Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Franz »

Nu het hoofdstuk Maes door PM met een klap werd afgesloten - tot vreugde van enkelen, en tot spijt van vele anderen - kan STVV op zoek naar een nieuwe trainer.

Mijn eerste keuze zou Bernd Storck zijn: een man met een visie en zeer geëngageerd. En - niet onbelangrijk na de affaire Maes - een man met principes.

Wat denken jullie?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Krisaias »

Storck zou een zeer aanvaardbare keuze zijn, maar gaat volgens mij spijtig genoeg niet het brede publiek enthousiasmeren.

Vrancken, als hij belooft geen vieze logo's meer te kussen, met Nicky als T2 zou op dat vlak de beste keuze zijn.

Persoonlijk had ik ze graag Yannick Ferrera zien terughalen, maar die verdient wellicht te veel in de zandbak.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Halenaar »

Storck lijkt me de beste keuze, heeft overal zeer goede resultaten gehaald.

Maar zoals Krisaias al opmerkte, zal het voor het brede publiek wat minder te begrijpen zijn Dan zijn Vrancken (quasi onhaalbaar) of Vreven ook goede keuzes in mijn ogen.

Ik hoop nu wel dat ze niet afkomen met Hayen of Hasi als T1...
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jean-Paul »

1 Storck
2 Vrancken
3 Mazzu

Of ze haalbaar zijn ??
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door enerkey »

Het brede publiek enthousiasmeren? De naam Vreven valt dan ook vaak. Maar persoonlijk denk ik als je een Storck kan halen spring ik een gat in de lucht. Je weet dat die alleen komt als hij de lijnen mag uitzetten. Anders komt hij niet. Hij beslist welke spelers komen en welke cafetaria madame de lunch serveert. En bij al zijn vorige clubs toch ronduit opzienbarende resultaten gehaald.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door lindoke »

enerkey schreef: 22 mei 2021, 13:14 Het brede publiek enthousiasmeren? De naam Vreven valt dan ook vaak. Maar persoonlijk denk ik als je een Storck kan halen spring ik een gat in de lucht. Je weet dat die alleen komt als hij de lijnen mag uitzetten. Anders komt hij niet. Hij beslist welke spelers komen en welke cafetaria madame de lunch serveert. En bij al zijn vorige clubs toch ronduit opzienbarende resultaten gehaald.
Heel juist. Vreven lijkt me een zeer goede motivator maar op tactisch niveau niet zo sterk als Storck.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door pat@ »

Jacky Mathijssen staat voor mijzelf op nummer 1. Hij kan met jonge talenten omspringen of zou dat in ieder geval toch moeten kunnen. Is een halve Truienaar en weet, nog beter dan Maes, wat er leeft. Hij kan zijn job als nationaal jeugdcoach blijven uitoefenen en heeft geen nood om zijn eigen T2 en T3 mee te nemen.

De trainer zal er toch moeten staan binnen dit en 14 dagen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door BoemBoem »

Als we moeten afgaan op het haalbare,

T1 vreven
T2 Hayen

Als ik mag kiezen

T1 Storck
T2 X

Zou er misschien geen plaatsje zijn voor Boffin als video analist? Ik las dat hij zopas zijn examens gedaan heeft hiervoor..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door tesneusdoek »

Als we afgaan op de berichten op het forum, zou ik Storck toch geen "onpopulaire" optie noemen... Voor mij mag hij in alle geval per direct komen en (strak) de lijnen beginnen uit te zetten, want dat heeft dit STVV nodig. Een sterke persoonlijkheid, waarvan iedereen weet waarvoor hij staat.

Met de directe, sportieve baas (Tateishi) die zelden een teken van leven geeft en niet kort op de bal speelt (of kan spelen) als het nodig is, en de grote bazen aan de andere kant van de wereld en een relatief jonge, multiculturele groep zonder voldoende sterkhouders tussen de spelers (of het moest gaan om spelers die al uit aan het bollen zijn) die alle neuzen in dezelfde richting krijgen en uw kleedkamer gemotiveerd, samenhorig en scherp houden, ook op mindere momenten, heb je zo een routinier nodig (Storck, Maes, ...). Een jongere, meer onervaren, "zachtere" trainer gaat sneller mee ten onder of verliest de controle over de groep als het wat minder gaat (en zulke periodes zullen er komen). Dat is de laatste seizoenen al gebleken. Deze groep heeft een ijzervreter nodig die er constant bovenop zit, wanneer het goed gaat en wanneer het slecht gaat.

Om de spelers te overtuigen van uw sportieve visie op middellange termijn (zodat ze niet steeds twijfelen of Stayen een duiventil is/wordt, of de ploeg zich blijft versterken om minstens het behoud te verzekeren en steeds hoger te mikken), zou een plaatselijk sportief directeur/adviseur..., die minstens het Nederlands en idealiter ook het Frans en Engels machtig is en waarvan duidelijk is dat hij hier lange tijd zal verblijven ideaal zijn...naast of onder Tateishi...dat moeten ze onder hun maar uitmaken, zolang de bevoegdheden en verantwoordelijkheid van iedereen maar duidelijk is. Voor die positie zouden personen als Jacky Mathijsen, Ariel Jacobs, Peter Delorge,...volgens mij in aanmerking kunnen komen.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door pat@ »

De Roeck kunnen we alvast van het lijstje schrappen. Die gaat aan de slag in de stille Kempen. Volgens HBVL lag hij in de weegschaal met Vreven. Ik denk niet dat deze twee bij de drie potentiële kandidaten zitten.
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door droopy »

Met Storck kan je ook niks opbouwen
Blijft overal 1 jaar
Wat is er van Moeskroen en Cercle gekomen na zijn passage?

Het wordt tijd voor stabiliteit... een trainer die 3 jaren wilt blijven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door fruitboerke »

Volgens mij is de vraag niet wie gaat er hier trainer worden maar eerder wie wil er hier nog trainer worden. :boemel:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Yellow Feaver »

fruitboerke schreef: 27 mei 2021, 15:42 Volgens mij is de vraag niet wie gaat er hier trainer worden maar eerder wie wil er hier nog trainer worden. :boemel:
Ik denk niet dat de de reeds binnengekomen sollicitatiebrieven wilt tellen.

Ik wil Vercauteren-Euvrard.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Halenaar »

Yellow Feaver schreef: 27 mei 2021, 15:58
fruitboerke schreef: 27 mei 2021, 15:42 Volgens mij is de vraag niet wie gaat er hier trainer worden maar eerder wie wil er hier nog trainer worden. :boemel:
Ik denk niet dat de de reeds binnengekomen sollicitatiebrieven wilt tellen.

Ik wil Vercauteren-Euvrard.
Moedige mens jij, sommige waren hier nu al aan het klagen over de defensieve speelstijl van Maes :mrgreen:
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Yellow Feaver »

Halenaar schreef: 27 mei 2021, 16:04
Yellow Feaver schreef: 27 mei 2021, 15:58
fruitboerke schreef: 27 mei 2021, 15:42 Volgens mij is de vraag niet wie gaat er hier trainer worden maar eerder wie wil er hier nog trainer worden. :boemel:
Ik denk niet dat de de reeds binnengekomen sollicitatiebrieven wilt tellen.

Ik wil Vercauteren-Euvrard.
Moedige mens jij, sommige waren hier nu al aan het klagen over de defensieve speelstijl van Maes :mrgreen:
Muscat was dan weer een offensieve trainer ;).

Ik heb het idd wel voor defensieve trainers.
Plaats reactie