Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jones »

Het was penibel misschien : Pius bij de 18 of Texeira verlengen nu we 2 verdedigers moeten missen
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Guggenheimer »

Yellow Feaver schreef: 22 feb 2022, 11:46
Guggenheimer schreef: 21 feb 2022, 20:29 Als Durkin inderdaad voetbalbelg wordt, zou ik hem niet laten gaan. En al zeker niet voor 1.5 miljoen.

Niet dat hij een onbetwiste basisspeler voor mij is en ik ben zelf niet helemaal overtuigd dat hij dat kan worden.
Maar hij kan het niveau van de competitie aan, kent de ploeg, heeft nog wat progressiemarge ... .

Een dergelijke speler die (voetbal)belg is, koop je niet voor 1.5 miljoen en al zeker niet op die leeftijd.

Dus tenzij je er zeker van bent dat er spelers uit de jeugdwerking aankomen die evenwaardig zijn, zou ik hem absoluut niet verkopen.
Tenzij hij natuurlijk geen redelijk nieuw contract wil ondertekenen.
Je kan niet roepen op de jeugd als je EN titularissen EN back-ups voorziet. Stel dat we voor de drie centrale middenvelders Bruls, De Ridder, Kagawa, Reitz, Konate, Durkin en Lavaléé/Bauer hebben. Stel nog dat er enkele vertrekken en die vervangt door de nodige kwaliteit. Wanneer krijg je dan je kansen een Delorge/Van Dessel/Steuckers zijnde?
Tuurlijk maar je gaat er dan we van uit dat Lavalée en Reitz al blijven en dat De Ridder het niveau nog kan halen EN dat ze volwaardige vervangers halen.
Dat is al 4x misschien.

Komt daar nog bij dat Bruls ook al weer een jaartje ouder wordt. De laatste matchen is het wat minder zichtbaar maar vooral voor de winterstop was het beste er bij hem af na 70 minuten ( niet wat zijn traptechniek betreft uiteraard maar puur qua lopen ).

Dus het is zeker geen overbodige luxe om Bruls af en toe een match te kunnen laten rusten.

Delorge, Van Dessel en Steuckers moeten zeker kansen krijgen maar Delorge is 17 dus je kan best nog niet een heel seizoen op hem rekenen.

Dus als we er van uit gaan dat de huidige contracten gerespecteerd worden dan houden we volgende middenvelders over : Konaté, Bruls, Kagawa, De Ridder, Durkin, Delorge, Steukers en Van Dessel.

Dat zijn 8 middenvelders voor 3 posities waarvan er 4 ( Delorge, Steuckers, De Ridder en Van Dessel ) voor mij vraagtekens zijn.

Dus nee je kan niet roepen op jeugd EN titularissen EN back-ups voorzien. Maar je kan wel EN zorgen voor titularissen EN een volwaardig alternatief op de bank EN jongeren om kansen te geven.

Bovendien hoef je minder te rekenen op spelers die voor mijn niet voldoen zoals Balongo ( 22 ) en Wolke (27) om aan je Belgen totaal te komen.

ALS er betere spelers arriveren dan kan je uiteraard wel overwegen om Durkin te laten gaan.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Geel-Blauw »

Esteeveevee schreef: 21 feb 2022, 20:00
Geel-Blauw schreef: 21 feb 2022, 19:19 Heeft Dony eigenlijk al een profcontract?
Dat komt wel. 24 uur geleden was hij nog een spookspeler. Niemand kende hem. Die komt er wel.

De grote vraag is gaan er wat fans terugkeren tegen KV Mechelen.
Deze ingesteldheid mag wel wat weerklank kennen. 5000 mensen in de tribune zou eens goed doen.
De toekomst van STVV hangt grotendeels af van de fans. Keren ze terug of niet ?
Ja, maar er zijn ook jeugdspelers die wel een profcontract hebben en hun officieel debuut nog niet hebben gemaakt. Snel werk van maken want het kan snel gaan. Zie https://sporza.be/nl/2022/02/23/gent-ge ... 617727727/
Nie zievere, speile!
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

Geel-Blauw schreef: 23 feb 2022, 13:25
Esteeveevee schreef: 21 feb 2022, 20:00
Geel-Blauw schreef: 21 feb 2022, 19:19 Heeft Dony eigenlijk al een profcontract?
Dat komt wel. 24 uur geleden was hij nog een spookspeler. Niemand kende hem. Die komt er wel.

De grote vraag is gaan er wat fans terugkeren tegen KV Mechelen.
Deze ingesteldheid mag wel wat weerklank kennen. 5000 mensen in de tribune zou eens goed doen.
De toekomst van STVV hangt grotendeels af van de fans. Keren ze terug of niet ?
Ja, maar er zijn ook jeugdspelers die wel een profcontract hebben en hun officieel debuut nog niet hebben gemaakt. Snel werk van maken want het kan snel gaan. Zie https://sporza.be/nl/2022/02/23/gent-ge ... 617727727/
Ik kan mij vergissen, maar voor een volwaardig profcontract...moet je 18j zijn of niet?

Want Boets kreeg dit op zijn 18de, dus verwacht ik dit bij Dony binnen een paar maanden 😉
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door AirMontella »

Google vertelt me dit:

"Vanaf het voetbalseizoen 2018-2019 kunnen voetballers in België hun eerste profcontract tekenen op vijftienjarige leeftijd, voorheen kon dat pas vanaf hun zestiende verjaardag."
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Lukske de Lange »

AirMontella schreef: 23 feb 2022, 16:29 Google vertelt me dit:

"Vanaf het voetbalseizoen 2018-2019 kunnen voetballers in België hun eerste profcontract tekenen op vijftienjarige leeftijd, voorheen kon dat pas vanaf hun zestiende verjaardag."
Dankjewel voor de info 🙂

Na edit: Sportmagazine meld het volgende: "Vanaf 16 juni 2018 wordt de minimumleeftijd om als voetballer een (deeltijds) profcontract te tekenen 15 jaar, terwijl dit voorheen 16 jaar was. Een minderjarige speler die een (deeltijds) profcontract tekent, mag weliswaar niet meer dan 80 uur per maand worden tewerkgesteld door zijn club. De minimumleeftijd om een voltijds profcontract te tekenen, blijft ongewijzigd op 18 jaar."
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jones »

Dries Wouters en Ganvoula zijn vooralsnog geen succes gebleken bij hun respectievelijke clubs.
Plaats reactie