Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Dreke »

bert1924 schreef: 01 aug 2021, 09:41 Hollerbach is wel een van de beste trainers die wij sinds lang gehad hebben.Wat hij met deze zogezegde B-ploeg presteert is ongelooflijk.
Deze man een zeer goed contract geven met een serieuze afkoopsom,anders is hij binnen de kortste keren weer weg.Dit soort trainer kan men overal gebruiken,zelfs bij topclubs.
We zijn twee matchen bezig...
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STimVV »

Deze topic kan stilaan weer boven gehaald worden...

STVV EN HOLLERBACH GAAN ALS VRIENDEN UIT ELKAAR OP HET EIND VAN HET SEIZOEN
Na een open gesprek hebben STVV en trainer Bernd Hollerbach besloten om het contract van de coach – dat aan het eind van dit seizoen afloopt - niet te verlengen. Beide partijen zijn vastbesloten om keihard te blijven werken tot de laatste competitiewedstrijd, en zo in schoonheid afscheid te nemen.

Bernd Hollerbach informeerde de club over zijn voornemen om aan het eind van dit seizoen afscheid te nemen. STVV respecteert deze beslissing, zegt CEO Tateishi: “We willen coach Hollerbach bedanken voor zijn inzet en professionalisme. Hij heeft een prima job gedaan, wat resulteerde in goede resultaten. Denk maar aan vorig seizoen, toen we een reeks van 9 wedstrijden zonder nederlaag neerzetten en op een mooie 9de plaats eindigden. En ook dit seizoen presteerde het team degelijk. Bernd was een goede trainer en vriend de voorbije twee jaren. Ik wens hem dan ook veel succes bij zijn volgende uitdaging.”

Stevig fundament

Door de beslissing op dit moment kenbaar te maken, heeft STVV de kans om een geschikte opvolger te zoeken. “Ik trad anderhalf jaar geleden aan als coach, toen we in een moeilijke situatie zaten. Mijn taak was om stabiliteit te brengen. Die opdracht is nu vervuld. Het team heeft een stevig fundament, een duidelijk systeem en de juiste ingesteldheid”, zo blikt coach Hollerbach terug.

“Dit is geen beslissing die is ingegeven door negativisme. Ik voel me nog altijd in mijn sas bij STVV. Iedereen die mij kent weet dat ik alles voor Sint-Truiden zal blijven geven, tot de laatste dag van mijn contract. We willen dit mooie hoofdstuk in schoonheid afsluiten”, aldus de coach.

Klaar voor de volgende stap

Sportief directeur Andre Pinto deelt alvast deze overtuiging: “We waarderen het werk van Bernd ten zeerste. En we geloven rotsvast dat onze trainer en zijn team even hard zullen werken in de terugronde. Momenteel staan we op amper twee punten van een play-off plaats. We zullen de rest van het seizoen alles geven om zo hoog mogelijk te eindigen.”

“Naar volgend seizoen toe willen we opnieuw een gebalanceerde ploeg binnen de lijnen brengen, na de mooie cyclus van de voorbije seizoenen. We streven naar een gezonde mix van spelers. Op die manier bouwen we als club verder op het werk van de voorbije jaren. Maar voor het zover is, focussen we op dit seizoen. We ondersteunen het huidige team en onze trainer voluit tot en met de laatste competitiewedstrijd”, besluit CEO Tateishi
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jacques »

Opmerkelijke beslissing waar ik niet al te vrolijk van wordt. Je kan hetzelfde soms zeggen van het voetbal onder Hollerbach, maar de fundamenten die hij gelegd heeft, maken dat we nooit in de problemen kwamen. Hollerbach bracht degelijkheid en bedrijfszekerheid, voor een club als STVV, vaak woelig en onzeker, niet onbelangrijk. Ik lees 'klaar voor de volgende stap', dat klinkt mooi, maar met de vele spelers die einde contract zijn en gaffels als Kostic en Muscat nog vers in het geheugen kan het ook zomaar terug naar af zijn. Een nieuwe test voor Tateishi en Pinto, waarbij het toch altijd een beetje (bang) afwachten is waar ze mee zullen afkomen.
Het voelt ook aan als de stekker uit het huidige seizoen trekken. In de ene topic hoop ik nog op een zotte januarimaand, maar met dit vertrek kan het evengoed een langzaam leeglopende ballon worden.
Laatst gewijzigd door Jacques op 15 dec 2022, 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jan Bulder »

De vlucht vooruit. Meer dan een halve basisploeg weg volgend seizoen en geen middelen om daarop te anticiperen. Ook Bernd ziet de bui al hangen.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Oscar »

Dit is toch weer een heel vreemde beslissing, na het niet verlengen van contracten van basisspelers nu dit ?
Ik vind het allemaal raar, wat zijn de Japanse bazen eigenlijk van zin.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jebus4life »

Jacques schreef: 15 dec 2022, 15:31 Opmerkelijke beslissing waar ik niet al te vrolijk van wordt. Je kan hetzelfde soms zeggen van het voetbal onder Hollerbach, maar de fundamenten die hij gelegd heeft, maken dat we nooit in de problemen komen. Hollerbach bracht degelijkheid en bedrijfszekerheid. Ik lees 'klaar voor de volgende stap', dat klinkt mooi, maar met de vele spelers die einde contract zijn en gaffels als Kostic en Muscat nog vers in het geheugen kan het ook zomaar terug naar af zijn.
Het voelt ook aan als de stekker uit het huidige seizoen trekken. In de ene topic hoop ik nog op een zotte januarimaand, maar met dit vertrek kan het evengoed een langzaam leeglopende ballon worden.
Ik gok dat Hollerbach ook voelt dat er volgend jaar weinig eer te rapen zal zijn en hoopt voor te sorteren op een nieuwe kans in Duitsland.
Er zal ongetwijfeld weer veel kritiek komen, maar op zich gewoonweg propere communicatie van de trainer (die gewoon fair aangeeft dat hij zijn contract niet wenst te verlengen) zodat de club weet waaraan ze toe is.

Nadeel is vooral dat je nu in een overgangsperiode zit, waar contracten/transfers zonder inspraak van de nieuwe trainer zullen gebeuren. Waardoor we riskeren een paar patriotten aan te trekken waarvan een volgende trainer niks moet weten...
Oscar schreef: 15 dec 2022, 15:38 Dit is toch weer een heel vreemde beslissing, na het niet verlengen van contracten van basisspelers nu dit ?
Ik vind het allemaal raar, wat zijn de Japanse bazen eigenlijk van zin.
Hollerbach zelf beslist om te vertrekken, niet omgekeerd he
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door stvvilvoorde »

Dit is toch wel slecht nieuws.
Het is toch heel zeldzaam dat een trainer zulke beslissing neemt.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door pat@ »

Oscar schreef: 15 dec 2022, 15:38 Dit is toch weer een heel vreemde beslissing, na het niet verlengen van contracten van basisspelers nu dit ?
Ik vind het allemaal raar, wat zijn de Japanse bazen eigenlijk van zin.
Het contract van Hollerbach niet verlengen....

Een vloek en een zegen voor mij.
Sportief twee stabiele seizoenen danzij hem en zijn staf. Dat hij dan vertrekt is een vloek.
Een zegen dan weer voor jongens als Steuckers, Van Helden en Delorge. Spelers die ondanks hun talent geen enkele fatsoenlijke kans hebben gekregen. Dat is het enigste wat ik Hollerbach verwijt.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Yellow Feaver »

Er ging in de winterbreak meer duidelijkheid komen naar volgend seizoen toe. Dit weten we dus al :D .

Ik denk dat dit intern al een tijdje geweten is, twistpunt zou het doorstromen van de jeugd zijn.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Henri is de man »

pat@ schreef: 15 dec 2022, 15:45
Oscar schreef: 15 dec 2022, 15:38 Dit is toch weer een heel vreemde beslissing, na het niet verlengen van contracten van basisspelers nu dit ?
Ik vind het allemaal raar, wat zijn de Japanse bazen eigenlijk van zin.
Het contract van Hollerbach niet verlengen....

Een vloek en een zegen voor mij.
Sportief twee stabiele seizoenen danzij hem en zijn staf. Dat hij dan vertrekt is een vloek.
Een zegen dan weer voor jongens als Steuckers, Van Helden en Delorge. Spelers die ondanks hun talent geen enkele fatsoenlijke kans hebben gekregen. Dat is het enigste wat ik Hollerbach verwijt.
Hangt het ene niet samen met het andere ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Alain »

Akkoord met het bovenstaande.
Neen, het heeft nooit gesprankeld onder Bernd.
Maar anderzijds is de organisatie bijna nooit zo degelijk geweest, iets wat vooral buitenshuis een enorme oogst heeft opgeleverd. En waardoor we dus uit de problemen bleven.
Ergens toch wel bang afwachten wat er uit de hoge hoed zal komen, zeker omdat ik toch het gevoel heb dat financiële beperkingen mee aan de oorsprong van deze beslissing liggen.
Het zal er alleszins weer boenk op moeten zijn.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Halenaar »

Deze week weinig tijd gehad om op het forum te zitten, maar dit nieuws is al enige tijd bekend binnen STVV lijkt me.

De nieuwe trainer staat trouwens ook vast vermoed ik. Een paar dagen geleden werd namelijk bekend in de Japanse pers dat STVV aan het onderhandelen was met Japans bondscoach Hajime Moriyasu om nieuwe trainer te worden van STVV.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jacques »

*zucht*
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Halenaar »

Jebus4life schreef: 15 dec 2022, 15:42
Jacques schreef: 15 dec 2022, 15:31 Opmerkelijke beslissing waar ik niet al te vrolijk van wordt. Je kan hetzelfde soms zeggen van het voetbal onder Hollerbach, maar de fundamenten die hij gelegd heeft, maken dat we nooit in de problemen komen. Hollerbach bracht degelijkheid en bedrijfszekerheid. Ik lees 'klaar voor de volgende stap', dat klinkt mooi, maar met de vele spelers die einde contract zijn en gaffels als Kostic en Muscat nog vers in het geheugen kan het ook zomaar terug naar af zijn.
Het voelt ook aan als de stekker uit het huidige seizoen trekken. In de ene topic hoop ik nog op een zotte januarimaand, maar met dit vertrek kan het evengoed een langzaam leeglopende ballon worden.
Ik gok dat Hollerbach ook voelt dat er volgend jaar weinig eer te rapen zal zijn en hoopt voor te sorteren op een nieuwe kans in Duitsland.
Er zal ongetwijfeld weer veel kritiek komen, maar op zich gewoonweg propere communicatie van de trainer (die gewoon fair aangeeft dat hij zijn contract niet wenst te verlengen) zodat de club weet waaraan ze toe is.

Nadeel is vooral dat je nu in een overgangsperiode zit, waar contracten/transfers zonder inspraak van de nieuwe trainer zullen gebeuren. Waardoor we riskeren een paar patriotten aan te trekken waarvan een volgende trainer niks moet weten...
Oscar schreef: 15 dec 2022, 15:38 Dit is toch weer een heel vreemde beslissing, na het niet verlengen van contracten van basisspelers nu dit ?
Ik vind het allemaal raar, wat zijn de Japanse bazen eigenlijk van zin.
Hollerbach zelf beslist om te vertrekken, niet omgekeerd he
Twee seizoenen lang heel mooie dingen verwezenlijkt met een middenmotor als STVV is erg knap te noemen. Hoeveel trainer houden het überhaupt al twee seizoenen vol in de JPL, laat staan met een middenmotor?

Twee jaar is al een eeuwigheid voor een trainer, de kans is immens groot dat het volgend seizoen anders loopt. En na twee jaar zijn spelers en supporters al meestal uitgekeken op de trainer, de afgelopen speeldagen was er ook al meer en meer kritiek op hem.

Dan is het beter om nu in schoonheid af te sluiten, in plaats van te wachten op een nakend ontslag. En ik vermoed dat Bernd ook al wel een nieuwe werkgever heeft voor volgend seizoen.

Je kan alleen maar de beste man bedanken voor zijn schitterende werk hier :)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Franz »

Inderdaad erg opmerkelijk, nu al communiceren dat Bernd niet verder doet (wil/mag).
Ik vond dat hij de laatste weken niet al te goed bezig was, tactisch gezien. En dat we recent een paar matchen met veel chance gewonnen hebben, ondanks de trainer (Westerlo, Seraing).
Maar in het algemeen over de 1,5 jaar heen, heeft hij het prima gedaan. Voor mij topmatch was die thuis tegen Standard verleden jaar.
Na de knoeiers Muscat, Maes en Kostic wel een duidelijke verbetering.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie