STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door BoemBoem »

Piana schreef: 24 jan 2022, 08:54
BoemBoem schreef: 23 jan 2022, 13:26
vuil rat schreef: 23 jan 2022, 13:04
BoemBoem schreef: 23 jan 2022, 12:39
vuil rat schreef: 23 jan 2022, 12:22 Ik heb zo een voorgevoel dat het gisteren Texeira zijn afscheids invalbeurt was .Maar een vermoeden e maar daar leek het toch op
Afscheids invalbeurt in de laatste wedstrijd dat er geen publiek aanwezig is?
Aanvaller afhalen voor een verdediger 5min voor tijd bij een 2-1 voorsprong?

In geen enkel van deze stellingen ga ik ervan uit dat dit ook maar in de verste verte op een afscheid leek.
Gewoon een logische wissel op dat ogenblik van de wedstrijd. Altijd die complottheorieën…
Maar een vermoede e gene theorie En zou in ieder geval voor Tex beter zijn moest er nu nog een nieuwe ploeg vinden dan transfervrij te zijn opt einde vant seizoen
Het beste zou zijn om hem gewoon te gebruiken en op het eind van het seizoen wel zien wat nog mogelijk is.
Miljoenen gaan ze er niet meer aan verdienen en beter loopt hier niet rond momenteel.
Probleem is dus dat hij aan de limiet zit qua wedstrijden (stond dat niet in HBvL?). Dus nog x-wedstrijden en hij krijgt een automatische contractverlenging. Misschien dat ze hem wel een nieuw contract willen geven, maar aan andere voorwaarden, kan natuurlijk ook.
Dat bedoel ik. Gewoon gebruiken ipv die zever
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door enrique »

Brol schreef: 24 jan 2022, 07:41 Accurate statistieken voor Leistner,!het spelen van die lange ballen is zowat het eenvoudigste wat er vanuit zij positie kan gebeuren , het zou voor de ploeg veel beter zijn dat hij eens een keer uitvoetbalt en niet altijd het middenveld overslaat zodat uw 2 spitsen eens deftig worden aangespeeld ipv van nu achter ongrijpbare ballen te moeten lopen.
De grootste trainer die België ooit gekend heeft (en nog anderen trouwens) zei ooit, een goei ploeg begint met een goede verdediging, MAAR
matchen worden gewonnen op het middenveld
Als je de lange bal wil spelen, moet je verdedigers hebben die een pass vooruit kunnen zetten
Natuurlijk te zien wat je beschouwt als een lange bal ...
Als je geen van beiden hebt ... Problemen !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

De trainer van seraing was aan het janken over het veld.
blijkbaar stonden hun spelers vol met schaaf- en brandwonden.

Nu er kan veel gezegd worden over ons veld, maar dat die van Seraing klagen over een veld?
Heb nog nooit zo'n slecht veld als dat van seraing gezien.
Klopt niet qua afmetingen (10m minder in de breedte!!! en is gewoon zand met daarop graszoden)
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door Piana »

BoemBoem schreef: 24 jan 2022, 10:02
Piana schreef: 24 jan 2022, 08:54
BoemBoem schreef: 23 jan 2022, 13:26
vuil rat schreef: 23 jan 2022, 13:04
BoemBoem schreef: 23 jan 2022, 12:39
Afscheids invalbeurt in de laatste wedstrijd dat er geen publiek aanwezig is?
Aanvaller afhalen voor een verdediger 5min voor tijd bij een 2-1 voorsprong?

In geen enkel van deze stellingen ga ik ervan uit dat dit ook maar in de verste verte op een afscheid leek.
Gewoon een logische wissel op dat ogenblik van de wedstrijd. Altijd die complottheorieën…
Maar een vermoede e gene theorie En zou in ieder geval voor Tex beter zijn moest er nu nog een nieuwe ploeg vinden dan transfervrij te zijn opt einde vant seizoen
Het beste zou zijn om hem gewoon te gebruiken en op het eind van het seizoen wel zien wat nog mogelijk is.
Miljoenen gaan ze er niet meer aan verdienen en beter loopt hier niet rond momenteel.
Probleem is dus dat hij aan de limiet zit qua wedstrijden (stond dat niet in HBvL?). Dus nog x-wedstrijden en hij krijgt een automatische contractverlenging. Misschien dat ze hem wel een nieuw contract willen geven, maar aan andere voorwaarden, kan natuurlijk ook.
Dat bedoel ik. Gewoon gebruiken ipv die zever
Ja... Kan dus niet natuurlijk, als ze hem een goedkoper (of gewoon geen) contract willen geven. :)
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door Jan Bulder »

stvvilvoorde schreef: 24 jan 2022, 11:57 De trainer van seraing was aan het janken over het veld.
blijkbaar stonden hun spelers vol met schaaf- en brandwonden.

Nu er kan veel gezegd worden over ons veld, maar dat die van Seraing klagen over een veld?
Heb nog nooit zo'n slecht veld als dat van seraing gezien.
Klopt niet qua afmetingen (10m minder in de breedte!!! en is gewoon zand met daarop graszoden)
Het gaat dus over schaaf- en brandwonden, en dan kan ik de klager alleen maar gelijk geven. Kunstgras is gewoon geen ondergrond om op volle intensiteit op te glijden met het blote vel. Wat ze met dat veld op Staaien trouwens altijd uitsteken (of welke kwaliteit ze aankopen) weet ik niet, maar het kunstgras van Velm ligt er beter bij.

Voetbaltechnisch in de winterperiode, dat is een andere zaak. Dan kan het zeker toelaten om op bepaalde momenten beter te kunnen voetballen dan op natuurgras. Al is de kwaliteit van natuurgras ook sterk afhankelijk van aanleg (bv combinatie kunst- en natuurgras) en intensief onderhoud (zie Engeland). Het is duidelijk dat heel wat Belgische clubs daar falen.

Kunstgras gewoon niet de ideale ondergrond om professionele competitiewedstrijden op te spelen. De uitvlucht van de ondergrondse parking is onzin, aangezien er meerdere stadions met natuurgras en ondergrondse parking bestaan. En evenementen vinden er op Stayen zelden of nooit plaats op de grasmat.

Het past bovendien niet bij de ziel van STVV. Het was gewoon een narcistisch idee van een keikop die geen voeling had met zijn product dat toevallig in Sint-Truiden lag.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door Roman »

Ik ga niet beweren dat kunstgras ideaal is en ben het ook liever kwijt dan rijk. Evenmin dat dit kunstgras van STVV het van het is maar Seraing bevindt zich nu toch wel niet in de positie om hier commentaar op te geven gezien hun akker die dan nog eens uitzonderlijke (minimale) afmetingen heeft.
Uiteindelijk komt het hierop neer : een verliezende coach van de bezoekers komt altijd met deze klaagzang af, heftige tegenstanders uit het verleden (o.a. Mazzu destijds bij Charleroi) spreken er vrijwel nooit over als ze gewonnen hebben. Liever dat dan naar de belabberde orestatie van hun ploeg of de goede prestatie van STVV te verwijzen. Dat is de realiteit !!!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door stvvilvoorde »

Roman schreef: 24 jan 2022, 15:42 Ik ga niet beweren dat kunstgras ideaal is en ben het ook liever kwijt dan rijk. Evenmin dat dit kunstgras van STVV het van het is maar Seraing bevindt zich nu toch wel niet in de positie om hier commentaar op te geven gezien hun akker die dan nog eens uitzonderlijke (minimale) afmetingen heeft.
Uiteindelijk komt het hierop neer : een verliezende coach van de bezoekers komt altijd met deze klaagzang af, heftige tegenstanders uit het verleden (o.a. Mazzu destijds bij Charleroi) spreken er vrijwel nooit over als ze gewonnen hebben. Liever dat dan naar de belabberde orestatie van hun ploeg of de goede prestatie van STVV te verwijzen. Dat is de realiteit !!!
Jup dat is de realiteit.
Coach van Seraing had het ook over knie- en gewrichtsblessures en dat de bots van de bal op zo'n plein heel anders is... en vooral dat het eerste klasse onwaardig is.
Dury was daar ook heer en meester in.
Op voorhand altijd neuten over het kunstgras, als ze hier verloren nog een schepje bovenop doen, maar als ze wonnen viel er geen woord over kunstgras.
En inderdaad zowat alle coaches maken er geen probleem van als ze winnen, als ze verliezen daarentegen ligt het altijd in eerste instantie aan ons plein.

In ideale omstandigheden ben ik ook pro-natuurgras, maar de omstandigheden zijn nooit ideaal.
Ons plein was vroeger een volle 2-3 maand vrij goed, om dan vanaf allerheiligen tot het seizoeneinde er echt schabouwelijk bij te liggen.
Die veldverwarmingsverplichting nu, doet ook geen goed aan een natuurlijke grasmat.

Soit mij ging het er vooral om dat, nota bene de trainer van Seraing, in de landelijke pers durft te verklaren dat ons plein eerste klasse onwaardig is.
Als er 1 plein echt eerste klasse onwaardig is, dan is het dat van seraing toch.

Die brand- en schaafwonden, dat is iets dat ik 20 jaar geleden voorhad als ik een tackle inzette op het kunsgrasveld van sportkot in leuven bvb.
Dacht dat dit met modern kunstgras toch fel verbeterd was?
Waarom hebben onze spelers dan niet meer last van blessures en van schaaf- of brandwonden?
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door Roman »

stvvilvoorde schreef: 24 jan 2022, 16:00
Roman schreef: 24 jan 2022, 15:42 Ik ga niet beweren dat kunstgras ideaal is en ben het ook liever kwijt dan rijk. Evenmin dat dit kunstgras van STVV het van het is maar Seraing bevindt zich nu toch wel niet in de positie om hier commentaar op te geven gezien hun akker die dan nog eens uitzonderlijke (minimale) afmetingen heeft.
Uiteindelijk komt het hierop neer : een verliezende coach van de bezoekers komt altijd met deze klaagzang af, heftige tegenstanders uit het verleden (o.a. Mazzu destijds bij Charleroi) spreken er vrijwel nooit over als ze gewonnen hebben. Liever dat dan naar de belabberde orestatie van hun ploeg of de goede prestatie van STVV te verwijzen. Dat is de realiteit !!!
Jup dat is de realiteit.
Coach van Seraing had het ook over kniee en gewrichtsblessures en dat de bots van de bal op zo'n plein hele anders is... en vooral dat het eerste klasse onwaardig is.
Dury was daar ook heer en meester in.
Op voorhand altijd neuten over het kunstgras, als ze hier verloren nog een schepje bovenop doen, maar als ze wonnen viel er geen woord over kunstgras.
En inderdaad zowat alle coaches maken er geen probleem van als ze winnen.

In ideale omstandigheden ben ik ook pro-natuurgras, maar de omstandigheden zijn nooit ideaal.
Ons plein was vroeger een volle 2-3 maand vrij goed, om dan vanaf allerheiligen tot het seizoeneinde er echt schabouwelijk bij te liggen.
Die veldverwarmingsverplichting nu, doet ook geen goed aan een natuurlijke grasmat.

En daarbij ; zo'n geweldige thuisreputatie hebben we de laatste jaren niet meer hé. Vroeger "op onze akker" was dat veel meer het geval en ja, toen hadden ze iets anders om over te klagen.

Soit mij ging het er vooral om dat, nota bene de trainer van Seraing, in de landelijke pers durft te verklaren dat ons plein eerste klasse onwaardig is.
Als er 1 plein echt eerste klasse onwaardig is, dan is het dat van seraing toch.

Die brand- en schaafwonden, dat is iets dat ik 20 jaar geleden voorhad als ik een tackle inzette op het kunsgrasveld van sportkot in leuven bvb.
Dacht dat dit met modern kunstgras toch fel verbeterd was?
Waarom hebben onze spelers dan niet meer last van blessures en van schaaf- of brandwonden?
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door Roman »

Roman schreef: 24 jan 2022, 16:06
stvvilvoorde schreef: 24 jan 2022, 16:00
Roman schreef: 24 jan 2022, 15:42 Ik ga niet beweren dat kunstgras ideaal is en ben het ook liever kwijt dan rijk. Evenmin dat dit kunstgras van STVV het van het is maar Seraing bevindt zich nu toch wel niet in de positie om hier commentaar op te geven gezien hun akker die dan nog eens uitzonderlijke (minimale) afmetingen heeft.
Uiteindelijk komt het hierop neer : een verliezende coach van de bezoekers komt altijd met deze klaagzang af, heftige tegenstanders uit het verleden (o.a. Mazzu destijds bij Charleroi) spreken er vrijwel nooit over als ze gewonnen hebben. Liever dat dan naar de belabberde orestatie van hun ploeg of de goede prestatie van STVV te verwijzen. Dat is de realiteit !!!
Jup dat is de realiteit.
Coach van Seraing had het ook over kniee en gewrichtsblessures en dat de bots van de bal op zo'n plein hele anders is... en vooral dat het eerste klasse onwaardig is.
Dury was daar ook heer en meester in.
Op voorhand altijd neuten over het kunstgras, als ze hier verloren nog een schepje bovenop doen, maar als ze wonnen viel er geen woord over kunstgras.
En inderdaad zowat alle coaches maken er geen probleem van als ze winnen.

In ideale omstandigheden ben ik ook pro-natuurgras, maar de omstandigheden zijn nooit ideaal.
Ons plein was vroeger een volle 2-3 maand vrij goed, om dan vanaf allerheiligen tot het seizoeneinde er echt schabouwelijk bij te liggen.
Die veldverwarmingsverplichting nu, doet ook geen goed aan een natuurlijke grasmat.

En daarbij ; zo'n geweldige thuisreputatie hebben we de laatste jaren niet meer hé. Vroeger "op onze akker" was dat veel meer het geval en ja, toen hadden ze iets anders om over te klagen.

Soit mij ging het er vooral om dat, nota bene de trainer van Seraing, in de landelijke pers durft te verklaren dat ons plein eerste klasse onwaardig is.
Als er 1 plein echt eerste klasse onwaardig is, dan is het dat van seraing toch.

Die brand- en schaafwonden, dat is iets dat ik 20 jaar geleden voorhad als ik een tackle inzette op het kunsgrasveld van sportkot in leuven bvb.
Dacht dat dit met modern kunstgras toch fel verbeterd was?
Waarom hebben onze spelers dan niet meer last van blessures en van schaaf- of brandwonden?
En daarbij, zo'n geweldige thuisreputatie hebben we nu toch ook niet meer hé. Vroeger op "onze akker" was dat veel meer het geval, toen hadden ze iets anders om over te klagen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door Jan Bulder »

stvvilvoorde schreef: 24 jan 2022, 16:00 Die brand- en schaafwonden, dat is iets dat ik 20 jaar geleden voorhad als ik een tackle inzette op het kunsgrasveld van sportkot in leuven bvb.
Dacht dat dit met modern kunstgras toch fel verbeterd was?
Waarom hebben onze spelers dan niet meer last van blessures en van schaaf- of brandwonden?
Natuurlijk is het al wel positief geëvolueerd tov vroeger.

Ik denk dat het ook een kwestie is van hulpmiddeltjes kennen. Er zijn bijvoorbeeld spelers die de zijkanten van bovenbenen en heup insmeren met vaseline. Ideaal glijmiddel dat het schuren vermindert :-) Er zijn ook beschermende shorts om onder je gewone broek aan te doen.

Maar ik nodig u uit om (zeker zonder de hulpmiddeltjes) op eender welk modern kunstgrasveld op hoge intensiteit te tackelen. Een garantie op schaafwonden en de volgende tackle is dik tegen uw goesting.

En dan hebben we het nog niet gehad over de fases waar je als speler op hoge snelheid ongecontroleerd valt nadat er een fout op je gemaakt wordt.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door Geel-Blauw »

Al horen zeggen dat het eerste kunstgras op Stayen van uitstekende kwaliteit was en wat er nu ligt veel slechter blijkt te zijn.
Nie zievere, speile!
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door miel »

Voetballers zijn nu Pussy's
Wanneer een wielrenner valt tegen 60 à 70km per uur op het asvalt , raapt hij zo snel mogelijk zijn fiets op en is terug vertrokken
Die schaafwonden zullen toch wel van een ander kaliber zijn dan van een tackle op kunst gras :roll:
In de winter stuit de bal op gras ook anders dan in de zomer maanden , en wanneer het overvloedig heeft geregend stuit hij op vele velden helemaal niet meer .
Wie gelooft dat men op een grasveld nooit schaafwonden oploopt bij een sliding , heeft nooit gevoetbald
De meeste velden zijn half synthetisch , en er wordt meer en meer getraind op kunstgras
De volgende generatie voetballers zullen daar geen probleem van maken , alleen potstampers en verliezende coaches
Bij natuurlijk gras kan je het rollen van de bal en de snelheid van spelen veel meer beinvloeden alleen al door een verschillende maaihoogte
Als ik Hollerbach was zou ik elke match klagen dat het gras te hoog of te laag gemaaid is of dat er te veel zand ligt , dat zijn pas excuses :mrgreen:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door AirMontella »

Iemand trouwens die tackle en rode kaart van Hendry van Brugge gezien? 1 speeldag schorsing.... wat is het verschil met die tackle van Bauer tegen Mechelen? Allebei gestrekt been op de enkel.

Bauer 4 speeldagen, Hendry 1... :bat:
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV - Seraing van zaterdag 22 januari 18u30 Staaien

Bericht door STimVV »

AirMontella schreef: 24 jan 2022, 18:47 Iemand trouwens die tackle en rode kaart van Hendry van Brugge gezien? 1 speeldag schorsing.... wat is het verschil met die tackle van Bauer tegen Mechelen? Allebei gestrekt been op de enkel.

Bauer 4 speeldagen, Hendry 1... :bat:
Ik zag het ook en wou het hier ook al posten. Toch allemaal niet normaal...
Het belgische voetbal en heel die pro-league is zo rot als maar kan zijn.
Nuja, de fout van Bauer was net ietsiepietse zwaarder omdat hij op grotere snelheid was waardoor de impact iets zwaarder was. Maar 1 speeldag tov 4 is een schande...
Om van te kotsen.
Plaats reactie