KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Alles over de wedstrijden van STVV
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door Piana »

Jones schreef: 07 nov 2021, 11:22 Het feit dat we zo moeilijk scoren blijft me zorgen baren. De organisatie staat er en ik vind Bauer wel een aanwinst in tegenstelling tot sommige anderen. Hoe dikwijls scoren we maar 1 keer of helemaal niet. Zo is het iedere match pompen of verzuipen. Hou je dat een heel seizoen vol ? Dat is slopend en zo gaat de kaartenlast stevig omhoog. Matchen winnen met een goal of 3 verschil heeft STVV bijna nooit gekunnen. Hara werkt hard en wint veel duels maar moet daar tonnen energie insteken. Is niet de verfijnste voetballer maar wel nuttig. Ik zou Nill de pauw in de winter halen bij Antwerp. Krijgt geen kans, Belg en ervaren krijger op de rechterflank
Dat Nil De Pauw eens dik men patatten kust. Een paar jaar geleden waren wij niet goed genoeg, nu dat hij versleten is zouden wij hem een reddingsboei moeten gooien. Dag Jan.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door Piana »

STimVV schreef: 07 nov 2021, 12:15 Wakker geworden met ne kater en 3 punten op zak.
Voor den 1e keer ever met de fiets naar een match van STVV geweest. :lol:
Goed geamuseerd hoop ik! :toppie:
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door vdl »

Jones schreef: 07 nov 2021, 11:22 Het feit dat we zo moeilijk scoren blijft me zorgen baren. De organisatie staat er en ik vind Bauer wel een aanwinst in tegenstelling tot sommige anderen. Hoe dikwijls scoren we maar 1 keer of helemaal niet. Zo is het iedere match pompen of verzuipen. Hou je dat een heel seizoen vol ? Dat is slopend en zo gaat de kaartenlast stevig omhoog. Matchen winnen met een goal of 3 verschil heeft STVV bijna nooit gekunnen. Hara werkt hard en wint veel duels maar moet daar tonnen energie insteken. Is niet de verfijnste voetballer maar wel nuttig. Ik zou Nill de pauw in de winter halen bij Antwerp. Krijgt geen kans, Belg en ervaren krijger op de rechterflank
Toch nog iemand die het beseft, we teren iets teveel op onze verdediging, aanvallend stokt het langs alle kanten.
Tis niet dat we ons niet gaan redden dit seizoen, maar de matchen zijn toch wel heel triestig om maan te zien.
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door STVV1924 »

Plaats 8, Play off 2, op 2 a 3 punten voor de interlandbreak, maar tegelijkertijd plaats 17 op 6 punten van plaats 9 en 10.

Zo worden de 3 punten in Mechelen ineens wel 6 punten waard.

Blijven strijden voor elke meter tot als de broodnodige punten binnen zijn voor operatie redding en we met de neuzen al dan niet richting Play Offs mogen kijken. Gematigd realisme als insteek blijven behouden. Na Antwerp volgen Cercle en Seraing. Een BELANGRIJK drieluik. Hopelijk op (bijna) volle kracht...

En dan hopen dat de Japanners op basis van grondige analyse spelerskern een aantal spelers definitief van de hand doen. Lee, Filipov, Janssens ergens in 1B stallen... En 1 a 2 potentiële Belgische meerwaardespelers in de plaats aanwerven... Youssef Challouk bij Deinze zou in dat plaatje kunnen passen, net als een Stallone Limbombe van Sk Lierse.
Jebus4life
Berichten: 1280
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door Jebus4life »

Amai, qua resultaat wel een uitzonderlijk weekend. Zoveel gelijke spelen.

De 7 ploegen onder ons: 6 van de 7 laten punten liggen (enkel OHL pakt ook 3 punten)
En ook boven ons laten de dichtste 7 ploegen punten liggen (eigenlijk 8 gezien ook Brugge punten verloor).


Zorgt ervoor dat je weer niet teveel naar onder moet kijken en we den 21e zonder al te veel druk Antwerp ontvangen (enige druk is dat je thuis dringend wat punten moet beginnen pakken...), de week erop (de 27e) zouden we wél best wat rapen in Seraing...
BoemBoem
Berichten: 2964
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door BoemBoem »

STVV1924 schreef: 07 nov 2021, 22:34 Plaats 8, Play off 2, op 2 a 3 punten voor de interlandbreak, maar tegelijkertijd plaats 17 op 6 punten van plaats 9 en 10.

Zo worden de 3 punten in Mechelen ineens wel 6 punten waard.

Blijven strijden voor elke meter tot als de broodnodige punten binnen zijn voor operatie redding en we met de neuzen al dan niet richting Play Offs mogen kijken. Gematigd realisme als insteek blijven behouden. Na Antwerp volgen Cercle en Seraing. Een BELANGRIJK drieluik. Hopelijk op (bijna) volle kracht...

En dan hopen dat de Japanners op basis van grondige analyse spelerskern een aantal spelers definitief van de hand doen. Lee, Filipov, Janssens ergens in 1B stallen... En 1 a 2 potentiële Belgische meerwaardespelers in de plaats aanwerven... Youssef Challouk bij Deinze zou in dat plaatje kunnen passen, net als een Stallone Limbombe van Sk Lierse.
Limbombe heeft niet bepaald het karakter dat onder iemand als Hollerbach gaat functioneren. Laat staan de kwaliteiten om in 1A mee te kunnen.

Buiten Challouk en de Club huurlingen bij Westerlo is het niveau van 1B minder dan de andere jaren vind ik.
Een Bruls loopt daar dit jaar niet meer rond.
Ik zou eerder nog eens proberen voor Heiremans te halen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
wiekes
Berichten: 877
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door wiekes »

Dat ze maar eerst zien dat ze van die andere braddel afgeraken die zitten nu toch maar hun broek te verslijten op de tribune en die kosten iedere maand een hoop geld en Steuckers en Van dessel komen ook nog terug.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door Jacques »

Op zich zou extra creativiteit op het middenveld geen slechte zaak zijn, maar toekomstgericht zou Hairemans hier alleen maar Steuckers en Van Dessel voor de voeten lopen, want Brüls gaat hij niet uit de ploeg spelen.
Als we in januari onze schaapjes op het droge hebben wat het behoud betreft zou ik geen 30-jarige bankzitter gaan halen. Dan moet je je blik eerder op de toekomst durven richten. Onze kern is nota bene nog altijd te breed wat mij betreft met o.a. Lee en Filippov die de kern nooit halen, Ito, Wolke en Balongo slechts in ongeveer de helft van de wedstrijden. Ondertussen zitten Van Dessel en Steuckers door omstandigheden nog steeds in de wachtkamer, zetten hopelijk ook Mindombe, Delorge en Vanmarsenille stappen in hun ontwikkeling.
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1255
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door Lukske de Lange »

Op langere termijn kan het de bedoeling zijn om met een middenveld Van Dessel, Steuckers, Delorge aan te kunnen treden. Al zie ik het in Jarne iets minder om langdurig mee te draaien bij ons.
Maar hij mag steeds het tegendeel bewijzen ;)

Feit is wel dat een De Ridder en waarschijnlijk Mory of Chris deze zomer al dienen vervangen te worden...en om dan op eerstgenoemden te rekenen...da's wel erg hard gokken.

Brüls kan op termijn wel opgevolgd worden door een Delorge eventueel. Maar daar hebben ze nog ongeveer twee jaar voor waarschijnlijk.

Verder is het uitkijken om de stabiliteit vanachter te behouden. Vanaf volgend seizoen zal het in de eerste plaats kijken worden of het Vanmarsenille of Boets/Smeyers is die potentieel eerste doelman kan worden.

Of Mindombe en Diriken volwaardige bankzitters zijn bij een 1A club. En of Teix nog een jaartje kan én met wie links van hem 😉

Vanvoor heb je een scorende spits nodig naast Hara en Hayashi 🙂 (Geen idee hoe Vanwesemael en Diallo het doen op dat vlak?)
BoemBoem
Berichten: 2964
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 08 nov 2021, 10:48 Op langere termijn kan het de bedoeling zijn om met een middenveld Van Dessel, Steuckers, Delorge aan te kunnen treden. Al zie ik het in Jarne iets minder om langdurig mee te draaien bij ons.
Maar hij mag steeds het tegendeel bewijzen ;)

Feit is wel dat een De Ridder en waarschijnlijk Mory of Chris deze zomer al dienen vervangen te worden...en om dan op eerstgenoemden te rekenen...da's wel erg hard gokken.

Brüls kan op termijn wel opgevolgd worden door een Delorge eventueel. Maar daar hebben ze nog ongeveer twee jaar voor waarschijnlijk.

Verder is het uitkijken om de stabiliteit vanachter te behouden. Vanaf volgend seizoen zal het in de eerste plaats kijken worden of het Vanmarsenille of Boets/Smeyers is die potentieel eerste doelman kan worden.

Of Mindombe en Diriken volwaardige bankzitters zijn bij een 1A club. En of Teix nog een jaartje kan én met wie links van hem 😉

Vanvoor heb je een scorende spits nodig naast Hara en Hayashi 🙂 (Geen idee hoe Vanwesemael en Diallo het doen op dat vlak?)
Als 1 plaats op termijn door die jongeren kan worden opgevuld heb je goed gewerkt denk ik.
Als je er ineens 3/4 moet inpassen ga je een heel groot probleem krijgen vrees ik.

Bruls is een belangrijke dragende speler. Om van iemand als Delorge te verwachten dat hij binnen 2 jaar die rol overneemt is niet realistisch vrees ik.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1255
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 08 nov 2021, 12:03
Lukske de Lange schreef: 08 nov 2021, 10:48 Op langere termijn kan het de bedoeling zijn om met een middenveld Van Dessel, Steuckers, Delorge aan te kunnen treden. Al zie ik het in Jarne iets minder om langdurig mee te draaien bij ons.
Maar hij mag steeds het tegendeel bewijzen ;)

Feit is wel dat een De Ridder en waarschijnlijk Mory of Chris deze zomer al dienen vervangen te worden...en om dan op eerstgenoemden te rekenen...da's wel erg hard gokken.

Brüls kan op termijn wel opgevolgd worden door een Delorge eventueel. Maar daar hebben ze nog ongeveer twee jaar voor waarschijnlijk.

Verder is het uitkijken om de stabiliteit vanachter te behouden. Vanaf volgend seizoen zal het in de eerste plaats kijken worden of het Vanmarsenille of Boets/Smeyers is die potentieel eerste doelman kan worden.

Of Mindombe en Diriken volwaardige bankzitters zijn bij een 1A club. En of Teix nog een jaartje kan én met wie links van hem 😉

Vanvoor heb je een scorende spits nodig naast Hara en Hayashi 🙂 (Geen idee hoe Vanwesemael en Diallo het doen op dat vlak?)
Als 1 plaats op termijn door die jongeren kan worden opgevuld heb je goed gewerkt denk ik.
Als je er ineens 3/4 moet inpassen ga je een heel groot probleem krijgen vrees ik.

Bruls is een belangrijke dragende speler. Om van iemand als Delorge te verwachten dat hij binnen 2 jaar die rol overneemt is niet realistisch vrees ik.
Je hebt gelijk inderdaad.

Een tussenstap is wenselijk/noodzakelijk. Bijvoorbeeld een Schoofs die dan zijn carrière komt afronden bij ons, waardoor Delorge stelselmatig gebracht kan worden en mag groeien.

Maar dat zijn dromen op lange termijn :)
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door pat@ »

In de rangschikking staan we op plaats 11. De 8ste plaats is dit seizoen een mogelijkheid. De G-6 (buiten Standard) staat al boven ons, daarvoor komen we normaal gezien te kort. Union is niet meer in te halen. Van de 'gewone' ploegen zijn Eupen en Kortrijk te pakken. Dan heb je enkel nog Charleroi of Mechelen om achter u te laten. De punten thuis beginnen pakken is de boodschap. Laten we beginnen met Antwerp, die zijn zeker niet in het voordeel op kunstgras.
Tijdens de wintertransfers moeten we, zoals Jacques zegt, bekijken hoe de situatie dan is. Wie weet doen de mannen van DMM bij een goede klassering ook eens zot ;).
BoemBoem
Berichten: 2964
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door BoemBoem »

Lukske de Lange schreef: 08 nov 2021, 16:56
BoemBoem schreef: 08 nov 2021, 12:03
Lukske de Lange schreef: 08 nov 2021, 10:48 Op langere termijn kan het de bedoeling zijn om met een middenveld Van Dessel, Steuckers, Delorge aan te kunnen treden. Al zie ik het in Jarne iets minder om langdurig mee te draaien bij ons.
Maar hij mag steeds het tegendeel bewijzen ;)

Feit is wel dat een De Ridder en waarschijnlijk Mory of Chris deze zomer al dienen vervangen te worden...en om dan op eerstgenoemden te rekenen...da's wel erg hard gokken.

Brüls kan op termijn wel opgevolgd worden door een Delorge eventueel. Maar daar hebben ze nog ongeveer twee jaar voor waarschijnlijk.

Verder is het uitkijken om de stabiliteit vanachter te behouden. Vanaf volgend seizoen zal het in de eerste plaats kijken worden of het Vanmarsenille of Boets/Smeyers is die potentieel eerste doelman kan worden.

Of Mindombe en Diriken volwaardige bankzitters zijn bij een 1A club. En of Teix nog een jaartje kan én met wie links van hem 😉

Vanvoor heb je een scorende spits nodig naast Hara en Hayashi 🙂 (Geen idee hoe Vanwesemael en Diallo het doen op dat vlak?)
Als 1 plaats op termijn door die jongeren kan worden opgevuld heb je goed gewerkt denk ik.
Als je er ineens 3/4 moet inpassen ga je een heel groot probleem krijgen vrees ik.

Bruls is een belangrijke dragende speler. Om van iemand als Delorge te verwachten dat hij binnen 2 jaar die rol overneemt is niet realistisch vrees ik.
Je hebt gelijk inderdaad.

Een tussenstap is wenselijk/noodzakelijk. Bijvoorbeeld een Schoofs die dan zijn carrière komt afronden bij ons, waardoor Delorge stelselmatig gebracht kan worden en mag groeien.

Maar dat zijn dromen op lange termijn :)
Zou mooi zijn.

Maar ik droom al lang niet meer als het over STVV en toekomstplannen gaan :D
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door enrique »

pat@ schreef: 08 nov 2021, 17:08 De punten thuis beginnen pakken is de boodschap. Laten we beginnen met Antwerp, die zijn zeker niet in het voordeel op kunstgras.
Zijt ge zeker dat het kunstgras voor stvv een voordeel is?
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: KV Mechelen-STVV zaterdag 6/11 om 18u30

Bericht door pat@ »

enrique schreef: 08 nov 2021, 20:11
pat@ schreef: 08 nov 2021, 17:08 De punten thuis beginnen pakken is de boodschap. Laten we beginnen met Antwerp, die zijn zeker niet in het voordeel op kunstgras.
Zijt ge zeker dat het kunstgras voor stvv een voordeel is?
Neen, momenteel zeker niet. Antwerp is, op papier, de minste tegenstrever van de G-6 op ons kunstgras.
Als Antwerp gepasseerd is moet het wel een voordeel worden want dan hebben thuis alleen nog maar ploegen van ons niveau. De mogelijke puntenwinst die we thuis, na niet eens de helft vd competitie, nog kunnen halen is allerminst gering.
Ook al hebben we tegen de meeste ploegen van dat niveau bewezen om er geen voordeel uit te puren. Als dat keert kunnen we nog een leuk seizoen tegemoet gaan.
Plaats reactie