Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door wiekes »

Lee zijn contract is verbroken in onderling overleg eindelijk.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Positivo »

Ja, dat heeft veel geld gekost en NIKS opgebracht.
Maar zo zaken gebeuren nu eenmaal … ook bij andere clubs.

Het kapitaalverlies is niet terug te draaien…. De club is wel van zijn loon verlost (Dat zal niet min geweest zijn )Dat opent misschien extra perspectieven voor de wintermercato.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STimVV »

Positivo schreef: 23 nov 2021, 09:51

Het kapitaalverlies is niet terug te draaien…. De club is wel van zijn loon verlost (Dat zal niet min geweest zijn )
Het is niet zeker dat ze volledig van zijn loon zijn verlost he.
De kans lijkt me reëel dat ze zijn overeengekomen om een deel van zijn loon verder te blijven betalen in afwachting van het feit dat hij een nieuwe club heeft. Is natuurlijk nog altijd veel beter dan wat de situatie tot op heden was.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jacques »

Het is de beste oplossing voor alle partijen. Het financieel verlies ging toch nooit meer helemaal goedgemaakt worden met een speler die onder 4 trainers en in een uitleenbeurt amper aan de bak is gekomen. Ook op training heb je niet veel aan spelers die toch nooit aan bod zullen komen. Op een bepaald moment moet je er gewoon een streep onder trekken. Te laat wat mij betreft, maar beter laat dan nooit. Benieuwd welke club nog gelooft in zijn talent.
Overdrijven is een kunst
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door lakie »

Jacques schreef: 23 nov 2021, 12:02 Het is de beste oplossing voor alle partijen. Het financieel verlies ging toch nooit meer helemaal goedgemaakt worden met een speler die onder 4 trainers en in een uitleenbeurt amper aan de bak is gekomen. Ook op training heb je niet veel aan spelers die toch nooit aan bod zullen komen. Op een bepaald moment moet je er gewoon een streep onder trekken. Te laat wat mij betreft, maar beter laat dan nooit. Benieuwd welke club nog gelooft in zijn talent.
Barcelona kan tegenwoordig transfervrije spelers gebruiken....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door STimVV »

Ik lees net een artikel op Sporza over Union. Hun basisploeg van afgelopen weekend heeft hen 1M qua aankoopsommen gekost.
Undav + Moris + Burgess + Nieuwkoop + Lapoussin : Gratis
Van der Heyden + Kandouss: 2x € 100K
Teuma: € 200K
Nielsen + Vanzeir: 2x € 300K
Spijtig dat Tateishi en Bormans hier geen goede vriendjes werden...

Lee, waar we vandaag verlost van geraakten, kostte in zijn eentje dus meer dan de hele basisploeg van Union.
Lee: 1,2 M / Ito: 1,5 M / Filipov: 1,5 M / etc...

Het geval Union is natuurlijk wel heel uitzonderlijk...
Wij klopten afgelopen weekend Antwerp met een basisploeg van 19,3M.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat onze basis11 ons gekost heeft.
Effe tellen... (na edit: niet te doen wegens te veel STVV-spelers waar de som niet bij staat vermeld)
Laatst gewijzigd door STimVV op 23 nov 2021, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Mikman »

Je moet natuurlijk ook de lonen tellen en bovendien zijn we nooit zeker of die transfersommen kloppen. Bij Turay indertijd bleek dat voor de gehele investering te zijn ( dus inclusief lonen en kosten ) en Durkin bleek uiteindelijk ook een stuk minder te hebben gekost dan hier aangegeven. Net zoals de budgetten niet altijd iets zeggen over de slagkracht van een club. Als daar veel andere kosten of dood hout tussen zit, heb je wel een groot budget maar weinig sportieve middelen.


Los daarvan: heel veel respect voor wat Bormans daar presteert. Is hier vaak afgebroken geweest, maar wie er wat van kent wist toen wel al beter.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jones »

Lee weg is meer dan ok. Nu Janssens en Balongo nog vervangen door betere Belgen en Filippov opnieuw slijten in Oekraïne en we zijn er qua uitgaande transfers. Inkomend liefst een scoremachine.
Bruno huren bij Gent ? Krijgt er geen kans
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door AirMontella »

Bruno zal zijn kans wel krijgen bij Gent, is nog maar net terug uit blessure en wordt nu stilaan gebracht via invalbeurten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Brusselmans »

De miljoenen uit Milaan zien binnen te krijgen voor Cacace !!!
En Durkin ook proberen te slijten !!!
Ook hier proberen een Belg te strikken indien mogelijk.
Suzuki en Koita zie ik na de winter wel hun goaltjes maken, dat lijkt me niet meteen prioritair, Hara en Hayashi zijn er ook nog.
den ief
Berichten: 1346
Lid geworden op: 25 nov 2010, 11:25

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door den ief »

Brusselmans schreef: 24 nov 2021, 09:32 De miljoenen uit Milaan zien binnen te krijgen voor Cacace !!!
En Durkin ook proberen te slijten !!!
Ook hier proberen een Belg te strikken indien mogelijk.
Suzuki en Koita zie ik na de winter wel hun goaltjes maken, dat lijkt me niet meteen prioritair, Hara en Hayashi zijn er ook nog.
Suzuki zal zijn goaltjes maken na nieuwjaar, maar niet bij stvv vrees ik.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

Ik denk ook wel dat hij vertrekt deze winter, als STVV nog een bedrag voor hem wilt vangen. Het stelt me wel gerust dat Tateishi onlangs in HBVL duidelijk heeft aangegeven dat er een vervanger komt als Suzuki vertrekt.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door zipke373 »

Halenaar schreef: 24 nov 2021, 13:17 Ik denk ook wel dat hij vertrekt deze winter, als STVV nog een bedrag voor hem wilt vangen. Het stelt me wel gerust dat Tateishi onlangs in HBVL duidelijk heeft aangegeven dat er een vervanger komt als Suzuki vertrekt.
En dat geloof ik ook. Alleen...wanneer?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door enerkey »

Mikman schreef: 23 nov 2021, 15:33
Los daarvan: heel veel respect voor wat Bormans daar presteert. Is hier vaak afgebroken geweest, maar wie er wat van kent wist toen wel al beter.
Ja de ploeg onder De Roeck was toen al verrassend tamelijk goed. Toen is er ook bijna letterlijk geen euro uitgeven. Lang op POI koers gevaren.
Al zaten daar nog wel een paar beginnersfouten in. Bvb een trainer die enkel zijn moedertaal sprak.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jones »

Ik denk niet dat Yuma vertrekt in de winter. Heeft dit seizoen nog amper aan het kanon gestaan, laat staan aan de aftrap wegens blessures. Laat hem samen met de groep in de winter de basis leggen van de 2e seizoenshelft, de weg naar het doel terugvinden, bijtekenen en dan na het seizoen naar pakweg Schalke vertrekken samen met Undav.
Als ze nog een Belg inhalen mag de Japanse topschutter met 21 goals en 6 assists of zo altijd komen. Lijkt me snel en wendbaar met een neus voor goals : Maeda
https://youtu.be/rLqpOQy2IJc
Marktwaarde iets meer dan een miljoen. Voor dat geld moeten we hetzelfde aantal Russische roebels kunnen krijgen voor Filippov.
Plaats reactie