Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door stvv_373 »

Beste,

Om eens een ballonnetje op te laten en misschien als informatie om mee te nemen voor de supporters die morgen met het bestuur gaan praten:

1) Wat zou jij als supporter willen Dat er aan de situatie Pius/Schmidt gedaan wordt?

2) Wat stoort jou als fan momenteel het meeste aan kanarie zijn?

3) Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de voetbalbeleving op Stayen weer beter wordt?

4) Wat kunnen de supporters zelf doen om terug meer sfeer en passie in de tribunes te krijgen?

5) Wat mis jij het meeste aan het oude Stayen?

6) Wat vind jij de van de communicatie naar jou als supporter toe van STVV?

7) Vind jij dat STVV voldoende moeite doet om supporters te recruteren? Indien niet, hoe zouden zij dit in jullie ogen kunnen verbeteren?

8) Zou een nieuwe supportersgroep (sector l 2.0) een oplossing zijn om terug meer beleving te krijgen?

9) Heeft het veel invloed op jou als fan dat er teveel buitenlanders spelen en te weinig spelers van hier onder de kerktoren? Zo ja, wat zou jij in de nabije toekomst dan het liefst en het snelst zien veranderen?

10) Hoe kan STVV zijn oude fan terugkrijgen en weer naar 10 000 mensen raken op Stayen?

Als jullie nog vragen hebben mogen jullie deze bijvoegen en natuurlijk beantwoorden. Ik zou jullie willen vragen om hier jullie kijk aan mee te geven. Supporters die morgen met het bestuur gaan praten, kunnen deze dan meenemen en bespreekbaar maken. Even voor de duidelijkheid ikzelf ben niet betrokken met het gesprek van morgen met het bestuur. Ik wil graag dat iedereen zijn kijk eens geeft en dat er eindelijk eens iets mee gedaan wordt.
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Halenaar »

Tof initiatief, hopelijk komt dit dan ook terecht bij de betrokken mensen morgen

1: Iedereen maakt fouten, maar beide heren vertikte het ook om persoonlijk hun excuses aan te bieden, terwijl Pius alweer actief is op social media. Hij kon het daar al makkelijk op gedaan hebben, maar hij verkiest te zwijgen. Dan is het voor mij simpel: ontslag voor beide, als dit voor Pius onmogelijk is met zijn huurcontract dan B kern.

2: negativiteit, het totaal gebrek aan sfeer en beleving op Stayen. De band die er niet is tussen de trainer en een deel van de spelers.

3: de Sfeertribune een pak naar omlaag halen zodat die lelijke muur weg is, en de afstand tussen de supporters en het veld/ spelers een pak verkleint. Volgens mij staat er al in het stadiontopic een mooi grafisch voorbeeld daarvan. Tevens ook meer gezelligheid door middel van aankleding, eens andere muziek (hoognodig), thema avonden goedkopere prijzen voor drank en eten, ...kortom de supporters in de watten leggen.

4: aan de supportersclubs zelf: eigenlijk doen jullie net hetzelfde als wat jullie het bestuur verwijten, namelijk niet/ slecht communiceren. Zijn er nog vergaderingen geweest de afgelopen tijd? Wat is daar gezegd geweest? Wat is daar beslist geweest? Niemand die het weet hier, buiten het exclusieve clubje van supporters. Dat mag ook gerust anders als je iedereen erbij wilt betrekken. Aan de supporters zelfs: eens wat minder alles gitzwart zien zoals velen het nu doen, want sportief doen we het best goed, we staan mooi in de buik van het klassement. En beseffen dat het voetbal deze eeuw serieus geëvolueerd is, en dat bepaalde eisen (alleen spelers van onder de kerktoren, ...) onmogelijk is in het moderne voetbal.

5) de oude tribune vol betonrot :D daar waar ik met mijn neus tegen het veld en de spelers stond, de stroboscoop, waar de sfeer en mentaliteit top was. En waar ik ook alle comfort had in tegenstelling tot nu: geen belachelijk kleine doorgangen naar de wc's, genoeg wc's en ruimte daarin, een veel grotere "zaal" waar je ook buiten kon staan, ...

6) rampzalig.ik ben er rotsvast van overtuigd dat het Japans bestuur wel het beste voorheeft met de supporters, maar dat laten ze te weinig zien en horen. Bijvoorbeeld de gratis verlening van abonnees was een zeer mooie en genereuze geste, maar daar werd amper over gecommuniceerd. De werking op Stayen is ook rampzalig, klein voorbeeld: bij je verjaardag kreeg je als abonnee een soort van verjaardagspakket. Ik heb mijn niet gehad, en als ik kwam uitleg vragen in de fanshop hoorde de dame achter de toog het in Keulen donderen. Ze heeft mijn contactgegevens opgeschreven, met de belofte dat ze me gingen contacteren. Is uiteraard niet gebeurd, waardoor ik vrijdagavond weer in de fanshop stond. Deze keer stond er een heer achter de toog, maar hij hoorde het ook in Keulen donderen, waarna hij ook weer mijn gegevens opschreef met dezelfde beloftes. We zijn ondertussen een paar dagen verder en ik heb nog steeds niks gehoord. Kortom: we hebben dringend veel betere communicatie nodig over alles, en op elk platform. En liefst niet via Google Translate.

7) Nee, er zijn mooie initiatieven geweest in het verleden maar daar is maar weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Zoals hierboven gezegd, is veel meer communicatie nodig op alle platformen dat de club heeft en op straat. Social media is tegenwoordig ook onvoldoende: waarom geen reportages over spelers, of op zijn minst een filmpje waarop een nieuwe speler zich voorstelt? Waarom geen kijkje achter de schermen zoals vele clubs? Waarom geen Q&A's? Waarom geen interviews met het bestuur en bv. hun plan naar volgend seizoen of een mercato toe? Waarom zijn de live persconferenties er niet meer? Waarom niet veel meer originele acties? Of leuke content? Kortom alles om de supporter zich meer betrokken te laten voelen

8) Ja, of dat een huidige supportsclub wat veranderd aan hun beleid en werking. Sowieso heb ik het gevoel dat deze club heel hard nood heeft aan wat jong bloed die wat voor verandering kan zorgen in positieve zin.

9) Neen, voor mij is het belangrijkste dat een speler de kernwaarden van de club draagt. Mmae was wel van de buurt maar zou ik niet meer willen zien hier, Konate zie ik wel graag ons shirt dragen omwille van die kernwaarden, om maar een voorbeeld te nemen. Maar de club kan er niet blind om zijn dat veel (oudere) supporters dit wel zeer belangrijk is. Misschien kunnen ze dan wel hetzelfde systeem toepassen als Club Brugge: zien dat je een vast, herkenbaar geraamte van de streek hebt in het team. Spelers waarvan je weet dat ze het gewenste niveau halen, maar te min zijn voor een stap hogerop zodat je weet dat je ze voor jaren kan binden. Bij Brugge zijn dat Vanaken/ Vormer/ Rits/ Mechele. Wij kunnen dat ook perfect doen met spelers van de buurt (bv. Dahklik en Bruls al), maar dan wel rond dat geraamte wat buitenlandse toppers/ talenten haalt. Daar kan niemand iets op tegen hebben, en lijkt me werkbaar in het moderne voetbal.

10) heb het grotendeels hierboven al geschreven. Voor de rest: ambitie uitspreken en tonen, en eens gaan voor een goede bekercampagne. Meer openheid rond transfers mag ook wel. Dat ze de transferprijs niet meedelen snap ik, dat doet geen enkele club. Maar duur van het contract, of er een aankoopoptie is e.d. is toch niet teveel gevraagd. En vooral: een trainer aannemen die de club kent en voeling heeft met de supporters. Wat dat betreft is nu de perfecte trainer vrij daarvoor: Stijn Vreven.
Laatst gewijzigd door Halenaar op 01 feb 2022, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door KNRI »

stvv_373 schreef: 01 feb 2022, 19:10

1) Wat zou jij als supporter willen Dat er aan de situatie Pius/Schmidt gedaan wordt?
Verontschuldigen zijn ok, al gaan de fans hier ook niet vrijuit. Dit was een actie/reactie moment. Alle ego’s moeten opzij en er moet doorgepraat worden over de echte reden van de frustraties.

2) Wat stoort jou als fan momenteel het meeste aan kanarie zijn
de beleving/lage opkomst naast het veld

3) Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de voetbalbeleving op Stayen weer beter wordt?
sportief het onderste uit de kan proberen te halen. Geen winteruitverkoopsolden meer houden en met het sterkste team het seizoen uitdoen

4) Wat kunnen de supporters zelf doen om terug meer sfeer en passie in de tribunes te krijgen?
komen opdagen

5) Wat mis jij het meeste aan het oude Stayen?
de over mijn lijk mentaliteit. Giantkillers reputatie

6) Wat vind jij de van de communicatie naar jou als supporter toe van STVV?
weinig transparant beleid

7) Vind jij dat STVV voldoende moeite doet om supporters te recruteren? Indien niet, hoe zouden zij dit in jullie ogen kunnen verbeteren?
gratis tickets uitdelen voor abonneehouders

8) Zou een nieuwe supportersgroep (sector l 2.0) een oplossing zijn om terug meer beleving te krijgen?
maybe. De supportersgroep is momenteel misschien wat te veel op zichzelf.De noord tribune bevat 1600? potentiele leden als je het goed aanpakt.

9) Heeft het veel invloed op jou als fan dat er teveel buitenlanders spelen en te weinig spelers van hier onder de kerktoren? Zo ja, wat zou jij in de nabije toekomst dan het liefst en het snelst zien veranderen?
enkel buitenlanders als ze sportief een meerwaarde bieden aub. Eigen jeugd meer betrekken.

10) Hoe kan STVV zijn oude fan terugkrijgen en weer naar 10 000 mensen raken op Stayen?
sportief ambities tonen. Vb. Bekerfinale spelen. Japanse inmenging mag, maar toch een meer Truiens beleid met herkenbare gezichten. Zoveel als mogelijk in de geel/blauwe tenue spelen. Ook op verplaatsingen!
Laatst gewijzigd door KNRI op 06 feb 2022, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door vuil rat »

he goe gevonden vind ik wel leuk

1) Wat zou jij als supporter willen Dat er aan de situatie Pius/Schmidt gedaan wordt?
Pius eruit terug naart stad Smith openlijke excuses op de plein

2) Wat stoort jou als fan momenteel het meeste aan kanarie zijn?
Al enkele jaren achtereen starten aan de competitie met halve ploeg soms nog sterkhouders verkopen en dan pas op het allerlaatste nieuwe spelers aanwerven die meestal niet voldoende kwaliteiten hebbe en de voorbereiding gemist hebbe zodat ge van in het begin achter de feiten aanholt

3) Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de voetbalbeleving op Stayen weer beter wordt?
meer volk aantrekken, meer ambitie tonen, voor animatie zorgen ,aan een goei ploeg bouwen

4) Wat kunnen de supporters zelf doen om terug meer sfeer en passie in de tribunes te krijgen?
Wat minder op elkaar urken en iedereen zijn ding laten doen .Iemand noemde overlaatst de brigada snotneuzen Wij hebben ooit ook tot die groep behoord die dacht da we een betere spionkop waren als de vorige. En ons zo ni laten doen is goe protesteren kan deugd doen en suppoters bijeen brengen

5) Wat mis jij het meeste aan het oude Stayen?
de sfeer het feit da iedereen bijna iedereen kende en ondanks meningsverschillen ons toch rot amuseerde

6) Wat vind jij de van de communicatie naar jou als supporter toe van STVV?
slecht want die is er ni

7) Vind jij dat STVV voldoende moeite doet om supporters te recruteren? Indien niet, hoe zouden zij dit in jullie ogen kunnen verbeteren?
nee absoluut niet , da het bestuur al is toont da ze zelf trots zijn kanarie te zijn goede leiders worden automatisch gevolgt

8) Zou een nieuwe supportersgroep (sector l 2.0) een oplossing zijn om terug meer beleving te krijgen?
ja zeker

9) Heeft het veel invloed op jou als fan dat er teveel buitenlanders spelen en te weinig spelers van hier onder de kerktoren? Zo ja, wat zou jij in de nabije toekomst dan het liefst en het snelst zien veranderen?
nee maar belgen staan automatisch dichter bij de supporter

10) Hoe kan STVV zijn oude fan terugkrijgen en weer naar 10 000 mensen raken op Stayen?
meer ambitie tonen, voor iets willen gaan, iets willen bereiken
Harsjap
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 dec 2020, 00:50
Supporter van: STVV

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Harsjap »

1) betreffende de situatie rond Pius lijkt mij de beste oplossing om zijn contract te ontbinden. Door het uitblijven van excuses maakt hij de huidige situatie nog moeilijker en vrees ik dat een verlengd verblijf steeds gaat zorgen voor een bepaalde spanning en een negativisme rond de ploeg, club en supporters. Bij schmidt heb ik het precies toch iets minder moeilijk omdat ik wel wil geloven dat hij echt puur uit emotie reageerde en weldegelijk het beste voorheeft met de club en spelers (noem me misschien naïef). Ik keur zen actie trouwens weldegelijk af. Ik zou hem eventueel een paar matchen van de bank houden en posteren in de tribunes tussen de fans ( zowel uit als thuis matchen). Zo kan hij het eens vanuit ons standpunt meemaken en misschien begrijpen waar precies onze frustraties liggen en luisteren wat wij precies willen.

2) Wat mij vooral stoort is het negativisme dat rond de club hangt van zowel eigen supporters als de externe media.

3) teruggaan naar een interactief publiek van gemiddeld 6 à 7 duizend man voor iedere wedstrijd. Een gevoel van eeneheid en een mindset creëren van wij tegen de rest van België.

4) een heel simpele oplossing: terug komen naar het stadion en de ploeg op een positieve manier vooruit schreeuwen. een plaats waar veel volk samenkomt met een positieve sfeer doet nieuw volk komen.

5) ik ben zelf nog maar 25 jaar en ken persoonlijk enkel het "nieuwe stayen" dus kan mij hier niet echt over uitspreken. De helse sfeer die er zich kan ontwikkelen, zou ik graag meemaken in het huidige stayen.

6) Qua sportief en commercieel beleid vind ik persoonlijk dat ze het niet slecht doen. nu zou ik wel graag meer info krijgen en betrokken worden in de manier waarop het beleid gevoerd wordt voor lange termijn. zowel financieel maar ook jeugdwerking en ga zo maar door.

7) absoluut niet! een voetbalclub heeft normaal hogere vaste kosten en lage variabele kosten dus zou ik aan yield management doen. er moet veel meer beleving gecreëerd worden rond elke wedstrijd.

- laat elke abo-houder bij vooral minder aantrekkelijke affiches gratis iemand meenemen, een supporter kan alleen maar geld opbrengen.
- organiseer happy-hours een uur voor en/of na de match en niet op een belachelijke manier zoals 2,5u voor de match.
- verplicht spelers en staf om na de wedstrijd de revue binnen te gaan zodat die barrière tussen supporters en spelers maximaal kan verdwijnen.
- laat geblesseerde of niet geselecteerde spelers plaatsnemen tussen supporters.
- organiseer evenementen voor supporters met spelers.
- verlaag de prijs van drank
- financiële of andere steun bieden aan supportersverenigingen die acties willen organiseren.
- aanpassingen doen aan het stadion, verwijderen zitjes in noord, installeren van een stroboscoop in noord, gebruik maken van de nieuwe verlichting om een bepaalde sfeer te creëren voor en na de match.
- ...

8) nee dat denk ik niet. naarmate het stadion zich meer vult en een positief imago uitstraalt, gaan de mensen automatisch mee doen wat de beleving ten goede komt. de huidige supportersgroepen moeten hierin dan het voortouw nemen.

9) het is altijd leuker natuurlijk als er eigen jeugd wordt betrokken maar het is vooral belangrijk voor mij dat elke speler hier speelt met een over mijn lijk mentaliteit. het truitje echt nat willen maken en spelen voor het logo op de voorkant. dan kan hij mij niet zozeer schelen welke nationaliteit het truitje draagt. ze moeten gewoon begrijpen hoe belangrijk deze club voor ons als supporters is.

10) ambitieus durven zijn maar ook kunnen onderbouwen dus geen loze beloftes. plus de truiense mentaliteit inbouwen zowel op als naast het veld. ook vooral bij thuiswedstrijden durven uitgaan van eigen sterkte. durven aanvallen en energiek spel spelen waarvoor mensen naar een stadion zouden komen
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Yellow Feaver »

Halenaar schreef: 01 feb 2022, 20:02

4: aan de supportersclubs zelf: eigenlijk doen jullie net hetzelfde als wat jullie het bestuur verwijten, namelijk niet/ slecht communiceren. Zijn er nog vergaderingen geweest de afgelopen tijd? Wat is daar gezegd geweest? Wat is daar beslist geweest? Niemand die het weet hier, buiten het exclusieve clubje van supporters. Dat mag ook gerust anders als je iedereen erbij wilt betrekken.
Ik snap uw punt. Ben zelf geen lid meer van verbond of in bestuur van supportersclub. Ik ben wel tot nu toe op alle meetings geweest. Gewoon met een paar andere 'onafhankelijken' zelf toenadering gezocht.

Communicatie daar pas ik voor. Ofwel lezen de mensen niet wat ze willen lezen en hebt je je laten doen en had je het beter niet gedaan, ofwel breng je een positieve boodschap en heb je je laten beliegen als een klein kind. Alleen de brulapen hoor je en die verwachten dat je met twee spitsen en een bekerfinale buitenkomt.

Waar ik me ooit nog wil voor engageren is een soort supportersclub die geen initiatieven qua sfeeracties en verplaatsingen organiseert, maar wel bevragingen, denktanken en dergelijke, om alle supporter de kans te geven om mee te werken aan de beleving en identiteit.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Eens zelf iets doen ipv altijd naar anderen te wijzen !

Ik ken er ene die indertijd zelf dingen op poten zette, zoals "STVV 20 jaar later".
Het bestuur wou niet mee, dus deed hij het zelf. Na titanenwerk ALLE kampioenen nog eens een keer terug samengebracht, ingekaderd met een heuse show er rond.
Diezelfde mens maakte ook een paar STVV-songs, en creëerde zelfs een Staaien-sound.
Die mens lanceerde ook de "Danny gouden schoen"-campagne.
Nog steeds diezelfde mens stond na elke thuismatch paraat, gratis, in de HvS, om de sfeer er in te brengen en te houden tot 6 uur 's morgens. Hij nam er zelfs het grootste deel van zijn verlofdagen voor op, vermits hij in een 24/24 - 7/7 systeem zat.
Diezelfde mens kwam op het idee van de "Désiré-song". Hij heeft wel 3 thuismatchen moeten wachten vooraleer het door de boxen kon, maar toen Mbona het hoorde, stopte hij niet meer met scoren. Het werd een begrip in België, Staaien ging compleet in delirium, zelfs TF1 kwam het filmen !
Dieje mens was ook de initiatiefnemer van de "24 uur countdown" voor de match tegen Genk.
Zij die er bij waren zullen het zich nog wel herinneren.

Maar .... dieje mens heft er geen goesting meer in, en nee, ge moet het hem ook nie meer vragen, want daar waar hij vroeger altijd ja zei, is het nu ne koppige nee-schudder geworden ! !

Doe het nu zelf maar, ge zult zien hoeveel commentaar ge gaat krijgen ! En zorg voor een kruiwagen, zodat ge de bakken stront die ge over u heen gaat krijgen, afgevoerd kunnen worden. En wees gerust, 1 ritje zal niet volstaan !

En nog iets :stop met zeveren ver het stadion, en het romantiseren van het oude Staaien !
Heb nooit meer sfeer geweten dan de 2-1match tegen Anderlecht waar we de leiding pakten, of de 3-1 tegen Genk met een Messiaanse Dompé.
Het moet van de 11 op het veld komen, zij moeten de aanjagers zijn, niet andersom !
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Geel-Blauw »

Wat zou jij als supporter willen Dat er aan de situatie Pius/Schmidt gedaan wordt?
Excuses, al vrees ik dat het hier te laat voor is. Als ze dit nu nog gaan doen is het te voor de hand liggend dat de club hun hiertoe verplicht heeft.

2) Wat stoort jou als fan momenteel het meeste aan kanarie zijn?
Dat we de verbinding met de club aan het verliezen zijn. Er is geen aanspreekpunt, Meekers is de enige die soms is iets in de krant of op TVL komt vertellen. Een type Bormans wordt hier echt gemist, iemand die de competitie kent en weet wat er leeft onder de supporters.

3) Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de voetbalbeleving op Stayen weer beter wordt?
Allereerst moet je de supporters die komen niet het gevoel geven van wat doe ik hier. Het is schandalig dat de VIP tribune wel drank kreeg en de andere tribunes op hun kin moesten kloppen.

4) Wat kunnen de supporters zelf doen om terug meer sfeer en passie in de tribunes te krijgen?
Misschien kan BH meer inspelen op de Oost tribune, meer liedjes zingen die het oudere publiek daar ook kent waar ze tenminste kunnen meedoen door te klappen. Want nu verstaan de meeste gewoon niet wat er gezongen wordt, de helft roept nog altijd geel en blauw is van mij ipv yellow-blue army. Vroeger als ik de tekst van een liedje wou weten keek ik op de site van sector-L en daar stond dat dan op met tekst en klank.

5) Wat mis jij het meeste aan het oude Stayen?
Een beetje alles. Het helpt niet dat we nu op kunstgras spelen en dat de sfeergroep in een tribune moet zitten dat oorspronkelijk een VIP tribune was.

6) Wat vind jij de van de communicatie naar jou als supporter toe van STVV?
Slecht. Er is geen communicatie en als het er wel is wordt het vertaald met Google Translate. Interviews na een wedstrijd zijn vaak kort en zonder inhoud. Als je wilt weten wat de trainer van de match vond moet je al de krant kopen. Kijk eens naar andere clubs doen zou ik zeggen.

7) Vind jij dat STVV voldoende moeite doet om supporters te recruteren? Indien niet, hoe zouden zij dit in jullie ogen kunnen verbeteren?
Neen, ik snap echt niet wat de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn heel de dag doen. Doe eens wat giveaways via sociale media. Bv tag een vriend en deel deze post en win tickets/gesigneerd truitje/keepershandschoenen/merchandise/... Zoveel bedrijven doen het om klanten aan te trekken. Laat fans de spelers beter leren kennen, ga gewoon eens live met een speler en laat fans vragen stellen.
Als je meer jongeren wilt aanspreken, speel dan in op de hype van dit moment, namelijk tiktoks en Instagram reels. Tiktok is de meest bezochte website van het afgelopen jaar en STVV heeft niet eens een account.

8) Zou een nieuwe supportersgroep (sector l 2.0) een oplossing zijn om terug meer beleving te krijgen?
Nee, supportersgroepen zijn er genoeg. Men moet vooral proberen om mensen die geen lid zijn meer te betrekken met de sfeer en de club.

9) Heeft het veel invloed op jou als fan dat er teveel buitenlanders spelen en te weinig spelers van hier onder de kerktoren? Zo ja, wat zou jij in de nabije toekomst dan het liefst en het snelst zien veranderen?
Neen, nationaliteit maakt in principe niet uit maar men moet er wel voor zorgen dat de Belgen op het wedstrijdblad verdienen om erop te staan en niet gewoon omdat ze voetbalbelg zijn. Het is zeer ongelukkig dat ze Texeira en Buatu naar de uitgang duwen terwijl die hier toch wel geliefd waren. Ook een keeper halen voor 2 wedstrijden ipv eigen jeugd een kans te geven bewijst gewoon dat het bestuur geen enkele voeling heeft met de fans.

10) Hoe kan STVV zijn oude fan terugkrijgen en weer naar 10 000 mensen raken op Stayen?
Zie hierboven en begin met bevragingen. Ge zou er als club alles aan moeten doen om te weten wat de fans voelen en willen. Ook een stabiele ploeg bouwen, mix van ervaring en jeugd met enkele transfers in en uit per seizoen. Niet dat je elk seizoen de helft van je ploeg moet veranderen en zeker niet op het laatste van de transferperiodes, door dit geef je supporters het gevoel van 'dit seizoen wordt weer niks' en haken ze af.
Nie zievere, speile!
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door pat@ »

Dit is een leuk initiatief en over de meeste zaken denkt de supporter hetzelfde.

Maar deze avond is het (volgens hbvl) een meeting met Pius en Schmitt en niet bij het bestuur.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Franske »

Ik ben intussen al meer dan 30j abonnee, maar de onverschilligheid neemt met de jaren toe. De motivatie om de 100km enkele rit naar Stayen nog te maken is eerlijk gezegd meer om samen met familie/vrienden op de tribune zitten en bijkletsen dan wat er op het veld gebeurt. Mijn zaterdagavond was vroeger voor een heel seizoen geblokkeerd (zelfs bijna in een huwelijkscontract vastgelegd ;-)), maar nu...

Wat me het meest tegen de borst stoot:
- de uitverkoop tijdens de winsterstops. Die paar keer dat we op de rand van PO1 stonden werd alle kwaliteit in de solden gezet en was het terug naar af. Nul-komma-nul ambitie dus, zelfs niet in kansrijke positie.
- transferbeleid is een drama. Ik begrijp dat je spelers leent als het budget er niet is, maar zo krijg je niets gebouwd op lange termijn. Maw: geen visie wat dat betreft. Russo is weer een schrijnend voorbeeld. Buatu des te meer: dan héb je een goede verdediger die broodnodig is en dan zet je een pipo in de plaats en jaag je Buatu weg.
- belachelijke regelneverij aan het stadion: paraplu die niet binnen mag terwijl er zelfs geen bezoekende supporters zijn, innovatieve lichtinstallatie die niet meer mag flitsen "omdat er misschien iemand een epilleptische aanval zou kunnen krijgen", een parking waar je niet binnen mag zonder je blauw te betalen, bezoekers in een dégoutante kooi steken ipv streng aan te pakken...
Jacobus
Berichten: 116
Lid geworden op: 20 aug 2019, 18:03

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Jacobus »

Brusselmans 2.0 schreef: 02 feb 2022, 01:40 Eens zelf iets doen ipv altijd naar anderen te wijzen !

En nog iets :stop met zeveren ver het stadion, en het romantiseren van het oude Staaien !
Heb nooit meer sfeer geweten dan de 2-1match tegen Anderlecht waar we de leiding pakten, of de 3-1 tegen Genk met een Messiaanse Dompé.
Het moet van de 11 op het veld komen, zij moeten de aanjagers zijn, niet andersom !
Alle respect voor uw prestaties, Brusselmans!
Kleine opmerking, die 2-1 tegen Anderlecht in september 2009 was eigenlijk toch nog grotendeels het oude Staaien, met echt gras en de houten zittribune (40€ voor een ticket: toen kregen ze nog redelijk wat geld binnen van de supporters).
nepike
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:25

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door nepike »

Is maar een idee maar waarom geen initiatieven om de Japanse en de Truiense kultuur te verbinden? En niet een kultuur opdringen( een slecht praktijkvoorbeeld was het wegdoen in de vip van hè hamburgerkraam en een kraam met noedels te zetten ) ; ik denk zo een initiatief waar men het leukste en lekkerste uit de beide Kulturen samenbrengt kan ons ook dichter bij elkaar brengen… en misschien kan ook daar begrip ontstaan waarom men bepaalde dingen bijv. Niet communiceert
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door enerkey »

Jacobus schreef: 02 feb 2022, 09:44
Brusselmans 2.0 schreef: 02 feb 2022, 01:40 Eens zelf iets doen ipv altijd naar anderen te wijzen !

En nog iets :stop met zeveren ver het stadion, en het romantiseren van het oude Staaien !
Heb nooit meer sfeer geweten dan de 2-1match tegen Anderlecht waar we de leiding pakten, of de 3-1 tegen Genk met een Messiaanse Dompé.
Het moet van de 11 op het veld komen, zij moeten de aanjagers zijn, niet andersom !
Alle respect voor uw prestaties, Brusselmans!
Kleine opmerking, die 2-1 tegen Anderlecht in september 2009 was eigenlijk toch nog grotendeels het oude Staaien, met echt gras en de houten zittribune (40€ voor een ticket: toen kregen ze nog redelijk wat geld binnen van de supporters).
Een andere sfeervolle wedstrijd die eerste thuiswedstrijd tegen Club Brugge 2-1 datzelfde seizoen. Ik heb nog nooit zo ver geparkeerd gestaan als toen.
En qua ambiance heb ik toen ook niet het oude Staaien gemist hoor. :D Als je een sfeervak hebt op Oost en Noord en vooral veel volk dan maakt het echt niet uit hoor.

Maar natuurlijk de tijd dat Lammens een grandioos aantal kaarten gratis weggaf. Nu de ticket inkomsten bijna nihil zijn, kan het misschien een optie zijn om echt out of the box te denken. Bepaalde ideën zoals de supporter mag zelf kiezen wat hij betaald, de supporter dient enkel te betalen bij winst of een gelijkspel,... Het zou zomaar kunnen dat je meer inkomsten gaat genereren. En meer volk en ambiance trekt.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

https://www.youtube.com/watch?v=f2MGHYtBgSs
Toen stond de hoge muur er ook, toen was er ook kunstgras !
Dus : allemaal dikke zever wa hier verkocht wordt !
Laatst gewijzigd door Brusselmans 2.0 op 02 feb 2022, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Dreke »

1) Wat zou jij als supporter willen Dat er aan de situatie Pius/Schmidt gedaan wordt?
Voor mij persoonlijk is het echt not done wat beide heren gedaan hebben. Zelf ben ik niet meegegaan in het uitfluiten van Pius aangezien daar niemand beter van wordt. Ik scandeer ook in positieve geen spelersnamen. De club telt voor mij, niet die 11 BVBA's die in dat shirt rondlopen. Maar dat rechtvaardigt de actie van beide heren niet. Dat kan je nooit goedpraten. In de eerste plaats moeten er publiekelijk excuses komen. Dat is een minimum. Maar daarvoor zou een meeting niet nodig moeten zijn. Daar is het eigenlijk al te laat voor. Excuses houden overigens niet in dat het voorval vergeven en vergeten is.

2) Wat stoort jou als fan momenteel het meeste aan kanarie zijn?
Het totale gebrek aan verbinding tussen club en fans. Die kloof is de Grand Canyon. Dat is begonnen onder RD en onder het Japans bestuur is dat enkel nog erger geworden. Er wordt gewoon niet gecommuniceerd. STVV is helemaal geen community meer. De sportieve prestaties zijn voor veel fans nooit echt een criterium geweest om naar Staaien af te zakken. Ze hebben vroeger al heel veel kansen gekregen om voor die reden af te haken. En toen deden ze dat niet.

3) Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de voetbalbeleving op Stayen weer beter wordt?
Voor mij een vraag die er niet echt toe doet. Ik zou ook veel liever hebben dat de tribunes lager komen en korter bij het veld. Maar daar heeft RD anders over beslist en nu zitten we ermee. Het is moeilijker geworden om de beleving te verhogen als de supportersaantallen niet omhoog gaan. Men verwijst wel eens naar één match tegen Genk en één match tegen Anderlecht. Maar toen zat de boel wel bijna vol. Je moet ook de vlam in de pan kunnen krijgen als er minder volk is. En dat is met dit gedrocht (niemand hoeft het daarmee eens te zijn) een pak moeilijker.

4) Wat kunnen de supporters zelf doen om terug meer sfeer en passie in de tribunes te krijgen?
Opdagen. Zo simpel is het. Kinderen vanaf jonge leeftijd meepakken. Iedereen doet wat hij/zij wilt. Maar door thuis te blijven gaat de sfeer en passie in de tribunes niet verhogen. Het kan ook geen kwaad dat de sfeergroep hun oren eens te luisteren legt bij de mensen die wat langer meegaan. Want ik hoor rond mij steeds vaker een afkeer van hoe zij het aanpakken. ACAB en Gestapo/SS gebral, echt?

5) Wat mis jij het meeste aan het oude Stayen?
Volk, gezelligheid, ambiance. En de horeca rond het stadion. We zijn van drie cafés naar nul gegaan. En voor mij hebben de kantines niet eens een kwart van de charme. Voor of na de match een flets pintje uit plastic kan het nooit winnen van een Westmalle Tripel uit een glas. ;-)

6) Wat vind jij de van de communicatie naar jou als supporter toe van STVV?
Ik moet vermelden dat ik niet op sociale media zit. Dus daar zal ik wel al een deel door missen. Maar de club communiceert veel te weinig. Voelt ook veel te weinig aan wat er leeft in de tribunes.

7) Vind jij dat STVV voldoende moeite doet om supporters te recruteren? Indien niet, hoe zouden zij dit in jullie ogen kunnen verbeteren?
Ga terug naar de basics. Speel in op wat de supporters belangrijk vinden. Stel een werkgroep samen met mensen van de club, vertegenwoordigers van de fans, durft te kijken naar andere clubs die met hetzelfde probleem zaten. Geef uzelf een (unieke) identiteit. Dat wij tegen zij gevoel.

8) Zou een nieuwe supportersgroep (sector l 2.0) een oplossing zijn om terug meer beleving te krijgen?
Nee.

9) Heeft het veel invloed op jou als fan dat er teveel buitenlanders spelen en te weinig spelers van hier onder de kerktoren? Zo ja, wat zou jij in de nabije toekomst dan het liefst en het snelst zien veranderen?
Nee. Je moet niet van onder de kerktoren zijn om met het STVV DNA te spelen. Ik zie veel spelers die wel degelijk uit het juiste hout gesneden zijn op het vlak van de STVV-mentaliteit. Daar ligt het volgens mij niet aan. Al hebben we de grens wel stilaan bereikt op het vlak van Japanse sportieve inbreng. Goede mix is belangrijk.

10) Hoe kan STVV zijn oude fan terugkrijgen en weer naar 10 000 mensen raken op Stayen?
De club moet uit zijn ivoren toren komen en inzetten op de identiteit die deze club vroeger maakte tot wie we waren.


Maar eigenlijk is de boodschap wat algemener. STVV is stap per stap afgegleden naar wat het vandaag is. Dat is niet de schuld van één iemand, niet het gevolg van één beslissing, niet de het gevolg van één reactie naar de supporters. Pius heeft ietwat de pech gehad dat het naar zijn persoon gericht werd vorige vrijdag. Die ene actie is (hoewel verwerpelijk over de volledige lijn, een speler steekt zijn middelvinger niet op naar de fans gecombineerd met een fluim, hij zal zichzelf niet opgevoed hebben zeker?) het probleem niet, het is een symptoom voor wat al veel langer sluimert. De club is volledig vervreemd van de supporters. Dat is de essentie van het verhaal. Alle redenen en argumenten daarvoor zijn terug te vinden in de posts van Tompie. Die bespaart met altijd wat typwerk. Als ge STVV vroeger gekend hebt (in mijn geval gaat dat naar de 25 jaar) en ge moet het STVV van nu meemaken, dan bloedt een supportershart. Daar zal wat nostalgie mee gemoeid zijn, ook het ouder worden, maar het is echt wel veel meer dan dat alleen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie