Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door voetballiefhebber »

Lokale verankering is voor een stuk belangrijk, maar als je bijvoorbeeld Europees speelt met 10 buitenlandse basisspelers ... dan kraait er geen haan naar denk ik. Ik moest dan spontaan aan het Ivoriaanse Beveren denken. Dat was zelfs een plezier om naar te kijken en de enige blanke in de basis werd al grappend: "vuile witte" genoemd.

Als de resultaten tegenvallen én er is geen of nauwelijks nog lokale verankering, dan blijven de supporters meer en meer weg. Men wordt apathisch en ziet alles met lede ogen aan. Alles staat of valt natuurlijk met resultaten.

Ik heb wel vertrouwen in de trainer, maar de ploeg loopt niet echt over van kwaliteit. Zeker niet nu Suzuki nog eens vertrekt en er vooraan niets meer is en ook de aansluiting op het middenveld er niet is. Enkel defensief valt het mee, maar met een open manier van voetballen ben je ook daar kwetsbaar. De verdedigers zijn ook niet zo snel. Buatu en Lavalée zijn voor mij daar de beteren. Teixeira heeft daar dan de ervaring, maar speelt met te veel pijntjes en hopelijk kan hij nog een jaartje mee op (hoog) niveau.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Dreke »

Stel. Puur hypothetisch. Dat we een trainer zouden aanstellen die eerder coachte bij Bielefeld, Cottbus, Erfurt, Uerdingen en Magdenburg...

Zou dat visionair zijn of getuigen van "onbekwame Japanners"?
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Dreke »

Dreke schreef: 09 jun 2021, 23:29 Stel. Puur hypothetisch. Dat we een trainer zouden aanstellen die eerder coachte bij Bielefeld, Cottbus, Erfurt, Uerdingen en Magdenburg...

Zou dat visionair zijn of getuigen van "onbekwame Japanners"?
Of nog beter: Scifo als trainer, Emile Mpenza als T2, Mbo Mpenza als TD en Proto als keeperstrainer.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jacques »

Allemaal oude bekenden en/of kinderen van het huis. Ongetwijfeld ook in St-Truiden de wens van enkele nostalgici. What could possibly go wrong?
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Yellow Feaver »

Jacques schreef: 22 jun 2021, 12:33 Allemaal oude bekenden en/of kinderen van het huis. Ongetwijfeld ook in St-Truiden de wens van enkele nostalgici. What could possibly go wrong?
Voets als trainer, Boffin als TD, Van Houdt als T2 en Velkeneers als KT, toch mooi?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door enerkey »

Jacques schreef: 22 jun 2021, 12:33 Allemaal oude bekenden en/of kinderen van het huis. Ongetwijfeld ook in St-Truiden de wens van enkele nostalgici. What could possibly go wrong?
Ik vind dat Lon terug trainer moet worden dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 22 jun 2021, 12:33 Allemaal oude bekenden en/of kinderen van het huis. Ongetwijfeld ook in St-Truiden de wens van enkele nostalgici. What could possibly go wrong?
Vrancken als T1, Euvrard als T2

de natte droom van het merendeel van het forum :)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jacques »

Yellow Feaver schreef: 22 jun 2021, 13:29
Jacques schreef: 22 jun 2021, 12:33 Allemaal oude bekenden en/of kinderen van het huis. Ongetwijfeld ook in St-Truiden de wens van enkele nostalgici. What could possibly go wrong?
Voets als trainer, Boffin als TD, Van Houdt als T2 en Velkeneers als KT, toch mooi?
stvvilvoorde schreef: 22 jun 2021, 14:25
Jacques schreef: 22 jun 2021, 12:33 Allemaal oude bekenden en/of kinderen van het huis. Ongetwijfeld ook in St-Truiden de wens van enkele nostalgici. What could possibly go wrong?
Vrancken als T1, Euvrard als T2

de natte droom van het merendeel van het forum :)
Allemaal oude bekenden en toch twee extremen. Perfecte illustraties, waarvoor dank aan de auteurs. :)
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Mikman »

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210622_94670745
STVV en Beerschot plannen gesprek over Maes
Beerschot kaapte in mei Peter Maes weg bij STVV. Gratis. Allemaal wettelijk volgens Beerschot, onethisch volgens STVV. Er staat nu een samenkomst gepland tussen beide clubs om de zaak uit te klaren.
Gunter Schoofs
Vandaag om 14:57
Halfweg mei sloeg het nieuws in als een bom bij STVV: Peter Maes zou de club verlaten om aan de slag te gaan bij Beerschot. Na amper vijf maanden bij de Kanaries liet Maes verrassend weten dat hij een groter ‘sportief’ project zag op het Kiel. Nochtans had de Lommelse coach pas een contractverbetering beet bij STVV, dat zelfs geen afkoopsom ving voor Maes.

Maes voerde namelijk geen contractverbreking door bij STVV. Hij deed simpelweg een opzeg. Die periode van enkele weken was verwaarloosbaar, gezien Maes zelf niet lang aan de slag was bij de Haspengouwers. Pas na die opzeg stapte Peter Maes daadwerkelijk als T1 het veld op in het Antwerpse, waardoor Beerschot geen transfersom diende te betalen aan STVV. Maes weg op Stayen, gratis en voor niets.

Klinkt allemaal netjes volgens de letter van de wet. Toch maakt STVV zich sterk dat dit verhaal niet strookt met enkele ethische afspraken binnen de Pro League. Zo betaalde STVV enkele jaren geleden Beerschot wél toen het daar Marc Brys wegkocht, in een gelijkaardige situatie. Of Beerschot alsnog over de brug zal komen richting STVV zal nu moeten blijken in een samenkomst die eerstdaags gepland staat.

Misschien toch eens een paar andere juridische adviseurs in dienst nemen :roll:

Als wij elders een trainer weghalen of er één ontslaan, betalen we ons blauw. Omgekeerd is dat niet het geval, en het is niet de eerste keer dat er contracten zijn die niet waterdicht zijn ( De Sart ).
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door AirMontella »

Ik ben niet echt thuis in die materie. Maar als Maes een opzeg moe(s)t doen, betekent dat dan niet dat hij nog 2 weken moest blijven werken bij STVV?

Anders mag hij hier twee weken de kleedkamers komen poetsen en het is OK voor mij. :D
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jacques »

De opzegtermijn bij een contract van bepaalde duur wordt in principe geregeld door de wet (tenzij beide partijen een onderling akkoord vinden, wat hier niet het geval is). Normaal kan je enkel opzeggen zonder verbrekingsvergoeding in de 1ste helft van je 1ste contract van bepaalde duur. De vraag is dan volgens mij of Maes' contractverlenging beschouwd wordt als onderdeel van het eerste contract, dan wel als een tweede contract van bepaalde duur. Als de contractverlenging gezien wordt als onderdeel van het eerste contract, dan zou het totale contract 6 + 24= 30 maanden bedragen en kan hij in principe opzeggen voor de 15de maand. Is het een tweede contract, is er geen opzeg mogelijk, afhankelijk van de opzegdatum zat hij dan immers al in het 2de deel van zijn 1ste contract of net in zijn 2de contract. Enfin, dat is mijn conclusie op basis van beperkt opzoekwerk. Dat belooft voer voor advocaten te worden.
Indien bovenstaande redenering correct is en los van de juridisch-financiële uitkomst, toont dit voor mij aan hoe ver Maes en Wilrijk het zijn gaan zoeken. Nul respect verdienen ze. Hopelijk gaan ze binnen de kortste keren (weer) failliet.

https://werk.belgie.be/nl/themas/arbeid ... g-van-de-1
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 22 jun 2021, 16:28 De opzegtermijn bij een contract van bepaalde duur wordt in principe geregeld door de wet (tenzij beide partijen een onderling akkoord vinden, wat hier niet het geval is). Normaal kan je enkel opzeggen zonder verbrekingsvergoeding in de 1ste helft van je 1ste contract van bepaalde duur. De vraag is dan volgens mij of Maes' contractverlenging beschouwd wordt als onderdeel van het eerste contract, dan wel als een tweede contract van bepaalde duur. Als de contractverlenging gezien wordt als onderdeel van het eerste contract, dan zou het totale contract 6 + 24= 30 maanden bedragen en kan hij in principe opzeggen voor de 15de maand. Is het een tweede contract, is er geen opzeg mogelijk, afhankelijk van de opzegdatum zat hij dan immers al in het 2de deel van zijn 1ste contract of net in zijn 2de contract. Enfin, dat is mijn conclusie op basis van beperkt opzoekwerk. Dat belooft voer voor advocaten te worden.
Indien bovenstaande redenering correct is en los van de juridisch-financiële uitkomst, toont dit voor mij aan hoe ver Maes en Wilrijk het zijn gaan zoeken. Nul respect verdienen ze. Hopelijk gaan ze binnen de kortste keren (weer) failliet.

https://werk.belgie.be/nl/themas/arbeid ... g-van-de-1
Zegt ook veel over Maes, vertrekken is 1... Dit is 2. Hij had makkelijk tegen Beerschot kunnen zeggen: "Ik kom, maar STVV heeft mij uit het moeras gehaald, het minste wat we kunnen doen is dit deftig afhandelen." De buren uit Deurne zijn trouwens niet beter, cfr. Desart.

Ach, wat wil je, in een competitie waarin met alles gemarchandeerd wordt en er nergens respect is voor mekaar, enkel eigenbelang telt. De uitholling van de lagere reeksen door inbreng van belofteteams afkopen door te werken met maar 1 degradant ipv 3, een beetje extra geld voor een studie over het opblazen van de competitie,... ga zo maar door.

Hoe kun je verwachten dat clubs onderling nog respect hebben voor mekaar?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door lindoke »

Dat respect is in de harde (voetbal) wereld gene sol waard. Wie in deze wereld nog altijd met woorden als belofte, respect of gegeven woord schermt is de naïviteit zelve. Pas op, ik zie het ook liever anders maar de realiteit is wat ze is. Het is tegenwoordig ieder voor zich en ik kan me best voorstellen dat de Japanners die "eer" nog net iets hoger in het vaandel dragen en een situatie als deze met Maes/ Beerschot op zijn minst spijtig vinden. Een reden te meer dat ze het spelletje even hard meespelen en zorgen dat ze juristen hebben die elk contract zo waterdicht mogelijk maken enerzijds en anderzijds op de gepaste momenten de legale gaten vinden in andere contracten om zo het laken naar zich toe te trekken. Als de anderen dit doen kan je niet achter blijven en doe je hetzelfde of je wordt opgepeuzeld.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door enerkey »

Tja zoiets werkt gewoon niet. Als je zelf een trainer gaat halen het volledige contract afkopen, als je een trainer ontslaat (Brys en Muscat) het volledige contract uitbetalen. Maar dan neemt een trainer zelf ontslag en die doet gewoon 2 weken opzeg tijdens de zomerstop en is gratis weg.
Je kan echt niet meer voor schuppenzot staan dan dit.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door tesneusdoek »

Weet iemand hier welk advocatenkantoor STVV bijstaat? Indien ze (weer eens) geen waterdicht contract hadden, zou ik toch overwegen om de huidige juridische raadsman te vervangen door ander en beter. Een goede advocaat kan je veel geld opbrengen in om het even welke sector. ;)
Plaats reactie