STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Alles over de wedstrijden van STVV
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Henri is de man »

Franz schreef: 18 okt 2021, 09:53
Ik vind de kritiek op de commentaar van Kompany wel overdreven: hij heeft gelijk dat de goal van Leistner had moeten afgekeurd worden. Verder gaf hij ook aan dat Anderlecht in feite tevreden mocht zijn dat ze een punt haalden.
Ik wou net hetzelfde posten. De journalist vroeg hem ook waarom hij gefrustreerd was bij het fluitsignaal. Ik vind Kompany vaak heel eerlijk. Ook in zijn interviews na de match gisteren.

Bruls heerste gisteren. Fantastisch om te zien. De VAR is de klucht voorbij. Dit kan toch niet meer. Persoonlijk vind ik het concept van de "clear error" onbegrijpelijk. Waarom wordt er niet ingegrepen als het eigenlijk een foute beslissing is ? Dat maakt het ZO veel ingewikkelder. In het voetbal zijn dit DE spelbepalende fases in een wedstrijd. Net zoals ik niet begrijp waarom de eerste scheidsrechter per se de eindbeslissing moet hebben. Men zit met 3 in dat busje - hebben een veel duidelijkere, objectievere kijk op het gebeuren. In het hockey beslist toch ook de videoref ?! De reden waarom de VAR gisteren niet ingrijpt, is omdat het er geen 1m afstand is tussen Kouamé en Schmidt en men zich kan verschuilen achter de "clear error". Wat een onzin ! Zelfs Hendrik Van Crombrugge had van aan zijn goal (!) gezien dat het wel heel licht was... ja jongens
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Franz »

enerkey schreef: 18 okt 2021, 10:32 Hij bedoelt dat het ene niet gebeurt zou zijn als het andere anders zou gelopen zijn ;)
Of misschien had ons op en neer gedans na de 2-1, een paar maanden later, in een orkaan kunnen uitmonden in de VS. Kan ook zijn dat hij dat bedoelt :mrgreen:
OK ik pas mijn tekst aan:
'Gelukkig kreeg Anderlecht gisteren een onterechte penalty op Kouamé... Dat resulteerde in een fel gestreden match waarin STVV aanspraak mocht maken op de zege'
:toppie:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Jebus4life »

enerkey schreef: 18 okt 2021, 10:12 Ja Kompany is zeker de slechtste niet. Integendeel, ik vind hem een verandeming in het trainersgilde van 1A. Hij is zeer respectvol ten aanzien van de tegenstanders. Vergelijk zijn interviews eens met die van Preud'Homme, Clement,...
Volledig akkoord. Ik hoop dat hij het kan aanhouden want hij komt opnieuw meer en meer onder druk te staan.
Ik heb (op dit moment) ook niet het gevoel dat Kompany het gaat rechttrekken bij Anderlecht, het feit dat wij als STVV zijnde Anderlecht een dik uur overklassen is toch niet normaal...

*Geen kritiek overigens, ik vind het zeker niet verkeerd dat je als club (in transformatie) een trainer tijd geeft om te bouwen. Zeker met toch heel veel jonge spelers (de helft van de A-kern is geboren na 2000)
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Franz »

Henri is de man schreef: 18 okt 2021, 10:35 Bruls heerste gisteren. Fantastisch om te zien.
Ja Brüls was gisteren een van de grote uitblinkers!
Ik vond de hele as ijzersterk: Schmidt, Teixeira, Konaté, Brüls, Hara.
De snelheid waarmee Hara vooruitgang boekt is toch wel spectaculair: ik moet toegeven dat ik dat niet in hem gezien had.
En Cacace speelde waarschijnlijk zijn allerbeste match ooit voor STVV.
Hayashi en Bauer deden wel hard hun best, maar voor mij zijn Suzuki en Hashioka toch duidelijk de beteren op die posities.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door stvvilvoorde »

Henri is de man schreef: 18 okt 2021, 10:35
Franz schreef: 18 okt 2021, 09:53
Ik vind de kritiek op de commentaar van Kompany wel overdreven: hij heeft gelijk dat de goal van Leistner had moeten afgekeurd worden. Verder gaf hij ook aan dat Anderlecht in feite tevreden mocht zijn dat ze een punt haalden.
Ik wou net hetzelfde posten. De journalist vroeg hem ook waarom hij gefrustreerd was bij het fluitsignaal. Ik vind Kompany vaak heel eerlijk. Ook in zijn interviews na de match gisteren.

Bruls heerste gisteren. Fantastisch om te zien. De VAR is de klucht voorbij. Dit kan toch niet meer. Persoonlijk vind ik het concept van de "clear error" onbegrijpelijk. Waarom wordt er niet ingegrepen als het eigenlijk een foute beslissing is ? Dat maakt het ZO veel ingewikkelder. In het voetbal zijn dit DE spelbepalende fases in een wedstrijd. Net zoals ik niet begrijp waarom de eerste scheidsrechter per se de eindbeslissing moet hebben. Men zit met 3 in dat busje - hebben een veel duidelijkere, objectievere kijk op het gebeuren. In het hockey beslist toch ook de videoref ?! De reden waarom de VAR gisteren niet ingrijpt, is omdat het er geen 1m afstand is tussen Kouamé en Schmidt en men zich kan verschuilen achter de "clear error". Wat een onzin ! Zelfs Hendrik Van Crombrugge had van aan zijn goal (!) gezien dat het wel heel licht was... ja jongens
Inderdaad.
Die 2de penalty moet Boucaut dan wel gaan bekijken owv obvious en clear error, terwijl hij vlakbij de fase stond en bewust geen penalty floot (met beide armen in de lucht dorspelen).
Ik zoek nog altijd naar de beelden waar je duidelijk ziet dat er contact is, en dus obvious en clear error.
Maar soit boucaut gaat kijken en geeft dan wel penalty.
Trekfout op Hara in eerste helft is ook licht, maar zie je wel in de beelden dat het obvious en clear error is.
Maar niet eens de moeite om te reviewen volgens var.

Zoals Peter VDB deze ochtend op de radio stelde.
Met zulke fratsen werk je complottheorien in de hand.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Jacques »

Ik denk eerlijk gezegd dat Anderlecht met een trainer als Hollerbach verder zou staan. Wij maken week na week progressie, terwijl het bij Anderlecht vaak alles of niets is. Tactisch was Anderlecht gisteren verre van schitterend en van het fameuze proces stond er met Amuzu welgeteld een speler aan de aftrap. Kana en Sardella zijn grotendeels uit beeld, Verschaeren en El-Hadj hebben moeite om zich dit seizoen door te zetten. Van spelers als Van Crombrugge, Hoedt, Refaelov, Raman, Cullen en Olsson mag je meer verwachten dat wat ze gisteren brachten, dat zijn geen jonge gamins meer. Ik heb veel respect voor de speler Kompany en als trainer is het in zijn interviews inderdaad gelukkig geen Clement of Preud'homme, maar ik vrees dat hij ook niet de resultaten van dat duo zal halen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 18 okt 2021, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Dreke »

Franz schreef: 18 okt 2021, 10:37
enerkey schreef: 18 okt 2021, 10:32 Hij bedoelt dat het ene niet gebeurt zou zijn als het andere anders zou gelopen zijn ;)
Of misschien had ons op en neer gedans na de 2-1, een paar maanden later, in een orkaan kunnen uitmonden in de VS. Kan ook zijn dat hij dat bedoelt :mrgreen:
OK ik pas mijn tekst aan:
'Gelukkig kreeg Anderlecht gisteren een onterechte penalty op Kouamé... Dat resulteerde in een fel gestreden match waarin STVV aanspraak mocht maken op de zege'
:toppie:
:toppie: voor beiden. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door voetballiefhebber »

Jean-Paul schreef: 18 okt 2021, 09:47 De VAR en de scheidsrechters werken voor de G5 dat was gisteren overduidelijk. Gent, Genk, Anderlecht het kan toch geen toeval meer zijn? Bij de 3-0 van Standard gaan ze plots 8 minuten uittrekken voor een doelpunt af te keuren. Heeft King Power zich plots ook bij de rijke clubs ingekocht?
Club Brugge niet vergeten, toen iemand een speler van Kortrijk op de hakken trapte werd eveneens niet ingegrepen. Was ook een dikke strafschop voor Kortrijk op Jan Breydel. Enkel Standard had pech, want volgens mij was die goal geen buitenspel. Ik kan dat met het trekken van die lijn toch niet zien.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Jebus4life »

Hij geeft die tweede in mijn ogen ook enkel en alleen omdat hij weet "ik word naar het scherm geroepen, het was dus een clear error, ik heb het dan blijkbaar toch fout gezien".
Franz schreef: 18 okt 2021, 10:53
Henri is de man schreef: 18 okt 2021, 10:35 Bruls heerste gisteren. Fantastisch om te zien.
Ja Brüls was gisteren een van de grote uitblinkers!
Ik vond de hele as ijzersterk: Schmidt, Teixeira, Konaté, Brüls, Hara.
De snelheid waarmee Hara vooruitgang boekt is toch wel spectaculair: ik moet toegeven dat ik dat niet in hem gezien had.
En Cacace speelde waarschijnlijk zijn allerbeste match ooit voor STVV.
Hayashi en Bauer deden wel hard hun best, maar voor mij zijn Suzuki en Hashioka toch duidelijk de beteren op die posities.
Kan me alleen maar aansluiten:

Schmidt: Sterke match opnieuw, kansloos bij beide penalties
Cacace: Wat mij betreft z'n beste match voor STVV.
Lavalee: Is me niet enorm opgevallen, zowel niet negatief als positief. Secuur naar mijn gevoel en dus beter dan de afgelopen weken (maar ik kan dus iets gemist hebben)
Tex: Zoals meestal in een driemandsverdediging: Sterk
Leistner: Ik ben fan, maar als verdediger heeft hij gewoon echt gefaald gisteren. Mist zijn interceptie waardoor de eerste penalty ontstaat (kan je wel niet enkel hem verwijten, we staan daar zó hoog. Ook Tex en Lavalee zijn daar nergens meer). En ook bij de tweede penaltyfase ligt er geknoei van zijn kant aan de basis van de penalty. En ook eerder in de eerste helft liet hij zich 1 of 2 keer echt wel te makkelijk voorbijgaan. Natuurlijk ligt hij ook wel aan de basis van de 2 goals die wij maken.
Bauer: Zeker geen slechte speler voor ons, speelde zijn match. Maar ik vind Hashioka completer. Zijn misser is ook onbegrijpelijk.
Konaté: Scoort opnieuw (goed binnengeschoten overigens, aartsmoeilijk om die bal zo binnen te knallen!).
Durkin: Ik vind het toch een zeer nuttige speler. Werken, lopen, storen, ... Voetballend mag er nog wat bij, maar dat weten we
Bruls: Top he, heerste als in zijn beste dagen. Was verbaasd dat hij het de hele match kon uithouden. Ik hoop dat we 1,5 a 2,5 seizoenen het laatste beetje klasse eruit kunnen persen.
Hayashi: Hard werkend, maar omdat hij niet scoort toch niet zo'n positief gevoel. Mocht hij 1 van zijn kansen afmaken denk ik dat we spreken over een heel goede wedstrijd
Hara: Wat deed die allemaal. Won zowat elk kopduel, balvast, technisch erg mooi. Dat had ik er niet in gezien... Kunnen we Alaves al niet bellen dat we hem nog een jaartje willen houden :party:
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Met11tegen12 »

wiekes schreef: 17 okt 2021, 20:29 Daar heb ik 42 jaar gewerkt daar zit ik vol van .
Doe dan maar een Heineken, dat is geen van beide.
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Met11tegen12 »

Zie nickname.
Met11tegen12
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 dec 2020, 20:42
Supporter van: STVV

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Met11tegen12 »

'Varderlecht', vind ik wel goed gevonden.

Geplukt uit https://www.facebook.com/spottenmetanderlecht/
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door Henri is de man »

De penatlyfase met Bezus (Gent) en Peeters (Eupen) is eigenlijk nog erger dan onze fases. :gek: :gek: :gek:

Trouwens ook heel mooi om te zien: de reactie van Cullen op de eerste penaltyfase. Die is gewoon keigefrustreerd dat Kouamé de kans mist :mrgreen: :mrgreen:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef: 18 okt 2021, 11:06 Ik denk eerlijk gezegd dat Anderlecht met een trainer als Hollerbach verder zou staan. Wij maken week na week progressie, terwijl het bij Anderlecht vaak alles of niets is. Tactisch was Anderlecht gisteren verre van schitterend en van het fameuze proces stond er met Amuzu welgeteld een speler aan de aftrap. Kana en Sardella zijn grotendeels uit beeld, Verschaeren en El-Hadj hebben moeite om zich dit seizoen door te zetten. Van spelers als Van Crombrugge, Hoedt, Refaelov, Raman, Cullen en Olsson mag je meer verwachten dat wat ze gisteren brachten, dat zijn geen jonge gamins meer. Ik heb veel respect voor de speler Kompany en als trainer is het in zijn interviews inderdaad gelukkig geen Clement of Preud'homme, maar ik vrees dat hij ook niet de resultaten van dat duo zal halen.
Past maar op met zo een uitspraken of ge brengt die mensen aan den Avenue Théo Verbeeck numéro 2 te Anderlecht nog op ideën...! :roll:
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV - Anderlecht op zondag 17 oktober om 13u30

Bericht door pat@ »

Op de socials van Anderlecht staat een leuke gecompileerde samenvatting met commentaren van desbetreffende "fases", ook uitgebreider dan op play sports.
Plaats reactie