Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door vdl »

enrique schreef: 27 nov 2021, 22:33 Nr 15, 9 en 44 waren nergens
Nr 14 wordt niet aangespeeld
Nr 37 is een drama achteraan
Als je zo speelt, krijg je zelfs tegen Westerlo een pak slaag
Meer hoeft er niet gezegd te worden
Turn the page
Als ge de namen nog niet kent, zijt ge ook een drama als supporter
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door toyotacorolla »

Wat een motivatie om het beker verlies. :grappig:
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Tompie »

Leistner heeft wel al veel meer uitstekende wedstrijden gespeeld dan slechte. Zijn gebrek aan snelheid lost hij meestal intelligent op door zijn ervaring en positiespel.

Ik had gisteren de indruk dat zowel Tex als Leistner door het zware veld wel veel meer in de problemen kwamen. Als ze zich op gang moesten trekken tegen die vinnige spelers van Seraing was het een drama. En ik ben fan van zowel Tex als Leistner. Maar ook Hashioka speelde zowat zijn slechtste wedstrijd voor STVV vond ik, zeker voor de rust.

Er zijn heel wat teams die afhankelijk van de vorm van de dag kunnen winnen van elkaar. Ik beschouw Seraing en STVV ook als zo twee teams. Vaak komt het dan op details aan, of dat tikkeltje extra vernuft/kwaliteit. Iets wat bij ons een Bruls soms kan brengen, maar die zat gisteren niet in de wedstrijd. Seraing heeft zo een paar Metz-huurlingen die voor het verschil zorgden.

Ik denk dat we zo momenteel ongeveer staan waar we thuis horen. Om hoger te mikken heb je doorgaans toch een spits nodig die x aantal doelpunten maakt per seizoen. Onze topschutter heeft er twee zeker… ? Dat zegt veel.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door nastase »

JJR schreef: 27 nov 2021, 22:35 Zoals we van ons STVV gewoon zijn. Als er een goede zaak gedaan kan worden, geven we niet thuis…

Even niet over onze wedstrijd:

De kleinere ploegen zoals STVV worden vaak benadeeld tegen de grotere ploegen. Charleroi reken ik niet bij die kleinere ploegen, maar als iemand daarnet de penaltyfase gezien heeft in het voordeel van van anderlecht op charleroi. Dan worden ook zij serieus ne kloot afgetrokken. Zelfs na het bekijken van de beelden ziet ref lambrechts hier een penalty in?? Begrijpe wie kan.
En als je dan de penaltyfase bekijkt van vorige week bij RSCA-KVK (hands door aangeschoten bal in de 16 van Anderlecht - arm niet tegen lichaam - toch geen strafschop - RSCA kwam goed weg) ... Hmm
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door metser »

En wie was er scheids in charlala……. Jawel dezelfde als die var was in STVV tegen Anderlecht dat toen ook 2 penalty’s cadeau kreeg. Lamberke is gekend om zijn sympathie voor de Brusselaars. Over onze eigen match, niet goed genoeg! Juist een ploeg om uit de gevarenzone te blijven en dat is het !
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Jones »

Ik heb de indruk dat STVV dikwijls wint als de tegenpartij een off-day heeft en niet door eigen sterkte. Hun spel opleggen doen ze niet. Dat breien en handbal spelen als ze geen creativiteit tonen en openingen vinden daar komen we nergens mee.

Bijkomend feit : wie niet scoort, kan geen match winnen. Een spits mist de ganse voorbereiding en speelt de supporters en de club hierdoor met hun kloten vermits hij niet fit aan de competitie begint en al 2 keer geblesseerd uitvalt (Suzuki). De andere 2 zijn zeker niet gekocht op basis van statistieken maar eerder op basis van hoop dat ze doorbreken en het weinige geld dat er was om te investeren. Werken doen ze genoeg, onze spitsen maar flitsen en scoren niet !

Trainers gaan ook doorhebben dat als er ballen gedropt worden in de rug van de verdediging en de tegenpartij snelle jongens heeft vooraan als OHL en nu Seraing, dat dat ons zwak punt is.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door vuil rat »

Gisteren viel elke speler van Stvv door de mand ze hebbe 1 voor 1 slecht gespeeld . Vind 1 zaak zeer spijtig hoewel ik een enorme fan ben van Hollerbach betreur ik het wel dat hij niet roteerd en nieuwe dingen probeert tegen zulke ploegen . Ik persoonlijk zou Buatu kiezen ipv Tex tegen die vinnige spitsen van Seraing Reitz of Durkin naast Konate en Ito en Koita als flankaanvallers en Deridder of Bruls achter Suzuki .Kan zijn dat het ook flopt maar gisteren viel het na 2 min al stil en stuikten de gebruikelijke tactiek als een kaartenhuis ineen . Proberen tegen die ploegen en niet altijd op het zelfde paard wedden
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Jean-Paul »

Seraing speelde vinniger, agressiever en vooral een stap sneller dan Stvv . Daarenboven beschikken de metallo's over meer technisch onderlegde spelers dan de kanaries. Jallow, Kilota, Poaty, Maziz, Mikautadze waren gisteren meester over de situatie en bepaalden het spelbeeld met goede en snelle combinaties. Onze combinaties waren op 1 vinger te tellen want het waren ongeordende aanvallen, met weinig aanspeelpunten en te weinig beweging. Hashioka speelde dramatisch, Hyashi is werklustig maar amper doorzicht en te weinig technische vaardigheden. Koita moest meer achter Bernier hollen dan andersom, Leistner, Tex en Lavalee konden niet mee. Konaté speelde als enige op niveau maar vond te weinig diepe inspeelpunten en moest zich beperken tot laterale passes. Suzuki stak in de zak van Nadrani en won geen enkel duel. Bruls dan, werd zuiver uit de wedstrijd gehouden door Cissé en kon zich nooit doorzetten. Bij Seraing heb je dan nog de strijkijzers Del Fabro en Boulanger die volgens mij de makkelijkste wedstrijd uit hun carrière gespeeld hebben . Mijn inziens is dat deze wedstrijd ons leert naar welke profielen men best zoekt in de volgende transfer periodes.
enrique
Berichten: 2870
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door enrique »

vdl schreef: 28 nov 2021, 08:47
enrique schreef: 27 nov 2021, 22:33 Nr 15, 9 en 44 waren nergens
Nr 14 wordt niet aangespeeld
Nr 37 is een drama achteraan
Als je zo speelt, krijg je zelfs tegen Westerlo een pak slaag
Meer hoeft er niet gezegd te worden
Turn the page
Als ge de namen nog niet kent, zijt ge ook een drama als supporter
Applaus voor vdl...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door stvvilvoorde »

Complete off-day van heel de ploeg.

maar terzijde, dat zo'n veld goedgekeurd geraakt vr 1A kan ik ook niet begrijpen.
7m verschil in de breedte, dat maakt wel een verschil hoor.
Grasmat waren precies graszoden op zandondergrond, dan nog niet gesproken over ne bult in da plein die erger is dan die op staaien ooit geweest is.
Zonder dat plein, stond seraing toch wel een paar plekken lager gerangschikt.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Franz »

De gebruikte tactiek van Hollerbach werkte gisteren absoluut niet.
In de eerste helft:
Op zo'n smal veld kwam onze ene wingback niet aan de bal (Koita) en stond de andere voortdurend in een kluwen van spelers te knoeien (Hashioka).
Verder werd er voortdurend de lange bal gespeeld door Leistner, Lavalée, Teixeira... direct op Suzuki of Hayashi en werden Brüls en De Ridder eenvoudigweg overgeslagen. De lange verdedigers van Seraing zagen die ballen graag komen, onze spitsen wonnen geen duels.
In de tweede helft:
Hollerbach greep in naar een 3-4-3 met Hayashi achter Hara en Suzuki en Cacace ipv Koita. Brüls ook eruit en we gingen lustig verder met lange ballen lanceren... Hopeloos.
STVV speelde gisteren provinciaal voetbal, volledig in lijn met de kwaliteit van het veld.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Smurf
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Smurf »

Die opmerkingen over het veld van Seraing, jongens toch. Als ze over ons kunstgras beginnen dan is het kot hier ook te klein. En terecht want wij halen momenteel meer punten buitenshuis dan thuis. Misschien had het veld van Seraing dus wel in ons voordeel moeten spelen. Zo kan je blijven zeveren.

Seraing heeft 19 punten. Ja ze hebben er 13 thuis gehaald en slechts 6 op verplaatsing. Niet abnormaal dat je er thuis meer haalt. Het is niet omdat wij er tegenwoordig meer op verplaatsing pakken...

Bovendien moet je ook eens kijken tegen wie ze die overwinningen behaald hebben: Mechelen, Cercle, Waregem en STVV (en nog eens in de beker). Dat is nu toch ook niet om van achterover te vallen.

We hebben gewoon zwak gespeeld. Maar dat is dan ook weer geen enkele reden om hier heel de verdediging af te breken, want we geven al een heel seizoen betrekkelijk weinig weg. Leistner en Texeira zorgen voor veel stabiliteit achterin. Tegen Seraing kwamen ze echter allebei niet al te best voor de dag.

Beetje verder kijken dan 1 wedstrijd jongens. En voor wie echt een inspanning wil doen, beetje verder kijken dan twee wedstrijden ook.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Piana »

Dit was een typische wedstrijd waarin je niet op achterstand mag komen. Seraing wint zeker verdient, maar je hebt in zulke wedstrijden ook wat geluk nodig. De goal van Seraing en de kans van Bruls eind eerste helft zijn praktisch identiek, alleen wijkt hun bal af en vliegt hij binnen, daar waar de bal van Bruls eindigt tegen de billen van een Luikenaar. Hara plaatst zijn bal net niet scherp genoeg in het hoekje, 1 minuut later ronden zij een goede tegenaanval wel goed af: 2-0 en voorbij. Dat is voetbal...

Wij kunnen een stugge ploeg heel moeilijk ontwrichten, zeker als die op voorsprong komt en 20 meter lager gaat spelen. Dat is een feit. Als Bruls dan ook nog eens vergeet te presteren, dan wordt het heel moeilijk. Minstens 10 van de 18 eersteklassers hebben dat probleem, of hoe dacht je dat wij aan onze 21 punten kwamen? Wat denk je dat KV Mechelen denkt van de 0 op 6 tegen STVV en Cercle? Vanaf het moment dat je dat wél kan, eindig je zonder problemen in de eerste 5.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Roman »

Piana schreef: 28 nov 2021, 16:45 Dit was een typische wedstrijd waarin je niet op achterstand mag komen. Seraing wint zeker verdient, maar je hebt in zulke wedstrijden ook wat geluk nodig. De goal van Seraing en de kans van Bruls eind eerste helft zijn praktisch identiek, alleen wijkt hun bal af en vliegt hij binnen, daar waar de bal van Bruls eindigt tegen de billen van een Luikenaar. Hara plaatst zijn bal net niet scherp genoeg in het hoekje, 1 minuut later ronden zij een goede tegenaanval wel goed af: 2-0 en voorbij. Dat is voetbal...

Wij kunnen een stugge ploeg heel moeilijk ontwrichten, zeker als die op voorsprong komt en 20 meter lager gaat spelen. Dat is een feit. Als Bruls dan ook nog eens vergeet te presteren, dan wordt het heel moeilijk. Minstens 10 van de 18 eersteklassers hebben dat probleem, of hoe dacht je dat wij aan onze 21 punten kwamen? Wat denk je dat KV Mechelen denkt van de 0 op 6 tegen STVV en Cercle? Vanaf het moment dat je dat wél kan, eindig je zonder problemen in de eerste 5.
Juister kan je het niet verwoorden en ik ben zelfs van mening dat het er zelfs meer dan 10 van de 18 zijn. Daarom is het maar goed dat we al 21 punten hebben want voor al deze ploegen is het hierdoor zeer moeilijk een reeks(je) neer te zetten. Daarom hoeft na zo'n match ineens niet alles in vraag gesteld te worden.
Wat niet wegneemt dat we met extra creativiteit makkelijker met dergelijke situaties zouden kunnen omgaan, maar wie zoekt dat niet ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Jacques »

Zonder het als excuus te willen gebruiken, kan je toch wel stellen dat de combinatie van een vroege achterstand met een klein en zwaar veld waar de bal moeilijk op rolde, de zaken er niet makkelijker op maakte. Bovendien wordt Seraing wat onderschat, omdat ze door de kenners op voorhand al afgeschreven werden (een beetje zoals wij). Ze zetten goed druk in het middenveld wat ervoor zorgde dat we amper aan voetballen kwamen en hebben vinnige aanvallers voorin waar Leistner en Teixeira het duidelijk moeilijk mee hadden. Duidelijk een mindere partij van beiden. Hashioka die al enkele mindere wedstrijden op de teller heeft staan en net als Koita geconfronteerd werd met een gebrek aan ruimte. Tel dat bij elkaar op en dan weet je dat het lastig wordt. Volgens mij zou het veld trouwens gemakkelijk een meter breder gemaakt kunnen worden, ma bon, iedere club doet daarmee wat ze willen, binnen de marges die zijn toegestaan. Ballen op Hara pompen dan maar, niet ons spel, maar in deze omstandigheden begreep ik het wel. Had Hara de 1-1 gemaakt, hadden we nog erop en erover kunnen gaan, maar nu was het een minuut later boeken toe. We zijn tot in de 90ste minuut blijven proberen, maar we missen al een heel seizoen killer instinct in de box. Als het niet wil, wil het niet. C'est la vie. Op naar de volgende.

Side note: Ik vraag me af of Reitz in deze omstandigheden eventueel iets had kunnen betekenen, maar die haalt al enkele weken de selectie niet meer.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie