Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Geel-Blauw »

Als je zo een groot talent bent wil je toch spelen, hij moet toch ook weten dat hij in principe hier maar 2 wedstrijden zal spelen? Of hij gelooft dat hij Schmidt hier op de bank gaat houden..
Ik vraag me af of we een verzoek hebben gedaan bij Japan om Schmidt niet op te roepen voor deze interland periode, zit daar toch maar op de bank. Zou in ieder geval een veel goedkopere oplossing geweest zijn
Nie zievere, speile!
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door miel »

Piana schreef: 24 jan 2022, 12:23 In dat opzicht... Is het risico dan zo groot om 2 matchen met Vanmarsenille te spelen?
Sportief gezien niet .
Maar stel je voor dat hij in één van die matchen blundert , dan is hij hiervoor de rest van zijn leven als stvv speler persona non grata
Er zijn er hier al een aantal geweest die dat aan de lijve mochten ondervinden .
Van Crombrugge , Boeckx , Moris en ei zo na zelfs Mignolet
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

How how, Boeckx heeft zijn kansen hier letterlijk zelf de gracht ingereden. En Moris blijft ne vliegenvanger eerste klas die ons de promotie door de neus geboord heeft. Die mocht in feite nog niet klagen over zijn behandeling, als ge ziet wat die ervan gebakken heeft. Wel akkoord wat Mignolet en Van Crombrugge betreft.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STimVV »

Guinee is uitgeschakeld op de Africa Cup.
Hopelijk staat Konaté hier snel (en zonder Corona) terug op training. Misschien dat hij tegen Charleroi dan al in de selectie kan zitten.
Dat ze hem maar meteen een verbeterd contract laten ondertekenen. 1 van de weinigen die dat echt verdient.

Het ziet er naar uit dat Durkin de bank straks niet meer zal halen wanneer Konate terug is. Want slechts 3 van de 7 plaatsen op de bank konden tegen Seraing buitenlanders zijn.
Dat wil zeggen 1 verdediger, 1 middenvelder, 1 aanvaller.
Stel u voor dat Delorge en Balongo de komende weken de voorkeur moeten krijgen op Kagawa... :grappig:
Want dat is momenteel de situatie.
Tateishi: idioot.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

Ik vermoed dat Shinji wel gehaald is om minstens de plek van Reitz in te vullen/nemen dit seizoen, op termijn.

Zelf verwacht ik hem pas binnen een maand fit genoeg voor onze coach. Zie hem eerder als vervanger van Lee/Ito in de kern.
Elke wedstrijd dat hij start of minstens 30 minuten maakt in de reguliere competitie = vooruitgang op dat vlak voor mij.

Maar volgend seizoen liggen mijn verwachtingen voor Shinji wel hoger, dan moet hij de ploeg kunnen (mee)dragen en ongeveer Suzuki's positie bekleden (onder Hollerbach). Aangever voor de spits(en) die in scoringspositie komen.

Ps: ik lees overal hier dat Russo morgen start? Heeft Hollerbach dat gezegd? Want evengoed zet hij morgen diegene die wel verschillende trainingen gemaakt én zich daar bewezen heeft.
Staaien
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2021, 21:24
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Staaien »

In het belang staat toch een artikel https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220124_94806271

“Alessandro mag zich meteen bewijzen want Kenny is nog niet fit”, knikte Hollerbach. “We zullen zien hoe hij het er van af brengt. Vandaag trainde hij voor het eerst met ons mee. Mijn eerste indruk is alvast goed.”

ook eindelijk eens iets over Filippov
Ik heb Oleksandr in de zomer al meegedeeld dat het moeilijk zou worden voor hem toen bleek dat Suzuki zou blijven en Hayashi kwam”, gaf Hollerbach toe. “Oleksandr is een topkerel met een goede attitude, ik kan hem werkelijk niets verwijten. Maar het is beter dat hij naar een oplossing zoekt. Het speelt ook niet in zijn voordeel dat hij geen Belgisch paspoort heeft. Die regel van zes Belgen op het wedstrijdblad is nefast voor de samenstelling van onze kern.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Dit is de wereld op zijn kop. De regel speelt vanzelfsprekend in het nadeel van Filippov, maar het begint allemaal bij een TD en CEO die daar na 3 seizoenen nog altijd niet deftig mee kunnen omgaan in de samenstelling van de kern. De regel is duidelijk en al enkelen jaren dezelfde, deal with it.
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

Staaien schreef: 24 jan 2022, 20:51 In het belang staat toch een artikel https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220124_94806271

“Alessandro mag zich meteen bewijzen want Kenny is nog niet fit”, knikte Hollerbach. “We zullen zien hoe hij het er van af brengt. Vandaag trainde hij voor het eerst met ons mee. Mijn eerste indruk is alvast goed.”
Interessant dat hij inderdaad ineens de voorkeur krijgt. Mogelijk beseffen ze dat Steppe en Schmidt hier geen jaar/jaren meer gaan blijven.

En om de eigen jeugd nog rustig te laten groeien, alhoewel Wim zijn contract mogelijk afloopt dit seizoen (?), testen ze nu deze jongen als young potential in doel (mét doorverkoop waarde na aankoop)

Want anders zie ook ik weinig nut van hem te halen nu ;)

OF het moet zijn om de Italiaanse fanbase in de ruime omgeving aan te trekken :D
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef: 24 jan 2022, 19:46 Guinee is uitgeschakeld op de Africa Cup.
Hopelijk staat Konaté hier snel (en zonder Corona) terug op training. Misschien dat hij tegen Charleroi dan al in de selectie kan zitten.
Dat ze hem maar meteen een verbeterd contract laten ondertekenen. 1 van de weinigen die dat echt verdient.

Het ziet er naar uit dat Durkin de bank straks niet meer zal halen wanneer Konate terug is. Want slechts 3 van de 7 plaatsen op de bank konden tegen Seraing buitenlanders zijn.
Dat wil zeggen 1 verdediger, 1 middenvelder, 1 aanvaller.
Stel u voor dat Delorge en Balongo de komende weken de voorkeur moeten krijgen op Kagawa... :grappig:
Want dat is momenteel de situatie.
Tateishi: idioot.
Ik heb hier meerdere keren op gereageerd.

Je kan geen 10 man op de bank zetten.
Het enige wat "meer Belgen" halen voor nut heeft is meer man in de tribune en de kwaliteit van de Belgen op de bank iets verhogen.

Het is al meerdere keren aangehaald dat Belgen die effectief iets bijbrengen, te duur zijn voor wat ze effectief waard zijn, dan moet je al een Belg gaan halen als "berekende gok".

Nu, daarom heeft DMM direct geïnvesteerd in de jeugdopleiding. Zodat we die Belgen niet moeten gaan halen op latere leeftijd bij andere clubs en daar teveel voor moeten betalen.
In dat opzicht is de werkwijze van Pinto en Tateishi wél verdedigbaar. Want waarom nu teveel betalen voor 2 Belgen en een paardenkop, als je over 1 of 2 jaar ze zo uit je jeugdopleiding kan plukken.

Die zet je dan op de bank, geef je hier en daar een kans en profileer je je voor de komende jaren als club waar je als jeugdspeler wel je kansen krijgt als je geduld hebt, wat u op termijn beter in staat stelt om betere jeugdspelers, zonder inhalige ouders, naar u te laten komen of te laten blijven
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef: 24 jan 2022, 21:54
STimVV schreef: 24 jan 2022, 19:46 Guinee is uitgeschakeld op de Africa Cup.
Hopelijk staat Konaté hier snel (en zonder Corona) terug op training. Misschien dat hij tegen Charleroi dan al in de selectie kan zitten.
Dat ze hem maar meteen een verbeterd contract laten ondertekenen. 1 van de weinigen die dat echt verdient.

Het ziet er naar uit dat Durkin de bank straks niet meer zal halen wanneer Konate terug is. Want slechts 3 van de 7 plaatsen op de bank konden tegen Seraing buitenlanders zijn.
Dat wil zeggen 1 verdediger, 1 middenvelder, 1 aanvaller.
Stel u voor dat Delorge en Balongo de komende weken de voorkeur moeten krijgen op Kagawa... :grappig:
Want dat is momenteel de situatie.
Tateishi: idioot.
Ik heb hier meerdere keren op gereageerd.

Je kan geen 10 man op de bank zetten.
Het enige wat "meer Belgen" halen voor nut heeft is meer man in de tribune en de kwaliteit van de Belgen op de bank iets verhogen.

Het is al meerdere keren aangehaald dat Belgen die effectief iets bijbrengen, te duur zijn voor wat ze effectief waard zijn, dan moet je al een Belg gaan halen als "berekende gok".

Nu, daarom heeft DMM direct geïnvesteerd in de jeugdopleiding. Zodat we die Belgen niet moeten gaan halen op latere leeftijd bij andere clubs en daar teveel voor moeten betalen.
In dat opzicht is de werkwijze van Pinto en Tateishi wél verdedigbaar. Want waarom nu teveel betalen voor 2 Belgen en een paardenkop, als je over 1 of 2 jaar ze zo uit je jeugdopleiding kan plukken.

Die zet je dan op de bank, geef je hier en daar een kans en profileer je je voor de komende jaren als club waar je als jeugdspeler wel je kansen krijgt als je geduld hebt, wat u op termijn beter in staat stelt om betere jeugdspelers, zonder inhalige ouders, naar u te laten komen of te laten blijven
Ik kan u op bepaalde punten volgen in uw redenering.
Het is niet de bedoeling om té veel te betalen aan een matige belg. Maar het is ook niet de bedoeling om té veel te betalen aan een matige buitenlander.
De balans moet gewoon beter zijn dan nu het geval is. Het heeft geen zin om 10 te dure belgen te kopen als er iedere week 4 van die dure mannen op de tribune zitten. Maar het heeft ook geen zin om 20 buitenlanders te hebben terwijl er maximum 12 op de fiche kunnen staan. Hetgeen we nu voor hebben.
De belgen zijn meestal sterkhouders die als kapstok dienen. Jij spreekt over die belgen als "dure berekende gok".
Maar wij betaalden 1,5M voor Filipov, 1M voor Lee, 1,5M voor Ito. Etc.
DAT zijn toch veel duurdere en veel grotere gokken dan spelers a la : Bruls, Lavalee, Buatu, Mboyo, Dion Cools, Stef Peeters, Gerkens, DeWaele,Emond(200k),VanDamme, Gano, enz.
Er zijn hier ook heel weinig belgische spelers echt mislukt de vorige jaren. We haalden er natuurlijk ook niet veel ... maar de risicofactor is bij een belg nu net kleiner dan bij die buitenlander. Stef Peeters was goedkoper dan Johny Lucas, en er is geen duscussie over wie de grootste gok was. (Bijvoorbeeld)
Belgen moeten niet per sé te duur zijn. Maar je moet ze wel zoeken, en vooral kunnen overtuigen.

Ideaal is natuurlijk dat er enkele belgen uit de jeugd bij de 18 zijn. Maar dan toch vooral omdat ze goed genoeg zijn. En ik twijfel of er veel zijn die op hun 18a19a20j bij stvv zitten. Want op die leeftijd zijn er niet veel die daar klaar voor zijn. Zelfs niet in de opleidingen van de topclubs.

Momenteel zit de balans helemaal verkeerd.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STVV1924 »

Jao Klauss naar STVV?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Positivo »

STVV1924 schreef: 25 jan 2022, 06:53 Jao Klauss naar STVV?
Sorry he mannen. Dan haalt ge beter niks. Die is niet beter dan Hara.
Dikke
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Dikke »

STVV1924 schreef: 25 jan 2022, 06:53 Jao Klauss naar STVV?
7 goals op 2 seizoenen bij Standard, uw 2 jappaners vooraan. 6 goals op een half seizoen waarvan Hara er 3 scoort in de laatste 4 wedstrijden. Ik zou weten waar ik voor zou kiezen.... :roll:
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door wiekes »

Daar gaat Standart direct aan meewerken zo goede vrienden zijn het nu ook niet, of Standart zou iets willen regelen dat Stvv hun klacht zou laten vallen?
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jean-Paul »

STVV1924 schreef: 25 jan 2022, 06:53 Jao Klauss naar STVV?
Ik hoop dat dit een kwakkel is. Brengt niks bij, kan amper een bal stoppen , statische stijve spits zonder versnelling, laat staan dat hij een tegenstander kan uitschakelen. Nutteloos.
Plaats reactie