STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Franz »

De leider zakt vrijdag af naar Staaien: geel-blauw tegen geel-blauw!
OHL slaagde er in om de 'machine' Union te stoppen, iemand zicht op hoe ze dat aanpakten?
Met een laag compact blok om Undav en Vanzeir te verstikken, of door de lopende middenvelders Nielsen-Teuma-Lapoussin het spelen te beletten???
Na de minprestatie op Seraing zal Hollerbach de tactiek met de lange lel vooruit wel aanpassen zeker?
De komst van Union betekent ook de terugkeer op de eretribune van PB en COL, en doelman Morris niet te vergeten op het veld.
Bij STVV liggen Koita en Cacace in balans voor mij, De Ridder zou ik vervangen door (het loopvermogen van) Durkin en toch liever Hara dan Hayashi.
Hopelijk ook eens Buatu aan de aftrap.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door voetballiefhebber »

Blijkbaar hebben de spelers de wanprestatie tegen Seraing gevoeld. Gisteren zouden ze twee zware trainingssessies gehad hebben met ook nog veel loopwerk. Hollerbach kon blijkbaar niet lachen met de wanprestatie.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Dreke »

Franz schreef: 01 dec 2021, 11:13 OHL slaagde er in om de 'machine' Union te stoppen, iemand zicht op hoe ze dat aanpakten?
Met een laag compact blok om Undav en Vanzeir te verstikken, of door de lopende middenvelders Nielsen-Teuma-Lapoussin het spelen te beletten???
Ik heb die match niet gezien. Maar naar wat ik hoorde van Schrijvers en De Norre het tweede.
Franz schreef: 01 dec 2021, 11:13 De komst van Union betekent ook de terugkeer op de eretribune van PB en COL, en doelman Morris niet te vergeten op het veld.
Zelfs alle drie de keepers hebben een verleden in Sint-Truiden: Moris, Pirard en Herbots.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Jacques »

De tactiek met de lange lel was er volgens mij een uit noodzaak door de staat en afmetingen van het veld en het feit dat we in het middenveld niet aan voetballen toekwamen. Ik zie ons op die manier nooit een wedstrijd op eigen veld beginnen.

Dat je met Moris en Pirard, de twee grootste vliegenvangers die de laatste 10 jaar ons doel 'verdedigd' hebben, gewoon herfstkampioen kan worden in België tart overigens alle logica, dat is de waanzin voorbij.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1465
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Krisaias »

Franz schreef: 01 dec 2021, 11:13 en doelman Morris niet te vergeten.
Persoonlijk vergeet ik die liever wel. Wat een nachtmerrie in doel bij ons toen. Denk dat enkel Jean-François Lecomte een grotere vliegenvanger was in al die tijd dat ik kom kijken ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door enerkey »

Krisaias schreef: 01 dec 2021, 13:22
Franz schreef: 01 dec 2021, 11:13 en doelman Morris niet te vergeten.
Persoonlijk vergeet ik die liever wel. Wat een nachtmerrie in doel bij ons toen. Denk dat enkel Jean-François Lecomte een grotere vliegenvanger was in al die tijd dat ik kom kijken ...

Lecomte… Nooit eerder in mijn leven(en daarna) een keeper gezien die op de lijn blijft staan als er een speler alleen op hem afkomt.

Wat Morris betreft nooit verwacht dat die plotseling rond zijn 30 plotseling wel ging presteren. Is geen super keeper. Maar pakt wat nodig is en vooral voetbalt heel goed mee.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door enrique »

Hoogstwaarschijnlijk laatste keer met publiek
Hopelijk toch niet
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door STVV-fan »

enrique schreef: 02 dec 2021, 20:42 Hoogstwaarschijnlijk laatste keer met publiek
Hopelijk toch niet
Hoop doet leven, maar nee, ik vrees er eerlijk gezegd voor.

Zou spijtig zijn omdat we met de matchen tegen Anderlecht en Antwerp toch echt wel mooi voetbal zagen.

Maar bon, voor STVV is dat nu nog zo geen ramp.
Een bepaalde groep zou toch sowieso thuis blijven en een deel komt toch maar kijken naar de grote matchen, dus zo een grote impact heeft dat (financieel) niet voor STVV
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Piana »

Krisaias schreef: 01 dec 2021, 13:22
Franz schreef: 01 dec 2021, 11:13 en doelman Morris niet te vergeten.
Persoonlijk vergeet ik die liever wel. Wat een nachtmerrie in doel bij ons toen. Denk dat enkel Jean-François Lecomte een grotere vliegenvanger was in al die tijd dat ik kom kijken ...
Pas op, Volders in zijn STVV-periode was niet veel beter. De 6-0 op Eupen vb..

Moris heeft ons toen de eindronde gekost op Eupen, zonder hem verliezen we daar nooit punten. Enfin ja, ik weet wel niet of het de bedoeling was om die eindronde te winnen (de 2e helft tegen Moeskroen in gedachte houdend).
Laatst gewijzigd door Piana op 03 dec 2021, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Piana »

Ik wou juist de vraag stellen hoe lang het geleden was dat Union nog op Staaien/Stayen geweest was, maar we hebben daar nog tegen gespeeld in Play-Off 2 van 2016-2017.

Enfin, een prachtige club, en als wij geen kampioen kunnen worden hoop ik dat zij het zullen zijn. Vroeger, in derde klasse, ben ik er nog een paar keer geweest, daar hing het oude voetbalsfeertje wat er vb ook in de kantine van P onder de Tiense hing. Iets wat nergens meer terug te vinden is in de hoogste regionen van ons voetbal, behalve... Ik ben ook nog ooit op een verloren zondagnamiddag op een Bocholt - Union verzeild geraakt, daar waren ze toen met 20 uitsupporters. Ondertussen is dat aantal mooi aangedikt zag ik op Oostende. Het is ze gegund na een goei 40 jaar in de miserie gezeten te hebben!

We gaan onze kansen krijgen, maar zij zeker ook. Ik denk dat dit wel eens een heel fijne match kan worden. Ik ben alleszins benieuwd wat Hollerbach uit zijn hoed gaat toveren.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1465
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Krisaias »

Piana schreef: 03 dec 2021, 00:32 Ik wou juist de vraag stellen hoe lang het geleden was dat Union nog op Staaien/Stayen geweest was, maar we hebben daar nog tegen gespeeld in Play-Off 2 van 2016-2017.
De laatste STVV-Union in de reguliere competitie dateert van 23/11/1985 en het laatste treffen in het Dudenpark van 31/03/1986 (PO II was op de Heizel) ... tweemaal verloren dat seizoen (0-1 en 2-0).
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door Franz »

De laatste match tussen Union en STVV in eerste klasse dateert volgens mij van het seizoen 72-73, waarin Union degradeerde en STVV zich nipt redde (vooral dankzij de 16 doelpunten van topscorer Alfred Riedl). Die match ging door op Union in het schitterende Dudenpark en eindigde op 0-0. Het was de allereerste match van STVV die ik in mijn leven zag (er zouden er nog enkele volgen... :D). Bij STVV ondermeer Henderix, Wissmann, Van Houdt, Lievens, Tosini, Celis,... Het seizoen 73-74 erna degradeerde STVV dan toch.
Laatst gewijzigd door Franz op 03 dec 2021, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

Piana schreef: 03 dec 2021, 00:21
Krisaias schreef: 01 dec 2021, 13:22
Franz schreef: 01 dec 2021, 11:13 en doelman Morris niet te vergeten.
Persoonlijk vergeet ik die liever wel. Wat een nachtmerrie in doel bij ons toen. Denk dat enkel Jean-François Lecomte een grotere vliegenvanger was in al die tijd dat ik kom kijken ...
Pas op, Volders in zijn STVV-periode was niet veel beter. De 6-0 op Eupen vb..

Moris heeft ons toen de eindronde gekost op Eupen, zonder hem verliezen we daar nooit punten. Enfin ja, ik weet wel niet of het de bedoeling was om die eindronde te winnen (de 2e helft tegen Moeskroen in gedachte houdend).
Volders was idd ook een ramp.
Het jaar ervoor mirakelman bij Moeskroen en nadien bij ons leek het alsof die een ijzer in zijne rug had.
STVV1924
Berichten: 861
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door STVV1924 »

Organisatie, breken en snel proberen counteren zal de opdracht zijn. Aanvallend heb je hiervoor de aanvallende driehoek Suzuki, Koita, Brüls en in mindere mate Hayashi voor nodig. Benieuwd naar wel concept Bernd grijpt. 3 man centraal achterin met 2 in mandekking voor Vanzeir en Undav af te stoppen? Dan heb je een Buatu, Texeira, Lavalee nodig en in mindere mate Leistner.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: STVV-Union 3 december om 20u45 op Staaien

Bericht door smol »

STVV1924 schreef: 03 dec 2021, 12:02 Organisatie, breken en snel proberen counteren zal de opdracht zijn. Aanvallend heb je hiervoor de aanvallende driehoek Suzuki, Koita, Brüls en in mindere mate Hayashi voor nodig. Benieuwd naar wel concept Bernd grijpt. 3 man centraal achterin met 2 in mandekking voor Vanzeir en Undav af te stoppen? Dan heb je een Buatu, Texeira, Lavalee nodig en in mindere mate Leistner.
Buatu is ziek / gekwetst ... noodgedwongen moet dus of Mindombe / Steuckers op de bank plaatsnemen als 6e Belg !
Plaats reactie