Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Krisaias »

Franz schreef: 15 dec 2022, 16:36 Na de knoeiers Muscat, Maes en Kostic wel een duidelijke verbetering.
Maes hoort toch niet echt in dat lijstje. Redenen genoeg om hem te verketteren, maar een knoeier als trainer kon je hem toch bezwaarlijk noemen. Heeft ons uit het degradatiemoeras gehaald waarin we met Muscat beland waren....

Dat hij daarna zijn ziel heeft verkocht voor de centjes heeft daar weinig mee van doen ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lukske de Lange »

Een complete rebuild dus :o

Wel een domper nu even...want de man levert echt goed werk met de middelen die hij heeft.
Aan de andere kant is dit de kans om samen met een nieuwe trainer een nieuwere kern samen te stellen deze zomer.

Hopelijk blijft Rouvrois, voor continuïteit :)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Franz »

Krisaias schreef: 15 dec 2022, 17:08
Franz schreef: 15 dec 2022, 16:36 Na de knoeiers Muscat, Maes en Kostic wel een duidelijke verbetering.
Maes hoort toch niet echt in dat lijstje. Redenen genoeg om hem te verketteren, maar een knoeier als trainer kon je hem toch bezwaarlijk noemen. Heeft ons uit het degradatiemoeras gehaald waarin we met Muscat beland waren....

Dat hij daarna zijn ziel heeft verkocht voor de centjes heeft daar weinig mee van doen ...
Ieder zijn mening, maar ik vond dat Maes maar een systeem had: allemaal voor de goal gaan liggen, geen druk vooruit, bal wegperen en hopen dat er vooraan een bal goed valt. Heel ouderwetse aanpak op alle vlakken. Matchen waren niet om aan te zien. Gelukkig hadden wij/had hij toen Suzuki vooraan.
Zijn ziel verkocht voor de centjes was eerder voor zijn periode bij STVV als ik het goed heb: Lokeren, Genk.
Maar ieder zijn gedacht hé.
Bernd is ook de man van de defensieve stabiliteit, maar ons team kan nu wel vooruit verdedigen (met der Toni op kop) en de tegenstander onder druk zetten en houden.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door wiekes »

Een duivenkot is er niks tegen, waarom stapt hij op?ambitie van de club, wie het antwoord weet vertel het maar.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jebus4life »

Halenaar schreef: 15 dec 2022, 16:05 Deze week weinig tijd gehad om op het forum te zitten, maar dit nieuws is al enige tijd bekend binnen STVV lijkt me.

De nieuwe trainer staat trouwens ook vast vermoed ik. Een paar dagen geleden werd namelijk bekend in de Japanse pers dat STVV aan het onderhandelen was met Japans bondscoach Hajime Moriyasu om nieuwe trainer te worden van STVV.
Dat zou een opvallende zet zijn, Japan speelde wel érg goed voetbal bij momenten, dus dat zou ik wel willen zien. Aan de andere kant vond ik de organisatie bij die mannen nu ook niet zo geweldig...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV-fan »

Jebus4life schreef: 15 dec 2022, 18:04
Halenaar schreef: 15 dec 2022, 16:05 Deze week weinig tijd gehad om op het forum te zitten, maar dit nieuws is al enige tijd bekend binnen STVV lijkt me.

De nieuwe trainer staat trouwens ook vast vermoed ik. Een paar dagen geleden werd namelijk bekend in de Japanse pers dat STVV aan het onderhandelen was met Japans bondscoach Hajime Moriyasu om nieuwe trainer te worden van STVV.
Dat zou een opvallende zet zijn, Japan speelde wel érg goed voetbal bij momenten, dus dat zou ik wel willen zien. Aan de andere kant vond ik de organisatie bij die mannen nu ook niet zo geweldig...
Ik denk niet dat Moriyasu een trainer is voor de Pro League. Daarvoor is het voetbal te aanvallend.

Dit is een stunt van formaat en zou zorgen voor een enorme boost in Japan, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Sportief is het een risico.
De naam alleen al zorgt voor huiveringen, als je de FB reacties leest vandaag...
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Piana »

Krisaias schreef: 15 dec 2022, 17:08
Franz schreef: 15 dec 2022, 16:36 Na de knoeiers Muscat, Maes en Kostic wel een duidelijke verbetering.
Maes hoort toch niet echt in dat lijstje. Redenen genoeg om hem te verketteren, maar een knoeier als trainer kon je hem toch bezwaarlijk noemen. Heeft ons uit het degradatiemoeras gehaald waarin we met Muscat beland waren....

Dat hij daarna zijn ziel heeft verkocht voor de centjes heeft daar weinig mee van doen ...
Inderdaad, het is goed dat we Maes gehad hebben om Muscat zijn miserie op te ruimen.

Kostic, die was ik volledig vergeten.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jones »

Wat een circus, het kan nooit lang goed gaan hier. En dat in het seizoen voordat we 100 kaarsjes uitblazen volgend seizoen.
Samenwerken met een grote Europese club is de enige oplossing maar willen die Jappen dat ? En wil er uberhaupt een club dat ?
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Geel-Blauw »

Als je halve ploeg einde contract is en er nog geen enkele van die spelers verlengd werd zou je als trainer wel gek moeten zijn om zelf wel te verlengen.
Nie zievere, speile!
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Guggenheimer »

pat@ schreef: 15 dec 2022, 15:45
Het contract van Hollerbach niet verlengen....

Een vloek en een zegen voor mij.
Sportief twee stabiele seizoenen danzij hem en zijn staf. Dat hij dan vertrekt is een vloek.
Een zegen dan weer voor jongens als Steuckers, Van Helden en Delorge. Spelers die ondanks hun talent geen enkele fatsoenlijke kans hebben gekregen. Dat is het enigste wat ik Hollerbach verwijt.
Akkoord dat jeugdspelers wat weinig kansen gekregen hebben. Anderzijds kwam Steuckers net terug uit een zware blessure en Delorge is nu pas stilaan terug aan het keren.
Voor Van Helden geldt dan weer dat we centraal in de verdediging erg goed gestoffeerd waren. Als je Teixeira nog een jaar onder contract hebt en op de bank hebt zitten dan is het misschien beter om Van Helden uit te lenen zoals ook gebeurd is.

Hij heeft Al-Dakhil bijvoorbeeld wel in de basis gedropt.

Na edit : Hij heeft ook onzen Unionse Dony gelanceerd en Delorge heeft wat speelminuten gekregen. Die laatste had misschien nog wel vaker gespeeld zonder blessures.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Guggenheimer »

Ik snap het dubbele gevoel dat er bij een aantal forumleden heerst rond het vertrek van Hollerbach. Hij heeft het schip inderdaad gestabiliseerd.

Maar voor mij was het tactisch te vaak van hetzelfde. Of je nu tegen Brugge of tegen Eupen ging spelen, het was steeds dezelfde aanpak. Een aanpak die redelijk goed werkte als we zelf op voorsprong kwamen maar zelden oplossingen bracht als we achterkwamen.

Een conservatieve trainer die een organisatie kan neerzetten maar niet de man die met een vernieuwend idee komt of een ploeg kan laten swingen.

We hebben een heel mooie periode neergezet met weinig puntenverlies en dat is uiteraard voor een stuk zijn verdienste. Alleen weet je dat die periode op een bepaald moment gaat eindigen en dat het dan redelijk snel bergaf kan gaan. Zeker als die goeie periode vooral gebaseerd was op een goede organisatie en een goeie flow in de ploeg.

Ieder zijn/haar ding maar als we dan toch middenmoot moeten spelen dan liever 4 winnen met 4-0 en 4 keer verliezen met 4-0 ( met zin voor overdrijving uiteraard) dan de saaie matchen die we soms gezien hebben waarbij het rekenen was op een uitstekende Schmidt en een flits vooraan.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV-fan »

Yes!
We hebben zelfs niet moeten wachten tot morgenvroeg voor een reactie van onze beste man, Herr Schoofs :onfire: :onfire: :onfire:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door voetballiefhebber »

pat@ schreef: 15 dec 2022, 15:45 Een zegen dan weer voor jongens als Steuckers, Van Helden en Delorge. Spelers die ondanks hun talent geen enkele fatsoenlijke kans hebben gekregen. Dat is het enigste wat ik Hollerbach verwijt.
Voor die jongens op zich misschien een goede zaak, maar je hebt bij iedere trainer spelers die gemaakt of gekraakt worden. Konaté ging onder Hollerbach vorig seizoen ineens heel sterk spelen, tot aan zijn transferitis. Daarvoor kon hij zich ook nooit doorzetten. Het omgekeerde gebeurde bij Buatu, die dan eerder niet in het systeem-Hollerbach zou passen. Dat heeft hij eerder eens toegelicht. Onder Hollerbach zien we zelfs een sterke Wolke Janssens aan het werk en wie had dat nog gedacht.

De trainer heeft wel veel verdiensten vind ik. Hij speelt naar de middelen die hij heeft en dat is uitgaan van een goede organisatie. Als de verdediging te hoog staat, is ze gewoon kwetsbaar.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door wiekes »

Ja stvv-fan staat daar dan geen waarheid in, ik heb al maanden geleden aangehaald ze zullen moeten gaan samenwerken met een Europese club zoals er nog clubs zijn zoals Union, maar blijkbaar zijn ze te koppig of het niet willen zien zoals hier sommige op het forum.
Brol
Berichten: 188
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Brol »

De echte reden van het vertrek van de trainer zullen we nooit echt te weten komen maar dat hij zelf ontslag neemt laat vermoeden dat DMM weinig of geen ambitie heeft om een stapje vooruit te willen zetten.
Ofwel is DMM heel fel overroepen geweest als sponser ofwel lagen er bij de overname veel lijken in de kasten waarvoor zij nu nog aan het betalen zijn.
Maar dat het het bestuur niet meer meegaat in het verhaal volk en vuur is ondertussen toch heel duidelijk.
Bewijs hiervan de sfeerloze en lege tribunes bij de thuiswedstrijden.
Plaats reactie