STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Piana »

Het debut van Dony deed mij een beetje denken aan het debut van Yorick Antheunis, ook tegen OHL, in 2008-2009 op een spekglad veld. Dankzij hem wonnen we die match met 1-0. Met dat verschil dat Antheunis inviel.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door tesneusdoek »

Piana schreef: 21 feb 2022, 09:41 Het debut van Dony deed mij een beetje denken aan het debut van Yorick Antheunis, ook tegen OHL, in 2008-2009 op een spekglad veld. Dankzij hem wonnen we die match met 1-0. Met dat verschil dat Antheunis inviel.
Speelt nu op zijn 31ste voor Atlas Linter... Hopelijk heeft Dony wat meer bijval in zijn carrière en liefst bij ons, in eerste klasse!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Piana »

tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 09:39
Halenaar schreef: 21 feb 2022, 00:15 Trouwens nog maar vier punten achter op Genk ėn het PO2 ticket.

Als we zo in de goede flow blijven kan het in Genk wel eens een zespuntenmatch gaan worden :geelblauw:
Dat zou mooi zijn om die eindelijk eens "ne sportieve" kloot af te trekken... :mrgreen: 't Is al veel te lang andersom geweest!
Eerst het 2-luik Oostende/KVM. Als je die 2 ook wint zit je volop in de running. Maar eerlijk, hoe straf zou dat zijn: 15 op 15?

Toch even, wij zitten te zagen over: "We zijn gered". Dat terwijl we dit seizoen nooit, maar dan ook nooit in de problemen gekomen zijn en we 10e staan in de klassering op 4 punten van PO II.
Zij stonden op 7 punten van de 4e plaats (voor de match op Anderlecht) en konden mits winst op 4 punten komen, zij zeiden gewoon dat ze voor PO I gingen. Dat terwijl ze dit seizoen nog op geen enkel moment op PO I-niveau gespeeld hebben.

Arrogantie moet niet, winnaarsmentaliteit wel.
Gewoon los ervoor gaan, godverdoeme. Mislukt het, dan is het eerder dit seizoen misgegaan en niet nu, dan denk ik vb aan zuur puntenverlies door defensieve keuzes van de trainer.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Piana »

tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 09:46
Piana schreef: 21 feb 2022, 09:41 Het debut van Dony deed mij een beetje denken aan het debut van Yorick Antheunis, ook tegen OHL, in 2008-2009 op een spekglad veld. Dankzij hem wonnen we die match met 1-0. Met dat verschil dat Antheunis inviel.
Speelt nu op zijn 31ste voor Atlas Linter... Hopelijk heeft Dony wat meer bijval in zijn carrière en liefst bij ons, in eerste klasse!
Ik heb het debuut gezegd, over de rest van de carrière weten we nog niks. Kijk naar Pruna, invallen en scoren tegen de "roze janet" uit Oudenaarde die meer naar de tribunes aan het kijken was dan naar de bal (prachtig moment trouwens :lol: ). Daarna nooit nog iets van gehoord.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door BoemBoem »

Piana schreef: 21 feb 2022, 09:53
tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 09:46
Piana schreef: 21 feb 2022, 09:41 Het debut van Dony deed mij een beetje denken aan het debut van Yorick Antheunis, ook tegen OHL, in 2008-2009 op een spekglad veld. Dankzij hem wonnen we die match met 1-0. Met dat verschil dat Antheunis inviel.
Speelt nu op zijn 31ste voor Atlas Linter... Hopelijk heeft Dony wat meer bijval in zijn carrière en liefst bij ons, in eerste klasse!
Ik heb het debuut gezegd, over de rest van de carrière weten we nog niks. Kijk naar Pruna, invallen en scoren tegen de "roze janet" uit Oudenaarde die meer naar de tribunes aan het kijken was dan naar de bal (prachtig moment trouwens :lol: ). Daarna nooit nog iets van gehoord.
Redelijk veel jeugdspelers hebben een goed debuut gemaakt, weinig zijn doorgebroken.

Bij Dony heb ik toch een veel beter gevoel dan bij heel veel vorige spelers. Veel van onze vorige jeugdspelers kwamen toen we in 2e zaten.
Ik denk dat als Steuckers eindelijk terug op het goede spoor raakt, Van Dessel eindelijk eens fit raakt en blijft en Dony rustig kan groeien we al goed zitten voor volgend seizoen. Delorge zal het moeilijker hebben omdat we met Bruls en Kagawa zitten. Tenzij we die laatste 2 samen op het veld kunnen zetten.

Investeren in uw jeugd loont altijd.. altijd..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door lakie »

Brusselmans 2.0 schreef: 21 feb 2022, 03:42
Positivo schreef: 20 feb 2022, 22:59 Ga niet naar Nieuw-Zeeland voor een middelmatige flankspeler
:onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire: :onfire:
Content da iedereen het begint in te zien !!!
En pauselijke namen mogen ze ook in Antwerpen laten !

Voor de rest : kan het zjjn dat Hara en Hayashi een aanpassingsperiode nodig hadden ?
Waarschijnlijk wel dus, Suzuki had 2,5 jaar nodig eer hij kon blijven recht staan!
Hayashi, wat een vreugde straalt die jongen uit zeg. Da's echt met volle goesting dat die 95 minutenlang blijft lopen, ons Duracell-konijn!

En niet te vergeten, maar misschien wel het allerbelangrijkste : Tex weer in de ploeg. Al meerdere malen gebeurd dat hij gepasseerd werd, voor godbetert de Mmaee's en Piussen van deze wereld,, meerdere keren ook met trieste gevolgen, en evenveel keer dat het terug begon te draaien als hij er weer bij was !

Die 7 nederlagen op rij waren er helaas teveel aan. 4 à 5 puntjes hadden gemoeten, dan was het nu een heel ander verhaal ! Thuis teveel verprutst, de sabotage van Suzuki, de koppigheid van Hollie, jammer !
Effe deze post er tussen uit pikken... Ni omda gij het zijt ze Brusselmans, gewoon omda er een aantal dingen instaan waarop ik wil inpikken...

Cacace.... mja hij was hier niet het toptalent en het debuut van Dony gisteren was goed, zeker zo goed als de wedstrijden van Cacace...
Maar toch leek Cacace mij wel iets te hebben... alleen het draaide hier niet. Zo zijn er er nog geweest, en zullen er nog volgen, die elders in ander omstandigheden wel zullen renderen... Nu, je gaat er toch nog redelijk geld voor vangen, dus dat is toch mooi meegenomen dan.

Het verschil tussen Pius en Tex... Tja, als Pius binnenkort terug in de ploeg zou staan ten nadele van Tex zou het kot helemaal afgebroken moeten worden. Niet alleen is Tex de betere verdediger, maar hij laat ook zijn medespelers beter spelen... Wereld van verschil...

Hara, goh, ik zie het er nog niet echt in, toch niet als basisspeler... Maar ik kan nog mis zien natuurlijk, want inderdaad, een aanpassingsperiode is wel nodig. Dat zag je bij Suzuki ook.... 1,5 jaar matige speler en dan eentje die je er altijd bij wou.
Hayashi... tja, wat kan je er van zeggen, ook hij heeft een aanpassingsperiode nodig, maar hij lijkt mij nu al een heel stuk verder te staan in zijn ontwikkeling... Het is nog altijd lopen, lopen, lopen, en nog eens lopen... maar niet meer zomaar, met een doel... Ook kan hij de bal bijhouden, een actie opzetten, en het is een echte ploegspeler... Lijkt mij echt iemand die elke match écht zijn best wil doen, ongeacht wat dan ook...

Play off II? Het kan nog... met matchen tegen Mechelen (thuis) en Genk (uit). Verder ook nog naar Zulte en thuis tegen Beerschot en Standard... Maar makkelijk zal het niet worden.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door pat@ »

Wat een positieve vibes in de tribunes. Iedereen goed geluimd na de 6/6 en het afschaffen van de beperkingen.
Dony maakte meteen een goed debuut en liet zich gelden. We moeten hem nu rustig laten groeien en niet te veel verwachten.
Hara was gisteren de minste, wel één doelpunt en een assist. Het blijft toch een vreemde kerel met de uitstraling van een courgette.
Die vergelijking was ergens te zien op de socials en ze is treffend en grappig.
Zaterdag richting kust, ik heb wel zin in deze verplaatsing.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door enerkey »

Piana schreef: 21 feb 2022, 09:53
tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 09:46
Piana schreef: 21 feb 2022, 09:41 Het debut van Dony deed mij een beetje denken aan het debut van Yorick Antheunis, ook tegen OHL, in 2008-2009 op een spekglad veld. Dankzij hem wonnen we die match met 1-0. Met dat verschil dat Antheunis inviel.
Speelt nu op zijn 31ste voor Atlas Linter... Hopelijk heeft Dony wat meer bijval in zijn carrière en liefst bij ons, in eerste klasse!
Ik heb het debuut gezegd, over de rest van de carrière weten we nog niks. Kijk naar Pruna, invallen en scoren tegen de "roze janet" uit Oudenaarde die meer naar de tribunes aan het kijken was dan naar de bal (prachtig moment trouwens :lol: ). Daarna nooit nog iets van gehoord.
Is de kapitein van KVK Beringen in de 3de afdeling ;)
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 21 feb 2022, 10:18
Piana schreef: 21 feb 2022, 09:53
tesneusdoek schreef: 21 feb 2022, 09:46
Piana schreef: 21 feb 2022, 09:41 Het debut van Dony deed mij een beetje denken aan het debut van Yorick Antheunis, ook tegen OHL, in 2008-2009 op een spekglad veld. Dankzij hem wonnen we die match met 1-0. Met dat verschil dat Antheunis inviel.
Speelt nu op zijn 31ste voor Atlas Linter... Hopelijk heeft Dony wat meer bijval in zijn carrière en liefst bij ons, in eerste klasse!
Ik heb het debuut gezegd, over de rest van de carrière weten we nog niks. Kijk naar Pruna, invallen en scoren tegen de "roze janet" uit Oudenaarde die meer naar de tribunes aan het kijken was dan naar de bal (prachtig moment trouwens :lol: ). Daarna nooit nog iets van gehoord.
Redelijk veel jeugdspelers hebben een goed debuut gemaakt, weinig zijn doorgebroken.

Bij Dony heb ik toch een veel beter gevoel dan bij heel veel vorige spelers. Veel van onze vorige jeugdspelers kwamen toen we in 2e zaten.
Ik denk dat als Steuckers eindelijk terug op het goede spoor raakt, Van Dessel eindelijk eens fit raakt en blijft en Dony rustig kan groeien we al goed zitten voor volgend seizoen. Delorge zal het moeilijker hebben omdat we met Bruls en Kagawa zitten. Tenzij we die laatste 2 samen op het veld kunnen zetten.

Investeren in uw jeugd loont altijd.. altijd..
Delorge is wel zo'n 3 jaar jonger dan Steuckers, Van Dessel en ook paar maanden jonger dan Dony zelfs. Als hij geduld toont en investeert in zichzelf, wie weet volgt hij op termijn Brüls en/of Kagawa gewoon op. Beetje naar het beeld van een Schoofs.

Maar geduldig zijn met de jeugd is de boodschap, want ontwikkelen is met vallen en opstaan.
Echt mooi en veelbelovend dit debuut van Dony reeds wel! Doet me denken aan Van Dessel in de wedstrijd op Club, onder Brys. We werden toen volledig overklast weliswaar, maar de inzet en goede voeten van Stan vielen me toen al op.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door zipke373 »

Yellow Feaver schreef: 21 feb 2022, 08:44

Versterkingen? Eerst en vooral deze kern zoveel mogelijk samenhouden incl de huurspelers.
Met op stip voor mij Lavalée. Ik vond wel dat je zijn gemis zag gedurende de tweede helft. We kwamen iets te fel onder druk te staan op sommige momenten vond ik.
Dikke
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Dikke »

pat@ schreef: 21 feb 2022, 10:24 Wat een positieve vibes in de tribunes. Iedereen goed geluimd na de 6/6 en het afschaffen van de beperkingen.
Dony maakte meteen een goed debuut en liet zich gelden. We moeten hem nu rustig laten groeien en niet te veel verwachten.
Hara was gisteren de minste, wel één doelpunt en een assist. Het blijft toch een vreemde kerel met de uitstraling van een courgette.
Die vergelijking was ergens te zien op de socials en ze is treffend en grappig.
Zaterdag richting kust, ik heb wel zin in deze verplaatsing.
Had hem idd vergeleken met een courgette want qua uitstraling stelt die jongen echt weinig voor. Maar zijn sterkte ligt net in het heel zakelijk zijn in zijn spel zonder al te veel franjes doen wat hij moet doen nl. scoren. Het is zeker geen speler waar men voor in de wind en de regen op de tribunes gaat zitten maar dat hij een bepaalde efficiëntie heeft kunnen we niet ontkennen. Hoeveel wedstrijden heeft bvb een Dewaest als spitsen uit een wedstrijd gehouden door allerlei trucken van de foor boven te halen gisteren was Hara baas in de 1vs1 met hem. Algemeen gisteren en de laatste wedstrijden iedereen top zonder grote uitzonderingen. Dony sterke eerste partij, laten we nu de jongen rustig de kans geven om verder te groeien zonder al teveel druk bij hem te leggen.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1504
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Brusselmans 2.0 »

wa is da, een courgette ?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door enerkey »

Brusselmans 2.0 schreef: 21 feb 2022, 11:23 wa is da, een courgette ?
Eens googlen. Een openbaring wat ze daar tegenwoordig allemaal mee kunnen.
Dikke
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 nov 2021, 23:43
Supporter van: Stvv

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Dikke »

Brusselmans 2.0 schreef: 21 feb 2022, 11:23 wa is da, een courgette ?
Da moet djé in oer sop doen, goeie boel menne man. :heil:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: STVV-OHL op zondag 20 februari om 21u op Staaien

Bericht door Henri is de man »

Mooi debuut van Dony.
Nu rustig laten groeien !

Ik snap hier wel de kritiek op de aankoop van Cacace niet...
STVV haalt hem in 2020 voor 1.3M en verkoopt hem wellicht in 2022 voor 3M.
Probleem ?
Ik hoop dat STVV net wel nog Cacace's gaat halen in de toekomst !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie