schreef: 19 okt 2021, 19:15 Uit het interview met Tateishi in HBVL van afgelopen weekend las ik dat men komende winter of zomer rekent op 10 tot 15 miljoen Euro, gespreid over 2 transferperiodes, voor Suzuki.

De uitgaande transfers brachten 4,5 miljoen Euro op, het tekort bedroeg daar vorig seizoen 4 miljoen Euro.


Dankzij de uitgaande transfers van Mboyo, Caufriez en het percentage op de doorverkoop van Tomiyasu kregen we 4,5 miljoen binnen. Hoog nodig na de tekorten door corona. We hebben zo het jaarverlies kunnen temperen tot 4 miljoen. Het doel blijft een transfersom te verkrijgen van 10 à 15 miljoen gespreid over twee transferperiode.”
Mja... ik wou er niks over zeggen... Maar:
Meekers vertelde in de zomer dat ze door Corona 4 miljoen euro verlies hadden geleden. En dat ze de 4a5M van Suzuki nodig hadden om dat goed te maken.
Nu zegt Tateishi dat ze 4,5M binnen kregen waardoor het verlies nog maar 4M is. Dus dan hadden we 8M verlies? Of... ?
Wanneer hebben ze dan gelogen? Hebben ze gelogen in de zomer? Of liegen ze nu? Of altijd?
Ze denken daar dat iedereen alles maar steeds als waarheid aanneemt.
Geloofwaardigheid als die mannen iets zeggen: 0,0.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Guggenheimer »

STimVV schreef: 19 okt 2021, 20:00
Mikman schreef: 19 okt 2021, 19:15 Uit het interview met Tateishi in HBVL van afgelopen weekend las ik dat men komende winter of zomer rekent op 10 tot 15 miljoen Euro, gespreid over 2 transferperiodes, voor Suzuki.

De uitgaande transfers brachten 4,5 miljoen Euro op, het tekort bedroeg daar vorig seizoen 4 miljoen Euro.


Dankzij de uitgaande transfers van Mboyo, Caufriez en het percentage op de doorverkoop van Tomiyasu kregen we 4,5 miljoen binnen. Hoog nodig na de tekorten door corona. We hebben zo het jaarverlies kunnen temperen tot 4 miljoen. Het doel blijft een transfersom te verkrijgen van 10 à 15 miljoen gespreid over twee transferperiode.”
Mja... ik wou er niks over zeggen... Maar:
Meekers vertelde in de zomer dat ze door Corona 4 miljoen euro verlies hadden geleden. En dat ze de 4a5M van Suzuki nodig hadden om dat goed te maken.
Nu zegt Tateishi dat ze 4,5M binnen kregen waardoor het verlies nog maar 4M is. Dus dan hadden we 8M verlies? Of... ?
Wanneer hebben ze dan gelogen? Hebben ze gelogen in de zomer? Of liegen ze nu? Of altijd?
Ze denken daar dat iedereen alles maar steeds als waarheid aanneemt.
Geloofwaardigheid als die mannen iets zeggen: 0,0.
Zou het kunnen dat de 4.5 miljoen die binnengekomen is, gegaan is naar de transfers van dit jaar ?
Hayashi, Hara (huursom), Lavalee (huursom), Pius (huursom), Koita, tekenbonus Leistner, tekenbonus Bauer. Dat allemaal samen zou best tegen de 4.5 kunnen zitten. Of zelfs het budget voor de zomer + de 4.5 miljoen inkomsten.

Begrijp mij niet verkeerd. De communicatie kan uiteraard stukken beter en tasten inderdaad de geloofwaardigheid aan. Maar ik denk dat ze wel nogmaals bewezen hebben dat ze durven investeren en dat ze zich houden aan de vooropgestelde financiële plannen ( wat nodig is om de club zelfbedruipend te maken ( Iets wat mijn inziens moeilijk te bereiken is zonder een goede scouting). Veel liever dan de "Binnen 5 jaar champions league" dixit Maghed Samy van Lierse ( kempenzonen ).
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat er iets is misgegaan bij de communicatie hbvl - (tolk) - Tateishi. Ik was eerlijk gezegd al blij dat hij (eindelijk) nog eens een interview gaf. Aanwezigheid van de club (niet enkel Tateishi) in de media blijft een werkpunt. Er zal inderdaad ook wel wat geld de deur zijn uitgegaan. Spelers met het CV van Leistner en Bauer komen hier niet voor een appel en een ei spelen. Soit, binnen enkele maanden zullen we het financiële resultaat zwart-op-wit kennen (publicatie jaarrekening). En dan ook vergelijken met de rest om het correct te kunnen plaatsen. Het staat in de sterren geschreven dat veel boekhoudingen (bloed)rood zullen kleuren. Als je al zag hoe de vorige jaarrekeningen bij veel clubs in het rood gingen met slechts een beperkte corona-impact, mag je er van uitgaan dat een heel seizoen zonder toeschouwers nog veel meer sporen zal nalaten.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Zelfs al heb je normaal weinig toeschouwers zoals wij, dan spreek je nog vlot over de 2 a 2,5 miljoen minder inkomsten op een seizoen. Gewoon uit ticketing en abbo's. Dan vergeet ik nog al de rest. (eten, drinken, marchandise,...)
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

metser schreef: 28 mei 2021, 17:21 De hier door bijna het halve forum vergruisde swerts die alleen kon lopenals een kip zonder kop gaat voor 3 seizoenen naar Mechelen..... wat denken de kenners hier nu ?
:D
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door metser »

Ja, volledige vergissing van mij, maar wel een slimme gast. Eerst tekengeld en nu nog 2,5 seizoenen zeker van een goede bron van inkomsten, zeker beter dan werkloosheidsuitkering. Zou de toenmalige trainer hier ook geen graantje van meepikken ? Zelfde verhaal met Wouters die hier ook geliefd was.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jan Bulder »

Ach, allemaal een gevolg van het feit dat je X aantal Belgen op het wedstrijdblad moet hebben. Clubs kiezen dan blijkbaar liever voor goedkope Belgen om de bank op te vullen, terwijl ze daar amper goed genoeg voor zijn. Zo kunnen ze het overige budget aan buitenlanders spenderen. Anders was er nooit sprake geweest van Swers bij KV Mechelen en ook niet van bv Dumont bij STVV.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 10 jan 2023, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Idem voor Dries Wouters.
Mag ook beschikken bij KVM, moet zelfs niet meer naar training komen.

Nu wat Swerts betreft, het is niet dat die toen moest smeken om een club te vinden.
Na zijn sterke periode bij Seraing had die wel de clubs voor het uitkiezen.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV1924 »

Jan Bulder schreef: 10 jan 2023, 13:04 Ach, allemaal een gevolg van het feit dat je X aantal Belgen op het wedstrijdblad moet hebben. Clubs kiezen dan blijkbaar liever voor goedkope Belgen om de bank op te vullen, terwijl ze daar amper goed genoeg voor zijn. Zo kunnen ze het overige budget aan buitenlanders spenderen. Anders was er nooit sprake geweest van Swers bij KV Mechelen en ook niet van bv Dumont bij STVV.
1 zwaluw maakt de lente niet. Maar de prestatie in Eupen doet mij toch denk dat Olivier meer kan dan enkel bankzitten en het scheidsrechter blad vullen. Wolke Janssens indachtig lijkt mij een contract(verlenging) tot 2025-2026 hier op zijn plaats.
Plaats reactie