Zaak Propere Handen

Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Piana »

De constructie rond Morenne-Lammens-Roland, ja die was niet al te proper. Heel het AA Gent-verhaal blijft ook héél raar, kijk eens naar alle transfers van de laatste jaren die naar daar gingen, telkens voor +/- dezelfde prijs. Enfin, het kan hoor dat vaste waarde Bezus, beloftevolle Schoofs en afgeschreven M'Boyo allemaal rond het miljoen waard waren, maar mij lijkt het straf.

Wat dat zwart geld betreft: Juij we zijn braaf geweest :beer: :beer: :beer: :beer: !!! Awel, we zijn er vet mee. Welke straf gaan ze krijgen? Het zal niet te fameus zijn. Maar wel lichtjaren voorsprong kunnen nemen op frauduleuze wijze. In Midden-Limburg hebben ze een VZW omdat ze zogezegd een familieclub willen zijn. Tuurlijk... Het feit dat ze op die manier al jaren geen vennootschapsbelasting betalen op hun winsten, dat heeft er niets mee te maken natuurlijk. :roll:
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Yellow Feaver »

Dreke schreef: 05 okt 2021, 18:16
Positivo schreef: 05 okt 2021, 09:58 Dat Rd het beste is wat stvv ooit overkwam, schreeuw ik samen met enkelingen al langer van de daken. Dat zijn meest fervente tegenstanders ooit hun ongelijk zullen moeten bekennen is misschien niet veraf.
Ik denk dat er algemene consensus is over de positieve rol van Duchatelet in zake fraude. Dat siert hem. Maar daarom het beste wat STVV overkwam? Ja, jongens...

Het beste wat ons (en elke club) overkomt, zijn de supporters op de tribune. Al de rest is gerommel in de marge.
Allé nu, het enige sportieve succes na het andere, een eigen stadion waar de eigenheid in verankerd is, financiële slagkracht die enorm is toegenomen. En dan zwijg ik nog over de toename van de supporters op de tribunes.
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door ertee »

Piana schreef: 05 okt 2021, 18:29 De constructie rond Morenne-Lammens-Roland, ja die was niet al te proper. Heel het AA Gent-verhaal blijft ook héél raar, kijk eens naar alle transfers van de laatste jaren die naar daar gingen, telkens voor +/- dezelfde prijs. Enfin, het kan hoor dat vaste waarde Bezus, beloftevolle Schoofs en afgeschreven M'Boyo allemaal rond het miljoen waard waren, maar mij lijkt het straf.

Wat dat zwart geld betreft: Juij we zijn braaf geweest :beer: :beer: :beer: :beer: !!! Awel, we zijn er vet mee. Welke straf gaan ze krijgen? Het zal niet te fameus zijn. Maar wel lichtjaren voorsprong kunnen nemen op frauduleuze wijze. In Midden-Limburg hebben ze een VZW omdat ze zogezegd een familieclub willen zijn. Tuurlijk... Het feit dat ze op die manier al jaren geen vennootschapsbelasting betalen op hun winsten, dat heeft er niets mee te maken natuurlijk. :roll:
Dan is het in Oost-Vlaanderen wel nog een stukje erger hoor.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jebus4life »

Volgens De Standaard zijn wij dus de 12e club.
Hoewel het bij ons over het kleinste bedrag gaat, zijn we wel degelijk betrokken partij.

De grote vissen zijn Mechelen (10 miljoen), Standard (6 miljoen), Anderlecht (3 miljoen), Club (3 miljoen) en Genk (2,5 miljoen). Wij sluiten de rij als laatste met net geen 300.000 euro
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Yellow Feaver »

Bron: Hbvl

Club Totaal bedrag valse contracten uitbetaald bedrag
AA Gent 509.500 EUR 172.750 EUR
Sporting Lokeren 1.602.000 EUR 1.354.500 EUR
Waasland Beveren 425.000 EUR 445.000 EUR
Club Brugge 2.749.250 EUR 1.249.250 EUR
KV Kortrijk 622.500 EUR 382.500 EUR
KV Oostende 1.588.000 EUR 1.255.000 EUR
Standard Luik 6.028.932 EUR 3.262.032 EUR
KRC Genk 2.483.000 EUR 2.508.000 EUR*
RSC Anderlecht 2.805.000 EUR 1.630.000 EUR
OH Leuven 1.492.400 EUR 869.300 EUR
STVV 294.500 EUR 271.500 EUR
KV Mechelen 10.435.500 EUR 5.760.582 EUR
TOTAAL 31.035.582 EUR 19.160.414 EUR
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Halenaar »

Ai, ben benieuwd uit welke periode dat bedrag komt. Belachelijk om voor zo'n klein bedrag zo'n risico's te gaan nemen.

Heb wel een paar bedenkingen met die bedragen, ik geloof nooit dat Gent zo weinig valse contracten had als je ziet wat voor een duivenkot het daar is en en dat Bayat dikke vriendjes is met het bestuur daar.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door AirMontella »

Zal wel over een of andere contractafhandeling met Leko gaan zeker? (zie ook OHL en Brugge voor Leko)
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jebus4life »

Halenaar schreef: 06 okt 2021, 08:56 Ai, ben benieuwd uit welke periode dat bedrag komt. Belachelijk om voor zo'n klein bedrag zo'n risico's te gaan nemen.

Heb wel een paar bedenkingen met die bedragen, ik geloof nooit dat Gent zo weinig valse contracten had als je ziet wat voor een duivenkot het daar is en en dat Bayat dikke vriendjes is met het bestuur daar.
Zou dit de boekhouding van enkel Veljkovic zijn?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door enerkey »

AirMontella schreef: 06 okt 2021, 09:07 Zal wel over een of andere contractafhandeling met Leko gaan zeker? (zie ook OHL en Brugge voor Leko)
Ik denk het ook en of Dequivy. Voor Lammens waren die schimmige constructies niet zo een probleem blijkbaar...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jacques »

Jebus4life schreef: 06 okt 2021, 10:16
Halenaar schreef: 06 okt 2021, 08:56 Ai, ben benieuwd uit welke periode dat bedrag komt. Belachelijk om voor zo'n klein bedrag zo'n risico's te gaan nemen.

Heb wel een paar bedenkingen met die bedragen, ik geloof nooit dat Gent zo weinig valse contracten had als je ziet wat voor een duivenkot het daar is en en dat Bayat dikke vriendjes is met het bestuur daar.
Zou dit de boekhouding van enkel Veljkovic zijn?
Dat lijkt me van wel. De bedragen bij bv. Genk, Anderlecht en Gent zijn te klein om ook betrekking te hebben op Bayat. Charleroi komt er zelfs helemaal niet in voor en dat 'broer van' niks verkeerd gedaan zou hebben, gelooft toch geen hond.

Spijtig dat onze naam nu ook valt, zeker voor zo'n prul in vgl. met de andere clubs, maar als het zo is, dan is het zo.
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jebus4life »

Wel degelijk bijzonder jammer dat we betrokken partij blijken. Enige positieve zou dan zijn: als er boetes volgen, zal de onze dus betrekkelijk klein zijn.

Zoals eerder gezegd geloof ik niet in sportieve sancties (alle grote clubs zijn betrokken), dus daar moeten we ons geen zorgen om maken. Al zie ik ze in staat om alle clubs die betrokken zijn dan 1 seizoen een puntenaftrek van een punt of 6 a 10 te geven. Vermoedelijk allemaal evenveel puntenverlies zodat de G5 eigenlijk nauwelijks benadeeld zijn en de kleine garnalen eraan hangen. Gekloet zet dje altijd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jacques »

Jacques schreef: 05 okt 2021, 11:35 De grootste gangsters delen de lakens uit in ons voetbal.
Ter illustratie, blijkbaar heeft de KBVB er geen probleem mee om haar eigen sportieve staf te betalen via een omweg :ill:
https://twitter.com/jeroenbossaert/stat ... 82432?s=20
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door stvvilvoorde »

lol wou juist dezelfde link posten.

EL = Erwin Lemmens
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Yellow Feaver »

De bekwaamheid van onze eigen KBVB kennende zou het me niet verbazen als ze zich partij stellen om zichzelf te veroordelen.
Pjeirefretter77
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:59
Supporter van: Juventus :)

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Pjeirefretter77 »

Gisteren gehoord op Radio 1 dat ze de grotere clubs niet gaan terugzetten naar 2e omdat hun aandeel in het Belgische voetbal te groot is.Schandalig gewoon.Napoli en Juve zijn destijds wél moeten zakken in Italie.
Plaats reactie