Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Franz »

Jan Bulder schreef: 16 dec 2022, 12:40
Franz schreef: 16 dec 2022, 11:36 Je krijgt nu toch het gevoel dat dit seizoen voor DMM 'afgehandeld' is: we zullen niet zakken en voor de rest zien we wel.
Voor volgend seizoen lijkt het financiële de top prioriteit te zijn. Vandaar dat er veel over de jeugd wordt gesproken denk ik.
De nieuwe trainer moet in dat verhaal meewillen natuurlijk... dus mogelijk wordt het iemand die ook zelf 'leertijd' wil investeren.
Zoals bijv Steven Defour nu bij YR Mechelen doet.
Erin blijven, zal volgend seizoen topprioriteit blijken. Zowat uw hele spelbepalende as vertrekt.

Een paar jongeren laten doorstromen zal niet volstaan. Er zullen een stuk of 4 meteen inzetbare spelers gehaald moeten worden die onmiddellijk rendement brengen.

Met iemand die nog leertijd nodig heeft zijn we hier helemaal niks. Dat heeft onderandere het fiasco met Muscat toch wel geleerd zeker. Wat ge hier nodig hebt, is een coach die het Belgisch voetbal kent, een organisatie kan neerzetten en het vuur erin krijgt.
Ik ben het met je eens, ik gaf gewoon de redeneringen van DMM zoals ik dat interpreteer (van achter de goal hé, ik zit niet in het bestuur ;) )
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door BoemBoem »

enrique schreef: 16 dec 2022, 15:36
BoemBoem schreef: 16 dec 2022, 10:25 Onpopulair opinie :
Sonck!

Belg, charisma, werkt al enkele jaren met de ‘top’ jeugd van België, kent onze competitie als geen ander, …
Die gaat direct tekenen en de topjeugd naar hier brengen
Ach...
Waar zeg ik dat die jongeren meebrengt misschien?
Als het manko van Hollerbach de doorstroming van jeugd is, dan mag het positieve over Sonck hier toch van gezegd worden?

Of zijt ge nog altijd lastig over een opmerking van 6 maand geleden?
In dat geval, ik kon uwe commentaar toen niet appreciëren en nu nog altijd niet. De reden waarom ik nooit op uw posts reageer trouwens. Ik raad u aan om hetzelfde te doen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Coach373
Berichten: 137
Lid geworden op: 18 dec 2010, 12:48

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Coach373 »

Yannick Ferrera zou ik graag zien terugkeren. Kan zowel met jeugd werken en heeft een groot aanpassingsvermogen op cultureel vlak.
Kent de club, heeft het jaar in 2e klasse ook serieus moeten krabben om een bepaalde organisatie op poten te zetten.
Soms wat arrogant, maar nu toch al veel matuurder als in het verleden. Heb hem wel niet meer gevolgd ...

Over Bernd, was het een voorspelbaar verhaal. De uithaal in de krant - Deze club heeft geen trainer nodig (net voor het WK) - was voor mij al een voorbode van einde samenwerking. Ook de assistenten die nu staan te coachen in oefenwedstrijden geeft me geen super gevoel. Volgens mij hebben ze hem super hard moeten motiveren om verder te doen tot einde seizoen. Dit zijn geen leuke omstandigheden zeker na wat de man hier heeft neergezet. Bernd is voor mij een topcoach. Ik hoop dat hij een mooie club vind "Mechelen" is in der tijd al genoemd. Maar ik durf hem zelfs hoger inschatten.
Als persoon is hij veel mooier als een Peter Maes.

Wat ik echter niet hoop is dat het een Japanner / Spanjaard of een of andere australier / Sloveen word. Zonder internationale uitstraling. De trainer is toch een groot uithangbord van een club, die communiceert over allerhande kanalen. Als dat niet op punt zou zijn, gaan we nog meer supporters verliezen.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Martinez !
Dan heb je de ideale kopie van Herr Bernd !
Dan hoef je niet je beste 11 op te stellen, kan je rustig blijven pasjes naar mekaar geven achterin, dan kunnen de flanken naar hartelust blijven terugspelen, dan kan Bruls zich verder blijven opjagen zoals De Bruyne, en kan de tegenstander het rustig bekijken en met alle gemak een aanval opvangen !
Ook heb je geen plan B nodig als de organisation nicht klappt, ruhig weiter tun.
Na de match niks dan positieve noten, gut gespield und alles gegeben !
Eveneens een verderzetting van een goede traditie : als het er echt toe doet, immer wieder nichts !
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV1924 »

Afhankelijk of Lamine Cissé en Markus Pflanz blijven zou ik indien er voldoende ruimte is voor budget gaan voor een trainer met uitstraling, die weet wat prijzen pakken is:
Alexander Blésin werkte reeds samen met Markus Pflanz en dit leek in Oostende een goed werkend duo, ze prediken ook een voetbalstijl die op de mentaliteit van Haspengouw geschreven staat... "gegenpressung". Dit lijkt de meest evidente keuze.

Een andere trainer, die als speler internationaal aanzien verwierf door zijn mentaliteit (die aansluit bij onze clubidentiteit) en op het hoogste niveau speelde in Italië en Engeland en hierdoor een ruimere netwerk(kennis) heeft is The Dutch Destroyer Jaap Stam.

Ook als trainer pakt hij bij Reading en Pec Zwolle ook reeds prijzen en trainde hij bij topclubs in Nederland: Feyenoord en USA: Fc Cincinnati.

Indien zulk een trainer komt dan kan Gunter Schoofs, als clubwatcher, groen afdruipen met zijn analytisch inzicht dat vergelijkbaar is met dat van populistische politieke propaganda die verdeelt en heerst met hun digitaal trollenleger om kiezerszieltjes in morele tweestrijd te brengen.

Indien er minder financiële ruimte is dan kunnen we gaan voor een trainer die twee jeugdige clubspelers gelanceerd heeft in de Nederlandse 2e nationale en momenteel op een derde plaats staan, een trainer die dus resultaat kan behalen met beperkt budget en jeugdige spelers, met name Maurice Verberne .

Hij mag ineens Romain Matthys, Matteo Waem en Koen Kostons meebrengen. En dan proberen we te roeien met de zogezegde beperktere middelen die we hebben maar terug wat meer richting lokale verankering gaan.

Of een Belgische trainer met een clubverleden die het reilen en zeilen op Stayen reeds wat kennen en die in lagere regionen reeds ervaring hebben kunnen opdoen met name Tom Van Imschoot en/of Vincent Euvrard.

Is het echt van te bezuinigen en is er dus echt weinig budget beschikbaar dan gaan we voor 1 of 2 veldspelers die ons in een nog niet zo ver verleden geregeld sportieve vreugde hebben bezorgd met namen Sascha Kotysch en/of Jorgé Texeira maar die als T1 of T2 nog geen ervaring hebben opgedaan.

Gaat DMM volledig de internationale kaart spelen met STVV als Japans uithangbord dan wordt het de bondscoach van Japan Hayime Moriyasu, hopelijk aangevuld met 1 of 2 ex club spelers om de lokale verankering te blijven behouden.

Het zal me benieuwen of we dus voor tabula rasa gaan, of dat we verder bouwen met de huidige technische staf maar met een nieuwe T1 en aan de hand van keuze van de staf en trainer zullen DMM Muranaka, Tateishi en Pinto veel kleur bekennen waar de accenten en de ambitie liggen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door stvvilvoorde »

Verberne lijkt me heel goede keuze.
Al moet je dan wel wachten en hopen dat MVV langs de promotie grijpt.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV-fan »

Maar is de piste van Hajime Moriyasu nu serieus?
Want love it or hate it, dit zou sowieso een stunt zijn.

Met de keuze van de nieuwe trainer voor komend seizoen laat men idd wel in zijn kaarten kijken.

Het is een koord om delicaat op te balanceren.
Aan de ene kant heb je de Belgische markt, met de quasi onbestaande sponsoring (of toch niet van die grootorde), maar waar wel uw supporters zijn.
Supporters die ge nodig hebt om sponsoring uit Japan te halen, wat de andere kant is van het verhaal.
Ik kan niet genoeg blijven benadrukken hoe belangrijk dat beeld van een voller stadion is. Want in elk promofilmpje over STVV op Japanse sociale media zie je toevallig juist matchen met een voller stadion.
Maar goed, mensen begrijpen dat simpel feit niet of willen het niet begrijpen.

Dan heb je de andere kant, de Japanse kant.
Mensen die voetbalgekker zijn, waar sponsors zitten van een andere grootorde dan de Belgische.
Vermits, zoals vermeld, die sponsors groter zijn én effectief gevonden kunnen worden en dat supporters tamzakken blijken, moeten ze meer die markt aanboren.

Ziet ge de split? Aan de ene kant iets willen doen voor de supporters, maar aan de andere kant beseffen dat er toch iets meer nodig is dan die uiterst wispelturige inkomstenbron.

Zuiver vanuit het NIET SPORTIEF oogpunt, zou Moriyasu daarom een goede keuze zijn.
Hij zorgt voor een primeur in België (en misschien ook in Europa, al weet ik dat niet zo goed), hij brengt de aandacht en de sponsoring mee die nodig zijn om een succes te maken van de niet sportieve kant van het jubileumjaar.

Sportief, tja.
Zijn aanzien en connecties zorgen er misschien voor dat je de grotere Japanse spelers/talenten naar STVV kunt halen. Maar ik weet niet of zijn coaching te rijmen valt met de Belgische competitie
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Franz »

Hollerbach heeft het prima gedaan, maar de laatste twee maanden pakte de mayonaise toch niet echt meer.
We speelden heel matig, en pakten met geluk eigenlijk nog veel punten. Het spel van de tweede helft van het vorige seizoen was een pak beter.
De trainer zelf deed de laatste tijd ook rare opstellingen, en onverwachte vervangingen. Meestal sloeg dat tegen.
Slotsom is wel dat het al zeer hard moet tegenvallen willen we nog zakken. Veel ambitie hebben we precies ook niet naar dit en volgend seizoen toe.
Dus het feit dat het hier stopt met Hollerbach is wel te begrijpen.
Het citaat dat hij hier een fundament gelegd heeft moet je wel met een serieus korreltje zout nemen.
Van de huidige basis elf zal er volgend seizoen nog maximum een man of 3-4 op Staaien rondlopen denk ik. Doe maar eens de oefening: buiten Janssens zouden ze allemaal weg kunnen zijn, dat is niet eens zo onrealistisch.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind niet dat het op was met Hollerbach.
Snap de kritiek op het spelbeeld, de opstelling,... wel een beetje, maar langs de andere kant moet je ook wel realistisch blijven en volgens mij haalde Bernd toch wel het maximum dat uit deze kern te rapen valt.

Je bent genoodzaakt om het blok laag zetten, want hoe hoger we speelden, hoe meer we op snelheid koud gepakt werden.
Dit is toch in de thuismatchen al voldoende gebleken...
Qua opstelling en spelbeeld zat er ook gewoon niet veel anders in.
Met Bruls als zo goed als enige aanvallende middenvelder en geen targetman voorin, het gebrek aan snelheid achterin, is er gewoon weinig ander alternatief en ligt/lag de nadruk toch vooral op voetballen vanuit het collectief met een stevige organisatie, snel druk zetten bij balverlies en verder hopen dat er eens een bal of 2 goed valt voorin.
Als Bruls afwezig of niet in vorm was, kon je amper iets klaar maken in de aanval.

Snap de gemaakte vergelijking met Martinez niet.
Vind Hollerbach met STVV eerder spelen zoals Marokko op dit WK en die kregen alle lof voor hun manier van spelen.

Lees ook hierboven dat er buiten Janssens mss nog maar 4 andere basisspelers over gaan blijven?
Reken Janssens daar ook maar bij, want ook die is einde contract en op basis van zijn polyvalentie en prestaties van het laatste half jaar kan die momenteel ook gewoon bij elke ploeg onder de G5 tekenen.
De Janssens van het laatste jaar is gewoon beter dan Hashioka, zowel op de flank als centraal achterin.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door voetballiefhebber »

Misschien schuiven ze gewoon wel iemand van de technische staf door als hoofdtrainer, als mogelijke goedkoopste oplossing. Een Blessin zou misschien voor STVV wel een goede zaak kunnen zijn. Hij kunt ook de hulptrainer en zo moet je ook al niet op zoek naar een volledig nieuwe staff, want een aantal trainers brengen hun mannetjes mee.
Blessin maakte bij Oostende ook spelers beter en lanceerde o.a. Theate, die werd doorgestuurd bij de invallers van Genk en Standard.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Franz »

stvvilvoorde schreef: 17 dec 2022, 11:53 Ik vind niet dat het op was met Hollerbach.
Snap de kritiek op het spelbeeld, de opstelling,... wel een beetje, maar langs de andere kant moet je ook wel realistisch blijven en volgens mij haalde Bernd toch wel het maximum dat uit deze kern te rapen valt.

Je bent genoodzaakt om het blok laag zetten, want hoe hoger we speelden, hoe meer we op snelheid koud gepakt werden.
Dit is toch in de thuismatchen al voldoende gebleken...
Qua opstelling en spelbeeld zat er ook gewoon niet veel anders in.
Met Bruls als zo goed als enige aanvallende middenvelder en geen targetman voorin, het gebrek aan snelheid achterin, is er gewoon weinig ander alternatief en ligt/lag de nadruk toch vooral op voetballen vanuit het collectief met een stevige organisatie, snel druk zetten bij balverlies en verder hopen dat er eens een bal of 2 goed valt voorin.
Als Bruls afwezig of niet in vorm was, kon je amper iets klaar maken in de aanval.

Snap de gemaakte vergelijking met Martinez niet.
Vind Hollerbach met STVV eerder spelen zoals Marokko op dit WK en die kregen alle lof voor hun manier van spelen.

Lees ook hierboven dat er buiten Janssens mss nog maar 4 andere basisspelers over gaan blijven?
Reken Janssens daar ook maar bij, want ook die is einde contract en op basis van zijn polyvalentie en prestaties van het laatste half jaar kan die momenteel ook gewoon bij elke ploeg onder de G5 tekenen.
De Janssens van het laatste jaar is gewoon beter dan Hashioka, zowel op de flank als centraal achterin.
Ik dacht dat Wolke verlengd had?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Dreke »

STVV1924 schreef: 17 dec 2022, 09:30 Afhankelijk of Lamine Cissé en Markus Pflanz blijven zou ik indien er voldoende ruimte is voor budget gaan voor een trainer met uitstraling, die weet wat prijzen pakken is:
Alexander Blésin werkte reeds samen met Markus Pflanz en dit leek in Oostende een goed werkend duo, ze prediken ook een voetbalstijl die op de mentaliteit van Haspengouw geschreven staat... "gegenpressung". Dit lijkt de meest evidente keuze.
Huh? Blessin? Prijzen? Ik vraag me echt af waar al dat lof voor Blessin op gebaseerd is. Zijn opleiding bij fanchise RasenBallsport (dan moet ge wel goed zijn voor sommigen) en de passage in Oostende met de Coucke euro's heeft er voor gezorgd dat Joos en co hun lieverdje hadden. Maar objectief zie ik echt niet wat er zo geweldig is aan de prestaties van Blessin.

Hollerbach heeft tot nu toe in zijn passage bij ons gemiddeld 0,1 punt per match meer dan Blessin in zijn periode bij Oostende.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef: 17 dec 2022, 15:59 Ik dacht dat Wolke verlengd had?
Nog niks van gehoord
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Halenaar »

Dreke schreef: 17 dec 2022, 16:08
STVV1924 schreef: 17 dec 2022, 09:30 Afhankelijk of Lamine Cissé en Markus Pflanz blijven zou ik indien er voldoende ruimte is voor budget gaan voor een trainer met uitstraling, die weet wat prijzen pakken is:
Alexander Blésin werkte reeds samen met Markus Pflanz en dit leek in Oostende een goed werkend duo, ze prediken ook een voetbalstijl die op de mentaliteit van Haspengouw geschreven staat... "gegenpressung". Dit lijkt de meest evidente keuze.
Huh? Blessin? Prijzen? Ik vraag me echt af waar al dat lof voor Blessin op gebaseerd is. Zijn opleiding bij fanchise RasenBallsport (dan moet ge wel goed zijn voor sommigen) en de passage in Oostende met de Coucke euro's heeft er voor gezorgd dat Joos en co hun lieverdje hadden. Maar objectief zie ik echt niet wat er zo geweldig is aan de prestaties van Blessin.

Hollerbach heeft tot nu toe in zijn passage bij ons gemiddeld 0,1 punt per match meer dan Blessin in zijn periode bij Oostende.
Blessin kwam na het Coucke tijdperk, zijn kern bestond toen uit spelers die het jaar daarvoor tegen de degradatie moesten vechten, veel jongeren en testers. Heeft toen de vijfde plaats behaald met nog eens goed voetbal, daar doe ik mijn hoed voor af.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door lindoke »

Wie het ook wordt als nieuwe trainer zal pas in juni bekend zijn. Dus kan er nog 6 maanden gespeculeerd worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie