KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Alles over de wedstrijden van STVV
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Stan »

Jones schreef: 06 feb 2022, 12:11 Een STVV met goede flankmiddenvelders en echte backs erachter zou veel aantrekkelijker voetbal kunnen spelen. Een 4-4-2 met 1 verdedigende en 1 aanvallende middenvelder of een 4-3-3
Citaat van Johan Cruijff: "Vier achter en vier op het middenveld kan nooit functioneren. Je driehoeken vallen weg. Je moet altijd driehoeken hebben, want alleen dan heb je constant twee afspeelmogelijkheden".
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Johan »

En eindelijk eens een echte trainer aantrekken ipv deze arrogante duitser met zijn eigengereide wissels. Practisch een gans seizoen Koita en Texeira niet opstellen. Weg ermee.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Stan »

Johan schreef: 06 feb 2022, 12:30 En eindelijk eens een echte trainer aantrekken ipv deze arrogante duitser met zijn eigengereide wissels. Practisch een gans seizoen Koita en Texeira niet opstellen. Weg ermee.
Buatu vergeten?
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door miel »

Stan schreef: 06 feb 2022, 12:16
miel schreef: 06 feb 2022, 11:38 Draak van een wedstrijd
Lang leve het kunst gras :lol:
Als je de resultaten bekijkt, uit en thuis, is het niet wij, maar de tegenstrever die profiteert van ons kunstgras.
Daar gaat het niet om , als ge terreinen ziet als Seraing , Kortrijk en er zijn er nog , begrijp ik de kritiek op het kunstgras niet ;)
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Franz »

miel schreef: 06 feb 2022, 12:42
Stan schreef: 06 feb 2022, 12:16
miel schreef: 06 feb 2022, 11:38 Draak van een wedstrijd
Lang leve het kunst gras :lol:
Als je de resultaten bekijkt, uit en thuis, is het niet wij, maar de tegenstrever die profiteert van ons kunstgras.
Daar gaat het niet om , als ge terreinen ziet als Seraing , Kortrijk en er zijn er nog , begrijp ik de kritiek op het kunstgras niet ;)
Natuurlijk, als je in de lagere regionen van het voetbal navraag doet, dan blijkt daar ook dat spelers liever op kunstgras spelen dan in een modderpoel. Een perfecte grasmat van natuurlijk gras, dat blijft voor velen toch het beste. Maar hoeveel matchen heb je dat (zelfs in 1A inderdaad)?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door miel »

Johan schreef: 06 feb 2022, 12:30 En eindelijk eens een echte trainer aantrekken ipv deze arrogante duitser met zijn eigengereide wissels. Practisch een gans seizoen Koita en Texeira niet opstellen. Weg ermee.
Alle twee 19 caps , dat is nog iets anders dan praktisch niet opstellen
In het begin waren er toch al een aantal die zaten te schreeuwen dat Koita de zoveelste miskoop was :mrgreen:
Wat Tex betreft , is het probleem dat we geen betere hebben , maar dan ben je gedoemd om met een laag blok te spelen
Volgens mij wou de trainer iets proberen om wat hoger te spelen , wat met Pius ook geen succes was .
Vorige week kreeg Leisner zoveel kritiek omdat hij het duel verloor of slecht inschatte .
Heb je gisteren ons tegendoelpunt gezien ????? Ook het duel verloren of het verkeerd ingeschat , maar daar hoor je niets over .
Velen zijn het erover eens dat Rocco goed is ingevallen , net als vorige week , gisteren heeft de trainer met zijn eigengereide wissels de overwinning mee helpen over de streep trekken .
Met deze post , vraag ik me af wie hier de arrogante is :clap:
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Guggenheimer »

vdl schreef: 06 feb 2022, 08:52
Guggenheimer schreef: 05 feb 2022, 23:59
vdl schreef: 05 feb 2022, 16:30 dank u Empoli om dat gesuggel te komen halen, nu kunnen we eindelijk scoren. :geel: :blauw:
Over de match zelf ga ik weinig zeggen aangezien ik ze niet heb kunnen zien.

Wat deze opmerking betreft ...

Een beetje natrappen naar een 21-jarige kerel die hier ongeacht wat je van zijn kwaliteiten vindt, steeds enorm hard gewerkt heeft. En als reden aanhalen dat zijn vervanger (die opgeleid is als linksbuiten) een goal heeft gemaakt ... proficiat.

Heel erg constructieve bijdrage.
En dan maar afvragen waarom er geen banden meer zijn tussen spelers en fans ... .

Respect goes both ways.
Koita is ook nog maar 23, werkt ook hard.
Maar alleen hard werken is niet genoeg, op die pisitie heb je iemand nodig die een assist kan geven of scoren,want je speelt al met drie centrale verdedigers en twee verdedige middenvelders.
En sorry maar Cacace raakte amper een man voorbij, moest vaak terug kappen en als je op 50 wedstrijden niet kan scoren, zegt dat genoeg.
Hij stond vaak bijna in de goal om dan nog te missen.
En over dat respect, ik heb de speler nooit van het veld geschreeuwd.
Als je deze reactie had gegeven in de eerste plaats, had ik er geen enkel probleem mee gehad.
Argumenten voor je standpunt zonder na te trappen op iemand die al weg is.

Ik kan je argumentatie ook wel volgen. Alleen vind ik niet dat je het scorende vermogen de speler niet kan aanwrijven.
Ik begrijp dat de moderne wingback meer moet kunnen dan enkel verdedigen maar Cacace is niet opgeleid als wingback maar als een klassieke linksback.

Spelers als Voets, Mulemo en anderen scoorden ook amper tot nooit.
Maar van Cacace verwacht je dat wel omdat hij vaker hoger op het veld speelt in ons systeem met 5 achteraan.

Daarom dat Koita wat dat betreft inderdaad meer de juiste speler op de juiste plaats is (zeker in aanvallend opzicht).

Het aanvallende eindproduct ( voorzetten, schoten op doel ) van Cacace waren inderdaad ondermaats voor een speler op die positie.
Maar hij liep wel vaak de hele lijn af, zorgde op deze manier voor ruimte voor andere spelers en je kan overigens ook alleen maar commentaar hebben op het niveau van de voorzetten van de speler als hij er redelijk wat heeft gegeven. Wat Cacace wel heel goed deed was kaatsen met de aanvallende mid of spits. Al dribbelend zijn man voorbij gaan zat er inderdaad niet echt in maar daar is hij nogmaals ook niet voor opgeleid.

Conclusie : Koita is een betere speler op de positie van wingback dan Cacace. Maar nog veel beter was geweest als we ze alle twee hadden kunnen houden met Koita op de linkerwing en Cacace als meer klassieke linksachter. Die 2 samen op de linkerflank had wat mij betreft vuurwerk kunnen opleveren.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door enrique »

BoemBoem schreef: 06 feb 2022, 11:17
enrique schreef: 06 feb 2022, 09:49 Ge moet Koita rugdekking geven
Zodanig als ge ingedrukt zijt, hij niet te ver moet terug zakken
Ik hoop dat ze ooit terug 433 zullen spelen
Dat is het mooiste om naar te kijken
Koita werd gisteren ook enkele keren in de rug gepakt, wat helemaal niet onlogisch is natuurlijk.
Feit is ook dat Koita kon opschuiven omdat de andere flank, Hasioka, constant bleef hangen om Selemani niet teveel ruimte te geven.
Kortom, gisten was een ideaal scenario voor Koita.
Ik vrees dat hij in de problemen komt wanneer hij tegen een aanvallende flankspeler staat à la Selemani.

Maar soit, vrijwel elke back zou daar in de problemen tegen komen.
Dat is zijn probleem niet
Ge moet uw spelers maar gebruiken op hun kwaliteiten
Hij is geen back
Of is Edmilson ook een back?
En Vinicius jr. bij Real ook?
...
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door vuil rat »

Toch wel erg e da nu standard zoveel belangstelling krijgt voor die buitenspelfase . Bij ons tegen cercle wast buitenspel is buitenspel terwijl het een even absurde fase was
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door vdl »

vuil rat schreef: 06 feb 2022, 15:38 Toch wel erg e da nu standard zoveel belangstelling krijgt voor die buitenspelfase . Bij ons tegen cercle wast buitenspel is buitenspel terwijl het een even absurde fase was
Standard heeft veel meer supporters, dus krijgt dat meer aandacht
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Piana »

vdl schreef: 06 feb 2022, 15:51
vuil rat schreef: 06 feb 2022, 15:38 Toch wel erg e da nu standard zoveel belangstelling krijgt voor die buitenspelfase . Bij ons tegen cercle wast buitenspel is buitenspel terwijl het een even absurde fase was
Standard heeft veel meer supporters, dus krijgt dat meer aandacht
Bij ons was er ook nog de twijfel of Suzuki de bal raakte of niet. Dat hij offside stond was gewoon duidelijk.

Bij Standard was het dus blijkbaar offside omdat er ruimte was tussen de 2 lijnen bij het inzoomen. Dan heb ik een heel goede oplossing, niet meer inzoomen. Want dit is belachelijk. Hoe ver moet je immers inzoomen om buitenspel te bepalen?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Piana »

Zulte Waregem speelt ondertussen helemaal als een degradatiekandidaat, dat met zo'n dure ploeg. Daar kan wel eens een financieel drama gebeuren moest Seraing toch nog over hen springen. In 2019 2,9 miljoen verlies, in 2020 7,3 miljoen verlies, een nieuw stadion dat zeer karig gevuld is de laatste jaren + een dure ploeg.
Ga er maar aan staan als je in zo'n situatie degradeert.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Jacques »

Dan kunnen we Jean-Luc eindelijk terughalen! :love:
(dat scheelt ons jaarlijks ook minstens een verliesmatch)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5302
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: 07 feb 2022, 13:07 Dan kunnen we Jean-Luc eindelijk terughalen! :love:
(dat scheelt ons jaarlijks ook minstens een verliesmatch)
Dat zou het zijn :love:

En dan in een systeem met dubbele flanken, en Koita langs de andere kant :love:
Lukske de Lange
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: KVK Kortrijk - STVV, zaterdag 16u15

Bericht door Lukske de Lange »

Piana schreef: 07 feb 2022, 12:53 Zulte Waregem speelt ondertussen helemaal als een degradatiekandidaat, dat met zo'n dure ploeg. Daar kan wel eens een financieel drama gebeuren moest Seraing toch nog over hen springen. In 2019 2,9 miljoen verlies, in 2020 7,3 miljoen verlies, een nieuw stadion dat zeer karig gevuld is de laatste jaren + een dure ploeg.
Ga er maar aan staan als je in zo'n situatie degradeert.
Voor mij mogen ze er nog inblijven, maar er zijn blijkbaar drie zakkers volgend jaar...
En zonder investeerders houdt Waregem het hoofd niet lang meer boven de degradatiestreep volgens mij.
Plaats reactie