Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door vdl »

Ik weet niet of ze het door hebben, maar we hebben Belgen nodig.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat hiervan te denken. Qua perceptie zou het wel een coup zijn, STVV dat een spits bij Standard gaat wegplukken en niet bij de beloften, maar indruk maken ze dit seizoen niet, met een uitleenbeurt zonder meer zijn we niets naar volgend seizoen toe evenmin (en een optie van 3 of 5 miljoen is niets voor ons) en als beiden ook nog eens liever hun neus zouden ophalen, tja... Gemengde gevoelens hierbij. Kan even goed een kwakkel zijn. Als ik dan toch mag kiezen, doe dan maar Muleka in een constructie waarbij we, indien we dat wensen, hem na dit seizoen kunnen overnemen in ruil voor de schadeclaim voor Junior (in kind payment).
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Positivo »

Het is ook niet ondenkbaar dat ze eieren voor hun geld willen.
Wie zegt dat ze anders ooit iets zien van de transferfraude van Edmilson.
Venanzi binnenkort in prison en Standard geen licentie, begin er dan maar aan om die schuld binnen te halen. Een kei kun je niet stropen.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door voetballiefhebber »

Anneke schreef: 25 jan 2022, 09:58 Nog nieuws over Ueda? Dacht toch dat dat volgens Japanse media toch ook een definitieve overname zou gaan?
Eventueel in de deal met Suzuki?

Die zit alleszins op stage met de nationale ploeg. Heeft in de laatste wedstrijd nog een hattrick gescoord.
Denk dat ik hem liever zou willen zien bij STVV dan de niet scorende Klauss en/of Muleka.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door tesneusdoek »

ertee schreef: 25 jan 2022, 07:57 Ik begrijp vooral niet dat wij nog enige vorm van onderhandeling willen aangaan met die club.
Waarschijnlijk is dat net de bedoeling: Standard biedt ons die spelers aan in ruil voor een (gedeeltelijke) minnelijke schikking omtrent de Edmilsonaffaire en zo raken ze ook een deel van hun te hoge loonlasten kwijt. Aan ons (Hollerbach, Tateishi en Pinto dus) om te zien of we iets kunnen doen met Muleka en Klauss en of we die als niet homegrown-spelers op het wedstrijdblad krijgen naast onze Japanners, Duiters,...

Ik zie trouwens dat Jackson Muleka net geen voetbalbelg kan worden... Hij voetbalt sinds seizoen 20-21 in België, is dus nu aan zijn tweede seizoen hier bezig en wordt op 24 oktober (tijdens zijn derde seizoen in België) 23 jaar. Klauss komt hier op zijn 24ste helemaal niet meer voor in aanmerking.

Dit zegt het reglement:
Alle clubs van het profvoetbal 1A en 1B dienen volgende lijsten via het toepasselijke digitale platform in te dienen en in stand te houden:
1° een lijst van maximaal 25 spelers ouder dan U21, waarvan er minimaal 8 dienen opgeleid te zijn door Belgische clubs (dit zijn spelers die vóór hun 23ste verjaardag minstens drie volledige seizoenen zijn gekwalificeerd geweest voor een club in België*), er mee rekening houdende dat minimaal 3 spelers dienen te beantwoorden aan de bijkomende vereiste dat zij reeds voor hun 21ste verjaardag aan deze voorwaarde dienen te voldoen . Indien deze minima niet worden bereikt, mogen deze niet vervangen worden door spelers die niet beantwoorden aan deze vereisten.
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door FANFOREVER »

Wanneer gaan die beloofde versterkingen hier toekomen. Als het seizoen gedaan is ?
:stvv:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef: 25 jan 2022, 11:17
Anneke schreef: 25 jan 2022, 09:58 Nog nieuws over Ueda? Dacht toch dat dat volgens Japanse media toch ook een definitieve overname zou gaan?
Eventueel in de deal met Suzuki?

Die zit alleszins op stage met de nationale ploeg. Heeft in de laatste wedstrijd nog een hattrick gescoord.
Denk dat ik hem liever zou willen zien bij STVV dan de niet scorende Klauss en/of Muleka.
Muleka zie ik alvast meer zitten dan Klauss.
Scoren allebei niet veel dit seizoen, maar Muleka lijkt me meer potentieel te hebben.
Is (naar analogie met Suzuki) ook beste speler van de afrikaanse champions league geweest.
Als het is om enkel te huren tot einde seizoen, mogen ze allebei in Luik blijven.

https://totalfootballanalysis.com/artic ... op-striker
https://www.goal.com/en-ie/news/caf-com ... x1uxuh6qel

edit: als dit echter de vervangers voor Suzuki blijken te zijn, dan betekent dit evenzeer dat hun huiswerk weer op niks trok. Deze namen zijn nu pas beschikbaar, van Suzuki wist je al bijna 9 maand dat die weg zou gaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Ueda: zou me niet verbazen als die hier eind van de maand ineens staat. Zou typisch DMM zijn, kwam Hashioka zo vorig jaar ook niet pas eind januari over? Heeft er misschien mee te maken dat de contracten in Japan blijkbaar telkens tot eind januari lopen?
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Positivo »

tesneusdoek schreef: 25 jan 2022, 11:23
ertee schreef: 25 jan 2022, 07:57 Ik begrijp vooral niet dat wij nog enige vorm van onderhandeling willen aangaan met die club.
Waarschijnlijk is dat net de bedoeling: Standard biedt ons die spelers aan in ruil voor een (gedeeltelijke) minnelijke schikking omtrent de Edmilsonaffaire en zo raken ze ook een deel van hun te hoge loonlasten kwijt. Aan ons (Hollerbach, Tateishi en Pinto dus) om te zien of we iets kunnen doen met Muleka en Klauss en of we die als niet homegrown-spelers op het wedstrijdblad krijgen naast onze Japanners, Duiters,...
Laat ons hopen , dat het dat is.
Ik weet dat Standard nogal eens poging ondernomen heeft , tot een deal te komen.
Het lijkt toch ONWAARSCHIJNLIJK dat een van die twee ineens de spits van Stvv zou worden.
Wat een gezichtsverlies voor Tateishi. Wat heeft die dan al die tijd gedaan ? Dan speelt hij ongetwijfeld nog eens 500 of méér supporters kwijt. Wie gelooft nog dit verhaal ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Mogelijk is het een plan B of C, omdat andere pistes (Ganvoula?) niets opgeleverd hebben? Dat is toch gewoon schering en inslag bij iedere club tijdens de mercato. Niks om van op te kijken wat mij betreft. Bovendien, hier zou het dan door sommigen als gezichtsverlies beschouwd worden, maar buiten dit forum eerder als een straffe transfer volgens mij. STVV dat een aanvaller bij Standard wegplukt, is niet vanzelfsprekend voor iemand die de (financiële) perikelen van Standard niet volgt. Standard blijft qua uitstraling intrinsiek een (veel) grotere club dan STVV. Bovendien, als een spits doelpunten maakt, maalt er niemand om de manier waarop die hier geraakt is.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef: 25 jan 2022, 10:17 Ik weet niet of ze het door hebben, maar we hebben Belgen nodig.
Zie mijn reactie op de post van STimVV.
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door ertee »

Jacques schreef: 25 jan 2022, 12:14 Mogelijk is het een plan B of C, omdat andere pistes (Ganvoula?) niets opgeleverd hebben? Dat is toch gewoon schering en inslag bij iedere club tijdens de mercato. Niks om van op te kijken wat mij betreft. Bovendien, hier zou het dan door sommigen als gezichtsverlies beschouwd worden, maar buiten dit forum eerder als een straffe transfer volgens mij. STVV dat een aanvaller bij Standard wegplukt, is niet vanzelfsprekend voor iemand die de (financiële) perikelen van Standard niet volgt. Standard blijft qua uitstraling intrinsiek een (veel) grotere club dan STVV. Bovendien, als een spits doelpunten maakt, maalt er niemand om de manier waarop die hier geraakt is.
Het is net daar dat het schoentje knelt, zeker wat betreft Klauss. 47 wedstrijden (gemiddeld 77min), 9 doelpunten (zijnde 1 goal om de 404 minuten).

Doe dan maar Muleka: 52 wedstrijden (gemiddeld 52min), 15 doelpunten (zijnde 1 goal om de 180 minuten).
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door vdl »

STVV-fan schreef: 25 jan 2022, 12:19
vdl schreef: 25 jan 2022, 10:17 Ik weet niet of ze het door hebben, maar we hebben Belgen nodig.
Zie mijn reactie op de post van STimVV.
Vorig seizoen kon je het, omdat Maes wist waar ze te halen, maar hier zitten ze alleen met hun neus in Azië, heeft dus niks met uw argumenten te maken.
Scouting dat is het enige wat telt.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef: 25 jan 2022, 12:30
STVV-fan schreef: 25 jan 2022, 12:19
vdl schreef: 25 jan 2022, 10:17 Ik weet niet of ze het door hebben, maar we hebben Belgen nodig.
Zie mijn reactie op de post van STimVV.
Vorig seizoen kon je het, omdat Maes wist waar ze te halen, maar hier zitten ze alleen met hun neus in Azië, heeft dus niks met uw argumenten te maken.
Scouting dat is het enige wat telt.
Het heeft letterlijk heel veel, zo niet alles met mijn argumenten te maken.
Ik kan u ook vertellen waarom het niet zó erg is om een Balongo op de bank te hebben.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: 25 jan 2022, 11:51 Ueda: zou me niet verbazen als die hier eind van de maand ineens staat. Zou typisch DMM zijn, kwam Hashioka zo vorig jaar ook niet pas eind januari over? Heeft er misschien mee te maken dat de contracten in Japan blijkbaar telkens tot eind januari lopen?
Hashioka kwam inderdaad ook over van Japan op het einde van de transferperiode. Contracten in Japan lopen inderdaad tot 31 januari, omdat die hun seizoen anders start dan de Europese. Zij zitten nu in het tussenseizoen en starten rond maart terug met hun competitie (dacht ik, ik kan mis zijn kwestie timing)
Plaats reactie