STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door STVV1924 »

Jacobus schreef: 31 jan 2022, 09:30 Nog iets over Pius in HBVL vandaag:

ANALYSE. Serge Gumienny: “Als STVV Pius niet straft, moet de bond dat doen”
Pieter Vanlommel

“In de eerste wedstrijd van deze speeldag was er meteen veel tumult. Voor mijn part moeten zowel de T2 van STVV als Junior Pius gestraft worden voor hun buitensporig gedrag. Als STVV de betrokkenen niet zelf schorst, dan moet de Voetbalbond ingrijpen. Supporters zijn de primaire klanten van het voetbal. Die moet je beschermen. Als je het toelaat dat zij uitgedaagd worden door hun eigen stafleden en spelers, betekent dat het einde van het voetbal.”

“Scheidsrechter Lardot zal de feiten wellicht niet opgemerkt hebben, omdat ze gebeurden na affluiten en de spelers van Charleroi net als hij al naar binnen waren. In principe gaat de vierde ref als laatste naar de kleedkamers. Hij kan dit wel opgemerkt hebben en in het verslag opnemen. Ook de match delegate kan er gewag van maken als hij het gezien heeft. En dan kan de profliga ook nog ingrijpen op basis van tv-beelden. Hoe dan ook moét dit gedrag bestraft worden. Als een arbiter spuwt en zijn middelvinger uitsteekt, wordt die levenslang geschorst. Een speler mag hier niet mee wegkomen.”
Een jaar schorsing van Pius zou alvast welkom zijn. Dan wordt zijn huurcontract niet verlengd.
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Positivo »

Wel, aan al de mannen die vinden dat Rd de zaak naar de knoppen gedaan heeft ....
Met stadion en competitieve ploeg ....
Nu is het beter , niet !?
Oh ja de Japanners buitenschreeuwen, wordt de oplossing.
En dan gaan mannen het overnemen met veel ambitie en géén geld.
De top spelen in amateur wordt dan de uitdaging.
Ik ben wat te positief geweest door te stellen dat er geen 2000 abo verkocht gaan worden volgend seizoen.

Lees dit.
https://sporza.be/nl/2022/01/31/stef-wi ... 625122633/
Er zijn er die Stvv "piepdood" vinden. En dàt komt niet door RD.

Misschien komt er een dag (die is er trouwens al geweest) dat men op de terugkeer van RD roept. Maar maak je geen zorgen, die heeft iets anders aan zijn hoofd dan in een bodemloze put te investeren in een wereld van mafiosi.

Misschien was het voor iedereen erg wat er gebeurde met de T2 en Junior Pius, maar dan hebben jullie zeker niet het zelfgenoegzame gezicht van Bayat gezien.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3065
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Tompie »

Positivo schreef: 31 jan 2022, 12:17 Wel, aan al de mannen die vinden dat Rd de zaak naar de knoppen gedaan heeft ....
Met stadion en competitieve ploeg ....
Nu is het beter , niet !?
Oh ja de Japanners buitenschreeuwen, wordt de oplossing.
En dan gaan mannen het overnemen met veel ambitie en géén geld.
De top spelen in amateur wordt dan de uitdaging.
Ik ben wat te positief geweest door te stellen dat er geen 2000 abo verkocht gaan worden volgend seizoen.

Lees dit.
https://sporza.be/nl/2022/01/31/stef-wi ... 625122633/
Er zijn er die Stvv "piepdood" vinden. En dàt komt niet door RD.

Misschien komt er een dag (die is er trouwens al geweest) dat men op de terugkeer van RD roept. Maar maak je geen zorgen, die heeft iets anders aan zijn hoofd dan in een bodemloze put te investeren in een wereld van mafiosi.

Misschien was het voor iedereen erg wat er gebeurde met de T2 en Junior Pius, maar dan hebben jullie zeker niet het zelfgenoegzame gezicht van Bayat gezien.
Het is wel onder RD dat deze club al duizenden supporters heeft verloren. Dat zal toch niet door zijn fantastisch sportief beleid gekomen zijn, denk ik dan. RD had ook geen voeling met deze club. Anders leg je om te beginnen al geen kunstgras. Als er iets is wat haaks staat op waar STVV altijd al voor heeft gestaan, is het wel dat. Of de tribunes met hoge muren. STVV was voor hem ook maar een club die toevallig in Sint-Truiden lag en STVV had geen sportieve ambities (zei hij zelf), we wilden enkel een gezelligheidsclub zijn. Er was wel meer te doen nà de wedstrijd, en dat lokte weliswaar ook volk. Maar ik heb me toch vaak geërgerd aan het feit dat die zaken belangrijker voor RD waren dan het sportieve luik. Zijn passages bij andere clubs tonen ook aan dat het allemaal toch niet zo geweldig was.

Neen, we gingen toen al in sneltreintempo de verkeerde richting uit. En dat maakt het probleem des te groter. Plots moesten mensen van de andere kant van de wereld terug zorgen voor die 'verbondenheid' met de Truienaar. Een verbondenheid die op het moment van hun komst al grotendeels verdwenen was bij een deel en dreigde verloren te gaan bij een ander deel. Begin er maar aan.

Ik zou zeggen: zeer moeilijk, maar niet onmogelijk. Want er is altijd wel ruimte voor een nieuwe, frisse start. Maar wie herinnert zich nog dat de Japanners bij de 1ste wedstrijd een soort van VR-spel (Aziatische trefbal) op poten hadden gezet in de tribunes voor de supporters? Goedbedoeld, maar het toonde toen al aan welke gigantische kloof er gaapt.

Die kloof is sindsdien alleen maar gegroeid, ondanks summiere pogingen er iets aan te doen. Maar die pogingen lijken ook al lang geen prioriteit meer te zijn. Onze eigen site is enkel in slecht Nederlands beschikbaar, als ik naar Stayen trek voel ik mij niet eens welkom eerlijk gezegd. Er wordt geen enkele poging ondernomen om de supporters echt welkom te heten.

Dat staat op zich dan nog los van heel het sportieve beleid. Het draait allemaal om een duidelijk verhaal brengen, supporters iets geven om in mee te kunnen gaan. Maar waar moet een STVV-supporter nog mee in gaan, wat is ons verhaal eigenlijk? Er bestaan ettelijke versies van, maar heeft de club ooit al duidelijk meegedeeld onder Japans bewind waar het voor wil gaan of staan? Wat onze sportieve ambities zijn, op korte en langere termijn?

Ik zou er niet op kunnen antwoorden. Ik zie enkel een te laat samengestelde en onevenwichtige kern, die zweeft op de grens tussen voldoende en onvoldoende kwaliteit maar waarbij het behoud het hoogst haalbare is. Ik zie enkel een club die nu al meerdere seizoen lang de beker geen prioriteit vindt, terwijl een geslaagde bekercampagne net één van dé elementen is waarmee een club als STVV het seizoen kleur kan geven.

En nee, niet alles is slecht. Maar als je als club weigert te communiceren, ook over zaken die misschien wél goed lopen, dan gaan mensen die waarheid zelf invullen. En dan ga je van 3000 naar 2000 tot nog 500 man op de tribunes.

Dat ik me ooit bij een seizoenswedstrijd met toch nog belang één moment zou afvragen: "wat doe ik hier eigenlijk?"
En dat niemand daar eigenlijk een duidelijk antwoord op kan geven.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Halenaar »

Pius zit ondertussen terug te posten op zijn social media, het was daar windstil sinds vrijdag. Maar van excuses nog geen enkel spoor.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Jacques »

Positivo schreef: 31 jan 2022, 12:17 Misschien komt er een dag (die is er trouwens al geweest) dat men op de terugkeer van RD roept. Maar maak je geen zorgen, die heeft iets anders aan zijn hoofd dan in een bodemloze put te investeren in een wereld van mafiosi.
Wat een opluchting!
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Piana »

Positivo schreef: 31 jan 2022, 12:17 Wel, aan al de mannen die vinden dat Rd de zaak naar de knoppen gedaan heeft ....
Met stadion en competitieve ploeg ....
Nu is het beter , niet !?
Oh ja de Japanners buitenschreeuwen, wordt de oplossing.
En dan gaan mannen het overnemen met veel ambitie en géén geld.
De top spelen in amateur wordt dan de uitdaging.
Ik ben wat te positief geweest door te stellen dat er geen 2000 abo verkocht gaan worden volgend seizoen.

Lees dit.
https://sporza.be/nl/2022/01/31/stef-wi ... 625122633/
Er zijn er die Stvv "piepdood" vinden. En dàt komt niet door RD.

Misschien komt er een dag (die is er trouwens al geweest) dat men op de terugkeer van RD roept. Maar maak je geen zorgen, die heeft iets anders aan zijn hoofd dan in een bodemloze put te investeren in een wereld van mafiosi.

Misschien was het voor iedereen erg wat er gebeurde met de T2 en Junior Pius, maar dan hebben jullie zeker niet het zelfgenoegzame gezicht van Bayat gezien.
Een kleine opsomming:

De episode Wilmots, het ontslag Caers, de binnengehaalde experts à la Laureyssen, de supertrainers zoals Henk Houwaert, Vermeulen, Valère Billen,..., de schuldopbouw met verbonden wurgcontract, de uitverkoop na de PO I-kwalificatie (PO's waar hij in 2010 nog voorstander van was, en in 2011 ineens tegenstander) en daarna het hele vazallenverhaal met vb. als voorzitter van Standard openlijk in de pers dicteren wie er op Stayen in de ploeg moest staan. Luikse trainers die op Stayen tijdens de wedstrijd van STVV ontslagen werden. Een stadion bouwen dat 0,0 met voetbal te maken heeft, en nog minder dan 0,0 met de ziel van STVV.

And last but not least de uitspraak die het allemaal samenvat: "Wij zijn een gezelligheidsclub, geen ambitieclub."

Het enige voordeel dat hij heeft is zijn nationaliteit. Het is voor sommigen al genoeg dat er een Belg eigenaar is, wat hij presteert is van secundair belang.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Positivo
Berichten: 1937
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Positivo »

Iedereen heeft recht op zijn mening.
En ik zal met enkelingen hier altijd alleen (blijven) roepen in de woestijn.
Maar het is evenzeer mijn overtuiging dat de misnoegde “die-hards” misnoegd zullen blijven. Wat of wie hier ook komt.
Zelfs als er hier morgen een Paul Ghijsens staat (waar ik totaal niet achter sta - Antwerp wordt een reus op lemen voeten) zal er negatieve commentaar zijn. En dàn is die misschien wel terecht.

Was het foutvrij ? Neen.
Maar als Rd en bij uitbreiding de Japanners er niet geweest waren …… Dan stond de spionkop in de regen - voor een prachtig kribbeke. En de vip’s konden zich uitleven op de stalen platen ….. en de receptie ging dan door in een lokaaltje waar 250 man binnenkon. Misschien is dat binnenkort wel genoeg.

De perceptie is ….. feitelijk alles.
Positivo is mijn naam.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef: 31 jan 2022, 13:54 Iedereen heeft recht op zijn mening.
En ik zal met enkelingen hier altijd alleen (blijven) roepen in de woestijn.
Maar het is evenzeer mijn overtuiging dat de misnoegde “die-hards” misnoegd zullen blijven. Wat of wie hier ook komt.
Zelfs als er hier morgen een Paul Ghijsens staat (waar ik totaal niet achter sta - Antwerp wordt een reus op lemen voeten) zal er negatieve commentaar zijn. En dàn is die misschien wel terecht.

Was het foutvrij ? Neen.
Maar als Rd en bij uitbreiding de Japanners er niet geweest waren …… Dan stond de spionkop in de regen - voor een prachtig kribbeke. En de vip’s konden zich uitleven op de stalen platen ….. en de receptie ging dan door in een lokaaltje waar 250 man binnenkon. Misschien is dat binnenkort wel genoeg.

De perceptie is ….. feitelijk alles.
Positivo is mijn naam.
5000 mensen die niet meer komen.

5000, van de 6000-7000.

En gij zijt trots op uw woestijn.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Yellow Feaver »

Jan Bulder schreef: 31 jan 2022, 14:02

5000 mensen die niet meer komen.

5000, van de 6000-7000.

En gij zijt trots op uw woestijn.
Een woestijn heeft veel meer 5000 zandkorrels.

Perceptie...is namelijk alles.
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door stvv_373 »

Positivo schreef: 31 jan 2022, 13:54 Iedereen heeft recht op zijn mening.
En ik zal met enkelingen hier altijd alleen (blijven) roepen in de woestijn.
Maar het is evenzeer mijn overtuiging dat de misnoegde “die-hards” misnoegd zullen blijven. Wat of wie hier ook komt.
Zelfs als er hier morgen een Paul Ghijsens staat (waar ik totaal niet achter sta - Antwerp wordt een reus op lemen voeten) zal er negatieve commentaar zijn. En dàn is die misschien wel terecht.

Was het foutvrij ? Neen.
Maar als Rd en bij uitbreiding de Japanners er niet geweest waren …… Dan stond de spionkop in de regen - voor een prachtig kribbeke. En de vip’s konden zich uitleven op de stalen platen ….. en de receptie ging dan door in een lokaaltje waar 250 man binnenkon. Misschien is dat binnenkort wel genoeg.

De perceptie is ….. feitelijk alles.
Positivo is mijn naam.
Wel mijne beste, dat is net de eigenheid van het STVV waar wij verliefd op zijn geworden. Iedereen die Stvv fan was of is, die zijn gevallen voor de charmes van het oude staaien. Roland is gewoon een grote hoofdschuldige waarom het achteruit gegaan is met deze club. Ik zit liever op een oud stoetlje in de paddock of sta liever op een staanplaats in het oude sector l of aan de oude Tiense waar Mbonabucya-Boffin- rond de jaren 2000 furore maakten, dan nu droog te zitten in tribune Noord. Het gaat toch allemaal rond de beleving? Hoe je de dingen als supporter ervaart? Momenteel heb ik op stayen niet meer de voetbalbeleving, eerder een begrafenisstemming.
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1549
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Spotter is effe terug !
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Piana »

stvv_373 schreef: 31 jan 2022, 17:50
Positivo schreef: 31 jan 2022, 13:54 Iedereen heeft recht op zijn mening.
En ik zal met enkelingen hier altijd alleen (blijven) roepen in de woestijn.
Maar het is evenzeer mijn overtuiging dat de misnoegde “die-hards” misnoegd zullen blijven. Wat of wie hier ook komt.
Zelfs als er hier morgen een Paul Ghijsens staat (waar ik totaal niet achter sta - Antwerp wordt een reus op lemen voeten) zal er negatieve commentaar zijn. En dàn is die misschien wel terecht.

Was het foutvrij ? Neen.
Maar als Rd en bij uitbreiding de Japanners er niet geweest waren …… Dan stond de spionkop in de regen - voor een prachtig kribbeke. En de vip’s konden zich uitleven op de stalen platen ….. en de receptie ging dan door in een lokaaltje waar 250 man binnenkon. Misschien is dat binnenkort wel genoeg.

De perceptie is ….. feitelijk alles.
Positivo is mijn naam.
Wel mijne beste, dat is net de eigenheid van het STVV waar wij verliefd op zijn geworden. Iedereen die Stvv fan was of is, die zijn gevallen voor de charmes van het oude staaien. Roland is gewoon een grote hoofdschuldige waarom het achteruit gegaan is met deze club. Ik zit liever op een oud stoetlje in de paddock of sta liever op een staanplaats in het oude sector l of aan de oude Tiense waar Mbonabucya-Boffin- rond de jaren 2000 furore maakten, dan nu droog te zitten in tribune Noord. Het gaat toch allemaal rond de beleving? Hoe je de dingen als supporter ervaart? Momenteel heb ik op stayen niet meer de voetbalbeleving, eerder een begrafenisstemming.
Toch efkes nuanceren. Het oude Staaien had nu ook geen volk meer getrokken, daar voelt de hedendaagse medemens zich te goed voor. Herinner u trouwens hoeveel volk er nog op de Tiense stond in 2006, 2007,... Zelfs bij topmatchen was dat een leeg gat geworden.

Het moest sowieso vernieuwd worden, maar je kan dat ook op een andere manier doen dan het hier gebeurd is. Daar gaat het om.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door Piana »

Positivo schreef: 31 jan 2022, 13:54 Iedereen heeft recht op zijn mening.
En ik zal met enkelingen hier altijd alleen (blijven) roepen in de woestijn.
Maar het is evenzeer mijn overtuiging dat de misnoegde “die-hards” misnoegd zullen blijven. Wat of wie hier ook komt.
Zelfs als er hier morgen een Paul Ghijsens staat (waar ik totaal niet achter sta - Antwerp wordt een reus op lemen voeten) zal er negatieve commentaar zijn. En dàn is die misschien wel terecht.

Was het foutvrij ? Neen.
Maar als Rd en bij uitbreiding de Japanners er niet geweest waren …… Dan stond de spionkop in de regen - voor een prachtig kribbeke. En de vip’s konden zich uitleven op de stalen platen ….. en de receptie ging dan door in een lokaaltje waar 250 man binnenkon. Misschien is dat binnenkort wel genoeg.

De perceptie is ….. feitelijk alles.
Positivo is mijn naam.
Gelukkig voor :Roland: heeft hij zijn bedrijven veel beter geleid, dan hij STVV heeft geleid.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door vuil rat »

Weet er hier al iemand wa de conclusie van Brigada Hesbania geworden is nu die Pius en Smith niets meer van zich laten horen hebben
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: STVV-Charleroi vanavond 28/1 om 20u45 op Staaien

Bericht door stvv_373 »

vuil rat schreef: 31 jan 2022, 18:51 Weet er hier al iemand wa de conclusie van Brigada Hesbania geworden is nu die Pius en Smith niets meer van zich laten horen hebben
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zowel Junior Pius als onze T2 een meeting hebben ingepland met sommige supporters. Iemand hier meer weet van ?
krantenknipsel stvv charleroi.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Plaats reactie