Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

ertee schreef: 25 jan 2022, 12:28
Jacques schreef: 25 jan 2022, 12:14 Mogelijk is het een plan B of C, omdat andere pistes (Ganvoula?) niets opgeleverd hebben? Dat is toch gewoon schering en inslag bij iedere club tijdens de mercato. Niks om van op te kijken wat mij betreft. Bovendien, hier zou het dan door sommigen als gezichtsverlies beschouwd worden, maar buiten dit forum eerder als een straffe transfer volgens mij. STVV dat een aanvaller bij Standard wegplukt, is niet vanzelfsprekend voor iemand die de (financiële) perikelen van Standard niet volgt. Standard blijft qua uitstraling intrinsiek een (veel) grotere club dan STVV. Bovendien, als een spits doelpunten maakt, maalt er niemand om de manier waarop die hier geraakt is.
Het is net daar dat het schoentje knelt, zeker wat betreft Klauss. 47 wedstrijden (gemiddeld 77min), 9 doelpunten (zijnde 1 goal om de 404 minuten).

Doe dan maar Muleka: 52 wedstrijden (gemiddeld 52min), 15 doelpunten (zijnde 1 goal om de 180 minuten).
Mee eens, maar het ging me eerder over grote woorden als gezichtsverlies en geloofwaardigheid. Muleka of Klauss halen, zou voor mij helemaal geen gezichtsverlies zijn. Dat zijn net als Ganvoula spitsen die hun plaats hebben in de pintjesliga (zonder daarom hoogvliegers of scoremachines te zijn). Als je zo'n speler definitief kan halen is dat (naar onze normen) geen slechte transfer. Geloofwaardigheid en gezichtsverlies zijn pas een probleem als ze uiteindelijk afkomen met -ik zeg maar wat- Vietnamessi of 'grote talenten' ( :Roland:) als Ivan Bulos of Yadin Zaris (intussen beiden op voetbalpensioen).
Laatst gewijzigd door Jacques op 25 jan 2022, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jones »

Huren...en wie dan nog ? Deal over Edmilson ? Muleka misschien. Maar huren ?
Muleka en Ueda wel. Gaan ze nooit doen. Scoutingsapparaat 0,0
Tenzij de kranten duimzuigen omdat ze weer niks info lossen...
1 februari weten we het..
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Roman »

Een vlot scorende spits die er minstens om de 90 min eentje in vlamt die zoekt toch iedereen, zowel in België als daarbuiten. Als je er als STVV zijnde er dan zo een zou vinden zal je heus niet de enige geïnteresseerde zijn en dan is het vooral de vraag of die topspits in kwestie naar ons wil komen, als hij al betaalbaar zou zijn. Even nuchter blijven hierin en zowel een Ueda, een Klaus of een Muleka zouden volgens mij ontegensprekelijk aanwinsten zijn voor STVV.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 24 jan 2022, 21:54
STimVV schreef: 24 jan 2022, 19:46 Guinee is uitgeschakeld op de Africa Cup.
Hopelijk staat Konaté hier snel (en zonder Corona) terug op training. Misschien dat hij tegen Charleroi dan al in de selectie kan zitten.
Dat ze hem maar meteen een verbeterd contract laten ondertekenen. 1 van de weinigen die dat echt verdient.

Het ziet er naar uit dat Durkin de bank straks niet meer zal halen wanneer Konate terug is. Want slechts 3 van de 7 plaatsen op de bank konden tegen Seraing buitenlanders zijn.
Dat wil zeggen 1 verdediger, 1 middenvelder, 1 aanvaller.
Stel u voor dat Delorge en Balongo de komende weken de voorkeur moeten krijgen op Kagawa... :grappig:
Want dat is momenteel de situatie.
Tateishi: idioot.
Ik heb hier meerdere keren op gereageerd.

Je kan geen 10 man op de bank zetten.
Het enige wat "meer Belgen" halen voor nut heeft is meer man in de tribune en de kwaliteit van de Belgen op de bank iets verhogen.

Het is al meerdere keren aangehaald dat Belgen die effectief iets bijbrengen, te duur zijn voor wat ze effectief waard zijn, dan moet je al een Belg gaan halen als "berekende gok".

Nu, daarom heeft DMM direct geïnvesteerd in de jeugdopleiding. Zodat we die Belgen niet moeten gaan halen op latere leeftijd bij andere clubs en daar teveel voor moeten betalen.
In dat opzicht is de werkwijze van Pinto en Tateishi wél verdedigbaar. Want waarom nu teveel betalen voor 2 Belgen en een paardenkop, als je over 1 of 2 jaar ze zo uit je jeugdopleiding kan plukken.

Die zet je dan op de bank, geef je hier en daar een kans en profileer je je voor de komende jaren als club waar je als jeugdspeler wel je kansen krijgt als je geduld hebt, wat u op termijn beter in staat stelt om betere jeugdspelers, zonder inhalige ouders, naar u te laten komen of te laten blijven
Volk op de tribunes zou 1 van de hoogste prioriteiten moeten zijn. Zowel uw sportieve als financiële staat hangt hier van af. Als hiervoor meer Belgen op het Wedstrijdblad nodig zijn is dat een heel makkelijke oplossing volgens mij!

Welke Belgen zijn hier dan de laatste 3 jaar gehaald die niks waard bleken? En ik bedoel Belgen met een staat van dienst in onze competitie. Zelfs Mboyo had op zijn manier een meerwaarde als je ziet wat we nu hebben.

Investeren in een jeugdopleiding om dan een Italiaanse keeper te huren voor 6 maand zodat die uw ‘jeugd’ moet vervangen voor 2 wedstrijden.
En het is dat uw jeugd dit jaar kansen heeft gehad zeker?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door miel »

vdl schreef: 25 jan 2022, 12:30
STVV-fan schreef: 25 jan 2022, 12:19
vdl schreef: 25 jan 2022, 10:17 Ik weet niet of ze het door hebben, maar we hebben Belgen nodig.
Zie mijn reactie op de post van STimVV.
Vorig seizoen kon je het, omdat Maes wist waar ze te halen, maar hier zitten ze alleen met hun neus in Azië, heeft dus niks met uw argumenten te maken.
Scouting dat is het enige wat telt.
Als je al een scouting nodig hebt voor Mboyo , Lavalée en Bruls ,wat een belachelijk argument , toen ze nog 16 jaar waren misschien wel
Velen zijn of waren Mboyo en een Lavaléé al liever kwijt , en Bruls speelt bij stvv het regelmatigst tijdens zijn hele carriere van een meevaller gesproken .( had of heeft de kwaliteiten om bij Belgische top te spelen ) anders ook voor ons onhaalbaar
Trouwens Lavaléé is hier op huur basis , omdat meer dan waarschijnlijk de transfer som te hoog lag .
Maar denk maar niet dat die mannen hier voor een appel en een ei spelen
Ik ga 2 namen noemen van Belgische spelers De Norre en Coufriez beiden hebben bij ons gespeeld en ook de nodige kritiek gekregen
Ze zijn ze komen halen voor respectievelijk 3 miljoen en 2.5 miljoen
Dus als wij zulke spelers willen moeten we deze sommen ook neertellen
Gerkens , mannen als gij wilden hem eerst wegjagen :mrgreen:
Peeters en Gerkens bijvoorbeeld wilden hoger op en wilden hun contract niet meer verlengen
Als er een Belg wordt aangeworven , Koita , die heeft ook vrij snel de stempel van onvoldoende gekregen
Als het allemaal zo simpel is , vraag ik mij toch af waarom jij en sommige anderen hier , nergens als TD aan de slag bent
Zelfs de absolute Belgische topclubs snijden zich in de vingers door de veel te dure Belgen op hun wedstrijd blad te hebben .
Ik hoor hier nog steeds met regelmaat de naam Peeters vallen , gelukkig voor Eupen hebben ze een grandioze seizoens start gehad want ze zijn toch al enkele maanden op de dool , en ook Peeters is niet bij machte om de ploeg op sleeptouw te nemen
Ik vraag mij af wat de bedoeling is van sommigen , niets is nog goed , :bweik:
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door miel »

FANFOREVER schreef: 25 jan 2022, 11:34 Wanneer gaan die beloofde versterkingen hier toekomen. Als het seizoen gedaan is ?
Als we onze match tegen Beerput(schot) winnen hebben we dit seizoen niet eens versterking meer nodig ;)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door lakie »

Muleka met aankoopoptie zou ik nog zo slecht niet vinden.
Werd voor hij naar Standard ging hier ook al vernoemd en stond toen ook in belangstelling van andere grote ploegen.
En misschien kan er inderdaad nog wel iets geregeld worden door dossier Edmilson.

Een andere interessante optie vind ik als je dan toch zou willen huren.
Johannes Eggestein van Antwerp.
Zit daar ook meer op de bank dan hem lief is vermoed ik en met Samatta ook nog op de bank zijn de speelkansen schaars.
Laatst gewijzigd door lakie op 25 jan 2022, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Franz »

lakie schreef: 25 jan 2022, 14:19 Muleka met aankoopoptie zou ik nog zo slecht niet vinden.
Werd voor hij naar Standard ging hier ook al vernoemd en stond toen ook in belangstelling van andere grote ploegen.
En misschien kan er inderdaad nog wel iets geregeld worden door dossier Edmilson.

Een andere interessante optie vind ik als je dan toch zou willen lenen.
Johannes Eggestein van Antwerp.
Zit daar ook meer op de bank dan hem lief is vermoed ik en met Samatta ook nog op de bank zijn de speelkansen schaars.
Huren tot eind van dit seizoen is zinloos, tenzij er een haalbare aankoopoptie geldt.
Volgens mij zijn Ueda, Muleka en Klauss alledrie uitstekende transfers voor STVV, laat maar komen!
Als 1 van die 3 hier volgend seizoen speelt zou dat super zijn, al dan niet voorafgegaan van een periode nog dit seizoen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door lakie »

Franz schreef: 25 jan 2022, 14:24
lakie schreef: 25 jan 2022, 14:19 Muleka met aankoopoptie zou ik nog zo slecht niet vinden.
Werd voor hij naar Standard ging hier ook al vernoemd en stond toen ook in belangstelling van andere grote ploegen.
En misschien kan er inderdaad nog wel iets geregeld worden door dossier Edmilson.

Een andere interessante optie vind ik als je dan toch zou willen lenen.
Johannes Eggestein van Antwerp.
Zit daar ook meer op de bank dan hem lief is vermoed ik en met Samatta ook nog op de bank zijn de speelkansen schaars.
Huren tot eind van dit seizoen is zinloos, tenzij er een haalbare aankoopoptie geldt.
Volgens mij zijn Ueda, Muleka en Klauss alledrie uitstekende transfers voor STVV, laat maar komen!
Als 1 van die 3 hier volgend seizoen speelt zou dat super zijn, al dan niet voorafgegaan van een periode nog dit seizoen.
Ik zeg ook niet dat ik huren zonder aankoopoptie een goed idee vind.
Maar als ze dat van plan zijn, vind ik Eggestein wel een goede optie.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door stvvilvoorde »

Ganvoula mag alvast van het geruchtenlijstje geschrapt worden.
Hij wordt door Cercle gehuurd (zonder optie) tot het einde van het seizoen.

Muleka zou minstens 3M moeten kosten en bekijkt momenteel andere opties.
Klauss wordt door Standard gehuurd van Hoffenheim (met aankoopoptie van 5M) maar twijfelt of STVV wel een goede stap in zijn carriere zou zijn...
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 25 jan 2022, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door vuil rat »

stvvilvoorde schreef: 25 jan 2022, 15:00 Ganvoula mag alvast van het geruchtenlijstje geschrapt worden.
Hij wordt door Cercle gehuurd (zonder optie) tot het einde van het seizoen.
Dan zit er toch wa waarheid in van klaus en die andere
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door tesneusdoek »

stvvilvoorde schreef: 25 jan 2022, 15:00 Ganvoula mag alvast van het geruchtenlijstje geschrapt worden.
Hij wordt door Cercle gehuurd (zonder optie) tot het einde van het seizoen.

Muleka zou minstens 3M moeten kosten en bekijkt momenteel andere opties.
Klauss wordt door Standard gehuurd van Hoffenheim (met aankoopoptie van 5M) maar twijfelt of STVV wel een goede stap in zijn carriere zou zijn...
OK. Mukela dus in ruil voor een minnelijke schikking in de zaak Edmilson die Bruno Venan-zizi uit de bak houdt! :mrgreen: :toppie: :clap:
moanverke
Berichten: 314
Lid geworden op: 26 jul 2011, 18:27

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door moanverke »

Hopelijk heeft Meekers niet voor zijn beurt gesproken. Het duurt nu wel erg lang.
The rules of soccer are very simple, basically it is this: if it moves, kick it. If it doesn't move, kick it until it does. Phil Woosnam - Welsh soccer player and manager.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door vuil rat »

Denk niet dat Muleka of Klaus naar hier komen .Muleka mikt hoger en die klaus gaat ongemotiveerd zijn en na 6 maand is die terug weg het ego van de voetballers den dag van vandaag is te groot aant worden .Die denken allemaal da ze wereld sterren zijn .Maar van mij mogen ze komen ze vrees er voor of ze gaan willen .Waarom is ni proberen Gueye van Oostende ik vind da een goei spitske die toch regelmatig zijn goaltje meepikt
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

Muleka heeft al het potentieel om een topspits te worden, als ze hem definitief/ met aankoopoptie kunnen halen doen we een toptransfer. Heeft als spits ook kwaliteiten die geen enkele aanvaller van ons heeft, en zou zeker een welgekomen versterking zijn. Moest wat aanpassen op en naast het veld in Standard, is ook een wat timide persoon naar het schijnt, maar ik zie dat zeker goedkomen.

Over Klauss ben ik al wat minder enthousiast, ook al is hij niet de stront dat sommigen ervan maken. Alleszins een betere optie dan Ganvoula in mijn ogen.

Maar ALS ze zoveel geld gaan spenderen aan 1 van die twee, mogen ze bij mij toch eerst ook aankloppen bij Eupen. Ngoy blijf ik een fantastische spits vinden en zijn contract loopt eind dit seizoen af, dus qua transferprijs zal er niet veel verschil zijn denk ik. De vraag is natuurlijk of hem zelf wilt komen, maar dat ga je ook pas weten bij het te vragen :)
Plaats reactie