Wie wordt de nieuwe trainer?

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Dreke »

Brol schreef: 16 dec 2022, 07:21 Maar dat het het bestuur niet meer meegaat in het verhaal volk en vuur is ondertussen toch heel duidelijk.
Bewijs hiervan de sfeerloze en lege tribunes bij de thuiswedstrijden.
Er zijn een pak bedenkingen te maken bij DMM. Maar bovenstaande is er daar naar mijn aanvoelen net geen van. Er is iemand specifiek in dienst om dat specifiek terug op de rails te krijgen. Je zou zo niet iemand betalen als je dat niets kan schelen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lukske de Lange »

Guggenheimer schreef: 15 dec 2022, 22:37
pat@ schreef: 15 dec 2022, 15:45
Het contract van Hollerbach niet verlengen....

Een vloek en een zegen voor mij.
Sportief twee stabiele seizoenen danzij hem en zijn staf. Dat hij dan vertrekt is een vloek.
Een zegen dan weer voor jongens als Steuckers, Van Helden en Delorge. Spelers die ondanks hun talent geen enkele fatsoenlijke kans hebben gekregen. Dat is het enigste wat ik Hollerbach verwijt.
Akkoord dat jeugdspelers wat weinig kansen gekregen hebben. Anderzijds kwam Steuckers net terug uit een zware blessure en Delorge is nu pas stilaan terug aan het keren.
Voor Van Helden geldt dan weer dat we centraal in de verdediging erg goed gestoffeerd waren. Als je Teixeira nog een jaar onder contract hebt en op de bank hebt zitten dan is het misschien beter om Van Helden uit te lenen zoals ook gebeurd is.

Hij heeft Al-Dakhil bijvoorbeeld wel in de basis gedropt.

Na edit : Hij heeft ook onzen Unionse Dony gelanceerd en Delorge heeft wat speelminuten gekregen. Die laatste had misschien nog wel vaker gespeeld zonder blessures.
Van Dessel kreeg sinds vorig seizoen ook zijn minuten, evenals Smets die nu mondjesmaat gebracht wordt.

Volgend seizoen zal het aan een nieuwe trainer zijn om Van Helden, Steuckers, Delorge en Lendfers mee te laten aansluiten in de A-kern ;)
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV-fan »

wiekes schreef: 16 dec 2022, 07:06 Ja stvv-fan staat daar dan geen waarheid in, ik heb al maanden geleden aangehaald ze zullen moeten gaan samenwerken met een Europese club zoals er nog clubs zijn zoals Union, maar blijkbaar zijn ze te koppig of het niet willen zien zoals hier sommige op het forum.
Als je een artikel ineenflanst op een klein 2 uur met een "waarom" over de zaak, sta me dan toe zeer hard te twijfelen aan de kwaliteit van de inhoud.

Zeer lui journalisme noem ik dat.
Als je jezelf iets of wat journalist noemt, dan probeer je op zen minst om toch een paar (anonieme) reacties te polsen.
Dit artikel is zoals Kevers er indertijd genoeg voor HLN heeft geproduceerd, gewoon op het gevoel af.

Nog beter: goed wetende wat de frustraties zijn van bepaalde supporters en daar op inspelen.
Mooi voorbeeld daarvan is, voor de zoveelste keer: "Jama, wat is nu eigenlijk de bedoeling?" Terwijl de Japanners dat al 2 jaar uitgelegd hebben.
Kotsmoe word ge daarvan.

Wel zeggen dat er blijkbaar zeer weinig ruimte is bij STVV, maar en passant weigeren te vermelden dat dit gaat gelden voor zowat elke club die geen winsten maakt, en dan nog, de impact van het afbouwen van het RSZ gunstregime moet bij elke club nog binnenkomen. Daar zullen nog genoeg slachtoffers vallen...
Wij staan er dan nog relatief ok voor, ten opzichte van de OHL's en de Eupens van deze wereld.

Wiekes, ooit al nagedacht dat ze zo'n club gewoonweg niet vinden? Ooit al nagedacht over het feit dat je het waarschijnlijk zeer erg en ambitieloos vond dat Chelsea hier indertijd zijn C jeugd kwam plaatsen? Ooit al gedacht dat de Japanners zo'n scenario willen vermijden?

@ Brol: please menne jong...
Er zitten geen lijken in de kast (hoewel ik dacht dat de schuld aan de NV Stayen afgelost waren).
STVV draait gewoon structureel verlies. Tot als wij een grotere hap van de tv gelden, prijzengeld van Europese competities, of gewoonweg sjoemelen met de zaak (zoals bijvoorbeeld een YR KV Mechelen), zullen wij een transfer moeten doen om dat te dekken.
Omdat wij een kleine club zijn kunnen wij geen astronomische bedragen zoals Brugge, Anderlecht of onze noorderburen vragen.
Dat is geen onwil, dat is geen onkunde van ons bestuur, dat is gewoon realiteit.

Geen interesse in het volk/vuur? : ze hebben die vrouw aangenomen als community manager.
Ze hebben Bert Stas anagenomen.
Ik vind nu elke week wel een mail in de box met uitleg over 1 of ander "event" tijdens de matchen van STVV.
Ze zitten nu met die muurschilderingen en alles.
Het is het "volk" dat ook nog wel zelf moet meewillen natuurlijk (als club kunnen ze u niet bij uw nekvel pakken en onder schot naar de voetbal leiden) en het "vuur" moet meepakken.
Een stukje eigen verantwoordelijkheid is nooit slecht
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Dreke »

Dat artikel kan 75% van het forum hier schrijven. Daar staat nu eens werkelijk niks in. Wat clichés, ja. En veel van die passages kunt ge gewoon kopiëren, met andere namen invullen en dan heb je een artikel dat kan gaan over meer dan de helft van de clubs in eerste. Het is dat Mediahuis al hun online kranten open gezet hebben als je een abonnement hebt op één van die kranten, anders zou ik het niet eens lezen. Gazettenvulling.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV1924 »

De professionaliteit van Schoofs als journalist kan zich aanbieden als Aldi product en ligt na 3 maanden zwaar afgeprijst nog in de rekken. Dat het rioolgazetje hem zoveel schrijfruimte geeft zegt veel over de marginaliteit van HBVL.

Back on topic... Moest ik het zijn dan koos ik voor een trainer als Jaap Stam, als opvolger van Bernd Hollerbach, naast het behalen van prijzen bij PEC en Reading als trainer, heeft hij ook een rijkelijk gevuld internationale carrière achter de rug. Wilskracht, inzet, toewijding en hoge druk naar voren.

Stayen is dichtbij (max. 1u) de heimat van Stam. Normaal gezien heeft hij ook wat meer netwerk(kennis) om gepaste profielen aan te werven om de volgende stap te kunnen zetten.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door voetballiefhebber »

Dreke schreef: 16 dec 2022, 08:48 Dat artikel kan 75% van het forum hier schrijven. Daar staat nu eens werkelijk niks in. Wat clichés, ja. En veel van die passages kunt ge gewoon kopiëren, met andere namen invullen en dan heb je een artikel dat kan gaan over meer dan de helft van de clubs in eerste. Het is dat Mediahuis al hun online kranten open gezet hebben als je een abonnement hebt op één van die kranten, anders zou ik het niet eens lezen. Gazettenvulling.
Dat gebeurt wel meer hoor als men analyses maakt of colums schrijft. Zijn altijd eigen woorden en wat mensen denken, is inderdaad vooral gazettenvulling. Gebeurt ook over zaken die met de politiek te maken hebben.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door BoemBoem »

Onpopulair opinie :
Sonck!

Belg, charisma, werkt al enkele jaren met de ‘top’ jeugd van België, kent onze competitie als geen ander, …
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lukske de Lange »

Of je kiest voor continuïteit en laat Rouvrois overnemen.
Belg, Uefa A-licentie, kent de spelersgroep én jeugd door en door.

Tegelijk is het wel een serieuze gok, want onervaren als hoofdcoach op het hoogste niveau.
Om die reden heeft deze optie niet echt mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Halenaar »

Lukske de Lange schreef: 16 dec 2022, 10:54 Of je kiest voor continuïteit en laat Rouvrois overnemen.
Belg, Uefa A-licentie, kent de spelersgroep én jeugd door en door.

Tegelijk is het wel een serieuze gok, want onervaren als hoofdcoach op het hoogste niveau.
Om die reden heeft deze optie niet echt mijn voorkeur.
En iemand als Sil heeft ook een enorme waarde voor een ploeg als de onze. Kent de club door en door, de schakel tussen de A kern en de jeugd.

Een trainer word quasi altijd ontslagen, en probeer hem dan maar eens terug in te passen binnen de club. Gaat amper lukken, dus laat hem maar mooi binnen de technische staf blijven.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Franz »

Je krijgt nu toch het gevoel dat dit seizoen voor DMM 'afgehandeld' is: we zullen niet zakken en voor de rest zien we wel.
Voor volgend seizoen lijkt het financiële de top prioriteit te zijn. Vandaar dat er veel over de jeugd wordt gesproken denk ik.
De nieuwe trainer moet in dat verhaal meewillen natuurlijk... dus mogelijk wordt het iemand die ook zelf 'leertijd' wil investeren.
Zoals bijv Steven Defour nu bij YR Mechelen doet.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef: 16 dec 2022, 11:14
Lukske de Lange schreef: 16 dec 2022, 10:54 Of je kiest voor continuïteit en laat Rouvrois overnemen.
Belg, Uefa A-licentie, kent de spelersgroep én jeugd door en door.

Tegelijk is het wel een serieuze gok, want onervaren als hoofdcoach op het hoogste niveau.
Om die reden heeft deze optie niet echt mijn voorkeur.
En iemand als Sil heeft ook een enorme waarde voor een ploeg als de onze. Kent de club door en door, de schakel tussen de A kern en de jeugd.

Een trainer word quasi altijd ontslagen, en probeer hem dan maar eens terug in te passen binnen de club. Gaat amper lukken, dus laat hem maar mooi binnen de technische staf blijven.
Vraag maar aan Anderlecht of ze al spijt hebben van hun beslissing..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Lukske de Lange »

Halenaar schreef: 16 dec 2022, 11:14
Lukske de Lange schreef: 16 dec 2022, 10:54 Of je kiest voor continuïteit en laat Rouvrois overnemen.
Belg, Uefa A-licentie, kent de spelersgroep én jeugd door en door.

Tegelijk is het wel een serieuze gok, want onervaren als hoofdcoach op het hoogste niveau.
Om die reden heeft deze optie niet echt mijn voorkeur.
En iemand als Sil heeft ook een enorme waarde voor een ploeg als de onze. Kent de club door en door, de schakel tussen de A kern en de jeugd.

Een trainer word quasi altijd ontslagen, en probeer hem dan maar eens terug in te passen binnen de club. Gaat amper lukken, dus laat hem maar mooi binnen de technische staf blijven.
Will Still is voor mij ook een optie, maar zag dat hij nu als hoofdcoach van Reims nog ongeslagen is over 5 speeldagen in de ligue 1 (2W 3G).
Die gaan ze niet zomaar laten gaan daar.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door STVV-fan »

Rouvrois.
Continuïteit is bij hem wel het keyword.

Kwestie kalmering naar supporters toe ook.

Maar is hij wel de man?
Nooit een A-team getraind.
Iemand haalt Kompany aan.
Die heeft op hoog niveau gespeeld en onder toptrainers gewerkt. Dat is nog altijd iets heel anders.

Die zijn connecties om spelers te halen is tevens velen male groter.

Rouvrois zou ik eerst willen zien coachen op lager niveau, gelijk De Roeck indertijd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door Jan Bulder »

Franz schreef: 16 dec 2022, 11:36 Je krijgt nu toch het gevoel dat dit seizoen voor DMM 'afgehandeld' is: we zullen niet zakken en voor de rest zien we wel.
Voor volgend seizoen lijkt het financiële de top prioriteit te zijn. Vandaar dat er veel over de jeugd wordt gesproken denk ik.
De nieuwe trainer moet in dat verhaal meewillen natuurlijk... dus mogelijk wordt het iemand die ook zelf 'leertijd' wil investeren.
Zoals bijv Steven Defour nu bij YR Mechelen doet.
Erin blijven, zal volgend seizoen topprioriteit blijken. Zowat uw hele spelbepalende as vertrekt.

Een paar jongeren laten doorstromen zal niet volstaan. Er zullen een stuk of 4 meteen inzetbare spelers gehaald moeten worden die onmiddellijk rendement brengen.

Met iemand die nog leertijd nodig heeft zijn we hier helemaal niks. Dat heeft onderandere het fiasco met Muscat toch wel geleerd zeker. Wat ge hier nodig hebt, is een coach die het Belgisch voetbal kent, een organisatie kan neerzetten en het vuur erin krijgt.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wie wordt de nieuwe trainer?

Bericht door enrique »

BoemBoem schreef: 16 dec 2022, 10:25 Onpopulair opinie :
Sonck!

Belg, charisma, werkt al enkele jaren met de ‘top’ jeugd van België, kent onze competitie als geen ander, …
Die gaat direct tekenen en de topjeugd naar hier brengen
Ach...
Plaats reactie