Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1566
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Brusselmans 2.0 »

ertee schreef: 07 feb 2022, 14:19 Zonet de aflevering van de MidMid-podcast met Frank Raes beluisterd. Hij noemt het oude Stayen/Staaien (één van) zijn favoriete stadion(s) uit zijn rijkgevulde carrière. Toch wat pijnlijk.
Ja, Brigitte Bardot zag ik ook wel zitten in den tijd !!
Nu effe nie !

Leer eens allemaal uwe nostalgie te plaatsen aub.
Eb blijf nie hangen in uw jeugdjaren, om vanaf uw 25ste te toeteren dat alles beter was vroeger. Gooi anders uwe smart-TV maar weg, en koop terug ne zwart/witte met een antenne zodat ge terug 2 zenders kunt bekijken, zeg uw internet-abo op, schaf u terug een Michelin-kaart aan en gooi de navigatie uit uwe auto. En koop terug de gele gids en gele briefkaarten, de kleuren zijn alvast OK!
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Krisaias »

voetballiefhebber schreef: 06 feb 2022, 18:09
KNRI schreef: 06 feb 2022, 08:56 Voor mij nog een puntje van wat ik anders wil zien in de toekomst: ik wil dat de spelers telkens in het geel-blauw het veld opkomen. Enkel tegen een club met dezelfde kleuren mag hiervan afgeweken worden!

Zoals gisteren tegen Kortrijk, waar we speelden in het zwart. Why??? Dit is 'onnatuurlijk' voor ons en ik kan mij hier niet mee vereenzelvigen.
Dit gebeurt veel te vaak bij uitwedstrijden, zonder aanleiding!
Helemaal eens! Ik voel het daar toch niet echt mee. Ik denk dat dit commerciële redenen heeft. Er is een uit- en thuisuitrusting en ze willen wellicht dat die beiden worden verkocht.

Denk niet dat de Pro League hierin tussenkomt. Enkel de scheidsrechter kan van mening zijn dat de bezoekers in een andere uitrusting moeten aantreden, indien er verwarring kan zijn. In de week voor de wedstrijd is er al vaak overleg tussen de materiaalmeesters, heb ik onlangs ergens gehoord of gelezen.
Toch wel hoor. De clubs moeten bij aanvang van het seizoen hun uitrustingen doorgeven en Pro League bepaalt elke match wie in welke uitrusting speelt en deelt dat mee aan de clubs.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Roman
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Roman »

Brusselmans 2.0 schreef: 07 feb 2022, 16:10
ertee schreef: 07 feb 2022, 14:19 Zonet de aflevering van de MidMid-podcast met Frank Raes beluisterd. Hij noemt het oude Stayen/Staaien (één van) zijn favoriete stadion(s) uit zijn rijkgevulde carrière. Toch wat pijnlijk.
Ja, Brigitte Bardot zag ik ook wel zitten in den tijd !!
Nu effe nie !

Leer eens allemaal uwe nostalgie te plaatsen aub.
Eb blijf nie hangen in uw jeugdjaren, om vanaf uw 25ste te toeteren dat alles beter was vroeger. Gooi anders uwe smart-TV maar weg, en koop terug ne zwart/witte met een antenne zodat ge terug 2 zenders kunt bekijken, zeg uw internet-abo op, schaf u terug een Michelin-kaart aan en gooi de navigatie uit uwe auto. En koop terug de gele gids en gele briefkaarten, de kleuren zijn alvast OK!
Dat is gesproken, helemaal juist. In het nieuwe stadion kan er ook sfeer zijn, is immers al bewezen. Hiervoor moeten de elf kanaries op het veld er iets van maken en de supporters, anno 2022, de sfeer erin jagen, de volgorde laat ik in het midden en zal niet steeds hetzelfde zijn.
ertee
Berichten: 481
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door ertee »

Roman schreef: 07 feb 2022, 17:13
Brusselmans 2.0 schreef: 07 feb 2022, 16:10
ertee schreef: 07 feb 2022, 14:19 Zonet de aflevering van de MidMid-podcast met Frank Raes beluisterd. Hij noemt het oude Stayen/Staaien (één van) zijn favoriete stadion(s) uit zijn rijkgevulde carrière. Toch wat pijnlijk.
Ja, Brigitte Bardot zag ik ook wel zitten in den tijd !!
Nu effe nie !

Leer eens allemaal uwe nostalgie te plaatsen aub.
Eb blijf nie hangen in uw jeugdjaren, om vanaf uw 25ste te toeteren dat alles beter was vroeger. Gooi anders uwe smart-TV maar weg, en koop terug ne zwart/witte met een antenne zodat ge terug 2 zenders kunt bekijken, zeg uw internet-abo op, schaf u terug een Michelin-kaart aan en gooi de navigatie uit uwe auto. En koop terug de gele gids en gele briefkaarten, de kleuren zijn alvast OK!
Dat is gesproken, helemaal juist. In het nieuwe stadion kan er ook sfeer zijn, is immers al bewezen. Hiervoor moeten de elf kanaries op het veld er iets van maken en de supporters, anno 2022, de sfeer erin jagen, de volgorde laat ik in het midden en zal niet steeds hetzelfde zijn.
Rustig blijven, Herman. Nostalgie heeft hier niets mee te maken. Tenzij 2018-2019 (7.000+ supporters gemiddeld) ook al uit de oude doos is.

Het ging eigenlijk helemaal niet over hoe het stadion eruit zag. Wel dat het er daverde, spookte, bruiste, dat het dak eraf ging en de gensters in het rond vlogen. En zelfs als het voetbal archislecht was, zat er tenminste nog iemand om tegen te klagen.

Weet niet wanneer je de laatste keer op Stayen bent geweest, maar dat is tegenwoordig niet het geval. En dan mag ik het toch triestig en zelfs wat pijnlijk vinden dat we ooit qua beleving aan de top speelden, niet? Of zullen we er maar allemaal in berusten dat het soms gezelliger is op een koffietafel dan in ons eigen stadion?

Helemaal mee akkoord dat dat in het huidige Stayen (zij het dan in een andere vorm) nog allemaal heel goed mogelijk is, maar dat is op dit moment zeker niet het geval (en waarschijnlijk in de nabije toekomst ook niet). En dat heeft helaas heel weinig met Corona te maken.

En ja, ik doe er "iets" aan. Ik ga kijken wanneer ik kan, probeer vrienden en familie warm te maken (tot ze het ergerlijk beginnen te vinden) en brul de longen uit mijn lijf.
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door stvv_373 »

Ik denk dat je inderdaad als supporter 1 ding kan doen momenteel. Je kan de club 101 dingen verwijten en woede uiten op al wat ze de voorbije jaren hebben uitgestoken maar nu zouden we zelf eens moeten zien hoe we die sfeer naar bovenkrijgen.

Een leuke denkoefening waar eens alle supporters(clubs) over moeten nadenken:

-Hoe kan je zelf terug meer beleving in het stadion brengen? Welke liederen slagen aan bij de supporters? Nieuwe liedjes maken die zouden kunnen aanslaan? Teksten van liedjes sneller online gooien dat iedereen kan meezingen

-Wat kunnen we aan STVV i.v.m. belichting of een stroboscoop als we scoren? Hoe krijgen we betere connectie tussen Oost en Noord?

-Hoe kunnen we de DJ beter betrekken bij de supporters? Kunnen we bepaalde liedjes niet toe-eigenen aan spelers ? Wanneer ze scoren dat er een liedje naar hen verwijst? (Zoals bij Desire en Rocky Peeters)

-Hoe kunnen we terug meer geel en blauw in het stadion krijgen? Paar jaar geleden was iedereen in geel en blauw uitgedost maar tegenwoordig valt het mij op dat buiten de die-hards niemand nog iets draagt dat naar de clubkleuren verwijst.

Misschien is het ook eens geen slecht idee om te kijken naar andere clubs hoe zij omgaan om de sfeer te verbeteren: In mijn ogen zijn Union en KV Mechelen hier mooie voorbeelden van. Hoe je het ook draait of keert, je kan enkel nieuwe fans aantrekken door beleving. Dan mag het nog een slechte wedstrijd zijn maar als je de avond leuk beleefd hebt, dan kom je terug en win je zieltjes. Mijn eerste wedstrijd was tegen Club-Brugge en we verloren met 1/2. Het was geen goede match maar ik vond de sfeer toen heel uniek en dat heeft mijn hart veroverd voor deze club. Ik denk dat iedereen zijn eerste match nog goed herinnert en voor 90 procent van de gevallen is iedereen niet voor de voetbal gevallen maar voor de beleving daarrond.
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Jones »

“de twaalf” zoals HBVL ze noemt hebben indruk gemaakt op het bestuur van STVV.
Doe zo verder mannen. Open hun ogen en hou ze open.
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Positivo »

Union is een momentopname.
Maar hoe die van Kv Mechelen het doen, daar kun je je aan spiegelen.

Er worden hier heel wat interessante initiatieven gepost, MAAR …..

Maar voor alles moet eerst het “Product” Stvv in orde gebracht worden. Een ploeg waar de supporter zich mee kan vereenzelvigen. Dan zal de supporter wel voor sfeer zorgen, daar zijn dan geen extra hulpmiddelen voor nodig.

Dat er hier Japanners en buitenlanders spelen (als die (veel)beter zijn dan een gemiddelde jupiler pro league speler, daar zal geen enkele stvv supporter over klagen.

Maar er moet OOK een brede Belgische basis zijn. Spelers die net niet genoeg zijn voor de top, moeten hier een kans krijgen, samen met de jeugdwerking.

En dan belangrijk. Dragende (Belgische) spelers voor een habbekrats laten gaan en vervangen door onbekende Oekraïners, daar jaag de supporter mee weg…. Een supporter moet het gevoel krijgen dat er vroeg of laat voor een (eventueel kleine) prijs kan gespeeld worden.

Dat 70% van de sponsorinkomsten uit Japan komt is positief, maar ook verontrustend. Tateishi vervreemd op die manier ver van de Vlaamse roots van de club. Dringend een Vlaamse tak aanstellen zowel commercieel als sportief…. is volgens mij opdracht nr. 1. De rest vind ik allesbehalve fout.

En eens als de supporter vertrouwen krijgt en terugkomt, krijgen we opnieuw de sfeer die we allemaal willen. Iedereen wint hierbij, OOK Tateishi. Een vol en sfeervol stadion zal ook de Japanse connecties aanspreken.
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Positivo »

Nog dit aan toe te voegen :
Ik heb geen idee wat een commerciële en sportieve man gaan kosten in de voetbalwereld. Misschien zijn er hier mensen die daar zicht op hebben . 10.000 euro/ maand/ persoon. Realistisch ? Dat betekent een jaarlijkse kost van 400.000 euro voor de twee. Die commerciële moet al geen groot licht zijn om dat bedrag jaarlijks te verkopen . Dus een nul operatie. Op voorwaarde dat de lonen realistisch zijn.
ertee
Berichten: 481
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door ertee »

Positivo schreef: 08 feb 2022, 11:38 Nog dit aan toe te voegen :
Ik heb geen idee wat een commerciële en sportieve man gaan kosten in de voetbalwereld. Misschien zijn er hier mensen die daar zicht op hebben . 10.000 euro/ maand/ persoon. Realistisch ? Dat betekent een jaarlijkse kost van 400.000 euro voor de twee. Die commerciële moet al geen groot licht zijn om dat bedrag jaarlijks te verkopen . Dus een nul operatie. Op voorwaarde dat de lonen realistisch zijn.
Die hebben we allebei al.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Jacques »

Inderdaad. Het is trouwens niet Tateishi of de Japanse cel die vervreemdt, die doen net wat ze moeten doen: centen binnenhalen, zelfs al werd er hier ooit lacherig gedaan om de sponsoring door letterlijk de café om den hoek. Laat ons een kat een kat noemen: het is de Vlaamse/Belgische kant die het laat afweten, te weinig opbrengt en de café om den hoek niet eens weet binnen te halen. Als we het met de commerciële inkomsten van Stanny en co. moeten doen, spelen we morgen in 1ste amateur.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 08 feb 2022, 13:52 Inderdaad. Het is trouwens niet Tateishi of de Japanse cel die vervreemdt, die doen net wat ze moeten doen: centen binnenhalen, zelfs al werd er hier ooit lacherig gedaan om de sponsoring door letterlijk de café om den hoek. Het is de Vlaamse/Belgische kant die het laat afweten, te weinig opbrengt en de café om den hoek niet eens weet binnen te halen. Als we het met de commerciële inkomsten van Stanny moeten doen, spelen we morgen in 1ste amateur en waarschijnlijk niet eens aan de kop.
Ik heb begrepen dat Stan voor NV Stayen werkt, en niet voor de club STVV: dat zou de verklaring kunnen zijn.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef: 08 feb 2022, 11:27 Union is een momentopname.
Maar hoe die van Kv Mechelen het doen, daar kun je je aan spiegelen.

Er worden hier heel wat interessante initiatieven gepost, MAAR …..

Maar voor alles moet eerst het “Product” Stvv in orde gebracht worden. Een ploeg waar de supporter zich mee kan vereenzelvigen. Dan zal de supporter wel voor sfeer zorgen, daar zijn dan geen extra hulpmiddelen voor nodig.

Dat er hier Japanners en buitenlanders spelen (als die (veel)beter zijn dan een gemiddelde jupiler pro league speler, daar zal geen enkele stvv supporter over klagen.

Maar er moet OOK een brede Belgische basis zijn. Spelers die net niet genoeg zijn voor de top, moeten hier een kans krijgen, samen met de jeugdwerking.

En dan belangrijk. Dragende (Belgische) spelers voor een habbekrats laten gaan en vervangen door onbekende Oekraïners, daar jaag de supporter mee weg…. Een supporter moet het gevoel krijgen dat er vroeg of laat voor een (eventueel kleine) prijs kan gespeeld worden.

Dat 70% van de sponsorinkomsten uit Japan komt is positief, maar ook verontrustend. Tateishi vervreemd op die manier ver van de Vlaamse roots van de club. Dringend een Vlaamse tak aanstellen zowel commercieel als sportief…. is volgens mij opdracht nr. 1. De rest vind ik allesbehalve fout.

En eens als de supporter vertrouwen krijgt en terugkomt, krijgen we opnieuw de sfeer die we allemaal willen. Iedereen wint hierbij, OOK Tateishi. Een vol en sfeervol stadion zal ook de Japanse connecties aanspreken.
De enige waarheid. Makkelijker/Moeilijker dan dat, is het niet.
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door Positivo »

Weet je wat er in de privé gebeurt met een verkoper die zijn targets niet haalt ? ....... Juist !
Dat is nu eenmaal de verantwoordelijkheid van Tateishi .... daarop toe te zien.
ik weet niet wat die mannen verdienen .... Ik ken die ook niet, dus ik onthou me van een oordeel .... Maar als je peanuts betaalt word je meestal omringd door apen.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door miel »

Positivo schreef: 08 feb 2022, 11:27 Union is een momentopname.
Maar hoe die van Kv Mechelen het doen, daar kun je je aan spiegelen.

Er worden hier heel wat interessante initiatieven gepost, MAAR …..

Maar voor alles moet eerst het “Product” Stvv in orde gebracht worden. Een ploeg waar de supporter zich mee kan vereenzelvigen. Dan zal de supporter wel voor sfeer zorgen, daar zijn dan geen extra hulpmiddelen voor nodig.

Dat er hier Japanners en buitenlanders spelen (als die (veel)beter zijn dan een gemiddelde jupiler pro league speler, daar zal geen enkele stvv supporter over klagen.

Maar er moet OOK een brede Belgische basis zijn. Spelers die net niet genoeg zijn voor de top, moeten hier een kans krijgen, samen met de jeugdwerking.

En dan belangrijk. Dragende (Belgische) spelers voor een habbekrats laten gaan en vervangen door onbekende Oekraïners, daar jaag de supporter mee weg…. Een supporter moet het gevoel krijgen dat er vroeg of laat voor een (eventueel kleine) prijs kan gespeeld worden.

Dat 70% van de sponsorinkomsten uit Japan komt is positief, maar ook verontrustend. Tateishi vervreemd op die manier ver van de Vlaamse roots van de club. Dringend een Vlaamse tak aanstellen zowel commercieel als sportief…. is volgens mij opdracht nr. 1. De rest vind ik allesbehalve fout.

En eens als de supporter vertrouwen krijgt en terugkomt, krijgen we opnieuw de sfeer die we allemaal willen. Iedereen wint hierbij, OOK Tateishi. Een vol en sfeervol stadion zal ook de Japanse connecties aanspreken.
Enige consequentie is u ook totaal vreemd hé , als het gaat tussen Dmm of RD
Er is maar één ding , dat nog terug voor volk kan zorgen , en dat is elke keer voor prijzen spelen , en ze moeten ook af en toe gewonnen worden of ze blijven terug thuis .
Het overaanbod op tv en de uren van de te spelen wedstrijden zorgen ervoor dat het volk afkalft , en niet alleen hier , maar overal
Velen zoeken naar drogredenen , omdat ze liever in hun luie zetel blijven zitten
Ook van de maffia praktijken binnen de JPL en de voetbalbond krijgen meer en meer mensen genoeg .
Er zijn niet veel clubs die kunnen overleven met de sponsoring van uit Vlaanderen en al zeker Stvv niet
Als je KV Mechelen aanhaalt hoe je het moet doen qua supporters , dat is toch een geval apart , daar hebben de supporters de club van de ondergang gered , dat zie ik hier niet snel gebeuren.
STVV-fan
Berichten: 6024
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Gesprek supporters -> Bestuur STVV

Bericht door STVV-fan »

miel schreef: 09 feb 2022, 09:28
Positivo schreef: 08 feb 2022, 11:27 Union is een momentopname.
Maar hoe die van Kv Mechelen het doen, daar kun je je aan spiegelen.

Er worden hier heel wat interessante initiatieven gepost, MAAR …..

Maar voor alles moet eerst het “Product” Stvv in orde gebracht worden. Een ploeg waar de supporter zich mee kan vereenzelvigen. Dan zal de supporter wel voor sfeer zorgen, daar zijn dan geen extra hulpmiddelen voor nodig.

Dat er hier Japanners en buitenlanders spelen (als die (veel)beter zijn dan een gemiddelde jupiler pro league speler, daar zal geen enkele stvv supporter over klagen.

Maar er moet OOK een brede Belgische basis zijn. Spelers die net niet genoeg zijn voor de top, moeten hier een kans krijgen, samen met de jeugdwerking.

En dan belangrijk. Dragende (Belgische) spelers voor een habbekrats laten gaan en vervangen door onbekende Oekraïners, daar jaag de supporter mee weg…. Een supporter moet het gevoel krijgen dat er vroeg of laat voor een (eventueel kleine) prijs kan gespeeld worden.

Dat 70% van de sponsorinkomsten uit Japan komt is positief, maar ook verontrustend. Tateishi vervreemd op die manier ver van de Vlaamse roots van de club. Dringend een Vlaamse tak aanstellen zowel commercieel als sportief…. is volgens mij opdracht nr. 1. De rest vind ik allesbehalve fout.

En eens als de supporter vertrouwen krijgt en terugkomt, krijgen we opnieuw de sfeer die we allemaal willen. Iedereen wint hierbij, OOK Tateishi. Een vol en sfeervol stadion zal ook de Japanse connecties aanspreken.
Enige consequentie is u ook totaal vreemd hé , als het gaat tussen Dmm of RD
Er is maar één ding , dat nog terug voor volk kan zorgen , en dat is elke keer voor prijzen spelen , en ze moeten ook af en toe gewonnen worden of ze blijven terug thuis .
Het overaanbod op tv en de uren van de te spelen wedstrijden zorgen ervoor dat het volk afkalft , en niet alleen hier , maar overal
Velen zoeken naar drogredenen , omdat ze liever in hun luie zetel blijven zitten
Ook van de maffia praktijken binnen de JPL en de voetbalbond krijgen meer en meer mensen genoeg .
Er zijn niet veel clubs die kunnen overleven met de sponsoring van uit Vlaanderen en al zeker Stvv niet
Als je KV Mechelen aanhaalt hoe je het moet doen qua supporters , dat is toch een geval apart , daar hebben de supporters de club van de ondergang gered , dat zie ik hier niet snel gebeuren.
De supporters daar blijven komen, ook al is het bewezen dat hun club zich schuldig heeft bevonden aan matchfixing.

Het is inderdaad raar, maar niet onverwacht, om te zien dat er nu weer een opbod bezig is over wat er toch niet zou moeten gebeuren om eventueel, misschien, toch niet een beetje volk terug te halen.

Ik heb het gezegd en ik blijf het zeggen.
Sommige supporters moeten zelf eens voor de spiegel staan en eens kijken naar zichzelf.
Niet naar mij schreeuwen dat ze al jaren gekomen zijn als ik nog aan de tet hing, maar eens nadenken of wat ze zeggen wel klopt.
Daarmee bedoel ik: gaan ze echt wel terugkomen als dit en dit en dit en dit gebeurt?
Ik ben er vrij zeker van dat het antwoord telkens gaat zijn: "Het is een begin, maar..." .

Hierbij wil ik niet gezegd hebben dat de initiatieven van de mensen die hebben samengezeten met de club niet goed zijn, integendeel.
Plaats reactie