STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door STimVV »

Natuurlijk was en is Mboyo zijn tijd voorbij. Maar het was wel mede dankzij Mboyo dat Suzuki zo goed was.
Zie ook de instagrampost van Suzuki toen hij bleef en Mboyo vertrok. In die post stonden verontschuldigingen, maar nog veel meer dankwoorden voor "Mboyo-san". Die was op en naast het veld blijkbaar superbelangrijk voor Yuma.
Het blijkt nu toch ook wel dat Suzuki hem echt mist.
Nu moet hijzelf de steunpilaar en gids zijn voor Hayashi en Hara. Dat is een heel ander gegeven en dat lijkt toch niet zo goed te lukken.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door kenniksvanvoetbal »

voetballiefhebber schreef: 03 dec 2021, 22:59 Schmidt, Koita en Konaté vond ik toch de beteren. De rest was gebuisd of krijgt van mij een nipte voldoende.
Koita is volgens mij geen clubspeler ! een one man player. Is heel voorspelbaar en speelt met oogkleppen.
Ik denk dat Suzuki meer dan zijn buik vol heeft van hem.....hij is trouwens een tijdbom van frustratie en zolang die
plooien niet zijn glad gestreken zal er bij hem weinig lukken.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Jacques »

STimVV schreef: 05 dec 2021, 16:53 Natuurlijk was en is Mboyo zijn tijd voorbij. Maar het was wel mede dankzij Mboyo dat Suzuki zo goed was.
Zie ook de instagrampost van Suzuki toen hij bleef en Mboyo vertrok. In die post stonden verontschuldigingen, maar nog veel meer dankwoorden voor "Mboyo-san". Die was op en naast het veld blijkbaar superbelangrijk voor Yuma.
Het blijkt nu toch ook wel dat Suzuki hem echt mist.
Nu moet hijzelf de steunpilaar en gids zijn voor Hayashi en Hara. Dat is een heel ander gegeven en dat lijkt toch niet zo goed te lukken.
Volledig hiermee eens. Mboyo zorgde zelf niet voor veel doelgevaar, maar liet Suzuki wel renderen. Zoals je eerder ook al zei: de spitsen mogen zelf ook wel eens iets creëren, zeker als je met twee centrumaanvallers speelt, maar dat doen Suzuki en Hayashi amper. Ik denk dat ze geen 5 geslaagde passen aan elkaar hebben gegeven. Wat Hayashi op een veld doet, weet ik niet. Suzuki is een schim van de speler van vorig jaar. Niet enkel voor doel, ook als hij in de bal komt. Vorig jaar haalde hij daar 9 keer op 10 een fout uit, tegenwoordig nog amper 2 keer op 10.

Andere bedenkingen bij vrijdag:
- Durkin werd vermoedelijk opgesteld o.w.v. zijn loopvermogen, maar dat bracht eigenlijk niet veel bij. Noch verdedigend, noch anavallend.
- Leistner-Teixeira is als duo pijnlijk tegen spitsen die (itt. die van ons) wel diepgang hebben.
- Koita was voor mij een van de beteren. Hij probeerde het vaak zelf, maar ik kan me bij die dribbels niet herinneren dat er iemand beter geplaatst stond. Logisch dat je dan zelf gaat.
- Hashioka is al meer dan een maand op zoek naar zijn beste vorm.
Overdrijven is een kunst
Brol
Berichten: 193
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Brol »

Volgens mij heeft Susuki geen reden om te mekkeren op Koita , was het Susuki niet die de ploeg in de steek liet op het begin van het seizoen?
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Brol schreef: 06 dec 2021, 10:52 Volgens mij heeft Susuki geen reden om te mekkeren op Koita , was het Susuki niet die de ploeg in de steek liet op het begin van het seizoen?
Hoog spel gespeeld en verloren !
Dat komt nooit meer op 100%.
En dat zie je ook.
Die knop omdraaien is quasi onmogelijk.
Zeker nu hij beseft dat zijn statistieken eigenlijk dramatisch zijn om elders ook maar iets te kunnen claimen. Dubbele frustratie dus.
Bovenop weet ik niet of hoger aangeschreven clubs staan te springen om iemand die uiteindelijk toch het zaakje gesaboteerd heeft hier.
4 à 5 goals voor Nieuwjaar, dat is het enige wat hem alsnog kan helpen.
En dat zie ik behoudens een mirakel echt niet gebeuren.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind Koita ook wel een verbetering, tov zijn eigen vorm begin dit seizoen en tov Cacace op diezelfde positie.
Zoals Jacques ook aangaf, loopt Hashioka ook al even achter zijn beste vorm te zoeken.

Leistner en Texeira komen inderdaad iedere keer in de problemen vanaf we hoger moeten spelen (bij achterstand dus), te weinig wenbaarheid en snelheid bij dat duo.
Durkin loopt inderdaad veel, maar daar is de kous toch wel mee af.
Kan echt niet begrijpen dat je zo'n speler voor toch tamelijk wat geld in het buitenland bent gaan halen.
Zo'n type vind je normaal toch altijd in eigen jeugd of in de ruime kern van een G5-club.
Voorin is het toch ook vrij fel armoe troef. Er worden amper kansen afgedwongen, we raken ook gewoonweg heel moeilijk in de zone van de waarheid.
Suzuki, tja eerder al gezegd, hebben we toch weer weinig aan dit seizoen. Hopeloos uit vorm. Bedankt aan alle actoren die dat circus hebben opgevoerd deze zomer, daar betalen we nu weeral het gelag van.
Hayashi blijft teveel onnodige energie verspillen, waardoor hij energie en scherpte mist wanneer het wel moet. Speelt toch wat als een kieken zonder kop, lijkt ook allerminst complementair met Suzuki.

Verder zou ik ook niet te lang stilstaan bij deze moment opname, ja het was slecht de afgelopen twee matchen, maar het waren ook geen makkelijke matchen. De twee matchen daarvoor halen we wel 6 op 6 tegen ook niet de minste tegenstanders.
Ik vermoed dat het zal zijn zoals hier een paar berichten eerder geschreven werd, het zal een seizoen in de buik van het klassement worden.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door zipke373 »

Het is simpel he... de enige twee spelers met iets of wat creativiteit zijn Bruls en Koita. Dat is op sommige momenten en tegen sommige ploegen gewoon te weinig. Het mag dan wel duidelijk zijn waar je mag naar beginnen uitkijken naar volgend seizoen.
Voor de rest is je voorlijn hopeloos uit vorm of net iets te kwak voor onze jupkesleague terwijl de achterlijn niet wenbaar genoeg is.
Goed genoeg sommige matchen tegen sommige tegenstanders, te weinig tegen andere. Goed genoeg voor een egelstelling en tegenaanval... spijtig als je achter komt.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door STVV1924 »

Terug in blok en vanuit organisatie spelen aub, want we missen aanvallende creativiteit en diepgang in ons spel. En dan hopen dat er ruimte komt.
Brol
Berichten: 193
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Brol »

STVV moet dringend op zoek naar een paar spelers die techniek , doorzicht en rust in de ploeg kunnen brengen en ik denk dan vooral aan iemand centraal in het middenveld en in de verdediging ,nu alleen maar in het middenveld lopers en nog eens lopers maar eens aan de bal geen voetballende meerwaarde en in de verdediging geen snelheid en uitvoetballende kwaliteit.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Lukske de Lange »

Brol schreef: 09 dec 2021, 08:24 STVV moet dringend op zoek naar een paar spelers die techniek , doorzicht en rust in de ploeg kunnen brengen en ik denk dan vooral aan iemand centraal in het middenveld en in de verdediging ,nu alleen maar in het middenveld lopers en nog eens lopers maar eens aan de bal geen voetballende meerwaarde en in de verdediging geen snelheid en uitvoetballende kwaliteit.
Zoals eerder gezegd, een balvaste spits die het spel kan laten opschuiven, dat is de prioriteit.

Want met Koita, Bruls en de Ridder heb je voldoende technische bagage achter hen.
En om nu te zeggen dat Teix en Lavalée geen uitvoetballende kwaliteit hebben...dat zou ik niet zeggen. Leistner heeft op dat vlak de perceptie wel wat tegen dat is waar.

Maar conclusie blijft dat we voornamelijk een balvaste spits missen momenteel, volgens mij.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Jones »

Lukske de Lange schreef: 09 dec 2021, 08:38
Brol schreef: 09 dec 2021, 08:24 STVV moet dringend op zoek naar een paar spelers die techniek , doorzicht en rust in de ploeg kunnen brengen en ik denk dan vooral aan iemand centraal in het middenveld en in de verdediging ,nu alleen maar in het middenveld lopers en nog eens lopers maar eens aan de bal geen voetballende meerwaarde en in de verdediging geen snelheid en uitvoetballende kwaliteit.
Zoals eerder gezegd, een balvaste spits die het spel kan laten opschuiven, dat is de prioriteit.

Want met Koita, Bruls en de Ridder heb je voldoende technische bagage achter hen.
En om nu te zeggen dat Teix en Lavalée geen uitvoetballende kwaliteit hebben...dat zou ik niet zeggen. Leistner heeft op dat vlak de perceptie wel wat tegen dat is waar.

Maar conclusie blijft dat we voornamelijk een balvaste spits missen momenteel, volgens mij.
En een spelbepalende middenvelder
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Lukske de Lange »

Jones schreef: 09 dec 2021, 10:10
Lukske de Lange schreef: 09 dec 2021, 08:38
Brol schreef: 09 dec 2021, 08:24 STVV moet dringend op zoek naar een paar spelers die techniek , doorzicht en rust in de ploeg kunnen brengen en ik denk dan vooral aan iemand centraal in het middenveld en in de verdediging ,nu alleen maar in het middenveld lopers en nog eens lopers maar eens aan de bal geen voetballende meerwaarde en in de verdediging geen snelheid en uitvoetballende kwaliteit.
Zoals eerder gezegd, een balvaste spits die het spel kan laten opschuiven, dat is de prioriteit.

Want met Koita, Bruls en de Ridder heb je voldoende technische bagage achter hen.
En om nu te zeggen dat Teix en Lavalée geen uitvoetballende kwaliteit hebben...dat zou ik niet zeggen. Leistner heeft op dat vlak de perceptie wel wat tegen dat is waar.

Maar conclusie blijft dat we voornamelijk een balvaste spits missen momenteel, volgens mij.
En een spelbepalende middenvelder
Het probleem daar is dat we die eigenlijk al hebben...draait Bruls dan draait STVV en omgekeerd. Per definitie is dat dé spelbepalende middenvelder bij ons.

Dromen van een nieuwe pion op het het centrale middenveld ..kan financieel en kwantitatief enkel als ze er 2 verkopen en als De Ridder stopt.

Want met Durkin, Bauer, Konaté, De Ridder, Bruls, Van Dessel, Delorge en Steuckers. Heb je wel wat volk lopen voor 3 posities centraal ;)

PS: idealiter verkoop je Durkin en Cacace voor om en bij 5 miljoen samen. Overtuig je Eupen in de zomer om Peeters te laten gaan voor 1,5 miljoen, leg je Brüls in de weegschaal met Koita op links. En ga je verder met Konaté, Van Dessel/De Ridder en Peeters centraal :geelblauw:
Maar zoals gezegd...dromen zijn nog niet voor nu ;)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Jacques »

Ook Reitz komt in principe in aanmerking voor die rol. Geen klassieke spelmaker, maar technisch wel beter onderlegd en wat aanvallender ingesteld dan bv. Durkin.
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Lukske de Lange »

Jacques schreef: 09 dec 2021, 17:22 Ook Reitz komt in principe in aanmerking voor die rol. Geen klassieke spelmaker, maar technisch wel beter onderlegd en wat aanvallender ingesteld dan bv. Durkin.
Zeker, maar als zijn huurovereenkomst afloopt na dit seizoen...is het misschien interessant om deze speler op te pikken? https://www.transfermarkt.be/dante-rigo ... ler/314974
Dante zou een opvolger kunnen worden van De Ridder ;) én is bovendien einde contract na dit seizoen.
Plaats reactie