Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door tesneusdoek »

BoemBoem schreef: 21 feb 2022, 16:38
tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 14:26
Elgromi schreef: 21 feb 2022, 13:57
BoemBoem schreef: 21 feb 2022, 13:02
Yellow Feaver schreef: 21 feb 2022, 12:17

Krijgt ge gemakkelijk 1.5 miljoen voor. Niks tegen Durkin, maar prijs/kwaliteit is het best om hem te verkopen en anderen te behouden.
Ik denk dat het misschien ook wel een goed moment is om Durkin te verkopen. Ik vrees dat hij hier niet meer de nodige vooruitgang zal maken om onbetwist basisspeler te worden en blijven.

Qua inzet en mentaliteit altijd een leuke speler gevonden voor ons. Hopelijk voor hem dat hij een mooie club in de MLS krijgt.
Word Durkin volgend seizoen ook geen voetbal belg?
Daar dacht ik ook aan. Houden dus of tenminste duurder dan 1,5 miljoen verkopen aan een andere ploeg uit 1A. Allez, dat is mijn gedacht toch. :stvv:
Waarom aan een 1A ploeg?!
Denkt ge nu écht dat Kortrijk meer gaat betalen dan een ploeg uit de MLS, omdat hij dan voetbal Belg wordt?
Kort antwoord op uw vraag: Ja. :D

In geval van interesse voor een meer genuanceerde mening: Jonge voetbalbelgen/home grown spelers met 1ste klasse ervaring worden systematisch duurder verkocht dan spelers die enkel als buitenlander op het wedstrijdblad kunnen, nog weinig of niet in 1ste hebben gespeeld, een aanpassingsperiode nodig hebben,... In alle geval, aangezien goed verkopen nooit een probleem is geweest voor de tandem Tateishi-Pinto, maak ik me daar niet teveel zorgen om. Ze zullen wel het onderste uit de kan halen en indien er een prijs wordt aangeboden die niet conform is met de markt voor home grown spelers van zijn leeftijd, met zijn ervaring en op zijn positie, zullen ze hem wel hier houden, in de hoop dat hij nog zijn rol kan spelen (op de bank, als invaller, ...) en dat zijn waarde blijft stijgen. Chris Durkin is net 22 geworden (op 8 februari), heeft een goede mentaliteit, is verre van dom en heeft dus nog groeimarge. Ik kan mis zijn, maar dat is wat ik over Durkin denk.
BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door BoemBoem »

tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 18:24
BoemBoem schreef: 21 feb 2022, 16:38
tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 14:26
Elgromi schreef: 21 feb 2022, 13:57
BoemBoem schreef: 21 feb 2022, 13:02
Ik denk dat het misschien ook wel een goed moment is om Durkin te verkopen. Ik vrees dat hij hier niet meer de nodige vooruitgang zal maken om onbetwist basisspeler te worden en blijven.

Qua inzet en mentaliteit altijd een leuke speler gevonden voor ons. Hopelijk voor hem dat hij een mooie club in de MLS krijgt.
Word Durkin volgend seizoen ook geen voetbal belg?
Daar dacht ik ook aan. Houden dus of tenminste duurder dan 1,5 miljoen verkopen aan een andere ploeg uit 1A. Allez, dat is mijn gedacht toch. :stvv:
Waarom aan een 1A ploeg?!
Denkt ge nu écht dat Kortrijk meer gaat betalen dan een ploeg uit de MLS, omdat hij dan voetbal Belg wordt?
Kort antwoord op uw vraag: Ja. :D

In geval van interesse voor een meer genuanceerde mening: Jonge voetbalbelgen/home grown spelers met 1ste klasse ervaring worden systematisch duurder verkocht dan spelers die enkel als buitenlander op het wedstrijdblad kunnen, nog weinig of niet in 1ste hebben gespeeld, een aanpassingsperiode nodig hebben,... In alle geval, aangezien goed verkopen nooit een probleem is geweest voor de tandem Tateishi-Pinto, maak ik me daar niet teveel zorgen om. Ze zullen wel het onderste uit de kan halen en indien er een prijs wordt aangeboden die niet conform is met de markt voor home grown spelers van zijn leeftijd, met zijn ervaring en op zijn positie, zullen ze hem wel hier houden, in de hoop dat hij nog zijn rol kan spelen (op de bank, als invaller, ...) en dat zijn waarde blijft stijgen. Chris Durkin is net 22 geworden (op 8 februari), heeft een goede mentaliteit, is verre van dom en heeft dus nog groeimarge. Ik kan mis zijn, maar dat is wat ik over Durkin denk.
Ik denk net hetzelfde over Durkin als u.
Ver ernaast zullen we niet zijn denk ik.

Over zijn toekomst zullen we idd wel zien wat ze uit hun hoed toveren. Tot op heden hebben ze ons nog niet vaak teleurgesteld bij uitgaande transfers.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Geel-Blauw
Berichten: 822
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Geel-Blauw »

Heeft Dony eigenlijk al een profcontract?
Nie zievere, speile!
Esteeveevee
Berichten: 1046
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Esteeveevee »

Geel-Blauw schreef: 21 feb 2022, 19:19 Heeft Dony eigenlijk al een profcontract?
Dat komt wel. 24 uur geleden was hij nog een spookspeler. Niemand kende hem. Die komt er wel.

De grote vraag is gaan er wat fans terugkeren tegen KV Mechelen.
Deze ingesteldheid mag wel wat weerklank kennen. 5000 mensen in de tribune zou eens goed doen.
De toekomst van STVV hangt grotendeels af van de fans. Keren ze terug of niet ?
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Guggenheimer »

Als Durkin inderdaad voetbalbelg wordt, zou ik hem niet laten gaan. En al zeker niet voor 1.5 miljoen.

Niet dat hij een onbetwiste basisspeler voor mij is en ik ben zelf niet helemaal overtuigd dat hij dat kan worden.
Maar hij kan het niveau van de competitie aan, kent de ploeg, heeft nog wat progressiemarge ... .

Een dergelijke speler die (voetbal)belg is, koop je niet voor 1.5 miljoen en al zeker niet op die leeftijd.

Dus tenzij je er zeker van bent dat er spelers uit de jeugdwerking aankomen die evenwaardig zijn, zou ik hem absoluut niet verkopen.
Tenzij hij natuurlijk geen redelijk nieuw contract wil ondertekenen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Mogelijk zal de privé-situatie van Durkin ook een rol spelen. Zijn vriendin speelt in een Amerikaans universiteitsteam. Als hij hier enkel nog de bank warm houdt, zal het misschien wel kriebelen om terug te keren naar de MLS.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Yellow Feaver »

Guggenheimer schreef: 21 feb 2022, 20:29 Als Durkin inderdaad voetbalbelg wordt, zou ik hem niet laten gaan. En al zeker niet voor 1.5 miljoen.

Niet dat hij een onbetwiste basisspeler voor mij is en ik ben zelf niet helemaal overtuigd dat hij dat kan worden.
Maar hij kan het niveau van de competitie aan, kent de ploeg, heeft nog wat progressiemarge ... .

Een dergelijke speler die (voetbal)belg is, koop je niet voor 1.5 miljoen en al zeker niet op die leeftijd.

Dus tenzij je er zeker van bent dat er spelers uit de jeugdwerking aankomen die evenwaardig zijn, zou ik hem absoluut niet verkopen.
Tenzij hij natuurlijk geen redelijk nieuw contract wil ondertekenen.
Je kan niet roepen op de jeugd als je EN titularissen EN back-ups voorziet. Stel dat we voor de drie centrale middenvelders Bruls, De Ridder, Kagawa, Reitz, Konate, Durkin en Lavaléé/Bauer hebben. Stel nog dat er enkele vertrekken en die vervangt door de nodige kwaliteit. Wanneer krijg je dan je kansen een Delorge/Van Dessel/Steuckers zijnde?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

tesneusdoek schreef: 02 feb 2022, 15:45
Halenaar schreef: 02 feb 2022, 15:39 Jup, weer het zoveelste potje negatieve framing van de persjongens. Niet dat Voetbalbelgie zoveel betekent buiten deze regio, maar bon.

Er zijn trouwens een paar fouten in het artikel, Koita heeft bijvoorbeeld een langer contract. En als hij een beetje moeite had gedaan had hij ook wel gezien dat Kagawa heeft getekend tot eind volgend seizoen. Zelf juiste informatie vinden is wat moeilijk als je het niet rechtstreeks van dit forum haalt hé Dimi ;)

En de rest van wie het contract afloopt mogen van mij ook vertrekken hoor, buiten Steuckers en misschien Tex. Van de huurlingen kan alleen Lavalee echt overtuigen, en Reitz is ook wel een leuk talent. Maar van de rest ga ik ook niet rouwig zijn als ze vertrekken. Veel drama proberen te verkopen voor niks als je het mij vraagt.
Dat was ook mijn eerste gedacht...halve waarheden en leugens...puur opportunisme en stemmingmakerij. Diezelfde oefening over aflopende contracten mag onze vriend Dimitri trouwens eens bij alle eersteklassers maken. Er zal niet veel anders dan hier uit de bus komen. :stvv:
Nog eens even op terugkomen: Koita verkondigde gisteren op TVL sportcafé dat hij nog een contract voor vier jaar heeft.

Dat is nogal iets anders dan tot eind dit seizoen he Dimitri Charles ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

Ito trouwens al voor de derde week op rij opgenomen in het elftal van de week van de Duitse 3de klasse.
ertee
Berichten: 481
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door ertee »

Esteeveevee schreef: 21 feb 2022, 20:00
Geel-Blauw schreef: 21 feb 2022, 19:19 Heeft Dony eigenlijk al een profcontract?
Dat komt wel. 24 uur geleden was hij nog een spookspeler. Niemand kende hem. Die komt er wel.

De grote vraag is gaan er wat fans terugkeren tegen KV Mechelen.
Deze ingesteldheid mag wel wat weerklank kennen. 5000 mensen in de tribune zou eens goed doen.
De toekomst van STVV hangt grotendeels af van de fans. Keren ze terug of niet ?
Samen met Delorge U18-international. Kan je bezwaarlijk een spookspeler noemen. Denk dat velen hier hem toch wel kennen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

Tex zijn contract is automatisch verlengd!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jan Bulder »

Halenaar schreef: 22 feb 2022, 15:12 Tex zijn contract is automatisch verlengd!
Goed werk :toppie:
Jacobus
Berichten: 119
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacobus »

Halenaar schreef: 22 feb 2022, 15:12 Tex zijn contract is automatisch verlengd!
Het feit dat Hollerbach hem een aantal basisplaatsen ontzegde - allicht op aandringen van het bestuur dat in eerste instantie zijn contract niet wou verlengen - ten voordele van Pius kost STVV misschien deelname aan play-off 2.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Tateishi en Pinto geraken er maar niet van af. :mrgreen:
Blij met de verlenging die, ondanks de leeftijd, ook gewoon terecht is want de beste verdediging is ook dit seizoen weer gewoon met Teixeira. Dat is ene trage verdediging die laag moet spelen, maar de beschikbare alternatieven zijn stuk voor stuk een pak minder. Je mag je als CEO en TD wel eens vragen beginnen stellen, als je twee seizoenen op rij punten opsmoddert en de mensen de kast opjaagt door de Pius'en en Mmaee's van deze wereld te pushen ten koste van Teixeira (en Buatu for that matter, al is dat misschien eerder Hollerbach).
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Yellow Feaver »

Dit past alvast in de signalen die de supporters gevraagd hebben. Een kleine stap in de goede richting!
Plaats reactie