Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Staaien
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2021, 21:24
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Staaien »

Jones schreef: 23 jan 2022, 18:06 Kagawa zit op het vliegtuig. Hij post het net op facebook van STVV
zat die wel in Japan ?

volgens hbvl is em al in het land

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220123_96366997
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Yellow Feaver »

BoemBoem schreef: 23 jan 2022, 20:57
Lukske de Lange schreef: 23 jan 2022, 19:15
BoemBoem schreef: 23 jan 2022, 18:29
Lukske de Lange schreef: 23 jan 2022, 15:04
nepike schreef: 23 jan 2022, 14:53 Van Dessel is geen eersteklassemateriaal , nu niet en in een paar jaar nog niet. Steuckers wel volgens mij. Stvv moet eens sneller afscheid nemen van spelers waarvoor 1 ste te hoog gegrepen is (Janssens /balongo / van Dessel )
Ik kan je mening begrijpen, maar Van Dessel heeft echt wel betere voeten dan Janssens en zeker Balongo!
Zijn lengte speelt in zijn nadeel. Maar tijdens de zomer heeft hij enorm aan zijn fysiek gewerkt en zijn duelkracht verhoogd.

Zo dwong hij ook enkele basisplaatsen af voor zijn blessure. Toegegeven hij zal hoogstwaarschijnlijk schipperen tussen bank en basis. Maar als hij dat niveau na zijn revalidatie terugvindt vind ik hem niet slechter dan Durkin hoor.

Steuckers oké, die heeft potentieel. Maar eveneens was hij hier deze zomer al graag weg. Dus plaats ik twijfels bij zijn mentaliteit toen, net komen piepen bij A-kern, deftig invallen en dan al vertrekken...DMM wou hem toen niet laten gaan naar verluidt.

Persoonlijk zie ik meer in Delorge van potentieel, maar eerst zien of hij dat vermoeden kan bevestigen natuurlijk 😉
Steuckers die weg wou? Dat is het allereerste dat ik daar over hoor. Wat meer uitleg aub?
Ik refereer hiervoor naar een post van Yellow Feaver, daterend van vorig jaar 8 juni
Yellow Feaver schreef: 08 jun 2021, 17:47 3) Als we alles eens wisten...inderdaad, zo was er Steuckers die enkele weken een serieuze stap kon en wou zetten toch maar netjes gehouden ipv ten gelde gemaakt.
Nooit iets over opgevangen.
Er was interesse voor Steuckers uit het buitenland waar er toch een mooie som werd geboden voor een belofte. Ook zou Maes geprobeerd hebben om hem daarna mee te nemen naar Wilrijk. Van het verhaal Maes en Wilrijk ben ik wel een pak minder zeker dan de interesse uit het buitenland.
Lukske de Lange
Berichten: 1255
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

In het achterhoofd houdend dat hij van Genk terug naar STVV is gekomen, en dan opnieuw zonder hier iets te bewijzen al had willen weggaan...
Persoonlijk stel ik me dan vragen bij zijn mentaliteit TOEN, ondertussen hoop ik dat hij bijgeleerd heeft én zich eerst wil bewijzen hier, voor hij gaat.

Eigenlijk het enige om te onthouden uit dit alles, is dat DMM een beloftevolle Belg dus niet zomaar snel ten gelde heeft gemaakt.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Franz »

Stel dat je voorzitter/eigenaar van STVV bent vandaag: wat zou jij doen?
De ploeg is quasi zeker gered, voor de top 8 en dus de POII komen we niet meer in aanmerking, in de beker liggen we er uit.
Dus niets meer te winnen of te verliezen dit seizoen...
Ik zou puur naar volgend seizoen toewerken.
En dus is Teixeira spijtig genoeg geen prioriteit meer, en zou ik de aanvallers Hara en Hayashi en Koita maximaal laten spelen om te zien of er wat van komt, snel beslissen ivm de gehuurden (Lavalée en Reitz zou ik houden, Pius???), Kagawa laten roderen, etc.
Wat mij betreft: als er nog wintertransfers zouden gedaan worden, dan helemaal met het oog op volgend seizoen, anders heeft het geen zin (die nemen dan zelfs nog de plek van anderen in). Dus niet huren tot eind van het seizoen, tenzij met een haalbare aankoopoptie.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Valt zeker iets voor te zeggen. Gezien ons gebrek aan handelingssnelheid zouden we er goed aan doen om nu al enkele transfers te doen met het oog op volgend seizoen. Die zijn er bij de start van de voorbereiding dan in ieder geval wel al bij.
Een klassieke uitleenbeurt valt daarmee niet te rijmen, een verkapte transfer (zoals Lavalée en Pius meer en meer lijken te zijn) kan eventueel wel.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4185
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef: 24 jan 2022, 11:31 Stel dat je voorzitter/eigenaar van STVV bent vandaag: wat zou jij doen?
De ploeg is quasi zeker gered, voor de top 8 en dus de POII komen we niet meer in aanmerking, in de beker liggen we er uit.
Dus niets meer te winnen of te verliezen dit seizoen...
Ik zou puur naar volgend seizoen toewerken.
En dus is Teixeira spijtig genoeg geen prioriteit meer, en zou ik de aanvallers Hara en Hayashi en Koita maximaal laten spelen om te zien of er wat van komt, snel beslissen ivm de gehuurden (Lavalée en Reitz zou ik houden, Pius???), Kagawa laten roderen, etc.
Wat mij betreft: als er nog wintertransfers zouden gedaan worden, dan helemaal met het oog op volgend seizoen, anders heeft het geen zin (die nemen dan zelfs nog de plek van anderen in). Dus niet huren tot eind van het seizoen, tenzij met een haalbare aankoopoptie.
er zijn nog 11 matchen te spelen, het is toch nog te snel om te zeggen we zijn gered.
Tuurlijk, het moet al heel mislopen om nu nog voorlaatste te eindigen, maar denk toch dat je nog een punt of 7 nodig hebt om op beide oren te kunnen slapen.
Heel zeker zou 75% van het werk nu gericht moeten zijn op volgend seizoen.
Maar je kan dit wel hier zeggen voor de zoveelste keer, vrees dat het toch opnieuw in dovemansoren zal vallen en we naar goede gewoonte weer de voorbereiding en seizoensstart met een ondermaatse en afgeroomde kern mogen doormaken.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Yellow Feaver »

Franz schreef: 24 jan 2022, 11:31 Stel dat je voorzitter/eigenaar van STVV bent vandaag: wat zou jij doen?
De ploeg is quasi zeker gered, voor de top 8 en dus de POII komen we niet meer in aanmerking, in de beker liggen we er uit.
Dus niets meer te winnen of te verliezen dit seizoen...
Ik zou puur naar volgend seizoen toewerken.
En dus is Teixeira spijtig genoeg geen prioriteit meer, en zou ik de aanvallers Hara en Hayashi en Koita maximaal laten spelen om te zien of er wat van komt, snel beslissen ivm de gehuurden (Lavalée en Reitz zou ik houden, Pius???), Kagawa laten roderen, etc.
Wat mij betreft: als er nog wintertransfers zouden gedaan worden, dan helemaal met het oog op volgend seizoen, anders heeft het geen zin (die nemen dan zelfs nog de plek van anderen in). Dus niet huren tot eind van het seizoen, tenzij met een haalbare aankoopoptie.
Misschien nog iets te vroeg. Maar naar volgend seizoen werken is een must, want er gaat nog nooit zoveel werk op de plank gelegen hebben dan dat er naar volgend seizoen toe is. In deze optiek is het dan wel niet nodig voor nog een doelman te huren. Tenzij je hem hier op de bank gaat stallen voor als er iets gebeurd bij Vanmarsenille.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Piana »

In dat opzicht... Is het risico dan zo groot om 2 matchen met Vanmarsenille te spelen?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Piana »

Als we het over jeugdopleiding hebben. Kan iemand mij verklaren waarom onze jeugd (maar niet alleen die van ons, ook die van andere Belgische ploegen) meestal wel goed kan sjotten maar steeds pezewevers 1e klas zijn? Allemaal afgetraind, maar enorm weinig body. Rob Schoofs is nu pas man aan het worden, die is sewis 28 jaar. Die moeten dan gedropt worden in een competitie die bekend staat om zijn lijfelijk spel, en die van ons dan nog eens in een ploeg die het nog eens extra moet hebben van potig voetbal...

Als je dan Franse, Duitse of Engelse jongens ziet van 20... Dat is qua body meestal toch wel net iets anders.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jebus4life
Berichten: 1280
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jebus4life »

Even inhaken op de discussie hierboven. Met 7 punten uit 11 ben je 99,99% gered. Of er moeten hele bijzondere dingen gebeuren. Dan maakt het in se bitter weinig uit wat de overige teams doen.

Bovendien spelen we, op Eupen en Seraing na (die de beiden geklopt hebben, al sjance...) tegen alle ploegen onder ons. Als ge tegen 5 van de 6 laatste ploegen niet wat punten pakt, tsja, dan verdient ge niet beter dan te zakken.... En dan krijgt ge nog eens 6 "gratis matchen" tegen ploegen boven u om wat punten weg te graaien...

*Ik zie net, we krijgen Union wel op een lekker moment. Die hebben hun vierluik Genk-Brugge-Anderlecht-Antwerp en daarna mogen wij naar daar. Zou mentaal toch wat decompressie kunnen geven na die 4 matchen. Of ge daardoor iets gaat rapen is iets anders, maar in Brussel zijn ze alleen met die 4 matchen bezig. Die worden 6 februari wakker en beseffen "Tiens, is de competitie niet gedaan nu? Hoe, de appelboeren komen volgend weekend?"
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door tesneusdoek »

Yellow Feaver schreef: 24 jan 2022, 11:56
Franz schreef: 24 jan 2022, 11:31 Stel dat je voorzitter/eigenaar van STVV bent vandaag: wat zou jij doen?
De ploeg is quasi zeker gered, voor de top 8 en dus de POII komen we niet meer in aanmerking, in de beker liggen we er uit.
Dus niets meer te winnen of te verliezen dit seizoen...
Ik zou puur naar volgend seizoen toewerken.
En dus is Teixeira spijtig genoeg geen prioriteit meer, en zou ik de aanvallers Hara en Hayashi en Koita maximaal laten spelen om te zien of er wat van komt, snel beslissen ivm de gehuurden (Lavalée en Reitz zou ik houden, Pius???), Kagawa laten roderen, etc.
Wat mij betreft: als er nog wintertransfers zouden gedaan worden, dan helemaal met het oog op volgend seizoen, anders heeft het geen zin (die nemen dan zelfs nog de plek van anderen in). Dus niet huren tot eind van het seizoen, tenzij met een haalbare aankoopoptie.
Misschien nog iets te vroeg. Maar naar volgend seizoen werken is een must, want er gaat nog nooit zoveel werk op de plank gelegen hebben dan dat er naar volgend seizoen toe is. In deze optiek is het dan wel niet nodig voor nog een doelman te huren. Tenzij je hem hier op de bank gaat stallen voor als er iets gebeurd bij Vanmarsenille.
Ik zou graag de echte (of volledige) reden achter de huur van die keeper kennen... Zou er eventueel een aankopoptie mogelijk zijn en hebben ze die aangetrokken om hem in de toekomst voor een enorme meerwaarde te verkopen? Wordt er op die manier toenadering gezocht tot één of andere club of makelaar die ons in de toekomst nog mooie transfers kan bezorgen? Ik vermoed toch dat het om meer gaat dan een doublure te hebben voor als er nog blessure- of kaartenlast is in het doel... :boemel:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

Of Schmidt vertrekt misschien. Een tijdje geleden was hij er niet bij omwille van privé redenen, en niemand weet hier wat er juist scheelde.

Kan zijn dat hij terug naar Japan wilt om familiale redenen, kan ook zijn dat er niks meer aan de hand is :)
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Positivo »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat een Vd kinderen ziek was…. Later zag ik hem met vrouw EN kinderen in een warenhuis
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door pat@ »

Russo, nog niet officieel voorgesteld, gaat morgen het doel verdedigen. Ik hou mijn hart vast aangezien hij de competitie niet kent.
Jebus4life
Berichten: 1280
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jebus4life »

Ja, ik vind Russo toch ook een opvallende huur... Ik kan er geen reden voor vinden. Geraakt niet in doel bij een Serie B ploeg en komt dan 6 maanden naar ons?

Oftewel is het effectief een bijzonder nodeloze transfer voor 2 wedstrijden. Oftewel verwachten ze een vertrek van Schmidt+Steppe in de zomer en willen ze hem nu een paar maand huren om hem komende zomer misschien een gans jaar naar hier te halen als eerste keeper indien hij meevalt? Gezien Sassuolo 2,5 jaar terug 7 miljoen voor hem op tafel heeft gesmeten (en hij nog altijd maar 20 is).

Op kortetermijn zie ik echt 0 reden, tenzij je echt 0,0 toekomst ziet in Vanmarsinelle.
Op middellange termijn zie ik het nog minder, behalve komend jaar als eerste keeper als je verwacht van zowel Schmidt als Steppe afscheid te nemen.
Op lange termijn zie ik het helemaal niet (tenzij natuurlijk Sassuolo echt van hem afwilt omdat ze geen toekomst zien, maar dan gaat zo iemand toch eerder naar de Serie B (of zelfs Serie C) lijkt me)
Plaats reactie