Wintertransfers 2021-2022

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

bert1924
Berichten: 843
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door bert1924 »

In de eerste plaats een degelijke scouting op poten zetten.
En wie zoekt die vindt!!! Maar men moet ook zoeken he!!
Ik heb het niet voor keukenploeg KVM maar hun transfertbeleid mag gezien worden.
BTW Ik denk dat R.Genk overal hum mannetje heeft zitten.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Stvv_eng »

1 Januari 2021:
Stvv_eng schreef: 01 jan 2021, 11:51 Nu ze toch meelezen haal Kaoru Mitoma snel erbij :D Als deze man op de 10 kan spelen mogen Lee, Ito en Nakamura in de deal betrokken worden :lol:
Tateishi en Pinto. Bel me, en dat was niet eens de eerste keer dat ik zijn naam had genoemd. :lol:

Voordat de opmerkingen binnenstromen. Neen, ik was niet de eerste die hem heeft ontdekt. ;)
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Mikman »

Jebus4life schreef: 20 okt 2021, 13:01 Zoals ik afgelopen zomer al schreef, we riskeren echt een groot probleem te hebben aankomende zomer. Veel spelers die einde contract (of einde uitleenbeurt) zijn, waar echt op ingespeeld moet worden...

In doel zitten we in principe goed
Blijven in principe/Hopelijk
Schmidt: Heeft zijn contract verlengd afgelopen zomer (geen idee tot wanneer).
Vanmarsinelle: Doorschuiven naar tweede keeper (ik hoor overal dat hij best een talent is, hij wordt volgend jaar 20 dus wat mij betreft schuif je hem door).

Vraagtekens
Steppe: Voor de duidelijkheid, ik heb absoluut niks tegen Kenny. Maar ik vermoed dat hijzelf ook opnieuw wilt spelen.

(Vermoedelijk) Weg
/

Nodig
Weinig/niets

Defensief zitten we echt met problemen
Blijven in principe/Hopelijk
Leistner: Geen idee hoelang zijn contract loopt, ik vermoed meer dan 1 jaar. Ik zou denken dat die nog wel even blijft
Bauer: Volgens Transfermarkt een contract tot 2023. Lijkt me dat die zal blijven.
Texeira: Einde contract: Gaf een jaar geleden aan er nog een paar jaar aan te willen breien bij STVV. Gezien de speelminuten die hij maakt verwacht ik een verlenging voor 1 seizoen indien hijzelf nog verder wilt gaan. Kan natuurlijk dat hij toch terug naar Portugal wilt (daar was een tijdje geleden sprake van)
Mindombe: Jeugd
Van Helden: Jeugd
Diriken: Jeugd

Vraagtekens
Janssens: Einde contract: Ik zie het niet in Wolke. Gezien het aantal (vermoedelijke) vertrekkers zou het me niet verbazen mochten ze hem toch nog een contract geven...
Hashioka: Met die bizarre huurconstructie heb ik geen idee welke plannen ze met Hashioka hebben. Hopelijk loopt hij hier nog een jaartje rond, maar zou me ook niet verbazen dat ze die ten gelde willen maken.

(Vermoedelijk) Weg
Cacace: Kans lijkt me zéér groot dat die komende zomer ten gelde gemaakt zal worden
Matsubara: Aflopend contract in de zomer, denk ook dat hij tekort komt om titularis te worden (ik heb er geen probleem mee om hem nog 1 of 2 seizoenen te houden als back-up, maar dat zal hij zelf niet willen).
Lavalee: Eind huurcontract: Ik zou wel kijken of hij haalbaar is voor een transfer?
Junior Pius: Einde huurcontract
Buatu: Aflopend contract, tenzij die gevoelig meer speelminuten gaat maken zal dat een aflopend verhaal zijn lijkt me...

Nodig
We zouden vooral in de breedte inboeten (3 van de 5 die tegen Anderlecht op het veld stonden zouden (kunnen) blijven. Maar qua linkspoten hebben we wel echt 2 of 3 spelers nodig. Lavalee proberen losweken bij Mainz zou ik wel een erg goede move vinden.

Op het middenveld riskeren we ook wel wat
Blijven in principe/Hopelijk
De Ridder: Contract tot 2023 zeker? Lijkt me dat Steve nog zal blijven?
Van Dessel: Stan zien we pas terug na nieuwjaar, lijkt me niet dat hij zal vertrekken in de komende winter/zomer
Steuckers: Is die gekwetst? Ik hoor daar zo weinig van sinds de coronauitbraak die er geweest is? Ik zag er wel wat in.
Delorge: Jeugd

Vraagtekens
Bruls: Aflopend contract. Blijft hopelijk, maar gezien zijn prestaties zal er wel interesse zijn. Wie weet wil die terug naar de bron om zijn carriere af te sluiten...
Durkin: Aflopend contract in 2023. Dus dat is verkopen of verlengen. Ik vind niet dat hij ons niveau ongroeidis, maar zal misschien andere lucht willen opsnuiven...
Konaté: Ik zie dat Konaté vaak vermeld wordt in de social media comments van andere teams (bv na Anderlecht dweepten ze vooral met hem). Daar zou wel eens (een pak) interesse voor kunnen zijn

(Vermoedelijk) Weg
Reitz: Als Hollerbach hier nog rondloopt blijft die misschien nog een jaartje. Maar kans lijkt me best groot dat die hier niet meer rondloopt volgens seizoen

Nodig
Bruls zijn contract openbreken tot de zomer van 2024 lijkt me echt aangewezen. Ook Konaté langer aan ons binden zou top zijn. Maar daar verwacht ik wel veel interesse voor. Verder verwacht ik dat ze misschien Bauer willen doorschuiven naar het middenveld.

Aanvallend is er weer een pak werk
Blijven in principe/Hopelijk
Hayashi: Nog maar net hier, tenzij die hele rare dingen gaat doen de rest van dit seizoen zal dat de vervanger van Suzuki worden
Koita: Pas gearriveerd
Vanwesemael: Jeugd

Vraagtekens
Hara: Einde uitleenbeurt. Alaves lijkt me wel het zwakke broertje van de Primera Division momenteel dus daar kan vanalles?
Ito: Einde contract. Hollerbach lijkt het er wel in te zien. Dus misschien dat die nog blijft indien hij zich kan doorzetten
Balongo: Einde contract. Gezien het een jeugdspeler is (en niet al te veel zal kosten) krijgt hij misschien nog een contract. Maar komt ogenschijnlijk echt wel te kort voor 1A

(Vermoedelijk) Weg
Suzuki: Spreekt voor zich
Filippov: Ook onder Hollerbach volledig uit beeld verdwenen. Heeft wel nog een contract voor een jaar dus wie weet doet hij dat uit.

Nodig
Ik betwijfel echt of Hayashi trefzeker genoeg is als vervanger voor Suzuki. Ook Hara (mochten we die nog kunnen houden) lijkt dat niet te zijn. Dus een spits die 15 potten maakt zou wel welkom zijn. Helaas zoekt elk team er wel zo eentje...
Mooi en goed overzicht! Kan ik me grotendeels in vinden.

Leistner heeft voor 2 jaar getekend, dus die is hier volgend seizoen in principe nog.

Konaté is momenteel één van de beste middenvelders op de Belgische velden, al hebben de supporters van andere ploegen dat veel eerder in de smiezen dan de zogenaamde 'kenners' en andere 'chef voetbal's die indertijd Tomiyasu ook niet opmerkten. Konaté tekende wel afgelopen zomer pas bij ( geen idee voor hoe lang ) en is toch wel 'al' 27, wat een invloed kan hebben op de interesse.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Piana »

Steuckers inderdaad, weet iemand daar iets meer van?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door enerkey »

Piana schreef: 21 okt 2021, 23:15 Steuckers inderdaad, weet iemand daar iets meer van?
Die is nog altijd in revalidatie. Maar wanneer die eindelijk zou terugzijn weet ik ook niet....
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door lakie »

Mikman schreef: 21 okt 2021, 18:00
Konaté is momenteel één van de beste middenvelders op de Belgische velden, al hebben de supporters van andere ploegen dat veel eerder in de smiezen dan de zogenaamde 'kenners' en andere 'chef voetbal's die indertijd Tomiyasu ook niet opmerkten. Konaté tekende wel afgelopen zomer pas bij ( geen idee voor hoe lang ) en is toch wel 'al' 27, wat een invloed kan hebben op de interesse.
Inderdaad... Is echt een type Toure…
Heeft bovendien nog wel wat groeimarge denk ik... Heeft lang (tot zijn 24e) in de 2e ploeg van Dortmund gezeten.
Zal daar wel wat opgestoken hebben natuurlijk, maar speelt eigenlijk was echt sinds dit seizoen.
En het is toch dat ook wat net die procentjes oplevert qua snelheid van uitvoering, juistheid van inspelen, positiespel enzoverder.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Yellow Feaver »

Hak maar een paar lastige knopen door en laat maar spelers vertrekken die je weinig gebruikt. En haal maar al ne man of twee met oog op volgend seizoen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

Dat Konaté nu pas zijn doorbraak kent is echt wel schrijnend. Te min volgens Brys, Muscat, Kostic, en ook Maes had er zijn twijfels over.

En nu, zoals Mikman het al aangeeft, is hij één van de betere middenvelders in deze competitie. Onbegrijpelijk dat die al niet eerder op het veld stond en al een paar keer afgeschreven was. Mag van mij nu gerust een dik contract krijgen voor een paar jaar :)
moemeke
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 jan 2011, 15:01

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door moemeke »

Halenaar schreef: 22 okt 2021, 15:42 Dat Konaté nu pas zijn doorbraak kent is echt wel schrijnend. Te min volgens Brys, Muscat, Kostic, en ook Maes had er zijn twijfels over.

En nu, zoals Mikman het al aangeeft, is hij één van de betere middenvelders in deze competitie. Onbegrijpelijk dat die al niet eerder op het veld stond en al een paar keer afgeschreven was. Mag van mij nu gerust een dik contract krijgen voor een paar jaar :)
Heeft ook wel veel geleerd. Ik herinner me zijn eerste match nog en had het er laatst nog over. Afbreken maar kon geen pas geven. Dan vorig jaar begon hem ook simpele passen te geven en nu heerst hij op het middenveld.
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door enerkey »

moemeke schreef: 22 okt 2021, 16:19
Halenaar schreef: 22 okt 2021, 15:42 Dat Konaté nu pas zijn doorbraak kent is echt wel schrijnend. Te min volgens Brys, Muscat, Kostic, en ook Maes had er zijn twijfels over.

En nu, zoals Mikman het al aangeeft, is hij één van de betere middenvelders in deze competitie. Onbegrijpelijk dat die al niet eerder op het veld stond en al een paar keer afgeschreven was. Mag van mij nu gerust een dik contract krijgen voor een paar jaar :)
Heeft ook wel veel geleerd. Ik herinner me zijn eerste match nog en had het er laatst nog over. Afbreken maar kon geen pas geven. Dan vorig jaar begon hem ook simpele passen te geven en nu heerst hij op het middenveld.
Ik heb het geluk gehad destijds om hem toevallig bij Erndtebruck te zien spelen ergens in een midweek op Aachen. Maakte toen al een bijzonder goede indruk. Maar heeft volgens mij vooral qua positiespel veel bijgeleerd. Als je op de juiste plaats staat om een bal te ontvangen is het ook makkelijker om die passen te versturen.
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Guggenheimer »

Ik hoop eigenlijk dat Jhonny Lucas hier ook nog een kans krijgt.
Ik vond dat die kerel hier ook wat snel is afgeschreven. Het argument van de vele trainers die het niet in hem zagen wordt ook vaak gebruikt. Ik begrijp ook wel dat Konaté op dat vlak eerder uitzondering dan regel is maar toch.

Bovendien is hij hier aangekomen toen hij 18 was en is het niet onlogisch dat hij eerst niet speelde.

De (zeldzame) keren dat ik hem heb zien spelen, heeft hij voor alle duidelijkheid geen grootse indruk nagelaten. Maar hij heeft ook niet zoveel verkeerd gedaan. En ik vond dat je wel zag dat hij redelijk wat technische bagage heeft.

Uit interesse net even opgezocht.

Hij heeft ( voor wat die divisie waard is ) in de 2de klasse in Brazilie sinds zijn aankomst 73 procent van de mogelijke minuten gespeeld. 12 matchen waarvan 12 in de basis begonnen (Bron : Transfermarkt ). En dan rekenen ze er de 1st mogelijk match na zijn aankomst mee, wat uiteraard een vertekend beeld geeft.

Niet dat dit het niveau kan aantonen maar het is een statistiek om een beeld te vormen :

Volgens de marktwaarden van de ploegen zou STVV de derde ploeg in die divisie zijn.

Excuses als dit eerder in een andere topic hoort maar ik wou het in de context van Konaté meegeven. ( die inderdaad erg sterk aan het spelen is ).
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door enerkey »

Hier kan je min of meer monitoren hoe goed een speler het doet: https://www.sofascore.com/player/jhonny-lucas/893524
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Guggenheimer »

enerkey schreef: 22 okt 2021, 19:30 Hier kan je min of meer monitoren hoe goed een speler het doet: https://www.sofascore.com/player/jhonny-lucas/893524
Thanks. Is inderdaad iets makkelijker dan gaan spitten door alle transfermarkt pagina's :)
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Jones »

Een goeie 8 die ook op de 10 kan spelen en niet altijd gekwetst is
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2021-2022

Bericht door Halenaar »

Een goede centrale verdediger lijkt me een topprioriteit te worden. Pius is een flop, Buatu steekt in de onderste lade bij de trainer en Tex stopt er waarschijnlijk mee na dit seizoen.

Het word een heel moeilijke opdracht om hem waardig te vervangen. En ik zie in Lavalee en Leistner geen waardige vervanger, ook al zijn het voor ons goede verdedigers.
Plaats reactie