Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Plaats reactie
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door Jones »

Daarnet op Tribune, het programma op Radio 1 had Tom Saintfiet, de huidige Belgische succesvolle bondscoach van Gambia het over zijn sollicitatie als coach bij STVV destijds. Men haalde toen Marquez, een Spanjaard die het ocharme 2 wedstrijden volhield.
De reden dat men bij STVV opgaf om Saintfiet niet te moeten nemen was dat hij enkel tot dan toe buitenlandse ploegen trainde.
Intussen was hij verschillende keren bondscoach bij Afrikaanse ploegen.
Hij solliciteerde ook bij Cercle en Beveren en kreeg daar hetzelfde te horen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door Jacques »

Ik heb De Tribune nog niet kunnen beluisteren, maar intussen staat er op Sporza een artikel op basis van dit gesprek. De man maakt niet voor het eerst een aantal rake observaties zoals eerder ook over het eurocentrisme en egoïsme van de voetbalclubs. De vaststelling over Vanderhaeghe vs Blessin vind ik frappant en illustreert in welke mate het beleid van voetbalclubs bepaald wordt door de waan van de dag. Als Saintfiet 10x "Gegenpressing!" roept en een blikje RedBull in beeld drinkt, al dan niet gevolgd door een jupiler, krijgt hij vast wel een kans in de pintjesliga.


https://sporza.be/nl/artikels/saintfiet ... 254305069/
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door Halenaar »

Net naar Midmid gekeken met Saintfiet als gast, heb het na een uurtje uitgezet. Wat een blaaskaak is me dat zeg.

En maar weer op Blessin kappen, terwijl die het ook dit seizoen zeer goed gedaan heeft. Alle sterkhouders kwijtgespeeld, sommigen zelfs nog in de laatste week van de mercato, en in de plaats kreeg Blessin een hoop nobele onbekenden zonder adelbrieven. Dat KVO niet laatste stond/ staat is een mirakel op zich.
Dikke
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door Dikke »

Halenaar schreef: 10 feb 2022, 19:30 Net naar Midmid gekeken met Saintfiet als gast, heb het na een uurtje uitgezet. Wat een blaaskaak is me dat zeg.

En maar weer op Blessin kappen, terwijl die het ook dit seizoen zeer goed gedaan heeft. Alle sterkhouders kwijtgespeeld, sommigen zelfs nog in de laatste week van de mercato, en in de plaats kreeg Blessin een hoop nobele onbekenden zonder adelbrieven. Dat KVO niet laatste stond/ staat is een mirakel op zich.
Ik heb de aflevering wel volledig bekeken maar ook omwille van het feit dat ik vind dat de man zichzelf toch wel een aantal keren tegenspreekt.
Hij geeft in het begin aan zich nooit met transfers van spelers te moeien maar later in de aflevering geeft hij zelf aan een aantal keren naar Van Holsbeeck te hebben gebeld omdat hij interessante spelers had gezien tijdens wedstrijden....
De man vertelde zoveel, dat ik vooral argwanend ben tegenover zijn verhaal.
In het punt dat hij wou maken over Belgische trainers vind ik dan wel weer dat hij ergens gelijk heeft, maar de man kwam idd. over als vooral erg overtuigd van zijn eigen gelijk.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef: 10 feb 2022, 19:30 Net naar Midmid gekeken met Saintfiet als gast, heb het na een uurtje uitgezet. Wat een blaaskaak is me dat zeg.

En maar weer op Blessin kappen, terwijl die het ook dit seizoen zeer goed gedaan heeft. Alle sterkhouders kwijtgespeeld, sommigen zelfs nog in de laatste week van de mercato, en in de plaats kreeg Blessin een hoop nobele onbekenden zonder adelbrieven. Dat KVO niet laatste stond/ staat is een mirakel op zich.
Het is deze week Saintfiet overload. Eerst De Tribune, dan Koolcast, dan Midmid. Die laatste moet ik nog horen.

Maar ik heb hier op het forum ook al eerder mijn bedenkingen gemaakt over de Blessin hype. Dus het kan zijn dat ik hem bij het luisteren over dat punt ga moeten gelijk geven...
A loyal football fan only supports the shirt...
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door pat@ »

Dikke schreef: 11 feb 2022, 06:04
Halenaar schreef: 10 feb 2022, 19:30 Net naar Midmid gekeken met Saintfiet als gast, heb het na een uurtje uitgezet. Wat een blaaskaak is me dat zeg.

En maar weer op Blessin kappen, terwijl die het ook dit seizoen zeer goed gedaan heeft. Alle sterkhouders kwijtgespeeld, sommigen zelfs nog in de laatste week van de mercato, en in de plaats kreeg Blessin een hoop nobele onbekenden zonder adelbrieven. Dat KVO niet laatste stond/ staat is een mirakel op zich.
Ik heb de aflevering wel volledig bekeken maar ook omwille van het feit dat ik vind dat de man zichzelf toch wel een aantal keren tegenspreekt.
Hij geeft in het begin aan zich nooit met transfers van spelers te moeien maar later in de aflevering geeft hij zelf aan een aantal keren naar Van Holsbeeck te hebben gebeld omdat hij interessante spelers had gezien tijdens wedstrijden....
De man vertelde zoveel, dat ik vooral argwanend ben tegenover zijn verhaal.
In het punt dat hij wou maken over Belgische trainers vind ik dan wel weer dat hij ergens gelijk heeft, maar de man kwam idd. over als vooral erg overtuigd van zijn eigen gelijk.
Hij is de ideale topverkoper met zijn zeer vlotte babbel. Bijna coach geweest bij club x, bijna bij land y, enz.....
Zelf bijna nooit een prijs gewonnen, laat staan dat hij een ploeg in minstens de tweede klasse van van een deftig voetballand heeft getraind.
Rops Rovaniëmi in Finlands eerste is zijn grootste club geweest.
Nu is het volgens hem wachten tot een groot (Noord-) Afrikaans land hem binnenhaalt.

Wat een politiek correct gezever ook, het leek wel het sollicitatiebureau van Vooruit.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door voetballiefhebber »

De meningen over Saintfiet zijn duidelijk verdeeld. Het verhaal over hoe hij trainer is geworden van Namibië als ik het goed heb, toont wel dat hij enorm veel lef heeft.

Het is uiteraard iets heel verschillend om bondscoach te zijn in Afrika en clubcoach in België. Toch vind ik het spijtig dat hij hier eens niet zijn kans heeft gekregen. Misschien wordt hij in ons land wel eens trainer, nu hij veel belangstelling geniet.

Saintfiet verdient niet minder zijn kans dan een Blessin, Kostic, Marques, Muscat, Thalhammer of Torrente. De ene doet het goed, de andere mislukte meteen. Niemand weet wat Saintfiet in zijn mars heeft, maar dat kunnen we van de meeste bovengenoemde trainers ook zeggen.
Charleroi wordt door velen een maffiaploeg genoemd, maar zij hebben wel al verschillende trainers echt gelanceerd. Denk maar aan Yannick Ferreira, Felice Mazzu en Edward Still.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door Lukske de Lange »

Er wordt veel gezegd over STVV ook, maar dan hebben we toch eveneens al verschillende trainers ge(her)lanceerd?

Leko, Ferrera (nadat hij na 1,5 jaar zelf opstapte bij Charleroi), De Roeck, Mathijssen 😉...Hayen en Wilmots 😁

Bovendien zie ik soortgelijks als eerstgenoemden in de (nabije) toekomst nogmaals gebeuren hier 😉
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Tom Saintfiet over STVV op Radio 1

Bericht door ertee »

Lukske de Lange schreef: 12 feb 2022, 06:51 Er wordt veel gezegd over STVV ook, maar dan hebben we toch eveneens al verschillende trainers ge(her)lanceerd?

Leko, Ferrera (nadat hij na 1,5 jaar zelf opstapte bij Charleroi), De Roeck, Mathijssen 😉...Hayen en Wilmots 😁

Bovendien zie ik soortgelijks als eerstgenoemden in de (nabije) toekomst nogmaals gebeuren hier 😉
Reken Brys daar ook maar bij.
Plaats reactie