Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Alles over de wedstrijden van STVV
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door Piana »

Er is wel een verschil tussen een draak van een wedstrijd om naar te kijken en slecht spelen. De ploeg deed in de eerste helft perfect wat Hollerbach wou, dat is iets anders he. Alleen komt Standard met een gelukje op voorsprong, waardoor je je wedstrijdplan moet veranderen, en waren er enkele spelers die niet het gewenste niveau haalden.

Bruls heeft trouwens gister exact bewezen dat als hij in form is, hij van ontzettende waarde kan zijn voor 4/5e van de ploegen in deze competitie. Spijtig genoeg kan hij dat niet elke wedstrijd. Dat is het verschil met Danny Boffin tijdens zijn 2e periode vb, die stond er élke match en was dan nog eens een jaar of 3 ouder.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door pat@ »

De 1ste helft hebben we de tegenstrever veel energie laten verspillen. Wij brengen in de 2de helft extra kwaliteit terwijl Standard niets extra van de bank gehaald heeft. De breedte in kwaliteit van onze bank neemt precies alsmaar toe.

Konaté blijft maar progressie maken als voetballer. Als hij nog zuiverder wordt in zijn passing is het deze zomer weer kassa kassa voor de club.

Balongo stelde aanvallend niets voor maar deed zijn "verdedigende" taak wel goed.
Op naar Oostende en de 3 punten thuis houden en het publiek dan nog eventueel proberen verwennen.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door STimVV »

pat@ schreef: 26 sep 2021, 11:47 Konaté blijft maar progressie maken als voetballer. Als hij nog zuiverder wordt in zijn passing is het deze zomer weer kassa kassa voor de club.
Dan zullen ze toch zijn contract moeten verlengen want kreeg maar contractverlenging tot eind van dit seizoen.

Opvallend:
De laatste 3 thuismatchen verliezen we alle 3.
De laatste 3 verplaatsingen winnen we alle 3.
Tijd dat we nu thuis ook es beginnen winnen.
9 matchen gespeeld, 9 goals gemaakt door 9 verschillende spelers. Geen enkele speler kon 2 keer scoren.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door Jacques »

Ik moest lachen toen ik de expected goals statistiek zag in minuut 43: 0,03 vs 0. Het moet vrij uniek zijn dat er helemaal geen doelpoging is in 45 min. Helaas 2 min later was het groen lachen met die vrije trap van Standard. Schmidt gaat daar voor mij niet vrijuit. Hij zet een stap naar links waardoor hij geklopt is, maar had hij gelet op de positionering van de spelers van Standard had hij kunnen weten dat de bal rechts zou komen. Die stonden daar niet toevallig met 2-3 man een mini-muurtje te maken wat verder dan onze muur.
De enige vedette in de 1ste helft was Wim Smet, de enige man die geen vedette mag zijn, maar het wel in iedere match wil zijn. Wat is dat toch met die scheidsrechters en hun profileringsdrang? Een paar belachelijke gele kaarten en dan telkens het mannetje gaan uithangen. Ja, jij hebt gezag hoor Wimpie. :roll: Het verwondert mij dat hij Hollerbach zijn 5de geel niet heeft gegeven. De 2de helft had hij gelukkig wel door dat er al eens en duel mocht zijn zonder dat hij meteen zijn fluit in de mond nam (pun intended).

Een paar opvallende wissels tijdens de rust, vooral Balongo dan, ik dacht eerst dat Hollerbach zich vergist had en dat het Bauer moest zijn. Hashioka zat niet goed in de wedstrijd, zijn vervanging was gerechtvaardigd, maar hadden we nu niets anders op rechts? Balongo probeerde een aantal voorzetten, ik dacht 'misschien dat hij ze op training telkens goed voor doel brengt', maar daar viel gisteren toch niet veel van te merken. Hara vind ik op zich geen slechte speler, ik ben het niet eens met mensen die meteen zeggen 'geen 1ste klasse materiaal', maar we moeten ons wel gelukkig prijzen dat Pinto niet in zijn opzet geslaagd is. Suzuki is zelfs zonder voorbereiding en met weinig matchritme van een ander kaliber dan zowel Hara als Hayashi. Verder ook goede invalbeurten van Reitz en Brüls. Stuk voor stuk 'positieve wissels' van Hollerbach. Hij had na de 1-1 gewoon voor het werkvoetbal van De Ridder en Durkin kunnen blijven kiezen. Niemand die het hem kwalijk had genomen als we op die manier met een punt huiswaarts waren gekeerd, maar hij heeft gewisseld om te winnen en werd er in de slotfase voor beloond. Wat een lekker doelpunt trouwens. De voorzet die perfect op de voet van de inlopende Reitz komt en die legt hem lekker binnen. Zo maak je ze op training ook (en krijg je ook evenveel ruimte van de tegenstander). Speciale vermelding voor Konaté die zich meer en meer profileert als de patron op het middenveld. Ik denk dat ik hem vorig jaar een soort rudimentaire kruising tussen Patrick Vieira en Yaya Touré heb genoemd, een vergelijking die nog steeds opgaat, maar waarbij hij minder en minder rudimentair wordt. Durkin staat wat mij betreft al in zijn schaduw en hij zit De Ridder op de hielen. Als we aanvallend meer willen brengen, zal het met deze Konaté moeten gebeuren. Hij kuist zoveel op dat je tegen mindere ploegen kan en moet durven spelen met Reitz en/of Brüls.

Blijft de vraag: hadden we aan de wedstrijd moeten beginnen zoals in de 2de helft of zou dat naïef geweest zijn? Het blijft uiteindelijk toch op Standard. Is het dankzij het blok in de 1ste helft dat we in de 2de helft het laken naar ons toe konden trekken of is Standard tegenwoordig gewoon zo slecht dat we ze ook met meer open spel hadden kunnen kloppen? De coach mag het zeggen (als hij het zelf weet). Het is hoe dan ook opvallend dat Standard op eigen veld in 90 min helemaal niets klaargemaakt heeft. Een supersave van Schmidt zoals vorig seizoen hadden we gisteren niet nodig. Op basis van de 2de helft is de zege dan ook zeker niet onverdiend. Daarmee parkeren we ons mooi in de buik van het klassement, terwijl het betere sportieve project samen met de kenners à la Wijnants in de prullenbak thuishoort. De kloof naar plaats 1 is even groot als naar plaats 17. Het is zelden met oogstrelend voetbal, maar we zijn ook nergens met de billen bloot gegaan. Hollerbach heeft op zijn eigenzinnige manier zijn zaakjes goed voor elkaar.

Met de interlandbreaks in september en oktober heb ik steevast de neiging om de eerste seizoenshelft in blokjes in te delen. Het eerste blokje was behelpen met 1 spits op leeftijd en een teleurstellend transferbeleid. Het tweede blokje is zoeken naar de juiste puzzelstukken en op een zakelijke manier oogsten. Hopelijk kan dat tegen Oostende ook nog eens op eigen veld. Als we verder vooruit kijken hoop ik dat we in de interlandbreak aan automatismen kunnen werken zodat we in het 3de blok ook aanvallend meer kunnen brengen. De tegenstand is met Anderlecht en Brugge dan niet van de poes, maar ik sluit niet uit dat het kan. Er zit nog progressiemarge in deze groep.
Laatst gewijzigd door Jacques op 26 sep 2021, 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3190
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door Jones »

Volgens mijn mening gaat Hollerbach altijd voor een egelstelling tot minuut 60 om vanaf dan het gaspedaal in te drukken. Eerst de tegenstander moedeloos laten worden door geen kansen te krijgen van onze ijzersterke verdediging. Dan de wissels van een ontieglijk zwakke Durkin en de werkende De ridder. Deze laatsten komen offensief techniek tekort om dan in de laatste 30 min de meer technische middenvelders op te gooien.
Ik had wel Bauer als rechter wingback verwacht ipv Balongo.
Vooraan was de invalbeurt van Hara huilen met de pet op want die gast gebruikt zijn lichaam te weinig en heeft veel te weinig techniek. Kinoshita 2.0
Hayashi veel lopen, hangen en wringen maar geen technische actie en scorend vermogen blijft voorlopig achterwege. Moet nog slimmer en listiger worden.
Natuurlijk ben ik blij met de zege en de 3 ptn doch om te verbeteren zullen we toch kritisch moeten blijven. Ik was een gelukkige aanwezige in Sclessin en had gehoopt op de zege maar had het niet meer verwacht
Forza Sintruin
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 26 sep 2021, 13:05
Met de interlandbreaks in september en oktober heb ik steevast de neiging om de eerste seizoenshelft in blokjes in te delen. Het eerste blokje was behelpen met 1 spits op leeftijd en een teleurstellend transferbeleid. Het tweede blokje is zoeken naar de juiste puzzelstukken en op een zakelijke manier oogsten. Hopelijk kan dat tegen Oostende ook nog eens op eigen veld. Als we verder vooruit kijken hoop ik dat we in de interlandbreak aan automatismen kunnen werken zodat we in het 3de blok ook aanvallend meer kunnen brengen. De tegenstand is met Anderlecht en Brugge dan niet van de poes, maar ik sluit niet uit dat het kan. Er zit nog progressiemarge in deze groep.
Alles hangt er ook vanaf op welke manier de puntenwinst blijft lopen. Win je vb. tegen Oostende dan heb je 16 punten en koop je enorm veel ademruimte. Dan kun je tegen Anderlecht en Club thuis al eens proberen om er een spektakelmatch van te maken. Verlies je, dan kan eind oktober OHL zomaar eens zeer kortbij komen. Ook dat zal de keuzes van Hollerbach beïnvloeden.

Straks Gent - Cercle met een half oog gezien, Cercle is toch ook gegroeid sinds de match tegen ons. Op dit ogenblik heeft Genk het zeker niet onder markt met Seraing. Er gaan enkele ploegen in het degradatiegewoel komen waarvan dat voor het seizoen verre van verwacht werd. De hoop gaat volgens mij heel lang kort op mekaar zitten, een overwinning volgende week zou kunnen betekenen dat we ons daar mooi tussenuit kunnen houden.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door toyotacorolla »

Er staat wel degelijk een ploeg, iedereen werkt voor iedereen, een stevig blok.
Inspeel passes moeten wel beter verzorgt.
STVV maakt vorderingen, punten gewin helpt, en zorgt voor een boost.
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door enrique »

Hoeveelste staat stvv met alleen de uitwedstrijden als rangschikking?...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door zipke373 »

enrique schreef: 26 sep 2021, 23:07 Hoeveelste staat stvv met alleen de uitwedstrijden als rangschikking?...

In de stand met het minste aantal verliespunten uit staan we op een 9e plaats met 5 uitwedstrijden gespeeld. Let wel, in deze stand zijn er een aantal ploegen die nog maar 4 uitwedstrijden hebben. Als Standard en Chalala hun volgende uitmatch verliezen stijg je twee plaatsen.
https://www.voetbalkrant.com/belgie/jup ... atistieken
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door Dreke »

Eigenlijk is dat gedeeld vijfde.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef: 27 sep 2021, 07:45 Eigenlijk is dat gedeeld vijfde.
Eigenlijk wel ja :-)
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door vdl »

enrique schreef: 26 sep 2021, 23:07 Hoeveelste staat stvv met alleen de uitwedstrijden als rangschikking?...
Ja maar in een seizoen speel je evenveel thuis matchen, is dus zeker nodig om daar ook punten te pakken.
ertee
Berichten: 481
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door ertee »

Heb ik dat nu verkeerd gezien of is deze wedstrijd totaal genegeerd op Extra Time?
Jebus4life
Berichten: 1280
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door Jebus4life »

ertee schreef: 29 sep 2021, 18:40 Heb ik dat nu verkeerd gezien of is deze wedstrijd totaal genegeerd op Extra Time?
Tsja...
Peter Vandenbempt zat wel in mid mid afgelopen week waar het over het heel zwakke Beerschot en de degradatiestrijd ging, waar STVV ook heel kort aan bod kwam: https://youtu.be/WvktqUNqoz4?t=5701 (voor diegenen die de minuut in kwestie niet willen zoeken, gewoon op de link klikken, start op het juiste moment :toppie: )

Wat ik wel jammer vind: "Je kent er echt niemand van" over het wedstrijdblad van STVV, dit vind ik eerder een zwaktebod van de kenners:

De basiself van de laatste matchen:
Schmidt loopt is aan zijn derde seizoen hier begonnen
Cacace: International die aan zijn tweede seizoen hier begonnen is
Lavalee: Een Belg die ooit bij een G5 ploeg speelde mogen ze toch wel kennen (niet veel gespeeld daar, ma bon)
Texeira: 100 matchen voor STVV
Leistner: Das een nieuwe idd
Hashioka: international die aan zijn tweede seizoen hier begonnen is
Konaté: Tweede seizoen: wel niet zo regelmatig gespeeld
Durkin: Zijn derde seizoen hier als, toch vaak, basisspeler
De Ridder: Derde seizoen hier en 200+ matchen op het hoogste niveau
Suzuki: ZIjn derde seizoen hier, ook al 25 goals in de jupkesleague
Hayashi: Ook een nieuwe inderdaad

Dat er (te) veel verloop is wil ik helemaal in meegaan, maar als ge als dé supervolgers van het Belgisch voetbal dit wedstrijdblad ziet en ge kent er "niemand" van, dan stel ik me toch vragen bij hoe goed ge zijt in uw job...
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Standard - STVV van zaterdag 25 sept 20u45

Bericht door Dreke »

Jebus4life schreef: 30 sep 2021, 11:11
ertee schreef: 29 sep 2021, 18:40 Heb ik dat nu verkeerd gezien of is deze wedstrijd totaal genegeerd op Extra Time?
Wat ik wel jammer vind: "Je kent er echt niemand van" over het wedstrijdblad van STVV, dit vind ik eerder een zwaktebod van de kenners:

...

Dat er (te) veel verloop is wil ik helemaal in meegaan, maar als ge als dé supervolgers van het Belgisch voetbal dit wedstrijdblad ziet en ge kent er "niemand" van, dan stel ik me toch vragen bij hoe goed ge zijt in uw job...
Zelfs dat verloop is dit jaar helemaal geen argument. We hebben het over een acht-tal spelers. Dat is niks schokkend.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie