Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Bartman »

zipke373 schreef:
Positivo schreef: 04 okt 2021, 13:07 Gaan ze dat durven ?
Met de story Edmilson , actueel ?
Zonder Stvv te kennen ?
Dat zou straf zijn, heel straf !
Tenzij ze een geldschieter vinden zou hij dan naar alle waarschijnlijkheid de overstap maken om minder centen te gaan verdienen. En om de betere kern moet hij het volgens mij ook al niet doen...
En wij hier met zijn 3 Duitsers achterblijven …
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Le Soir bericht dat Will Still op weg is naar Standard als T2. Voor de T1 zou er een voorkeur zijn voor een Duitse coach. In een intussen verwijderde tweet zinspeelde Sacha Tavolieri op Bernd Storck.
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jebus4life »

Je voelt al sinds het vertrek van Leye aan alles dat het weer van dat zal zijn. Het is altijd zo bij ons... We zitten nu 1maal in de soldenperiode
je kan de afgelopen 20 jaar in 4 periodes opdelen

- De periode Jacky (2001-2004)
- Het trainerskerkhof (2004-2008 | 14 trainers op 4 jaar, niemand heeft 25 matchen op de bank gezeten)
- Een stabiele periode (2008-2015 | 4 trainers op 7 jaar (waarvan 2x Guido)
- Nu zitten we al een aantal jaar in de soldenperiode (2015-2021 | voorlopig 4 weggehaalde trainers).

Hollerbach kan de vijfde coach worden die wordt weggeplukt op 6 jaar tijd. Tussen elke weggehaalde trainer zit er natuurlijk elke keer wat O'Loughlin's, Márquezen & Muscat's voor we terug ne goede vinden die kan vertrekken voor wat meer centen).

Storck zal het niet worden bij Standard gezien ze daar nieuwe T2/T3 hebben binnengehaald en die zijn eigen entourage meebrengt. Ik weet niet meer of Hollerbach ook zijn eigen mensen meebracht? Ik kan me er alvast niets over herinneren.

Gezien de Japanners Maes opslag gegeven hebben en die toch vertrokken is nadat ze hem enkele weken later nóg een extra loonsverhoging geweigerd hadden (terecht overigens) denk ik niet dat ze veel zin hebben om Hollerbach wél geld te geven.
Laatst gewijzigd door Jebus4life op 05 okt 2021, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Henri is de man »

Jacques schreef: 05 okt 2021, 12:34 Le Soir bericht dat Will Still op weg is naar Standard als T2. Voor de T1 zou er een voorkeur zijn voor een Duitse coach. In een intussen verwijderde tweet zinspeelde Sacha Tavolieri op Bernd Storck.
Afbeelding
Is Blessin dan niet logischer ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

De vraag is überhaupt of Standard het zich financieel kan veroorloven om Leye, Asselman en Deflandere te ontslaan, Nicaise misschien te ontslaan en ook nog eens een trainer weg te plukken die elders onder contract ligt. Qua geld opsmodderen dat je niet hebt, ben je dan heel goed bezig. :toppie:
Als ze dan ook nog eens zouden aansturen op een schikking bij de transfer van Edmilson (cf. bericht positivo) en mogelijk ook nog eens de fiscus over de vloer krijgen voor Propere Handen, tja... Enfin, ze moeten het zelf maar weten in Luik. Zolang ze hier wegblijven, kan het mij gestolen worden wat ze ginderachter doen.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Franz »

Vandaag trainer worden bij Standard is toch een gok: geen geld, geen ploeg. Maar dat kan natuurlijk ook snel keren als er bijv een overnemer komt. Op korte termijn geen goed idee voor Hollerbach maar op lange termijn, wie zal het zeggen?
Wel raar die clausule van 6 maanden waar STimVV over sprak…
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Franz schreef: 05 okt 2021, 21:22
Wel raar die clausule van 6 maanden waar STimVV over sprak…
Een clausule is dat niet. Het is blijkbaar gewoon de algemene regelgeving:
Een trainer kan tijdens de eerste 6 maanden gratis vertrekken indien hij 2 weken opzegtermijn doet.
Beerschot maakte er al gebruik van toen ze Maes hier weghaalden.
Die regel bestaat ook nog niet zo heel erg lang, maar die kwam er om coaches ook iets meer opties te geven omdat ze zelf voortdurend buiten gesmeten worden.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Standard zou 3 kandidaten op het oog hebben voor T1, waaronder 1 kandidaat die momenteel in de JPL 1A actief is.
De geruchtenmolen zegt Blessin (contract tot 2024 bij Oostende), maar zou me niks verbazen als het Hollerbach blijkt te zijn.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef: 06 okt 2021, 14:14 Standard zou 3 kandidaten op het oog hebben voor T1, waaronder 1 kandidaat die momenteel in de JPL 1A actief is.
De geruchtenmolen zegt Blessin (contract tot 2024 bij Oostende), maar zou me niks verbazen als het Hollerbach blijkt te zijn.
En als Cercle morgen Vanderhaeghe buitenbonjourt, dan trekt Hollerbach zeker en vast naar daar!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Interessant voor alle clubs zonder trainer, aangezien hij maar 2 weken opzeg moet doen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Dat geldt evenwel voor elke trainer die pas sinds dit seizoen aangesteld is, dus ook voor Brian Priske, Luka Elsner, Edward Still, Jordi Condom of (tiens, een Duitse trainer die pas net onder contract ligt) Stefan Kramer. Ik vraag mij af of de fans van al die clubs zich even ongerust maken als de mensen hier.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Ah ok, my bad, ik ging ervan uit dat dit enkel gold voor trainers met een 1-jarig contract.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Ik ken ook geen details van de regeling. Ik denk dat het geldt voor alle (trainers)contracten die minder dan 6 maanden geleden ingegaan zijn, maar ik kan het even goed mis hebben. STimVV weet dat misschien beter?
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Jacques schreef: 06 okt 2021, 20:29 Ik ken ook geen details van de regeling. Ik denk dat het geldt voor alle (trainers)contracten die minder dan 6 maanden geleden ingegaan zijn, maar ik kan het even goed mis hebben. STimVV weet dat misschien beter?
Klopt. Tijdens de 1e 6 maanden van je contract kan je er makkelijk onderuit. 2 weken opzegtermijn. Een beetje vergelijkbaar met een proefperiode van 6 maanden bij een bediende-contract.
Wist een bestuurslid van een voetbalclub me te vertellen. En iedereen in die functie in de voetbalwereld is daar perfect van op de hoogte. Dus stvv had ook geen poot om op te staan tov Beerschot. (Maes)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Maw als kleine club ben je nu dus nog meer gescheten.
Als je dan net een nieuwe trainer hebt die goed werk levert (ondanks meerjarig contract), dan loop je nu toch weer een groter risico dat je die kwijtraakt indien een grotere club zijn trainer voor de wintermercato afdankt.
In theorie werkt het wel in beide richtingen, maar in de praktijk gaat een trainer van een grotere club nooit zijn opzeg doen om bij een kleinere club aan de slag te gaan.
Plaats reactie