Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Krisaias »

wiekes schreef: 13 feb 2022, 20:11 We gaan misschien nog voor Standart uitkomen bedraagt al 5 punten, dat is ook geleden van den tijd dat de dieren konden spreken.
2009-2010
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Jones »

Geen schone voetbal maar wel resultaat. Tactisch ok gespeeld. Benieuwd hoelang we dit volhouden
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Krisaias »

wiekes schreef: 13 feb 2022, 18:42 Heb je nu gezien hoe een mug een olifant kan vangen, dikke wedstrijd van allemaal en zeker voor Lavalee en Hayaschi die loopt de 95 min nog even veel als de 1 min.
Mooi neologisme, wiekes. De uitdrukking is 'je weet nooit hoe een koe een haas vangt'. Denk dat je verwart met 'van een mug een olifant maken' ... of ging het over Guillaume François bij Union... die staat precies wel wat dik, maar wie was dan de mug aan onze kant? ;)

Enfin, alle gekheid op een stokje. Idd dikke match van onze Kanaries en da's het belangrijkste...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Piana »

Krisaias schreef: 13 feb 2022, 22:55
wiekes schreef: 13 feb 2022, 20:11 We gaan misschien nog voor Standart uitkomen bedraagt al 5 punten, dat is ook geleden van den tijd dat de dieren konden spreken.
2009-2010
Verder alleen nog de boerenjaren 1965-1966 en 2002-2003?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door miel »

Jones schreef: 13 feb 2022, 22:57 Geen schone voetbal maar wel resultaat. Tactisch ok gespeeld. Benieuwd hoelang we dit volhouden
Gij kunt het toch echt niet laten hé
Ik ben benieuwd wanneer het voor u eens iets meer dan ok zal zijn :mierenneuker:
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Jones »

miel schreef: 14 feb 2022, 00:02
Jones schreef: 13 feb 2022, 22:57 Geen schone voetbal maar wel resultaat. Tactisch ok gespeeld. Benieuwd hoelang we dit volhouden
Gij kunt het toch echt niet laten hé
Ik ben benieuwd wanneer het voor u eens iets meer dan ok zal zijn :mierenneuker:
Ik zal het anders zeggen, zoals ik het eigenlijk bedoel : we speelden uitgekookt. Meer dan ok is voor mij dominant voetbal spelen en uw eigen spel opleggen Miel. Dit is resultaatsvoetbal, geen voetbal van de bovenste plank, daar hebben we te weinig fijnbesnaarde voetballers voor en te weinig smeerlapkes.
Ik vind het altijd fijn als mijn ploeg wint en hoe sneller we gered zijn hoe beter. Ik hou van aanvallend voetbal en dubbele flankbezetting. Hopelijk krijg ik dit volgend seizoen te zien. We hebben het Mazzu-enigma vandaag opgelost.
Pjeirefretter77
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 jul 2021, 22:59
Supporter van: Juventus :)

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Pjeirefretter77 »

Oververdiende zege van STVV tegen zwakke thuisploeg.Nu kan elke ploeg dit proberen te kopieren ,al zie ik dit zwak Union zeker nog 6 keer verliezen plus alles in de playoffs plaatsen 5-8.STVV moet nu voor plek 8 gaan en dat zie ik lukken.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1540
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Het lukt precies toch ietske beter met Tex en Koita, en zonder Pius en Cacace !
:o
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Krisaias »

Piana schreef: 13 feb 2022, 23:01
Krisaias schreef: 13 feb 2022, 22:55
wiekes schreef: 13 feb 2022, 20:11 We gaan misschien nog voor Standart uitkomen bedraagt al 5 punten, dat is ook geleden van den tijd dat de dieren konden spreken.
2009-2010
Verder alleen nog de boerenjaren 1965-1966 en 2002-2003?
Klopt
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Piana »

Jones schreef: 14 feb 2022, 00:35
miel schreef: 14 feb 2022, 00:02
Jones schreef: 13 feb 2022, 22:57 Geen schone voetbal maar wel resultaat. Tactisch ok gespeeld. Benieuwd hoelang we dit volhouden
Gij kunt het toch echt niet laten hé
Ik ben benieuwd wanneer het voor u eens iets meer dan ok zal zijn :mierenneuker:
Ik zal het anders zeggen, zoals ik het eigenlijk bedoel : we speelden uitgekookt. Meer dan ok is voor mij dominant voetbal spelen en uw eigen spel opleggen Miel. Dit is resultaatsvoetbal, geen voetbal van de bovenste plank, daar hebben we te weinig fijnbesnaarde voetballers voor en te weinig smeerlapkes.
Ik vind het altijd fijn als mijn ploeg wint en hoe sneller we gered zijn hoe beter. Ik hou van aanvallend voetbal en dubbele flankbezetting. Hopelijk krijg ik dit volgend seizoen te zien. We hebben het Mazzu-enigma vandaag opgelost.
Als we nog meer smeerlapkes hadden was Sonck doodgevallen, en Raes begraven voor dat de 70ste minuut gespeeld was.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door bert1924 »

Mea Culpa voor mij en sommige anderen op dit forum.
Zowel Leistner als Bauer speelden een dikke match gisteren.
Zoals zo dikwijls zijn wij te vroeg negatieve commentaar beginnen geven op zowel de Duitse spelers als op de Japanse spelers.In dit systeem hebben zij zeker hun plaats in dit STVV en zij hebben ook de STVV-metaliteit.Hoed af ook voor Bruls !!! wat die nog afloopt op zijn ouderdom is fabelachtig.
In deze ploeg waren er gisteren geen tegenvallers ,iedereen was goed tot zeer goed.
Wat betreft de scheids: Niet slecht ,maat twee maal nagelaten een tweede gele kaart te geven aan een speler van Union. En ook nagelaten voordeel bal te geven voor fout op Koita ,waardoor Hahashi alleen voor de U.keeper, niet kon scoren.!!
Ten slotte die twee pippos Sonck en Raes: Zijn NIET bekwaam een degelijk en neutraal commentaar te geven bij een voetbalwedstrijd en zeker niet een match van STVV
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door bert1924 »

Ik heb zojuist een bericht gestuurd naar Eleven ,in naam van de STVV -supporters met het beklag over deze beide heren.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door zipke373 »

bert1924 schreef: 14 feb 2022, 09:08 Ik heb zojuist een bericht gestuurd naar Eleven ,in naam van de STVV -supporters met het beklag over deze beide heren.
Mja, spijtig genoeg denk ik niet dat Eleven of de twee heren zich er ook maar iets van aan gaan trekken. En ook... naar Eleven moet je niet kijken voor enige vorm van niveau in hun verslaggeving aangezien vorige week volgens hen Caufriez en Suzuki bij ons op de bank zaten. :roll:
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Dreke »

Gelukkig zat ik gisteren in het stadion en moest ik Raes niet aanhoren (nooit overigens), maar "in naam van de STVV-supporters" is nu ook niet meteen nodig...
A loyal football fan only supports the shirt...
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Smurf »

34 punten in een competitie met 18 ploegen, dat betekent normaal gezien altijd de redding. En dat op 7 speeldagen van het einde. Daar teken ik elk jaar voor.
Omlaag kijken hoeft dus niet meer, binnen enkele weken zijn we vermoedelijk zelfs mathematisch gered. Maar dan kunnen er enkelen zich hier al voorbereiden op een zekere degradatie volgend seizoen. Dat wordt dan ondertussen wel ons 8ste seizoen op rij in 1e klasse. We deden slechts twee keer beter. En ja, vorig seizoen waren we 15de (maar wel met 7 punten voorsprong op degradatie), maar ook in onze vorige periodes 1e klasse werden we regelmatig 14e of 15e. Een paar seizoenen geleden werden we 7de, dat is zowaar onze 3e beste prestatie in 50 jaar. Dus zo slecht is het sportief gezien zeker niet.

Waar sommigen nog voor PO2 willen gaan... De ambitie is lovenswaardig en wat moet je anders nog doen dit seizoen, maar ik zie het niet gebeuren.
Akkoord, we hebben nog een heel aardig programma voor de boeg. Op Genk halen we vermoedelijk weer niets, maar in de andere 6 wedstrijden valt er zeker iets te rapen.
Maar zelfs met een 15 op 21 (en dat is zelfs met ons programma toch al gul gerekend) komen we er volgens mij niet.
Ik zie ons nog wel over OHL en Cercle geraken, mits we een serieke neerzetten. Maar de rest halen we niet meer in.

9 punten achter op Gent en Charleroi, dan moeten die al een inzinking van jewelste kennen. Dat gaat niet gebeuren.
8 punten achter op KV Mechelen (met nog twee wedstrijden te goed). Aan het eind van de competitie hebben ze nog wedstrijden tegen Kortrijk en Eupen, die op dat moment vermoedelijk niets meer te winnen of te verliezen hebben. Dus die halen hun punten ook nog wel.

Dus dat betekent dat je behalve over OHL en Cercle ook nog eens over Genk moet. Ze hebben al een bonus van 4 punten en een wedstrijd minder gespeeld. Ze spelen nog tegen Kortrijk, Eupen, Seraing... En wij moeten nog naar daar (realistisch bekeken, is dat nefast voor ons).

Dus neen, die top 8 zit er niet meer in. Onze slechte reeks voor nieuwjaar was er te veel aan. Als je daar een puntje of 4 had behaald, deed je volop mee.
De uiteindelijke plaats in het eindklassement zal afhangen van de motivatie tijdens de laatste speeldagen. Indien je er vol voor gaat (en enkele andere ploegen het wat laten lopen), zal het top 10 worden.
Indien de motivatie verdwijnt, eindigen we enkele plaatsen lager en dan is het ook geen ramp.

Wat de wedstrijd tegen Union betreft. Prima prestatie van STVV. Ik zie Bruls toch enorm graag bezig. Een verdediging met Texeira en Leistner geeft gewoon heel weinig weg als we laag kunnen spelen. En ik blijf denken dat Klauss echt een goeie spits is voor STVV (hebben we daar een optie op?). Leuk dat Kagawa al even mocht invallen, maar veel kon je er niet uit afleiden.
Onbegrijpelijk dat de topploegen de voorbije weken hun trots niet opzij konden zetten. Indien ze de tactiek van STVV hadden toegepast, had de stand er vermoedelijk anders uit gezien. Maar wat mij betreft is het hun van harte gegund. Ik heb een hardnekkige jeugdsympathie voor Anderlecht, maar die verdienen het niet. En alles beter dan Antwerp en Club Brugge, dus doe mij maar Union voor de titel. Maar ik vrees er een beetje voor.
Plaats reactie