Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Het gaat er wat mij betreft eerder om dat transfermarkt vermeldt dat Buatu slechts tot juni 22 een contract bij ons heeft en dus gewoon transfervrij zou zijn. Correct? Niet correct? Het leidde in ieder geval tot speculatie en ongenoegen. Als je als club zelf de touwtjes in handen neemt en communiceert tot wanneer spelers onder contract liggen, heb je dat probleem niet. Het is maar een van de vele voorbeelden.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door pat@ »

Filippov nog op huurbasis kunnen slijten bij het Letse Riga FC. Dat is een mooie competitie om terug wat vertrouwen op te doen.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door enerkey »

Flavus Caeruleus schreef: 04 feb 2022, 15:54
enerkey schreef: 04 feb 2022, 13:53
Jacques schreef: 04 feb 2022, 13:40
ertee schreef: 04 feb 2022, 13:23
Yellow Feaver schreef: 04 feb 2022, 11:24 Misschien nog even meegeven na duiding van bestuur op overleg:

Buata is nog eigendom van STVV na zijn huurperiode die eind dit seizoen afloopt.
Als men hier nu eens duidelijk over zou communiceren, zou er al veel minder frustratie zijn bij de supporters. Ze maken het zichzelf nog moeilijker dan het al is.
Inderdaad. Als men in de communicatie zoveel bandbreedte onbenut laat, zijn speculatie en foute aannames onvermijdbaar.
Exact. Ik ben het persbericht eens gaan opzoeken. Tussen de lijnen door kan je lezen dat hij gewoon terugkomt. Zo had ik het ook begrepen.
Maar je kon ook net het omgekeerde interpreteren natuurlijk....
Op 01/02 heeft STVV toch op Facebook en Instagram een heel duidelijke communicatie gedaan van alle inkomende en uitgaande transfers? Met vermelding van permanent of uitleenbeurt. Dat vond ik een prima overzicht.
Ja nee hé. Als je je enkel zou baseren op dit overzicht zou je gaan verwachten dat Cacace hier in juli terugstaat?
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STVV1924 »

Jacques schreef: 06 feb 2022, 11:58 Het gaat er wat mij betreft eerder om dat transfermarkt vermeldt dat Buatu slechts tot juni 22 een contract bij ons heeft en dus gewoon transfervrij zou zijn. Correct? Niet correct? Het leidde in ieder geval tot speculatie en ongenoegen. Als je als club zelf de touwtjes in handen neemt en communiceert tot wanneer spelers onder contract liggen, heb je dat probleem niet. Het is maar een van de vele voorbeelden.
Mogelijks heeft de club éénzijdig een optie tot verlenging en is die optie gelicht of wordt ze nog gelicht en hebben ze in onderling overleg met Jonathan hem een half jaar in de Turkse tweede klasse gegund om wat speelminuten en vertrouwen op te doen. De volledige interne keuken hoef ik als supporter niet te weten, waarom spelers wel en/of niet verlengd worden in contract zolang de spelers kern maar 95% competitieklaar is eind juni. Bauer en Leistner hebben de posities van Texeira en Buatu ingenomen in rangorde. De trainer heeft die keuze genomen. Ameen Al Dahkil is nog als extra optie bijgekomen en dat is een stevige inkomende transfer voor de positie van centrale verdediger. Wordt Lavalée gelicht bij Mainz of kiezen we voor een Mathieu Cachbach bij Seraing (Belgische centrale verdediger, middenvelder die ook op de linkerflank in een verdedigende rol uit de voeten kan)?

Verlengen ze Jorgé of Jonathan en/of beiden in juni?

Momenteel zat je eveneens met de loonlast van Pius waar ze sowieso niet onder uit konden, gelukkig is dat verhaal eindigend in juni en heeft hij zichzelf en de club een vergoeding van 5000€ kado gedaan, dat in onderling overleg met de supporters naar een goed doel gaat.

Ik hoop dat hun huiswerk voor 60% rond is eind april, voor 70% einde mei, voor 80% einde juni en voor 90-95% einde juli bij het hervatten van de trainingen en de competitie. Zolang ze Tateishi, Pinto en Hollerbach half april maar rond de tafel zitten om de kern volledig door te lichten en te verbeteren daar waar we dit seizoen te kort kwamen is het voor mij allemaal prima. 22 a-kernspelers hebben we nodig, waarvan minstens 18 spelers die 1a waardig zijn voor meer dan 60% van de speeltijd.

Boets, Mindombe, Dony, Steuckers, Van Dessel, Delorge zullen in de voorbereiding ongetwijfeld ook aan de ruimere kern worden toegevoegd, gewogen worden in speeltijdminuten en hopelijk goedgekeurd voor aan de kern van 22 te worden toegevoegd.

Of Daniel hier nog speelt na het WK te Quatar zullen we moeten afwachten, voorlopig is hij niet de #1 in Japan en zal hij zich weinig tot niet in de gratie kunnen spelen van de rijke clubs in Azie of de zandbak.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Piana »

Al een paar keer delen van wedstrijden van Beerschot gezien, de laatste weken, Avenatti doet dat daar niet slecht. Als we Klauss niet kunnen houden en Beerschot zakt, is dat misschien wel een speler die van waarde kan zijn?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door voetballiefhebber »

Piana schreef: 14 feb 2022, 14:55 Al een paar keer delen van wedstrijden van Beerschot gezien, de laatste weken, Avenatti doet dat daar niet slecht. Als we Klauss niet kunnen houden en Beerschot zakt, is dat misschien wel een speler die van waarde kan zijn?
Ik weet niet of Avenatti bij ons zou passen, is na Kortrijk zowat overal te licht bevonden. Klauss is iemand met een tomeloze inzet die de supporters nog heel veel plezier kan bezorgen. Hij scoort wel niet veel, maar kan wel een gesel zijn voor de verdediging van de tegenstander. Hij laat anderen volgens mij beter spelen.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

Een stevige en kwaliteitsvolle spits is essentieel naar volgend seizoen toe.

Maar achter hem in de pikorde, is een upgrade nodig tegenover Balongo nu.

Mijn oog viel daarbij op, enkel de statistieken en beeld van doelpunten van, een jonge speler uit 1B.
Maar is er iemand die een completer zicht heeft op de kwaliteiten van de Belgische spits van Westerlo, Kyan Vaesen?
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Piana »

De belangrijkste transfer voor de volgende mercato zou wel eens het behouden van Bruls kunnen worden. Heel België heeft hem herontdekt ondertussen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Positivo »

https://www.voetbalnieuws.be/news/64724 ... j-standard

Als hier maar de helft van waar is, is het nog straf.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door miel »

Positivo schreef: 16 feb 2022, 09:41 https://www.voetbalnieuws.be/news/64724 ... j-standard

Als hier maar de helft van waar is, is het nog straf.
Dat ontkracht ook meteen de stelling dat het allemaal niks mag kosten :mrgreen:
Jebus4life
Berichten: 1272
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jebus4life »

Piana schreef: 15 feb 2022, 21:08 De belangrijkste transfer voor de volgende mercato zou wel eens het behouden van Bruls kunnen worden. Heel België heeft hem herontdekt ondertussen.
Die kans zit erin. Hij zal zelf moeten kiezen tussen 1 laatste keer cashen of nog een aantal seizoenen het mooie weer maken bij ons.
Uiteindelijk wordt hij in september alweer 34, dus om dan naar een grotere club te verhuizen is niet zó vanzelfsprekend. Ik zie een drietal scenario's:

1. In de zomer verhuizen naar een G-5 club (ervanuitgaande dat er interesse is). Dat is financieel voor hem waarschijnlijk het beste, maar sportief gok ik van niet.

2. Ik weet niet hoe hij zich hier voelt, maar hij kan natuurlijk proberen onderhandelen zijn contract hier te laten openbreken tot bv 2025, dan loopt z'n contract af 3 maanden voor hij 37 zou worden) en hij eindigt hij hoogstwaarschijnlijk zijn carriere bij ons. Gezien het niveau dat hij nu haalt lijkt me dat geen verkeerde zet van beide partijen.

3. Hij doet gewoon zijn contract uit en vertrekt transfervrij. Ik gok dat hij dan naar Eupen zal gaan en daar nog een jaar of 2 voetbalt.

Ik kan niet in zijn hoofd kijken (misschien maar goed ook :lol: ), maar ik denk dan al snel:
Ge zijt bij STVV de patron op het veld, de Japanners lijken zeker niet de slechte betalers. Tsja, toch eens horen of ze mijn contract willen openbreken en nog een jaar of 2-3 met "zekerheid" plezier hebben aan mijn carriere voor het gedaan is.

Toch op zijn leeftijd, als je onder de 30 bent in dezelfde situatie is iets anders...
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

Bovendien kan hij hier écht de patron zijn.

In geval van vertrek ooit, hebben we nu 'enkel' Kagawa ;)

Maar als Christian gewoon nog minstens 1,5 seizoen blijft, kan hij samen met Shinji zijn ervaring overdragen aan de jongere generatie (meer in het bijzonder, Delorge en Steuckers).
Dat laatste lijkt mij de beste optie :cool:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door tesneusdoek »

Interessant... Volgens Jackson Muleka, kon hij dus bij STVV 1.944.000 EUR op jaarbasis verdienen (als je de rekenmachine er even bijhaalt; 18.000 x 9 x 12= 1.944.000 EUR), maar liet Standard hem niet naar STVV gaan. Dat vind ik toch een raar verhaal... :o

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... r-standard

Jackson Muleka haalde in een interview keihard uit naar Standard. Vooral de passage van het hongerloontje trok de aandacht. Intussen weten we ook wat de Congolees op Sclessin verdiende.

We publiceerden vanochtend al de uithaal van Jackson Muleka naar Standard. De 22-jarige aanvaller voetbalt momenteel op huurbasis bij Kasimpasa SK, maar lijkt niet geneigd om terug te keren naar de Vurige Stede.

“Ik gaf altijd alles voor Standard”, haalt Muleka uit in La Capitale. “En toch moest ik blijven voetballen voor een waardeloos contract. Ik verdiende er minder dan achtduizend euro per maand. Voor alle duidelijkheid: ik tekende dat contract met mijn volle verstand, maar had na mijn eerste seizoen toch op een nieuwe overeenkomst gerekend.”

Ik tekende dat contract met mijn volle verstand, maar...

De Congolese aanvaller kon zelfs bij andere Belgische eersteklasser terecht, maar Standard had geen zin om mee te werken. “OH Leuven, KV Kortrijk en STVV hadden interesse, maar er werd hen gezegd dat ik de club niet mocht verlaten. Bij Sint-Truiden kon ik zelfs negen keer meer verdienen dan bij Standard.”
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

ALS hij plan A was deze winter, en hij toch niet eerste keus is bij Standard...waarom niet opnieuw proberen bij Muleka in de zomer?

Enkel zijn makelaar, Zahavi, ben ik wat terughoudend voor...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Hbvl meldt dan weer dat Muleka zelf weigerde en dat het 'interview' mogelijk door iemand uit zijn entourage werd gegeven. Ik denk dat zijn kennis van wiskunde en/of zijn eigen loonbriefje ook niet optimaal is. 1,9 miljoen netto verdienen bij STVV, dag moeder, dat is wat Hans Vanaken in 2021 bruto had bij Brugge... :gek: Allemaal een beetje raar. We zullen zien wat de zomer brengt.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie