STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Alles over de wedstrijden van STVV
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door Piana »

STimVV schreef: 20 sep 2021, 10:41
toyotacorolla schreef: 19 sep 2021, 22:37 Persoonlijk vind ik dat Stvv te weinig gevoetbald heeft in de eerste helft. Toen was het mogelijk de smurfen pijn te doen. Teveel lange ballen.
Durkin de mindere vandaag.
Durkin was inderdaad opnieuw uw zwakste schakel. Dat is een wekelijkse gewoonte aan het worden.
Ik blijf er bij: hij is een goede 6, maar als hij hoger op het veld moet spelen schiet hij voetballend te kort. Ik vind het terecht dat Konaté de voorkeur krijgt op de 6. Maar op de positie waar Durkin nu speelt hebben we meer voetballend vermogen nodig. Op die manier moet alles van DeRidder komen. Waardoor die zich kapot moet spelen.
Bij de 1-1 had Durkin ook een cruciale rol. In de fase vlak voor de gelijkmaker kan hij Hayashi alleen voor de keeper zetten, maar daar slaagt hij alweer niet in. Genk onderschept de bal. Durkin moet dan helemaal terug lopen waardoor hij effe "leeg" was en bij de goal 3 meter te kort komt om het gat dicht te lopen waardoor Paintsil de ruimte kreeg om naar binnen te komen en te trappen. (ik zag het gebeuren vanop tribune oost en riep 5 seconden eerder al wat er ging gebeuren)
Ofwel zet je Durkin op de 6, ofwel op de bank wat mij betreft. In de opbouw loopt het veel te vaak verkeerd wanneer hij aan de bal komt. Hij "ziet" ook gewoon vaak de oplossing naar voor niet. In de 1e helft was er 3 a 4 keer de optie om de spitsen in een gevaarlijke positie aan te spelen, maar hij ziet het niet (of kan het niet uitvoeren) en draait terug.
Met Bruls, Reitz en Bauer heb je opties.
Goede invalbeurt van Ito trouwens, telkens hij aan de bal kwam gebeurde er iets.
De goal van Onuachu is op de kap van Lavalee, daar doet hij het verdedigend echt slecht door hem echt de opening te geven om te trappen. Daar moet je als verdediger altijd die rechtse voet afblokken. Veel te gemakkelijk weggegeven.
Durkin loopt ongelofelijk veel gaten dicht, maar voetballend is het inderdaad te weinig. Ook eerste helft hadden we op de counter 2 keer serieus kunnen uitbreken, dat wordt nog voor de halflijn in de kiem gesmoord door onszelf. Dat terwijl er bij minstens 1 gelegenheid maar 1 verdediger meer stond tussen 3 Truienaren en het doel.

De 2 doelpunten zag je inderdaad van ver aankomen. Als spelers als Paintsil en Onuachu zoveel tijd krijgen moet je niet verwonderd zijn dat je een tegendoelpunt slikt. Maar eigenlijk wist je al wat er ging gebeuren toen Suzuki de 2-0 miste. Dat is natuurlijk ook de kwaliteit die ze hebben.

De afwezigen hadden ongelijk, ik heb een spannende match gezien met kansen aan weerszijde. Ook een gezonde rivaliteit zonder de zever van de afgelopen jaren. Er mag wel eens gestopt worden met die Hoerenzonen-gezangen, en dat langs beide kanten. Persoonlijk vind ik dat van een zeer laag allooi, maar dat is de leeftijd misschien, de 40 is ondertussen korterbij dan de 30... Als je 2 seconden nadenkt kun je ze veel harder raken met een ander slagzinnetje. Die halve minuut "Het is stil aan de overkant" deed hen (en daar na ons) veel meer pijn dan het minutenlang zingen over hoerenzonen of homo's.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door Piana »

zipke373 schreef: 20 sep 2021, 11:13 Ondertussen moet ge dan in de reacties onder het Sporza artikel over de wedstrijd weeral tweehonderd Genkse randmongool commentaren lezen...

De onwaarschijnlijkste vind ik dan dat STVV de bus heeft geparkeerd en anti-voetbal heeft gespeeld. Georganiseerd spelen en tegelijkertijd voor meer gevaar zorgen dan hun eigen k*tploeg is dus de bus parkeren? En wie bleef er eigenlijk constant liggen en janken? Ik moet echt stoppen met zo'n dingen te lezen... :roll:
Of het nu gaat over voetbal, politiek (om het even over welke partij), landbouw, natuur, de Limburgse wolven,..., het niveau van de reacties is meestal even hoog. Verder scrollen is het beste wat je kan doen. :)
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door Mikman »

STimVV schreef: 20 sep 2021, 10:41
toyotacorolla schreef: 19 sep 2021, 22:37 Persoonlijk vind ik dat Stvv te weinig gevoetbald heeft in de eerste helft. Toen was het mogelijk de smurfen pijn te doen. Teveel lange ballen.
Durkin de mindere vandaag.
Durkin was inderdaad opnieuw uw zwakste schakel. Dat is een wekelijkse gewoonte aan het worden.
Ik blijf er bij: hij is een goede 6, maar als hij hoger op het veld moet spelen schiet hij voetballend te kort. Ik vind het terecht dat Konaté de voorkeur krijgt op de 6. Maar op de positie waar Durkin nu speelt hebben we meer voetballend vermogen nodig. Op die manier moet alles van DeRidder komen. Waardoor die zich kapot moet spelen.
Bij de 1-1 had Durkin ook een cruciale rol. In de fase vlak voor de gelijkmaker kan hij Hayashi alleen voor de keeper zetten, maar daar slaagt hij alweer niet in. Genk onderschept de bal. Durkin moet dan helemaal terug lopen waardoor hij effe "leeg" was en bij de goal 3 meter te kort komt om het gat dicht te lopen waardoor Paintsil de ruimte kreeg om naar binnen te komen en te trappen. (ik zag het gebeuren vanop tribune oost en riep 5 seconden eerder al wat er ging gebeuren)
Ofwel zet je Durkin op de 6, ofwel op de bank wat mij betreft. In de opbouw loopt het veel te vaak verkeerd wanneer hij aan de bal komt. Hij "ziet" ook gewoon vaak de oplossing naar voor niet. In de 1e helft was er 3 a 4 keer de optie om de spitsen in een gevaarlijke positie aan te spelen, maar hij ziet het niet (of kan het niet uitvoeren) en draait terug.
Met Bruls, Reitz en Bauer heb je opties.
Goede invalbeurt van Ito trouwens, telkens hij aan de bal kwam gebeurde er iets.
De goal van Onuachu is op de kap van Lavalee, daar doet hij het verdedigend echt slecht door hem echt de opening te geven om te trappen. Daar moet je als verdediger altijd die rechtse voet afblokken. Veel te gemakkelijk weggegeven.
Perfect verwoord! Je bespaart met enig typwerk ;)

Ik wou gisteren al niks posten over Durkin omdat die naam nogal gevoelig ligt. Het is altijd "ja maar, die werkt hard" enz... maar uiteindelijk leed hij wel 4 keer balverlies waaruit de tegenstander gevaar creëerde. Niet dat het altijd 'dom' balverlies was, soms kwam het ook gewoon omdat er weinig opties waren, maar het zegt wel iets. Ik zou liever Brüls op die plaats zien, zoals in de eerste matchen. En Ito mag ook wel ingepast worden.
Overigens speelde Durkin op 't Kiel wél een goeie match. Maar drie 'brekers' op het middenveld ( ik zie De Ridder niet als een zuivere voetballer ) is zeker in thuismatchen te veel van het middelmatige.


Uiteindelijk komt het bij élke analyse op hetzelfde neer, en zou je voor elk matchverslag een disclaimer moeten zetten dat voetbal een low-scoring game is waarbij het verhaal vaak in functie van de winnaar wordt opgetekend. Bij 2-0 was het een ander verhaal en het was heus niet de enige kans die we kregen. Ook in de eerste helft een 2-tal hele goeie en op het einde van de match zat het er ook nog in.

STVV heeft gevochten met de wapens waarover het beschikte. We wonnen 60% van de duels. Als we gewonnen hadden, en dat had perfect gekund, ook tegen een Genk op volle sterkte trouwens ( er was een reden waarom VDB spelers liet rusten ) , dan was dat zeker niet onverdiend geweest. Achteraan kracht en ervaring, loopvermogen op de flanken en op het middenveld, vooraan twee goede, ambetante spitsen. Het systeem klopt. Hoe beperkt kan je als voetbalsupporter zijn om enkel op basis van steriel balbezit een ploeg de betere te vinden?

Met deze ploeg gaan we nog genoeg punten pakken om een rustig seizoen te draaien. Maar ik zou toch graag Buata achteraan erbij zien, Brüls ipv Durkin en op links mag Cacace toch stilaan eens gaan kijken want zijn overbuur op de rechterflank doet. Ik vind Hashioka echt wel een goeie. De Japanners zijn echt wel een meerwaarde, al zie ik het echt niet in Hara.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door wiekes »

Op eigen veld moeten ze meer durven dan met 5 achteraan en daar nog eens 4 voor en maar lange ballen naar de twee Japanners, wie op een hoger niveau gevoetbald heeft zal dat wel verstaan .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door Jacques »

Op elk niveau weten ze dat je dan ofwel zonder keeper speelt ofwel met 12 op het veld staat. Beide situaties zullen ons weinig punten opleveren. ;)
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door enerkey »

Iedereen spreekt over een elftal, geen elf. Dat is dus een benadering. Vandaar de verwarring en dat veel mensen denken dat er ook met 12 mag gespeeld worden. ;) Het zit allemaal in de foute terminologie :mrgreen:
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door Haspengouw »

Ondanks het resultaat, toch een leuk middagje Stayen gehad. Voldoende kansen gehad om de match te winnen, jammer dat de bal er geen tweede keer in wou.

Ook al zaten de tribunes niet vol, toch was het enorm sfeervol. Ik gok dat erbij de aanwezigen gisteren toch voldoende goesting is gekweekt om volgende thuismatch terug aanwezig te zijn.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door wiekes »

Sorry verkeerd geformuleerd,iedere wedstrijd laten ze de bal aan de tegenstrever en ze mogen spelen tegen wie ze willen niet alleen tegen de topploegen, het zal zijn van niet beter kunnen maar zo zijn er nog ploegen gelukkig maar.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door pat@ »

Het is altijd hetzelfde liedje, altijd tegen diezelfde ploeg. Tegen Brugge, Standard of Anderlecht hebben we zo een verloop bijna nooit aan de hand. Het is ons niet gegund, hoe jammer dat het ook is.

De discussie rond Durkin gaat blijven leven.
Soms laat hij wel een technisch hoogstandje zien en steekt hij de bal prima door. Dat betekend toch dat hij wel iets kan. Want de teneur bij sommigen hier is dat hij nog gene bal kan stoppen.
De gaten die hij 90 minuten lang induikt van box tot box met diezelfde intensiteit, daar past de gemiddelde speler na 30 minuten voor. Iemand anders komt niet in de situatie om de bal te verspelen of te veroveren, wegens afwezig. Dat het allemaal beter kan qua inzicht en zuiverheid ziet iedereen.

Wanneer we zo blijven spelen gaat er stelselmatig weer wat meer volk komen kijken. Best wel fier op de manier hoe.
Wanneer we zaterdag winnen op Standard kan de teneur wel eens naar het positieve overhellen, en dit voor de rest van het seizoen.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door Positivo »

STimVV schreef: 20 sep 2021, 10:41
toyotacorolla schreef: 19 sep 2021, 22:37 Persoonlijk vind ik dat Stvv te weinig gevoetbald heeft in de eerste helft. Toen was het mogelijk de smurfen pijn te doen. Teveel lange ballen.
Durkin de mindere vandaag.
Durkin was inderdaad opnieuw uw zwakste schakel. Dat is een wekelijkse gewoonte aan het worden.
Ik blijf er bij: hij is een goede 6, maar als hij hoger op het veld moet spelen schiet hij voetballend te kort. Ik vind het terecht dat Konaté de voorkeur krijgt op de 6. Maar op de positie waar Durkin nu speelt hebben we meer voetballend vermogen nodig. Op die manier moet alles van DeRidder komen. Waardoor die zich kapot moet spelen.
Bij de 1-1 had Durkin ook een cruciale rol. In de fase vlak voor de gelijkmaker kan hij Hayashi alleen voor de keeper zetten, maar daar slaagt hij alweer niet in. Genk onderschept de bal. Durkin moet dan helemaal terug lopen waardoor hij effe "leeg" was en bij de goal 3 meter te kort komt om het gat dicht te lopen waardoor Paintsil de ruimte kreeg om naar binnen te komen en te trappen. (ik zag het gebeuren vanop tribune oost en riep 5 seconden eerder al wat er ging gebeuren)
Ofwel zet je Durkin op de 6, ofwel op de bank wat mij betreft. In de opbouw loopt het veel te vaak verkeerd wanneer hij aan de bal komt. Hij "ziet" ook gewoon vaak de oplossing naar voor niet. In de 1e helft was er 3 a 4 keer de optie om de spitsen in een gevaarlijke positie aan te spelen, maar hij ziet het niet (of kan het niet uitvoeren) en draait terug.
Met Bruls, Reitz en Bauer heb je opties.
Goede invalbeurt van Ito trouwens, telkens hij aan de bal kwam gebeurde er iets.
De goal van Onuachu is op de kap van Lavalee, daar doet hij het verdedigend echt slecht door hem echt de opening te geven om te trappen. Daar moet je als verdediger altijd die rechtse voet afblokken. Veel te gemakkelijk weggegeven.
En die pas naar Hayasi (die Durkin, kon , moest geven) was niet eens moeilijk, en helemaal niet ver. Ik heb me toen ook zitten ergeren (feitelijk de eerste keer in de wedstrijd) ….. omdat die pas zo eenvoudig leek.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door vuil rat »

Heb net de beelden van gisteren nog eens bekeken en wat ik gisteren niet zo goed kon zien was dat die 1ste goal van genk ondanks de vele ruimte gewoon heel goed afgewerkt is .Maar die 2de is gewoon zwaar de fout van Lavalee eerst laat hij zich uitkappen gelijk ne miniem en staat er dan naar te kijken gelijk een koe naar ne trein die voorbij rijd . Durkin was gisteren niet goed maar de zwakste man op de plein was volgens mij gewoon Lavalee . En das al weken zo tijd voor Buatu
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door Henri is de man »

vuil rat schreef: 20 sep 2021, 17:47 Durkin was gisteren niet goed maar de zwakste man op de plein was volgens mij gewoon Lavalee . En das al weken zo tijd voor Buatu
Buatu op links ? Dat komt ook niet goed hoor
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV - KRC Genk van 19 sept. 2021 om 13.30

Bericht door bert1924 »

De smurfen zijn aan een zware dreun ontsnapt na de nederlaag in Antwerp.
Indien Suzuki die 100% kans niet mist, was het voor de smurfen 0 op 6 op vier dagen tijd.
Plaats reactie