Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Alles over de wedstrijden van STVV
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Jebus4life »

bert1924 schreef: 14 feb 2022, 08:52 Mea Culpa voor mij en sommige anderen op dit forum.
Zowel Leistner als Bauer speelden een dikke match gisteren.
Zoals zo dikwijls zijn wij te vroeg negatieve commentaar beginnen geven op zowel de Duitse spelers als op de Japanse spelers.In dit systeem hebben zij zeker hun plaats in dit STVV en zij hebben ook de STVV-metaliteit.Hoed af ook voor Bruls !!! wat die nog afloopt op zijn ouderdom is fabelachtig.
In deze ploeg waren er gisteren geen tegenvallers ,iedereen was goed tot zeer goed.
Wat betreft de scheids: Niet slecht ,maat twee maal nagelaten een tweede gele kaart te geven aan een speler van Union. En ook nagelaten voordeel bal te geven voor fout op Koita ,waardoor Hahashi alleen voor de U.keeper, niet kon scoren.!!
Ten slotte die twee pippos Sonck en Raes: Zijn NIET bekwaam een degelijk en neutraal commentaar te geven bij een voetbalwedstrijd en zeker niet een match van STVV
De kritiek was gewoon terecht op dat moment (niet enkel de Duitsers en Japanners). Dat het bij momenten te weinig was, en nu beter is mag gezegd worden.

- Bauer is hier erg zwak begonnen, van iemand met bijna 100 matchen in de Bundesliga mag je echt véél meer verwachten dan dat die hier bracht. Misschien dat die volledig weggedeemstert was in Rusland en dus tijd nodig had om op niveau te komen; maar dan mag je toch aanhalen dat het wat meer mocht zijn.

- Leistner heeft hier direct de perceptie tegen gehad omdat ze hem kapitein gemaakt hebben. Verder is dat gewoon een héél stevige verdediger voor de JPL; máár, veel te traag. Als we wedstrijden in een laag blok spelen zoals nu is dat veel minder een issue, maar door zijn gebrek aan snelheid is hij toch echt een probleem (en heeft daardoor al meerdere goals op zijn kap). Dat is niet om hem af te branden; maar gewoon een constatering. Verder gewoon een erg goede verdediger, als die man snelheid heeft speelt hij in de Bundesliga en niet bij ons. Tex heeft hetzelfde probleem qua snelheid, maar vind ik positioneel beter. Leistner wil dat oplossen met kracht en dat loopt soms fout.

- Hayashi kwam hier sterk binnen zijn eerste match, maar daarna was het toch veel lopen en weinig efficientie. Dat lijkt nu te beteren, maar moet toch nog wat stappen zetten wat mij betreft.

- Hara: Ik weet niet wat ik ervan moet denken, de ene keer is het een houten klaas, een andere keer heeft hij geweldige voeten (tegen Anderlecht vond ik hem fantastisch voetballen bv). Hij is zo'n speler van 1m90 waarvan ik het gevoel krijgt dat hij eerder hinder heeft van zijn lengte dan dat hij er voordeel uithaalt.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Jones »

Vallen er nu volgend seizoen 3 ploegen af of is dit afgevoerd ?
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door ertee »

Jones schreef: 14 feb 2022, 10:28 Vallen er nu volgend seizoen 3 ploegen af of is dit afgevoerd ?
Volgens mij is het op dit moment zo dat er in seizoen 2023-2024 terug met 16 zou gespeeld worden. Dat betekent dan inderdaad dat er volgend seizoen drie ploegen zouden moeten degraderen.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Jones »

Ik vind Bauer een onderschatte speler. Die kerel heeft potentiëel. Prachtig schot ook gisteren. Verdiende een doelpunt hiermee. Prachtige redding van Morris.
Komende 2 matchen is Lavallee geschorst. Ik zou Al-Dakhil dan daar uitspelen.. Was oorspronkelijk ook een middenvelder.
Pius zijn schorsing zou aflopen na de match tegen OHL.Zoals het nu loopt zou ik de ploeg laten staan en de bank ook.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door zipke373 »

Amai...als de FB reacties op een aantal artikels de gemiddelde Union supporter weerspiegelen lag het gisteren allemaal aan de slechte en partijdige arbitrage. :roll: Ik vond dat ze met twee gele kaarten goedkoop waren weg gekomen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Jacques »

Wat PO2 betreft: dat zit er realistisch gezien inderdaad niet in. De ploegen in de top 8 hebben stuk voor stuk intrinsiek meer kwaliteit en/of draaien gewoon een beter seizoen. Na 27 speeldagen liegt een klassement niet. Wij kunnen hoogstens nog de beste van de rest worden.
Het is nuttiger om stabiliteit te creëren en door te selecteren met het oog op volgend seizoen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door AirMontella »

Jacques schreef: 14 feb 2022, 11:43 Wat PO2 betreft: dat zit er realistisch gezien inderdaad niet in. De ploegen in de top 8 hebben stuk voor stuk intrinsiek meer kwaliteit en/of draaien gewoon een beter seizoen. Na 27 speeldagen liegt een klassement niet. Wij kunnen hoogstens nog de beste van de rest worden.
Het is nuttiger om stabiliteit te creëren en door te selecteren met het oog op volgend seizoen.
Ik heb ook veel liever dat er nu gehamerd wordt op het feit om de stabiele factoren van dit seizoen vast te houden en tijdig (!!!) aan te vullen met de juiste versterkingen naar volgend seizoen toe. Zo'n PO2 is voor mij minder van belang dan dat.

'De Twaalf' mogen van mij zeker op dat nagelke blijven kloppen tijdens de meetings die nog komen dit seizoen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door tesneusdoek »

Ben ik de enige of viel het nog iemand op hoe sterk en belangrijk João Klauss voor ons was gisteren? Hij verwonderde me in positieve zin door het harde werken, balvastheid, de ruimte opzoeken, als aanspeelpunt te dienen... Dat is toch wel een serieuze versterking voor onze voorlinie en zijn werk ontlast onze middenvelders, doet de bal minder snel terug bij de tegenstanders belanden, wat dan weer onze defensie ten goede komt, enz.

Als die speler zijn niveau en motivatie behoudt en er één agendapunt met rood moet omcirkeld staan bij de technische staf, dan zou dat voor mij de definitieve aanwerving of verlengde huur van Klauss zijn.

Mogen we daar op hopen of is dat totaal onmogelijk? Ik weet het niet. :stvv:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door tesneusdoek »

zipke373 schreef: 14 feb 2022, 11:22 Amai...als de FB reacties op een aantal artikels de gemiddelde Union supporter weerspiegelen lag het gisteren allemaal aan de slechte en partijdige arbitrage. :roll: Ik vond dat ze met twee gele kaarten goedkoop waren weg gekomen.
En met het -per ongeluk weliswaar- niet toepassen van de voordeelregel bij de fout op Koita. Union was gewoon te zwak, te plat en te mak in de duels. Ergens wel normaal na hun straffe reeks van de laatste weken. STVV was tijdens het merendeel van de minuten gretiger en snediger. Een gelijkspel was misschien op zijn plaats geweest, maar de winst van STVV was ook niet gestolen en Union moet toch in eigen boezem kijken als het de redenen wil vinden voor het (onverwachtte?) verlies. Mazzu en de Union-spelers die na de match geïnterviewd werden, gaven dat ook in niet zoveel woorden toe. :toppie:
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Jebus4life »

tesneusdoek schreef: 14 feb 2022, 12:29 Ben ik de enige of viel het nog iemand op hoe sterk en belangrijk João Klauss voor ons was gisteren? Hij verwonderde me in positieve zin door het harde werken, balvastheid, de ruimte opzoeken, als aanspeelpunt te dienen... Dat is toch wel een serieuze versterking voor onze voorlinie en zijn werk ontlast onze middenvelders, doet de bal minder snel terug bij de tegenstanders belanden, wat dan weer onze defensie ten goede komt, enz.

Als die speler zijn niveau en motivatie behoudt en er één agendapunt met rood moet omcirkeld staan bij de technische staf, dan zou dat voor mij de definitieve aanwerving of verlengde huur van Klauss zijn.

Mogen we daar op hopen of is dat totaal onmogelijk? Ik weet het niet. :stvv:
Naar verluidt is de pree van Klauss bij Hoffenheim niet min (dat is ten slotte een ploeg die met regelmaat in de bovenste tabelhelft van de Bundesliga te vinden is...). Definitief overnemen lijkt me dus wel moeilijk. Nuja, hij loopt al 5 jaar rond bij Hoffenheim en echt uitzicht op het eerste elftal heeft hij niet, dus misschien dat hij wel zal vertrekken. Maar of dat dan naar ons zou zijn... Zal sowieso een dure vogel worden dus ik acht de kans behoorlijk klein.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door zipke373 »

tesneusdoek schreef: 14 feb 2022, 12:29 Ben ik de enige of viel het nog iemand op hoe sterk en belangrijk João Klauss voor ons was gisteren?
Neen, je bent niet alleen daarin. Je zag ook dadelijk het verschil wanneer hij werd gewisseld. We kwamen direct meer onder druk te staan. Toeval? Denk het niet.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door tesneusdoek »

Jebus4life schreef: 14 feb 2022, 12:39
tesneusdoek schreef: 14 feb 2022, 12:29 Ben ik de enige of viel het nog iemand op hoe sterk en belangrijk João Klauss voor ons was gisteren? Hij verwonderde me in positieve zin door het harde werken, balvastheid, de ruimte opzoeken, als aanspeelpunt te dienen... Dat is toch wel een serieuze versterking voor onze voorlinie en zijn werk ontlast onze middenvelders, doet de bal minder snel terug bij de tegenstanders belanden, wat dan weer onze defensie ten goede komt, enz.

Als die speler zijn niveau en motivatie behoudt en er één agendapunt met rood moet omcirkeld staan bij de technische staf, dan zou dat voor mij de definitieve aanwerving of verlengde huur van Klauss zijn.

Mogen we daar op hopen of is dat totaal onmogelijk? Ik weet het niet. :stvv:
Naar verluidt is de pree van Klauss bij Hoffenheim niet min (dat is ten slotte een ploeg die met regelmaat in de bovenste tabelhelft van de Bundesliga te vinden is...). Definitief overnemen lijkt me dus wel moeilijk. Nuja, hij loopt al 5 jaar rond bij Hoffenheim en echt uitzicht op het eerste elftal heeft hij niet, dus misschien dat hij wel zal vertrekken. Maar of dat dan naar ons zou zijn... Zal sowieso een dure vogel worden dus ik acht de kans behoorlijk klein.
Als de aankoopsom laag is, kan een hoger loon. Lange tijd staarde ik me ook blind op hoge lonen, van de ene kant, en hoge aankoopprijzen en transferkosten, langs de andere kant, maar er komen zoveel meer factoren bijkijken als je het volledige, boekhoudkundige en sportieve plaatje bekijkt. Wat is de globale kost van zo een speler op jaarbasis als zowel loon, bonussen, prijs, contractduur...mee in rekening worden gebracht? Wat is zijn eventuele verkoopwaarde? Wat kan hij je redelijkerwijs sportief (en commercieel) bijbrengen en in hoeverre vertaalt zich dat in economische resultaten? Het is echt wel een beetje moneyball geworden, zowel binnen het voetbal als in andere disciplines. Daardoor verdienen sommige mensen hun brood met de voetballerij, terwijl anderen (zoals ikzelf), zonder de juiste, volledige economische en contractuele gegevens alleen maar kunnen gissen en raden naar wat er allemaal meespeelt bij het aantrekken en verkopen van een speler. :toppie:
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door Piana »

tesneusdoek schreef: 14 feb 2022, 12:35
zipke373 schreef: 14 feb 2022, 11:22 Amai...als de FB reacties op een aantal artikels de gemiddelde Union supporter weerspiegelen lag het gisteren allemaal aan de slechte en partijdige arbitrage. :roll: Ik vond dat ze met twee gele kaarten goedkoop waren weg gekomen.
En met het -per ongeluk weliswaar- niet toepassen van de voordeelregel bij de fout op Koita. Union was gewoon te zwak, te plat en te mak in de duels. Ergens wel normaal na hun straffe reeks van de laatste weken. STVV was tijdens het merendeel van de minuten gretiger en snediger. Een gelijkspel was misschien op zijn plaats geweest, maar de winst van STVV was ook niet gestolen en Union moet toch in eigen boezem kijken als het de redenen wil vinden voor het (onverwachtte?) verlies. Mazzu en de Union-spelers die na de match geïnterviewd werden, gaven dat ook in niet zoveel woorden toe. :toppie:
Als je ziet hoe traag die bal tot bij Hayashi rolt, en dan nog geheel toevallig... Ik kan me wel voorstellen dat Put het niet direct door had. Zijn reactie vond ik top. De Flamands, Geldhofs, Vandeveldes en Vandendriessches van deze wereld zouden heel arrogant gesteld hebben dat zij de baas waren, en zij bepalen wanneer er gefloten wordt. Je koopt er uiteraard niets mee, maar het geeft iedereen toch een ander gevoel bij zo'n fase.

Ik vrees dat Union gaat stranden in het zicht van de meet, vooral die Playoffs gaan er teveel aan zijn. Een prachtige 3e plaats ofzo zal hun deel zijn. Ik zie Antwerp dit jaar de titel pakken. Aan de andere kant kan dit Union ook wakker schudden, hen laten beseffen dat het niet alleen te doen is tegen de grote clubs. We zullen zien... Ik hoop dat ze de titel pakken, maar moest dat nu niet zo zijn ga ik er ook mijn slaap niet voor laten. Het blijft een (mooie) tegenstander, niet meer dan dat.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door ertee »

Piana schreef: 14 feb 2022, 14:50
tesneusdoek schreef: 14 feb 2022, 12:35
zipke373 schreef: 14 feb 2022, 11:22 Amai...als de FB reacties op een aantal artikels de gemiddelde Union supporter weerspiegelen lag het gisteren allemaal aan de slechte en partijdige arbitrage. :roll: Ik vond dat ze met twee gele kaarten goedkoop waren weg gekomen.
En met het -per ongeluk weliswaar- niet toepassen van de voordeelregel bij de fout op Koita. Union was gewoon te zwak, te plat en te mak in de duels. Ergens wel normaal na hun straffe reeks van de laatste weken. STVV was tijdens het merendeel van de minuten gretiger en snediger. Een gelijkspel was misschien op zijn plaats geweest, maar de winst van STVV was ook niet gestolen en Union moet toch in eigen boezem kijken als het de redenen wil vinden voor het (onverwachtte?) verlies. Mazzu en de Union-spelers die na de match geïnterviewd werden, gaven dat ook in niet zoveel woorden toe. :toppie:
Als je ziet hoe traag die bal tot bij Hayashi rolt, en dan nog geheel toevallig... Ik kan me wel voorstellen dat Put het niet direct door had. Zijn reactie vond ik top. De Flamands, Geldhofs, Vandeveldes en Vandendriessches van deze wereld zouden heel arrogant gesteld hebben dat zij de baas waren, en zij bepalen wanneer er gefloten wordt. Je koopt er uiteraard niets mee, maar het geeft iedereen toch een ander gevoel bij zo'n fase.

Ik vrees dat Union gaat stranden in het zicht van de meet, vooral die Playoffs gaan er teveel aan zijn. Een prachtige 3e plaats ofzo zal hun deel zijn. Ik zie Antwerp dit jaar de titel pakken. Aan de andere kant kan dit Union ook wakker schudden, hen laten beseffen dat het niet alleen te doen is tegen de grote clubs. We zullen zien... Ik hoop dat ze de titel pakken, maar moest dat nu niet zo zijn ga ik er ook mijn slaap niet voor laten. Het blijft een (mooie) tegenstander, niet meer dan dat.
Inderdaad - je kon er moeilijk kwaad op zijn.

Ondertussen heeft ook Stef Wijnants zijn licht laten schijnen over de prestatie van gisteren. Ondanks dat hij zich vrij positief uitliet (wat eerlijk gezegd ook moeilijk anders kan na een overwinning bij de leider), moest hij toch nog even benadrukken dat de gemiddelde voetballiefhebber het spel van STVV maar niets vindt. Ik vraag mij af of deze man tout court wel sympathie heeft voor onze club. De gemiddelde voetballiefhebber vindt waarschijnlijk 3/4de van de competitie maar niets.

Ik vind jou meestal ook maar niets, Stef.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Union - STVV zondag 13/02/2022 16.00u

Bericht door AirMontella »

Is trouwens ook gewoon perceptiezever van Wijnants. Misschien moet hij maar eens alle matchen van Union bekijken en analyseren met welke spelstijl zij vaak hun overwinningen haalden. Dat leunt zeer dicht aan bij de manier waarop STVV het gisteren deed.

Groot verschil is dat zij met Undav en Vanzeir van in het begin een ingespeeld duo met zeer veel scorend vermogen hebben. Maar Mazzu zijn voetbalfilosofie verschilt echt wel niet zo veel van die van Hollerbach.
Plaats reactie