Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Alles over de wedstrijden van STVV
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Yellow Feaver »

Terug even over de wedstrijd. Nu we de analyses en meningen van menig voetbalwatcher te horen kregen is het toch frappant dat niemand anders Union aan de kant kon schuiven.
Zelf ben ik als voetbalkijker van dertien in een dozijn een tijdje aan het beweren dat als je Union aan de bal laat en een laag blok zet met voldoende mensen achter de bal in balbezit, ze het veel moeilijker gaan krijgen.

Exact wat Hollerbach gedaan heeft, waarom al de rest van onze trainers in de JPL dit nog niet gedaan heeft????
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door zipke373 »

Yellow Feaver schreef: 15 feb 2022, 10:32 Terug even over de wedstrijd. Nu we de analyses en meningen van menig voetbalwatcher te horen kregen is het toch frappant dat niemand anders Union aan de kant kon schuiven.
Zelf ben ik als voetbalkijker van dertien in een dozijn een tijdje aan het beweren dat als je Union aan de bal laat en een laag blok zet met voldoende mensen achter de bal in balbezit, ze het veel moeilijker gaan krijgen.

Exact wat Hollerbach gedaan heeft, waarom al de rest van onze trainers in de JPL dit nog niet gedaan heeft????
Goh, wij krijgen al niet veel goeds te horen over ons spelsysteem... stel U voor dat Club, RSCA, Antwerp of G*nk in een laag blok gaan spelen en op de counter loeren? Die ploegen willen dat niet en kunnen dat misschien ook niet wegens nooit op getraind.
De rest van de ploegen...het is wel een systeem dat ook zijn nadelen heeft. Eens op achterstand ben je bijna altijd een vogel voor de kat zeker als je kern of de kwaliteit er van eerder beperkt is. Zo maar de omschakeling maken als de tegenstander dan ook laag blok gaat spelen omdat ze voor staan is niet voor de hand liggend.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Henri is de man »

Mooie bloemlezing over Konaté in Extra time.
https://sporza.be/nl/2022/02/15/hoe-kan ... 914363366/

Bedankt voor de 6/10 HBVL !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door miel »

Yellow Feaver schreef: 15 feb 2022, 10:32 Terug even over de wedstrijd. Nu we de analyses en meningen van menig voetbalwatcher te horen kregen is het toch frappant dat niemand anders Union aan de kant kon schuiven.
Zelf ben ik als voetbalkijker van dertien in een dozijn een tijdje aan het beweren dat als je Union aan de bal laat en een laag blok zet met voldoende mensen achter de bal in balbezit, ze het veel moeilijker gaan krijgen.

Exact wat Hollerbach gedaan heeft, waarom al de rest van onze trainers in de JPL dit nog niet gedaan heeft????
Dat is zo simpel niet , een laag blok zetten en winnen .
Niet iedere ploeg kan dat .
Wij hebben de verdedigers daarvoor , ervaring zat en op hun lijf geschreven , 20 meter hoger gaan spelen en ze moeten veel inboeten van hun kwaliteiten Ook niet elke ploeg heeft spitsen die zo hard willen werken en bereid zijn zo veel vuile meters te maken en met Klaus hebben we er nog zo ééntje bij .
Dan hebben we Bruls die in mijn ogen nooit beter heeft gespeeld en nergens zo zijn stempel kon drukken als in dit systeem
Mooi is het allemaal niet , maar als de trainer enkele maanden terug aan dit systeem had blijven vasthouden ipv proberen hoger te gaan spelen
hadden we toch zeer dicht bij de top acht gezeten .
Zeker nu met lavaléé voor de verdediging , waardoor ook Koita een wapen wordt op de counter
Bauwer verrast mij toch zeer aangenaam , toch wel wat kwaliteit in de brede zin , die man kan werkelijk overal zijn plan trekken , en zou een waardige kapitein zijn
In elk geval waren wij zondag goed , zelfs zeer goed , wanneer je met 30% balbezit minstens evenveel kansen afdwingt dan de fiere leider die aan alle topclubs voetbal les heeft gegeven dan kan niets of niemand afbreuk doen aan deze overwinning
En als Union dan een collectieve off-day zou gehad hebben zoals er hier en daar wordt gezegd , dan is dat enkel en alleen de verdienste van Stvv
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Roman »

zipke373 schreef: 15 feb 2022, 10:44
Yellow Feaver schreef: 15 feb 2022, 10:32 Terug even over de wedstrijd. Nu we de analyses en meningen van menig voetbalwatcher te horen kregen is het toch frappant dat niemand anders Union aan de kant kon schuiven.
Zelf ben ik als voetbalkijker van dertien in een dozijn een tijdje aan het beweren dat als je Union aan de bal laat en een laag blok zet met voldoende mensen achter de bal in balbezit, ze het veel moeilijker gaan krijgen.

Exact wat Hollerbach gedaan heeft, waarom al de rest van onze trainers in de JPL dit nog niet gedaan heeft????
Goh, wij krijgen al niet veel goeds te horen over ons spelsysteem... stel U voor dat Club, RSCA, Antwerp of G*nk in een laag blok gaan spelen en op de counter loeren? Die ploegen willen dat niet en kunnen dat misschien ook niet wegens nooit op getraind.
De rest van de ploegen...het is wel een systeem dat ook zijn nadelen heeft. Eens op achterstand ben je bijna altijd een vogel voor de kat zeker als je kern of de kwaliteit er van eerder beperkt is. Zo maar de omschakeling maken als de tegenstander dan ook laag blok gaat spelen omdat ze voor staan is niet voor de hand liggend.
Kijk eens hoe Genk en Brugge afgelopen zondag scoorden, ook in de omschakeling maar wel niet vanuit zo'n laag blok. Als ze zelf wel hoog en met veel balbezit spelen, wat ze inderdaad doen, komen ze ook zelden tot scoren ! Ik ben geen statisticus maar als het zo zie worden in België circa 70 % van de doelpunten in de omschakeling gemaakt.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Dreke »

Loftrompet voor Brüls in Koolcast door Tim Hanssens. Medewerker van Sporza, mij eerder niet gekend. Voor hem de VIP van de week.
A loyal football fan only supports the shirt...
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Henri is de man schreef: 15 feb 2022, 11:50 Mooie bloemlezing over Konaté in Extra time.
https://sporza.be/nl/2022/02/15/hoe-kan ... 914363366/

Bedankt voor de 6/10 HBVL !
Inderdaad, HBVL laat zich weer eens kennen als de bende amateurs die ze echt zijn. Konaté was één van de absolute uitblinkers.
Schimpen steunt STVV
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door wiekes »

Het BLVG bedoel je zeker.
Pjeirefretter77
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:59
Supporter van: Juventus :)

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Pjeirefretter77 »

Union heeft al heel seizoen geluk,verdienen hoogstens erin te blijven.Prulleploeg.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door enerkey »

Pjeirefretter77 schreef: 16 feb 2022, 16:35 Union heeft al heel seizoen geluk,verdienen hoogstens erin te blijven.Prulleploeg.
Lijkt mij een heel objectieve mening :lol:
Net zoals G*nk het wel verdient om af te gaan. :mrgreen:
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Geel-Blauw »

Dreke schreef: 15 feb 2022, 20:22 Loftrompet voor Brüls in Koolcast door Tim Hanssens. Medewerker van Sporza, mij eerder niet gekend. Voor hem de VIP van de week.
De MVP bedoel je, gelukkig stond hij op het veld en zat hij niet in de VIP :mrgreen:
Nie zievere, speile!
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door enerkey »

Geel-Blauw schreef: 17 feb 2022, 02:20
Dreke schreef: 15 feb 2022, 20:22 Loftrompet voor Brüls in Koolcast door Tim Hanssens. Medewerker van Sporza, mij eerder niet gekend. Voor hem de VIP van de week.
De MVP bedoel je, gelukkig stond hij op het veld en zat hij niet in de VIP :mrgreen:
VIP van de week is zowat wekelijks Zakaria Bakkali.
:mrgreen:
Plaats reactie