Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Jean-Paul schreef: 07 apr 2021, 15:36 Ik ben vooral benieuwd naar de jongeren die in onze kern zitten hoe die zich verder gaan ontwikkelen onder Maes. Maar natuurlijk moet je Suzuki vervangen bij een heel goed bod. Dan kom ik uit bij Bruno die ook al aan 17 treffers zit. Van de huurlingen Pius en Lavalée hoop ik dat die jongens verlengen en een meerjarig contract tekenen. Het moeilijkste gaat zijn om jongens die niet aan de bak komen elders te stallen.
Een speler die 17 keer scoort gaat het jaar erna niet van Zulte-Waregem naar STVV trekken.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lakie »

Ik vermoed dat Maes toch gaat opteren om volgend jaar een 4-4-2 te spelen met een ruit op het middenveld.
De Ridder gaf zelf ook al aan dat het zo gemakkelijker is om snel en hoog druk te zetten.

Als we dan eens kijken naar onze kern nu in deze formatie....

------------------------------------------------------------------ Schmidt /Steppe/Vanmarsenille ------------------------------------------------------------------

--------- Hashioka/Caufriez ------------------ Buatu/Texeira ------------------------------- Pius/Lavalee -------------------- Cacace/Matsubara ----------

------------------------------------------------------------------- Durkin/Konaté/Lavalee/Sankhon ----------------------------------------------------------------

------------------- Colidio/Steuckers/Janssens ------------------------------------------------------------------------ De Ridder/Van Dessel/Asamoah ------

------------------------------------------------------------------------- Bruls/Colidio/Filippov -----------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------- Suzuki/Filippov/Balongo -------------------------- Mboyo/Nazon/Ito ----------------------------------------------

Spelers zoals Lucas en Vagianidis heb ik niet mee opgenomen, aangezien zij gewoon niet voorkomen in dit verhaal.

Wanneer we dan kijken naar volgend seizoen...
Vertrekkers: Matsubara, Colidio, Sankhon, Asamoah, Janssens, Nazon, Balongo, Ito, Lee
Twijfelgevallen: Lavalee, Pius, Konaté, Filippov, Colombatto

Ik zou Lavalee en Pius proberen houden.
Colombatto nieuwe kans van begin voorbereiding onder Maes. In dit systeem komt hij mijn inziens beter tot zijn recht.
Konaté mag blijven, en Filippov ook. Ik vind niet dat het verhaal van Filippov al volledig geschreven is.

------------------------------------------------------------------ Schmidt /Steppe/Vanmarsenille ------------------------------------------------------------------

--------- Hashioka/Caufriez ------------------ Buatu/Texeira ------------------------------- Pius/Lavalee -------------------- Cacace/X --------------------

--------------------------------------------------------------------- Durkin/Konaté/Colombatto--------------------------------------------------------------------

------------------------------- Steuckers/X-------------------------------------------------------------------------- De Ridder/Van Dessel -----------------------

------------------------------------------------------------------------------------ Bruls/X-----------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------- Suzuki/Filippov -------------------------- Mboyo/X ---------------------------------------------------------

Komt dus neer op 9 vertrekkers.
4 nieuwe aanwinsten (Linksback, rechtsmidden, aanvallende mid en extra spits)
Elke andere vertrekker ook vervangen.

Kern bestaat dan uit 24 spelers. Kan dus nog aangevuld worden met 1 of 2 beloften.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Het is nog veel te vroeg, maar we mogen toch niet buiten dus:

Ik ga ook uit van 4-4-2 zoals laatste twee wedstrijden

Doelmannen: Indien mogelijk houden en anders vervangen wat vertrekt.
Rechtsachter: Hashioka en Cauffriez
Linksachter: Cacace en en Matshubaru: Misschien een vertrekker, die gelijkwaardig vervangen
Centraal: Buatu, Texeira, Junior Pius lijkt haalbaar, Lavalee niet. Deze dus vervangen. Met Cauffriez hebben we nog een nog een extra optie.
Middenveld: Verschillende spelers kunnen verschillende posities aan dus profiel is minder belangrijk dan de kwaliteit: Ik zie er zes blijven: De Ridder, Bruls, Van Dessel, Steuckers, Durkin en Konaté. Hier mogen er twee bij.
Aanval: Onder de vertrekkers reken ik Nazon en Suzuki. Filipov, Mboyo en Balongo zie ik blijven. Hier moet dus kwaliteit bij. liefst 2 aanvallers.

Eventueel houden voor de breedte en het belgenverhaal: Wolke Janssens.

Dan hebben we er 25. Niet rekening gehouden met andere jeugdspelers die eens kunnen komen piepen.

Te verkopen spelerskapitaal en/of verminderen loonmassa: Sankhon, Vagianidis, Asamoah, Lucas, Suzuki, Colidio, Ito, Nazon, Colombatto en Lee.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

Yellow Feaver schreef: 08 apr 2021, 13:11
Te verkopen spelerskapitaal en/of verminderen loonmassa: Sankhon, Vagianidis, Asamoah, Lucas, Suzuki, Colidio, Ito, Nazon, Colombatto en Lee.
Je zou het niet zeggen als je de scheldtirades dinsdag hoorde, maar Maes heeft een paar weken geleden aangegeven dat hij Colidio graag wilt houden voor volgend seizoen. Gaf toen ook aan dat hij in Ito wel iets zag, maar dat hij niet paste in de opstelling toen. Met zijn nieuwe opstelling kan dit nu ook wel veranderen voor Ito, jammer voor hem nu dat hij niet wedstrijdfit geraakte.

De rest lijkt me wel een uitgemaakte zaak, ook al vind ik het wel jammer van Colombatto. Het zal ook verdomd moeilijk worden om Lee te verkopen.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Elgromi »

Halenaar schreef: 08 apr 2021, 14:14
Yellow Feaver schreef: 08 apr 2021, 13:11
Te verkopen spelerskapitaal en/of verminderen loonmassa: Sankhon, Vagianidis, Asamoah, Lucas, Suzuki, Colidio, Ito, Nazon, Colombatto en Lee.
Je zou het niet zeggen als je de scheldtirades dinsdag hoorde, maar Maes heeft een paar weken geleden aangegeven dat hij Colidio graag wilt houden voor volgend seizoen. Gaf toen ook aan dat hij in Ito wel iets zag, maar dat hij niet paste in de opstelling toen. Met zijn nieuwe opstelling kan dit nu ook wel veranderen voor Ito, jammer voor hem nu dat hij niet wedstrijdfit geraakte.

De rest lijkt me wel een uitgemaakte zaak, ook al vind ik het wel jammer van Colombatto. Het zal ook verdomd moeilijk worden om Lee te verkopen.
Na volgend seizoen, tellen Durkin, Colidio en Lucas als voetbalbelgen. Ik weet niet hoe hoog het loon is van Lucas, mss gewoon duur gekocht maar laag loog, dan kan je hem even goed als jeugdspeler blijven bekijken en wie weet groeit hem nog qua niveau.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Halenaar schreef: 08 apr 2021, 14:14
Yellow Feaver schreef: 08 apr 2021, 13:11
Te verkopen spelerskapitaal en/of verminderen loonmassa: Sankhon, Vagianidis, Asamoah, Lucas, Suzuki, Colidio, Ito, Nazon, Colombatto en Lee.
Je zou het niet zeggen als je de scheldtirades dinsdag hoorde, maar Maes heeft een paar weken geleden aangegeven dat hij Colidio graag wilt houden voor volgend seizoen. Gaf toen ook aan dat hij in Ito wel iets zag, maar dat hij niet paste in de opstelling toen. Met zijn nieuwe opstelling kan dit nu ook wel veranderen voor Ito, jammer voor hem nu dat hij niet wedstrijdfit geraakte.

De rest lijkt me wel een uitgemaakte zaak, ook al vind ik het wel jammer van Colombatto. Het zal ook verdomd moeilijk worden om Lee te verkopen.
Colidio mag 1 van de twee nodige middenvelders zijn, maar dan mag degene die we binnenhalen veel minder risico inhouden qua onmiddellijke kwaliteit. Maar het zou mij verbazen als Inter hem 3 jaar na elkaar bij dezelfde club stalt.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 08 apr 2021, 14:14
Je zou het niet zeggen als je de scheldtirades dinsdag hoorde, maar Maes heeft een paar weken geleden aangegeven dat hij Colidio graag wilt houden voor volgend seizoen. Gaf toen ook aan dat hij in Ito wel iets zag, maar dat hij niet paste in de opstelling toen. Met zijn nieuwe opstelling kan dit nu ook wel veranderen voor Ito, jammer voor hem nu dat hij niet wedstrijdfit geraakte.

De rest lijkt me wel een uitgemaakte zaak, ook al vind ik het wel jammer van Colombatto. Het zal ook verdomd moeilijk worden om Lee te verkopen.
Ik schrijf Colidio ook nog niet af.
Er zit veel potentieel in, maar het komt er niet meer uit en zal dit seizoen ook niet meer gebeuren.
Denk dat het veel met vertrouwen en conditionele paraatheid (of beter gezegd, een gebrek daaraan) te maken heeft.

Een jaar extra huren heeft evenwel geen zin.
Kopen voor een gunstige prijs (onder het half miljoen) of laten gaan.

Elgromi schreef: 08 apr 2021, 14:31 Na volgend seizoen, tellen Durkin, Colidio en Lucas als voetbalbelgen. Ik weet niet hoe hoog het loon is van Lucas, mss gewoon duur gekocht maar laag loog, dan kan je hem even goed als jeugdspeler blijven bekijken en wie weet groeit hem nog qua niveau.
Hebben we nog niet genoeg compassie met Lucas gehad?
Heeft nog nooit enige blijk gegeven van het niveau aan te kunnen...
Volgens mij is Asamoah op elk vlak beter.
Lozen aub...
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door fruitboerke »

Ik zie eigenlijk weinig tot niets in Colidio en van mij mag hij vertrekken . Zo lopen er dertien in een dozijn rond . Samen met Wolke zou hij bovenaan het lijstje met vertrekkers mogen staan.Ander en beter :end:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

Allemaal leuke voorstellen die ik hier lees. Wat als een paal boven water staat is dat er op het middenveld zeker scorend vermogen bij moet. Volledig afhankelijk zijn van de diepe spits wat betreft voldoende punten om erin te blijven valt vroeg of laat tegen. Met de 16 punten die Suzuki ons eigenhandig bezorgt heeft mogen we in principe niet content zijn. Onze middenvelders moeten absoluut meer aandeel hebben in ons puntentotaal. Zeker als we weten dat er volgend seizoen 3 rechtstreekse dalers zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door zipke373 »

Yellow Feaver schreef: 08 apr 2021, 11:37
Jean-Paul schreef: 07 apr 2021, 15:36 Ik ben vooral benieuwd naar de jongeren die in onze kern zitten hoe die zich verder gaan ontwikkelen onder Maes. Maar natuurlijk moet je Suzuki vervangen bij een heel goed bod. Dan kom ik uit bij Bruno die ook al aan 17 treffers zit. Van de huurlingen Pius en Lavalée hoop ik dat die jongens verlengen en een meerjarig contract tekenen. Het moeilijkste gaat zijn om jongens die niet aan de bak komen elders te stallen.
Een speler die 17 keer scoort gaat het jaar erna niet van Zulte-Waregem naar STVV trekken.
Dat hangt er gewoon van af hoeveel boter er bij de vis komt...
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stvv_eng »

Er mogen/kunnen een heel deel spelers vertrekken als je het mij vraagt nl. Nazon, Filippov, Balongo, Colidio, Ito, Masoudi, Lucas, Asamoah, Lathouwers, Lee, Vagiannidis, Matsubara, Janssens, Sankhon. Van deze lijst zou ik het enkel jammer vinden moest Nazon vertrekken, die mij dit seizoen heeft verbaast.

Spelers die een eventuele transfer zouden kunnen krijgen: Suzuki, Schmidt, Buatu en Cacace. Wat betreft die laatste zou ik hem meteen naar Juventus sturen moesten ze hem nog willen hebben. Heb doorheen het seizoen geen % progressie gezien in hem. Hashioka heeft al veel meer gebracht op die 2-3 matchen.

Wat zeker is als je het mij vraagt dat er een quasi nieuwe ploeg zal moeten samengesteld worden. Spits die scoort zeer belangrijk want dat is Mboyo zeker niet meer. Snelheid welkom. Colombatto zou ik dan weer graag terug willen zien.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door voetballiefhebber »

Stvv_eng schreef: 08 apr 2021, 19:15 Er mogen/kunnen een heel deel spelers vertrekken als je het mij vraagt nl. Nazon, Filippov, Balongo, Colidio, Ito, Masoudi, Lucas, Asamoah, Lathouwers, Lee, Vagiannidis, Matsubara, Janssens, Sankhon. Van deze lijst zou ik het enkel jammer vinden moest Nazon vertrekken, die mij dit seizoen heeft verbaast.

Spelers die een eventuele transfer zouden kunnen krijgen: Suzuki, Schmidt, Buatu en Cacace. Wat betreft die laatste zou ik hem meteen naar Juventus sturen moesten ze hem nog willen hebben. Heb doorheen het seizoen geen % progressie gezien in hem. Hashioka heeft al veel meer gebracht op die 2-3 matchen.

Wat zeker is als je het mij vraagt dat er een quasi nieuwe ploeg zal moeten samengesteld worden. Spits die scoort zeer belangrijk want dat is Mboyo zeker niet meer. Snelheid welkom. Colombatto zou ik dan weer graag terug willen zien.
Ik ben het helemaal eens met jouw post. De club zal 2 miljoen euro moeten besparen, als je de voorzitter onlangs hoorde. Suzuki ga je na dit seizoen niet meer kunnen houden en dus hoop je op de jackpot. Hopelijk gaat er ook betaald worden voor spelers die je van de hand wil doen. Cacace zou nog wat meer progressie mogen maken. Als Juventus goed betaalt voor hem, dan mag hij beschikken. Buatu en Suzuki zijn wat mij betreft de beste spelers van deze kern. Beiden bloeiden helemaal open onder Maes. Pius deed het ook heel aardig, na een korte aanpassingsperiode. Nazon heeft mij ook in positieve zin verrast. Je ergerde je het meest met wat hij naast het veld uitstak.

Het ontbreekt de ploeg vooral aan snelheid. Mboyo vind ik ergens ook tekortschieten. Brüls doet het een stuk beter, ook al is hij soms wat wisselvallig. Brüls houdt goed de bal bij, maar er is vaak te weinig aansluiting. Gelukkig was er de ontbolstering van Suzuki.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Bartman »

Stvv_eng schreef:Er mogen/kunnen een heel deel spelers vertrekken als je het mij vraagt nl. Nazon, Filippov, Balongo, Colidio, Ito, Masoudi, Lucas, Asamoah, Lathouwers, Lee, Vagiannidis, Matsubara, Janssens, Sankhon. Van deze lijst zou ik het enkel jammer vinden moest Nazon vertrekken, die mij dit seizoen heeft verbaast.

Spelers die een eventuele transfer zouden kunnen krijgen: Suzuki, Schmidt, Buatu en Cacace. Wat betreft die laatste zou ik hem meteen naar Juventus sturen moesten ze hem nog willen hebben. Heb doorheen het seizoen geen % progressie gezien in hem. Hashioka heeft al veel meer gebracht op die 2-3 matchen.

Wat zeker is als je het mij vraagt dat er een quasi nieuwe ploeg zal moeten samengesteld worden. Spits die scoort zeer belangrijk want dat is Mboyo zeker niet meer. Snelheid welkom. Colombatto zou ik dan weer graag terug willen zien.
Voor een groot stuk akkoord, al wil ik graag Filippov nog een kans geven. Transfer van Buatu lijkt me ook niet aan de orde. Heel veel geld ga je er niet voor krijgen, en dus lijkt het niet evident om even goed te halen voor een redelijke prijs.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Nazon heeft zeker zijn verdienste gehad dit seizoen .
Maar als de ambitie van de club hoger ligt dan de prestatie van dit seizoen, dan laat je hem volgens mij best gewoon gaan.
En dat staat los van zijn foute mentaliteit waarmee hij de club in de problemen heeft gebracht de afgelopen maand.
Over Konate min of meer dezelfde mening, maar geen opmerking over zijn mentaliteit. Heeft zijn verdienste gehad, maar als je hoger wil mikken is die ook net te min.

Voor de rest ook grotendeels akkoord met de drie posts hierboven.
Colombatto zie ik niet meer terugkeren.
Cacace wil ik de voorbereiding zien meemaken. Denk dat er nog meer in zit dan wat we nu zien, zijn eerste twee matchen liet hij in een zwalpend stvv een betere indruk dan de matchen die hij onder Maes speelde.
Maar inderdaad als Juve 5 Miljoen op tafel zou leggen, niet twijfelen.
Hashioka lijkt uit het goede tomi-hout gesneden.
Matsubara, Ito, Lucas moet je nu toch echt van verlost zien te geraken, desnoods contract ontbinden.
Snelheid voorin zeker welkom.
Wil Filippov ook eens echt zijn kans zien krijgen.
Buatu zou ik ook zeker proberen te houden, net als lavalee.
Pius twijfelgeval (blessuregevoelig).
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door pat@ »

Maes kennende zal hij wel naar een kern van een 22 man willen gaan. Ik zou opteren voor een vaste kern met Steuckers, Van Dessel en Vanmarsenille (2de keeper achter Schmidt) als jeugdspelers erbij. Dan heb je Van Helden, Delorge en wie weet welke jeugdspelers nog om af en toe eens te proeven en wie weet vast in de kern te komen. Zo hou je iedereen tevreden en komt er sneller een plaatsje vrij in de 18 bij een blessure/schorsing.

Schmidt, Vanmarsenille, (Boets?)

Hashioka (kopen), Buatu, Pius (Kopen), Tex, Lavalee (kopen), Cacace

De Ridder, Konaté, Bruls, Durkin, Van Dessel, Steuckers

Mboyo, Filippov, Ito

Cashen voor Suzuki, Colombatto, Steppe, Asamoah en met mindere mate voor Lee en Matsubara. Blijft Suzuki, des te beter.

In deze kern, uitgezonderd de derde keeper zitten 17 spelers. Wat missen we nog?

Een doublure voor de rechtsachter en linksachter. Hiervoor kunnen we misschien de Japanse markt op. Voor een depannage van die doublures denk ik aan Van Helden (rechts) en in de kern aan Lavalee voor de linksachter.
In het middenveld gaan voor Wouters of Verstraete. Delorge als "doublure"
Dan moeten we nog op zoek naar twee spitsen van enig kaliber. Het moeilijkste vraagstuk om op te lossen. In de jeugd zie ik niet meteen iemand klaar staan om eventueel aanspraak te maken voor een plaatsje in de kern.
Plaats reactie